Suggesties

Neem eerst deze info door

Reeds opmerkingen bij de aanpassingen in de Sint-Servaasstraat? Laat ze dan hier achter.

42
47

Deze suggesties werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 42 bijdragen
Zone 30 centrum Bakkerstraat  / verkeersborden

Belangrijk dat heel goed wordt aangeduid en herhaald wordt dat we in zone 30 zitten. 
Ik vraag ook extra aandacht voor de Bakkerstraat...  Doodlopende straat.  
Aangeduid door een (nieuw) klein verkeersbord, dat volgens mij niet goed zichtbaar is voor iedereen indien de Lagesteenweg een tweerichtingstraat zou worden. Verder schijnt men te denken dat zone 30 niet voor deze straat is.  Men komt hier de hoek om gevlogen en dikwijls aan 50/u de straat uit gereden. Van de parking of de garages.  Of diegenen die de straat maar inrijden zonder het verkeersbord te bekijken en dan rechtsom moeten maken.  Gezien het een doodlopende is voelen kindjes en ook huisdieren zich veilig als ze buiten komen, maar niets is minder waar. Opgepast als een kindje (en er wonen er vijf kleine in de enkele huizen in deze straat) of een kat de straat onverwacht zou oversteken.  In deze straat is zelfs 30 te hoog.  Ik pleit voor een 20km zone in deze straat.  En een duidelijk verkeersbord dat aanduidt dat de Bakkerstraat een doodlopende straat is. 


Monique M.
0 0
lees meer
Absdal zijstraten liever niet de KNIP door éénrichtingsverkeer in tegengestelde richtingen.

Huidige éénrichting in Guldendalstraat (als belangrijke toegang voor bussen aan inkom Guldendalmuseum) opnieuw tweerichtingen. Ook plannen éénrichting Diamantstraat en Koraalstraat annuleren. In deze tegenoverstelde richtingen veroorzaakt dit een KNIP waar geen extreme overlast was in Zilverstraat, enz. Zou beter zijn om de overlast aan te pakken waar het probleem zich wel stelt.

De éénrichtingsverkeer KNIP Absdal zijstraten=

•Gevaar indien er zich weeral een ongeval voordoet met wegversperring (fietsverbindingen rondpunt waar verkeerslichten ontbreken, ook voor nieuw fietspad Sparrenlaan).

•Ook gevaarlijk voor de inwoners zelf: vroeger was het tweerichtingsverkeer in Guldendalstraat, Diamantstraat en Koraalstraat de oplossing (als omleiding bij fille of omgeval van rondpunt via Prinsenstraat) in geval van nood (politie & hulpdiensten).

Berlinda D.
0 2
lees meer
Sint Servaasstraat enkelrichting 

Dit werkt goed voor het gebruik van de Kiss and Ride: zeker een te behouden maatregel!

 

Eventueel het parkeren logischer structureren. Bewoners parkeren nog steeds aan 'hun eigen' zijde van de straat.

Ook leveren geparkeerde wagens aan de linkerzijde, soms een probleem bij het verlaten van de kiss and ride. Het lijkt logischer dat wagens simpelweg aan de rechterzijde zouden parkeren.

Marijn S.
0 3
lees meer
Waar is het gezonde verstand gebleven?

Huidige mobiliteitsplannen laten duidelijk zien hoe slecht de de Grimbergse bestuursders hun eigen gemeente kennen. Een aloud gezegde luidt "gedeelde smart is halve smart" overal in groot Grimbergen wordt met de uitrol van duur betaalde op bureau's ontworpen mobiliteitsplannen het tegendeel beweert. Want OVERAL in GROOT GRIMBERGEN is deze beleidsploeg het verkeer aan het CENTRALISEREN op enkele grote assen. Aangezien zij aan de knoppen zitten HUN bewuste keuze. Maar bij het minste incident is duidelijk dat sterke congestie zich voordoet. Laat alle vormen van verkeer, zijn weg zoeken en stop met pestmaatregelen als PAALTJES, VLUCHTHEUVELS, AFSLUITEN, EENRICHTING. De toekomst zal uitwijzen dat het niet loont, maar zorgt voor een negatief gevoel tov het bestuur door burgers. Iedereen een stukje overlast is 1000x beter dan enkele straten alle last met elle lange files tot gevolg! Er bestaan slimme NPR oplossingen om gericht sluipverkeer aan te pakken en te penaliseren, maar laat uw eigen inwoners zich vrij verplaatsen, ipv eerst een routeplan te moeten aanleggen bij elke verplaatsing. Ook de lokale handelaar zal u zeer dankbaar zijn, want wij gaan niet meer naar Strombeek winkelen door de mobiliteitskanker. En inspraak als deze heeft ENKEL nut als u er ook degelijk rekening mee gaat houden en het niet enkel een letterplatvorm is om het gevoel aan de burger te geven dat hij zijn gedacht toch eens heeft kunnen neertypen. Grimbergenaars zijn geen dwazen heren beleidsvoerders! 

