Suggesties
Suggesties
Neem eerst deze info door
Reeds opmerkingen bij de aanpassingen in de Sint-Servaasstraat? Laat ze dan hier achter.
Deze suggesties werden reeds ingediend
Guldendal
Wij bewoners van het Guldendal wensen geen 1 richting, hierdoor moeten we steeds omrijden langs rondpunt Spaanse Linde, z'n niet naar het dorp. Door 2 richting te houden is onze straat steeds veilig geweest waarom dit veranderen?
Geen tweerichtingsverkeer stuk Lagesteenweg van Beiaardlaan tot Speelbroek
Op dit moment staat er in de plannen dat het stukje Lagesteenweg tussen de Beiaardlaan en Speelbroek tweerichtingsverkeer zal zijn. Mijn voorstel is om dit naar enkelrichting om te schakelen. De redenen:
- door dit te doen krijg je een logische lus van aan de middelbare school tot het einde van de Speelbroek aan de Brusselsesteenweg.
- Door de uiterst smalle aanleg van het nieuwe deel van de Lagesteenweg ga je enorm gevaarlijke situaties maken als de auto's elkaar moeten doorlaten; het mogelijke gevolg gaat zijn dat daar de fietsers gaan gebruik maken van de enorm brede voetpaden...wat uiteraard te begrijpen is, maar niet wenselijk en gevaarlijk voor de voetgangers.
Geen doorgaand verkeer in de Wilgenbaan + betere toegang van en uit Triohofstraat + Zone 30
Alle inwoners van de Triohofstraat die uit het zuiden (van aan de Ring) komen moeten vandaag afslaan in de Wilgenbaan (100m na het kruispunt Spaanse Linde en Brussel Steenweg (N202)). Dit zorgt voor gevaarlijke situaties op de N202 gezien er geen voorsorteerstrook is en voor veel doorgaand verkeer in de Wilgenbaan dat vroeger via het kruispunt aan de Speelbroek de Triohofstraat kon bereiken. We wensen dat bij de hertekening van dat kruispunt aan de Speelbroek (o.m. ifv Merodestraat) ook wordt rekening gehouden met een afslag naar de Triohofstraat komende van de ring (vanuit het zuiden).
Daarnaast is het bij het uitrijden van de Triohofstraat via het kruispunt met de N202 enkel mogelijk om rechts af te slaan (richting de ring). We wensen dat het ook mogelijk wordt dat er links kan worden afgeslaan zodat er geen onnodig verkeer via de Dokter Hemerijckslaan hoeft te lopen.
Tot slot willen we een uitbreiding van de zone 30 in de 3 vernoemde straten om de voetgangers, fietsers en spelende kinderen een veiligere plek te bieden.
Driekastanjelaarsstraat
Waarom geen zone 30 in deze straat? Al de tijd die verloren wordt in de spaanselindebaan zal door de snelheidsduivels ingehaald worden in deze smalle straat. Bovendien is 80% doorgaand verkeer naar cargovil.
Het plaatselijk verkeer van de poddegemstraat wordt niet gerespecteerd.
Absdal zijstraten liever niet de KNIP door éénrichtingsverkeer in tegengestelde richtingen.
Huidige éénrichting in Guldendalstraat (als belangrijke toegang voor bussen aan inkom Guldendalmuseum) opnieuw tweerichtingen. Ook plannen éénrichting Diamantstraat en Koraalstraat annuleren. In deze tegenoverstelde richtingen veroorzaakt dit een KNIP waar geen extreme overlast was in Zilverstraat, enz. Zou beter zijn om de overlast aan te pakken waar het probleem zich wel stelt.
De éénrichtingsverkeer KNIP Absdal zijstraten=
•Gevaar indien er zich weeral een ongeval voordoet met wegversperring (fietsverbindingen rondpunt waar verkeerslichten ontbreken, ook voor nieuw fietspad Sparrenlaan).
•Ook gevaarlijk voor de inwoners zelf: vroeger was het tweerichtingsverkeer in Guldendalstraat, Diamantstraat en Koraalstraat de oplossing (als omleiding bij fille of omgeval van rondpunt via Prinsenstraat) in geval van nood (politie & hulpdiensten).
