We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Suggesties

Neem eerst deze info door

Reeds opmerkingen bij de aanpassingen in de Sint-Servaasstraat? Laat ze dan hier achter.

42
47

Deze suggesties werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 42 bijdragen
Kruispunt Speelbroek herinrichten ?

Ik meen dat de herinrichting van het kruispunt Speelbroek eventueel later kan volgen.

Test eerst het eenrichtingsverkeer en het zwaarverkeerverbod  vanuit richting Strombeek ;

Stap voor stap.

Frederik S.
0 1
lees meer
de auto is geen heerser van de weg maar fietser/voetganger ook niet

Geef voldoende ruimte aan iedere gebruiker van de openbare weg

Bart V.
0 1
lees meer
Kruispunt Standaard Boekhandel

Wat een chaos telkens weer!

Verkeerslichten dienen beter afgesteld te worden want voertuigen komende vanuit Rijkenhoekstraat/Hogesteenweg tegelijkertijd het kruispunt laten oprijden zorgt voor veel files. Komende van de Rijkenhoekstraat is het zeer moeilijk om bij veel verkeer linksaf te slaan. Waarom geen strepen op de grond om schuin/links het kruispunt over te rijden, zodat het verkeer dat vanuit de tegenovergestelde richting (Hogesteenweg) linksaf wil draaien niet gehinderd wordt. 

Dus: ofwel kruispunt anders indelen, ofwel verkeerslichten beter afstellen.

Ariadne V.
0 1
lees meer
Verkeer in toekomstige fietsstraat Lagesteenweg 


Het originele plan was dat de GANSE Lagesteenweg éénrichtingsverkeer zou zijn.  Blijf bij dat plan.  De nieuw aangelegde straat is trouwens te smal voor een tweerichting... Hoe kunnen fietsers en de scholieren in deze zogenaamde FIETSstraat zich veilig voelen wanneer er langs twee kanten auto's rijden en zijzelf voor de auto's zulllen rijden.  Ja, inderdaad ze zullen het voetpad kiezen, wat toch de initiële bedoeling niet was, veronderstel ik toch. Een andere reden om het voetpad te kiezen is dat de straat aangelegd is met oude hobbelige kasseien in plaats van met platte kasseien zoals eerst werd gepland.  Hier wordt een situatie gecreërd die nog slechter is dan de vorige, wanneer er wel een fietspad was.  
Hou ook rekening met de geluidsoverlast door wagens die daveren over de kasseien.  Ik vertolk hier de wens van de meeste bewoners van deze straat. 

Monique M.
0 3
lees meer
Spaanselindebaan moet zone 50 blijven en Merodestraat moet 2 richting blijven

Trajectcontrole kan zeker, maar zone 30 daar is nergens voor nodig. Als iedereen zich aan de zone 50 zal houden door trajectcontrole dan is er daar geen enkel probleem en het excuus van dat mensen dan weten dat zone 30 er aan komt gaat hier echt niet op, als je zone 30 goed aangeeft kan dit perfect veel later ingevoerd worden (prinsenstraat kan dan eventueel al iets vroeger zone 30 worden). Merodestraat moet ook geen zone 30 worden en moet ook 2 richtingen blijven. Fietspaden deftig heraanleggen daar en nadien het tijdelijk groot fietspad terug weghalen en de domme rode paaltjes kunnen daar dan ook verdwijnen. Men kan eventueel hiervoor de straat iets minder breed maken zodat men 2 mooie fietspaden kan aanmaken die de richting van het verkeer mee volgen. Dat men dan de Zilverstraat ook maar in 1 richting nog zou inkunnen door deze aanpassingen van jullie is ook te belachelijk voor woorden en verplichten jullie ook weer van rond te rijden terwijl dit absoluut niet nodig is.

 

Dus graag dit allemaal aan passen voor men de werken daar laat uitvoeren en voor de rest zou ik toch ook is heel goed het mobiliteitsplan tegen het licht houden want er zijn paar zeer dwaze knips en eenrichtingen ingevoerd die helemaal niet nodig zijn en de mensen die er wonen voldoende frustraties bezorgen. 

 

Hopelijk komt het gezond verstrand snel terug bij de coaltie en zal men zaken willen recht trekken of terugdraaien. 

 

Met vriendelijke groeten

 

Robin

Robin V.
0 0
lees meer
Onleefbaar sluipverkeer Roostbaan, 's Gravenmolenstraat, Noodbeekstraat, Stekelbaarsstraat

De landelijke Roostbaan, smalle straat zonder voet- of fietspad, dat tijdens de spitsuren omgetoverd wordt in een autostrade. Deze straat is niet gemaakt om die hoeveelheid verkeer te slikken. De kasseibaan is al volledig stukgereden. Het verkeer staat bij momenten stil tot aan de grens met Meise en vindt zo ook zijn weg naar de omliggende straten en wijken. Super onveilig voor fietsers en voetgangers. 
Zone 30, uitgezonderd plaatselijk verkeer, eenrichtingsverkeer richting Meise, fietsstraat, ... veel mogelijkheden. Maar dit is duidelijk de vergeten hoek van Grimbergen. Jammer. 

Els B.
0 1
lees meer
Geen zone 30 en invoering parkeerverbod Spaanse Lindebaan

Geen zone 30 in Spaanse Lindebaan : totaal onnodig door afgescheiden fietspaden. Handhaaf 50km/u met trajectcontrole maar absoluut geen zone 30, is absurd voor een doorgangsweg. Zal verkeersagressie doen toenemen. Onderscheid met zone 30 voor het echte centrum is perfect te maken, een uniforme zone 30 is echt geen argument om dit ook in de Spaanse Lindebaan toe te passen. 

Schaf ook de vaste parkeerplaatsen af in het lagere gedeelte van de Spaanse Lindebaan. Ook hierdoor neemt de frustratie en verkeersagressie zienderogen toe. Dit zorgt net voor meer verkeersonveiligheid. Handhaaf maximum snelheid en zie toe op verbod voor zwaar vervoer, punt aan de lijn.

Johan V.
0 2
lees meer
Tweerichtingsverkeer in de Spaanse Lindebaan.

Tweerichtingsverkeer in de volledige Spaanse Lindebaan behouden voor vlot en veilig verkeer. 

Het verkeer langs de Merodestraat rondsturen zou de mobiliteit significant verstoren in en rond het centrum van de gemeente en dient dus vermeden te worden.

Tim M.
0 4
lees meer
Driehoep Medode/spaanse Linde

Op zich geen probleem met de plannen daar ... ALS ...

* Het bovenste stuk van de spaanse Linde 2 rijvakken heeft.  1 naar Strombeek en 1 naar de Ringontsluiting.  De bus in 2 richtingen laten rijden is BELACHELIJK.

* De ontluisting Brusselsesteenweg - Medode er komt en veilig is (en wie gaat dat weer betalen ?)

David D.
0 0
lees meer
DOOD AAN ALLE HANDEL IN DE KERNEN VAN GROOT-GRIMBERGEN

Ik ben zelf zelfstandige in Grimbergen en de opmerking is voor Grimbergen centrum en voor Strombeek al meermaals gegeven en ik kan ze alleen maar bijtreden. Wie durft er in het Centrum van Grimbergen en Strombeek NU nog een handel te starten???? Dit bestuur wil de handel in Stroimbeek, maar ook in Grimbergen centrum VERMOORDEN!! Met dit plan geeft het beleid duidelijk aan dat deze ploeg de handelaars WEG wil en waar is het overleg met de stakeholders. Ongehoord, bijna dictatoriaal. Zeer jammer en ik zou als burgemeesters deze 2 betreffende schepenen een duidelijke blaam geven door het vertrouwen erin in vraag te stellen. Dit plan heeft geen enkele draagkracht onder de Grimbergse Bevolking en handelaars. Het is onaanvaardbaar.

Bruno S.
0 1
lees meer
meer voor bewoners

Waarom de SPL in een 30-zone plaatsen als het fietspad gescheiden is van de weg?
Is het denkbaar om met ANPR-camera's bewoners (ook Populierendal) vanaf de N202 in beide richtingen over het SPL te laten rijden?
Kunnen we de parkeerplaatsen aan de oostkant van de SPL, die vaak files veroorzaken, afschaffen ?