Sint-Servaasstraat behouden als 1 richtingsstraat
Door de invoering van een 1- richtingstraat wordt de Sint-Servaasstraat minder gebruikt als sluipweg en het verkeer wordt meer gespreid over de andere straten. Het is ook veiliger voor de schoolkinderen van de Kiss and ride doordat wagens die af en aan rijden niet meer keren in de straat. We kijken uit naar flankerende maatregelen om de verkeersveiligheid nog te laten toenemen. Graag behoud van deze situatie.
de auto is geen heerser van de weg maar fietser/voetganger ook niet
Geef voldoende ruimte aan iedere gebruiker van de openbare weg
De knip in de Beukendreef weg
Beter een eenrichtingsverkeer van de veldkantstraat richting Beigem, ofwel 30km zone in de beukendreef, zou veel minder file veroorzaken.
Vilvoorde bant vervoer van zaken, Grimbergen niet. Dit moet op elkaar afgestemd worden!
Vilvoorde en Grimbergen passen andere verkeersborden toe om het vrachtverkeer in de regio tussen de N211 (Vilvoordsesteenweg / Rubensstraat) en de R0 te regelen. Vilvoorde gebruikt aan de Vlierkensstraat C23 (verboden voor het vervoer van zaken, uitgezonderd laden en lossen), Grimbergen past een C21 tonnagebeperking toe van 3,5 ton: aan de Groot-Molenveldlaan (uitgezonderd laden en lossen), Oude Shapenbaan (uitgezonderd laden en lossen) en Spaanse Lindebaan (uitgezonderd landbouwvoertuigen, dienstvoertuigen, gemeente en de lijn). Dit moet geharmoniseerd worden! Ofwel overal C23 ofwel overal C21 (3,5 t) , maar uiteraard liefst de Vilvoordse aanpak met C23.
Driehoep Medode/spaanse Linde
Op zich geen probleem met de plannen daar ... ALS ...
* Het bovenste stuk van de spaanse Linde 2 rijvakken heeft. 1 naar Strombeek en 1 naar de Ringontsluiting. De bus in 2 richtingen laten rijden is BELACHELIJK.
* De ontluisting Brusselsesteenweg - Medode er komt en veilig is (en wie gaat dat weer betalen ?)
meer voor bewoners
Waarom de SPL in een 30-zone plaatsen als het fietspad gescheiden is van de weg?
Is het denkbaar om met ANPR-camera's bewoners (ook Populierendal) vanaf de N202 in beide richtingen over het SPL te laten rijden?
Kunnen we de parkeerplaatsen aan de oostkant van de SPL, die vaak files veroorzaken, afschaffen ?
Kruispunt Standaard Boekhandel
Wat een chaos telkens weer!
Verkeerslichten dienen beter afgesteld te worden want voertuigen komende vanuit Rijkenhoekstraat/Hogesteenweg tegelijkertijd het kruispunt laten oprijden zorgt voor veel files. Komende van de Rijkenhoekstraat is het zeer moeilijk om bij veel verkeer linksaf te slaan. Waarom geen strepen op de grond om schuin/links het kruispunt over te rijden, zodat het verkeer dat vanuit de tegenovergestelde richting (Hogesteenweg) linksaf wil draaien niet gehinderd wordt.
Dus: ofwel kruispunt anders indelen, ofwel verkeerslichten beter afstellen.
Verkeer in toekomstige fietsstraat Lagesteenweg
Het originele plan was dat de GANSE Lagesteenweg éénrichtingsverkeer zou zijn. Blijf bij dat plan. De nieuw aangelegde straat is trouwens te smal voor een tweerichting... Hoe kunnen fietsers en de scholieren in deze zogenaamde FIETSstraat zich veilig voelen wanneer er langs twee kanten auto's rijden en zijzelf voor de auto's zulllen rijden. Ja, inderdaad ze zullen het voetpad kiezen, wat toch de initiële bedoeling niet was, veronderstel ik toch. Een andere reden om het voetpad te kiezen is dat de straat aangelegd is met oude hobbelige kasseien in plaats van met platte kasseien zoals eerst werd gepland. Hier wordt een situatie gecreërd die nog slechter is dan de vorige, wanneer er wel een fietspad was.
Hou ook rekening met de geluidsoverlast door wagens die daveren over de kasseien. Ik vertolk hier de wens van de meeste bewoners van deze straat.
geen zone 30
Spaanse Lindebaan 50km/uur (en trajectcontrole), Merodestraat terug 2-richtingen zo wordt de spaanse lindebaan ontlast, weg met de luchtkussens in de Berkenlaan!
Wij zijn voor. De Sint-Servaasstraat is nu veel minder een sluipstraat geworden.
Er waren nog betere oplossingen om een beter evenwicht te vinden tussen enerzijds de bereikbaarheid van het centrum van Grimbergen en anderzijds de leefbaarheid van de woonbuurten Abstdal/Merode/Spaanse Lindebaan. Maar het huidig mobiliteitsplan voor Grimbergen-Centrum bevat veel goede aspecten en zorgt ook voor een betere en billijke spreiding van de lusten en de lasten. De bevolkingsenquête gaf duidelijk aan dat er meer éénrichtingsstraten werden gevraagd. De Sint-Servaasstraat heeft die nu al dankzij het mobiliteitsplan en met een positief resultaat.
Waar is het gezonde verstand gebleven?
Huidige mobiliteitsplannen laten duidelijk zien hoe slecht de de Grimbergse bestuursders hun eigen gemeente kennen. Een aloud gezegde luidt "gedeelde smart is halve smart" overal in groot Grimbergen wordt met de uitrol van duur betaalde op bureau's ontworpen mobiliteitsplannen het tegendeel beweert. Want OVERAL in GROOT GRIMBERGEN is deze beleidsploeg het verkeer aan het CENTRALISEREN op enkele grote assen. Aangezien zij aan de knoppen zitten HUN bewuste keuze. Maar bij het minste incident is duidelijk dat sterke congestie zich voordoet. Laat alle vormen van verkeer, zijn weg zoeken en stop met pestmaatregelen als PAALTJES, VLUCHTHEUVELS, AFSLUITEN, EENRICHTING. De toekomst zal uitwijzen dat het niet loont, maar zorgt voor een negatief gevoel tov het bestuur door burgers. Iedereen een stukje overlast is 1000x beter dan enkele straten alle last met elle lange files tot gevolg! Er bestaan slimme NPR oplossingen om gericht sluipverkeer aan te pakken en te penaliseren, maar laat uw eigen inwoners zich vrij verplaatsen, ipv eerst een routeplan te moeten aanleggen bij elke verplaatsing. Ook de lokale handelaar zal u zeer dankbaar zijn, want wij gaan niet meer naar Strombeek winkelen door de mobiliteitskanker. En inspraak als deze heeft ENKEL nut als u er ook degelijk rekening mee gaat houden en het niet enkel een letterplatvorm is om het gevoel aan de burger te geven dat hij zijn gedacht toch eens heeft kunnen neertypen. Grimbergenaars zijn geen dwazen heren beleidsvoerders!
Parkeren fietspad Prinsenstraat
Sinds jaar en dag heerst er een soort gedoogbeleid om te parkeren op het stuk fietspad dichtste bij de straat in de Prinsenstraat met minstens 2 wielen en vaak een goed stuk van de auto. Deze week op een weekdag 5 autos naast elkaar, maar heb even goed een video waar voertuig gemeente er zelf compleet op staat. Plant men hier iets mee te doen? Het heeft iets absurd om allerlei fietszones en fietsstraten op te dringen elders, als men pal voor zijn eigen voordeur van het gemeentehuis maar laat begaan, en het is op deze manier stikgevaarlijk met 2 scholen vlakbij.
Zone 30 centrum Bakkerstraat / verkeersborden
Belangrijk dat heel goed wordt aangeduid en herhaald wordt dat we in zone 30 zitten.
Ik vraag ook extra aandacht voor de Bakkerstraat... Doodlopende straat.
Aangeduid door een (nieuw) klein verkeersbord, dat volgens mij niet goed zichtbaar is voor iedereen indien de Lagesteenweg een tweerichtingstraat zou worden. Verder schijnt men te denken dat zone 30 niet voor deze straat is. Men komt hier de hoek om gevlogen en dikwijls aan 50/u de straat uit gereden. Van de parking of de garages. Of diegenen die de straat maar inrijden zonder het verkeersbord te bekijken en dan rechtsom moeten maken. Gezien het een doodlopende is voelen kindjes en ook huisdieren zich veilig als ze buiten komen, maar niets is minder waar. Opgepast als een kindje (en er wonen er vijf kleine in de enkele huizen in deze straat) of een kat de straat onverwacht zou oversteken. In deze straat is zelfs 30 te hoog. Ik pleit voor een 20km zone in deze straat. En een duidelijk verkeersbord dat aanduidt dat de Bakkerstraat een doodlopende straat is.