David V.
0 0
lees meer
Kruispunt Speelbroek

Het kruispunt aan Speelbroek is zeer gevaarlijk voor voetgangers. Allereerst moet er op de knop geduwd worden om te kunnen oversteken - wat wil zeggen dat mensen (heel vaak ouders met kindjes) eerst het fietspad moeten oversteken, om dan op een strook van een halve meter naast een drukke baan op de knop te duwen. De fietsers mogen bovendien blijven doorrijden. 

De tijd om over te steken is ook zeer beperkt, vaak is het al rood tegen dat je de overkant kan bereiken.

Gezien het doel is om meer mensen op de parking Ter Wilgen te laten parkeren, zou dit kruispunt beter ingericht moeten worden. 

Sven D.
0 0
lees meer
Parkeren fietspad Prinsenstraat

Sinds jaar en dag heerst er een soort gedoogbeleid om te parkeren op het stuk fietspad dichtste bij de straat in de Prinsenstraat met minstens 2 wielen en vaak een goed stuk van de auto. Deze week op een weekdag 5 autos naast elkaar, maar heb even goed een video waar voertuig gemeente er zelf compleet op staat. Plant men hier iets mee te doen? Het heeft iets absurd om allerlei fietszones en fietsstraten op te dringen elders, als men pal voor zijn eigen voordeur van het gemeentehuis maar laat begaan, en het is op deze manier stikgevaarlijk met 2 scholen vlakbij.

Bart D.
0 0
lees meer
Geen tweerichtingsverkeer stuk Lagesteenweg van Beiaardlaan tot Speelbroek

Op dit moment staat er in de plannen dat het stukje Lagesteenweg tussen de Beiaardlaan en Speelbroek tweerichtingsverkeer zal zijn. Mijn voorstel is om dit naar enkelrichting om te schakelen. De redenen:
- door dit te doen krijg je een logische lus van aan de middelbare school tot het einde van de Speelbroek aan de Brusselsesteenweg.
- Door de uiterst smalle aanleg van het nieuwe deel van de Lagesteenweg ga je enorm gevaarlijke situaties maken als de auto's elkaar moeten doorlaten; het mogelijke gevolg gaat zijn dat daar de fietsers gaan gebruik maken van de enorm brede voetpaden...wat uiteraard te begrijpen is, maar niet wenselijk en gevaarlijk voor de voetgangers.

Jan C.
0 2
lees meer
Sint Servaasstraat enkelrichting 

Dit werkt goed voor het gebruik van de Kiss and Ride: zeker een te behouden maatregel!

 

Eventueel het parkeren logischer structureren. Bewoners parkeren nog steeds aan 'hun eigen' zijde van de straat.

Ook leveren geparkeerde wagens aan de linkerzijde, soms een probleem bij het verlaten van de kiss and ride. Het lijkt logischer dat wagens simpelweg aan de rechterzijde zouden parkeren.

Marijn S.
0 3
lees meer
geen zone 30

Spaanse Lindebaan 50km/uur (en trajectcontrole), Merodestraat terug 2-richtingen zo wordt de spaanse lindebaan ontlast, weg met de luchtkussens in de Berkenlaan!

Inge D.
0 1
lees meer
Behoud tweerichting Spaanse Lindebaan en beperking omleidingen

Tweerichtingsverkeer behouden op de Spaanselindebaan is logischer dan het verkeer omsturen. Het gebruik van verkeersremmers en beperking van de tonnage moet de overlast beperken. Mits aanpassing van de inrichting kan de de Merodestraat mogelijk opnieuw opengesteld worden in 2 richtingen, om zo het omrijden en de overlast hiervan te beperken. Enkel afspraken en een aanpak over de gemeentegrenzen heen kan het sluipverkeer beperken. 

Frederik S.
0 0
lees meer
Driekastanjelaarsstraat

Waarom geen zone 30 in deze straat? Al de tijd die verloren wordt in de spaanselindebaan zal door de snelheidsduivels ingehaald worden in deze smalle straat. Bovendien is 80% doorgaand verkeer naar cargovil.

Het plaatselijk verkeer van de poddegemstraat wordt niet gerespecteerd.

Kris L.
0 0
lees meer
Sluipverkeer Noodbeekstraat en omgeving

Nu dat Noodbeekstraat, Biestraat, Van Akenstraat, Bruinborrebeekstraat, Stekelbaarstraat, S'Gravenmolenstraat en Roostbaan lievelingen straten voor sluipverkeer geworden zijn zou het goed zijn om daar de snelheid op 30 Km/h te beperken.

Mvg

Guy M.
0 1
lees meer
Absdal zijstraten liever niet de KNIP door éénrichtingsverkeer in tegengestelde richtingen.

Huidige éénrichting in Guldendalstraat (als belangrijke toegang voor bussen aan inkom Guldendalmuseum) opnieuw tweerichtingen. Ook plannen éénrichting Diamantstraat en Koraalstraat annuleren. In deze tegenoverstelde richtingen veroorzaakt dit een KNIP waar geen extreme overlast was in Zilverstraat, enz. Zou beter zijn om de overlast aan te pakken waar het probleem zich wel stelt.

De éénrichtingsverkeer KNIP Absdal zijstraten=

•Gevaar indien er zich weeral een ongeval voordoet met wegversperring (fietsverbindingen rondpunt waar verkeerslichten ontbreken, ook voor nieuw fietspad Sparrenlaan).

•Ook gevaarlijk voor de inwoners zelf: vroeger was het tweerichtingsverkeer in Guldendalstraat, Diamantstraat en Koraalstraat de oplossing (als omleiding bij fille of omgeval van rondpunt via Prinsenstraat) in geval van nood (politie & hulpdiensten).

Berlinda D.
0 2
lees meer
Sint-Servaasstraat behouden als 1 richtingsstraat

Door de invoering van een 1- richtingstraat wordt de Sint-Servaasstraat minder gebruikt als sluipweg en het verkeer wordt meer gespreid over de andere straten. Het is ook veiliger voor de schoolkinderen van de Kiss and ride doordat wagens die af en aan rijden niet meer keren in de straat. We kijken uit naar flankerende maatregelen om de verkeersveiligheid nog te laten toenemen. Graag behoud van deze situatie. 

Elke D.
0 0
lees meer
Parking School De Regenboog

Momenteel wordt de parking van De Regenboog rond de schooluren afgezet. In de praktijk zijn er veel auto's die reeds voor het afsluiten op de parking gaan staan (of die zelfs het hek opzij zetten), wat zorgt voor een gevaarlijke schoolomgeving voor de kinderen. Bij goed weer staat er bovendien een ijscowagen die de mensen verplicht om van de stoep te gaan en zich tussen de rijdende auto's te bewegen. 

Voorstel is om de parking af te sluiten met een bareel, zodat enkel de hoogstnoodzakelijke auto's hier op kunnen. De rest kan dan gebruik maken van de kiss en ride zone of de omliggende parkings. 

Sven D.
0 0
lees meer
Guldendal

Wij bewoners van het Guldendal wensen geen 1 richting, hierdoor moeten we steeds omrijden langs rondpunt Spaanse Linde, z'n niet naar het dorp. Door 2 richting te houden is onze straat steeds veilig geweest waarom dit veranderen?

 

Annik D.
0 0
lees meer
Vilvoorde bant vervoer van zaken, Grimbergen niet. Dit moet op elkaar afgestemd worden!

Vilvoorde en Grimbergen passen andere verkeersborden toe om het vrachtverkeer in de regio tussen de N211 (Vilvoordsesteenweg / Rubensstraat) en de R0 te regelen. Vilvoorde gebruikt aan de Vlierkensstraat C23 (verboden voor het vervoer van zaken, uitgezonderd laden en lossen), Grimbergen past een C21 tonnagebeperking toe van 3,5 ton:  aan de Groot-Molenveldlaan (uitgezonderd laden en lossen), Oude Shapenbaan (uitgezonderd laden en lossen) en Spaanse Lindebaan (uitgezonderd landbouwvoertuigen, dienstvoertuigen, gemeente en de lijn). Dit moet geharmoniseerd worden! Ofwel overal C23 ofwel overal C21 (3,5 t) , maar uiteraard liefst de Vilvoordse aanpak met C23.

Tom A.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 42 bijdragen