Sint Servaasstraat enkelrichting
Dit werkt goed voor het gebruik van de Kiss and Ride: zeker een te behouden maatregel!
Eventueel het parkeren logischer structureren. Bewoners parkeren nog steeds aan 'hun eigen' zijde van de straat.
Ook leveren geparkeerde wagens aan de linkerzijde, soms een probleem bij het verlaten van de kiss and ride. Het lijkt logischer dat wagens simpelweg aan de rechterzijde zouden parkeren.
Spaanse Lindebaan+
Waarom eenrichtingsverkeer en 30?
Dit straat is een belangrijke straat voor de bewoners van het gebied rond de veldkant. Alle mensen sturen naar de stelplaats is geen oplossing gezien het daar al moeilijk genoeg is. De ANPR is wel een plus, maar als het echt voor het zwaarverkeer is zou die in de vekdkantstraat moet geplaatst worden gezien het aantal vrachtwagen die langs daar naar DHL en Caterpillar doorrijden.
Iedereen zal wel zagen voor zijn eigen straat maar zal wel door de straat van anderen rijden. Maar proberen iedereen tevreden te stellen zal zorgen voor nog meer problemen voor de bewoners. Sluipverkeer zal wel een andere weg vinden, maar wij zullen met de problemen blijven.
Ikzelfs rijd met de fiets naar mijn werk, maar ik ben ook geen vragende partij om de autobestuurders te blokkeren.
Gooi het over een andere boeg: steenwegen 50 km/u, al de rest 30 km/u.
Gooi het over een andere boeg: steenwegen 50 km/u, al de rest 30 km/u.
Schaf de knips af.
Schaf de nieuwe toegevoegde éénrichtingsstraten af.
Maak alles 30 km/u naar Brussels voorbeeld, behalve de steenwegen.
Dat verhoogt de veiligheid van iedereen, reduceert het straatlawaai en de luchtvervuiling en zal er voor zorgen dat het sluipverkeer geen zin heeft om in straten van 30 km/u te rijden en in de plaats de steenwegen zal nemen (waar ze voor aangelegd zijn).
Spaanse Lindebaan geen zone 30 en geen éénrichting
De straat is breed genoeg en heeft 2 mooie fietspaden. Zowel éénrichting als een zone 30 zijn hier niet aan de orde.
ANPR-camera's voor zwaar verkeer lijkt me wel een meerwaarde.
Behoud tweerichting Spaanse Lindebaan en beperking omleidingen
Tweerichtingsverkeer behouden op de Spaanselindebaan is logischer dan het verkeer omsturen. Het gebruik van verkeersremmers en beperking van de tonnage moet de overlast beperken. Mits aanpassing van de inrichting kan de de Merodestraat mogelijk opnieuw opengesteld worden in 2 richtingen, om zo het omrijden en de overlast hiervan te beperken. Enkel afspraken en een aanpak over de gemeentegrenzen heen kan het sluipverkeer beperken.
Houd op met deze onzin!
Het is mij niet duidelijk wie aan al deze "verbeteringen" denkt, maar die persoon blijft óf thuis óf heeft geen baan waarvoor hij buitenshuis moet reizen...
Spaanse Lindebaan en Merodestraat eenrichtingsverkeer maken is een heel slecht idee. Je zou de congestie alleen maar vergroten, en niet verlichten. Mensen die in Strombeek wonen en naar Aldi, DelHaize, Vilvoorde, enz... moeten, hebben die route in beide richtingen nodig. En nu, na het blokkeren van de Merodestraat, heeft iedereen die terugkomt alleen nog het alternatief: in de rij staan bij die oneindige seinpalen op de Spaanse Lindebaan. De andere optie is om dat altijd in het werkgebied bij de Therme te doen, met 3 semaforen!! Het zou een beter idee zijn om je inspanningen te investeren in het repareren van de weg op de Spaanse Lindebaan die nu meer kuilen bevat dan bruikbare oppervlakte.