Bruno S.
0 2
lees meer
Spaanselindebaan moet zone 50 blijven en Merodestraat moet 2 richting blijven

Trajectcontrole kan zeker, maar zone 30 daar is nergens voor nodig. Als iedereen zich aan de zone 50 zal houden door trajectcontrole dan is er daar geen enkel probleem en het excuus van dat mensen dan weten dat zone 30 er aan komt gaat hier echt niet op, als je zone 30 goed aangeeft kan dit perfect veel later ingevoerd worden (prinsenstraat kan dan eventueel al iets vroeger zone 30 worden). Merodestraat moet ook geen zone 30 worden en moet ook 2 richtingen blijven. Fietspaden deftig heraanleggen daar en nadien het tijdelijk groot fietspad terug weghalen en de domme rode paaltjes kunnen daar dan ook verdwijnen. Men kan eventueel hiervoor de straat iets minder breed maken zodat men 2 mooie fietspaden kan aanmaken die de richting van het verkeer mee volgen. Dat men dan de Zilverstraat ook maar in 1 richting nog zou inkunnen door deze aanpassingen van jullie is ook te belachelijk voor woorden en verplichten jullie ook weer van rond te rijden terwijl dit absoluut niet nodig is.

 

Dus graag dit allemaal aan passen voor men de werken daar laat uitvoeren en voor de rest zou ik toch ook is heel goed het mobiliteitsplan tegen het licht houden want er zijn paar zeer dwaze knips en eenrichtingen ingevoerd die helemaal niet nodig zijn en de mensen die er wonen voldoende frustraties bezorgen. 

 

Hopelijk komt het gezond verstrand snel terug bij de coaltie en zal men zaken willen recht trekken of terugdraaien. 

 

Met vriendelijke groeten

 

Robin

Robin V.
0 0
lees meer
Driehoep Medode/spaanse Linde

Op zich geen probleem met de plannen daar ... ALS ...

* Het bovenste stuk van de spaanse Linde 2 rijvakken heeft.  1 naar Strombeek en 1 naar de Ringontsluiting.  De bus in 2 richtingen laten rijden is BELACHELIJK.

* De ontluisting Brusselsesteenweg - Medode er komt en veilig is (en wie gaat dat weer betalen ?)

David D.
0 0
lees meer
Verkeer in toekomstige fietsstraat Lagesteenweg 


Het originele plan was dat de GANSE Lagesteenweg éénrichtingsverkeer zou zijn.  Blijf bij dat plan.  De nieuw aangelegde straat is trouwens te smal voor een tweerichting... Hoe kunnen fietsers en de scholieren in deze zogenaamde FIETSstraat zich veilig voelen wanneer er langs twee kanten auto's rijden en zijzelf voor de auto's zulllen rijden.  Ja, inderdaad ze zullen het voetpad kiezen, wat toch de initiële bedoeling niet was, veronderstel ik toch. Een andere reden om het voetpad te kiezen is dat de straat aangelegd is met oude hobbelige kasseien in plaats van met platte kasseien zoals eerst werd gepland.  Hier wordt een situatie gecreërd die nog slechter is dan de vorige, wanneer er wel een fietspad was.  
Hou ook rekening met de geluidsoverlast door wagens die daveren over de kasseien.  Ik vertolk hier de wens van de meeste bewoners van deze straat. 

Monique M.
0 3
lees meer
Geen zone 30 en invoering parkeerverbod Spaanse Lindebaan

Geen zone 30 in Spaanse Lindebaan : totaal onnodig door afgescheiden fietspaden. Handhaaf 50km/u met trajectcontrole maar absoluut geen zone 30, is absurd voor een doorgangsweg. Zal verkeersagressie doen toenemen. Onderscheid met zone 30 voor het echte centrum is perfect te maken, een uniforme zone 30 is echt geen argument om dit ook in de Spaanse Lindebaan toe te passen. 

Schaf ook de vaste parkeerplaatsen af in het lagere gedeelte van de Spaanse Lindebaan. Ook hierdoor neemt de frustratie en verkeersagressie zienderogen toe. Dit zorgt net voor meer verkeersonveiligheid. Handhaaf maximum snelheid en zie toe op verbod voor zwaar vervoer, punt aan de lijn.

Johan V.
0 2
lees meer
Sint-Servaasstraat behouden als 1 richtingsstraat

Door de invoering van een 1- richtingstraat wordt de Sint-Servaasstraat minder gebruikt als sluipweg en het verkeer wordt meer gespreid over de andere straten. Het is ook veiliger voor de schoolkinderen van de Kiss and ride doordat wagens die af en aan rijden niet meer keren in de straat. We kijken uit naar flankerende maatregelen om de verkeersveiligheid nog te laten toenemen. Graag behoud van deze situatie. 

Elke D.
0 0
lees meer
Duidelijke signalisatie fietsers toegelaten beide richtingen Lagesteenweg/Hogesteenweg

Inrit Hogesteenweg staat er 1, niet zo zichtbaar, bord dat fietsers mogen via de Vilvoordse Steenweg de Hogesteenweg richting Lagesteenweg/Speelbroek rijden. Verder staat er amper signalisatie, werden er geen markeringen aangebracht op de baan (Vraag gesteld sinds 2018 als fietser, zonder respons), en is het gros automobilisten niet op de hoogte en claxoneert, wordt woedend, doet teken naar fietser op te krassen en meer; Anderzijds *zijn* deze straten ook gewoon de facto niet breed genoeg voor fietsers in beide richtingen én een auto, dus het hele plaatje/idee is zoiezo absurd. 90 procent van de fietsers, vooral schoolgaande jeugd, fietst daardoor noodgedwongen op het voetpad. Daardoor kwam het al meerdere keren tot aanrijdingen van een voetganger, bv. bij verlaten van de woning.

Zélfs al waren fietsers maar in 1 richting toegelaten, zou het zeer vaak te krap zijn tussen een wagen er naast en de manier waarop men vaak geparkeerd staat (Ook parkeren op het voetpad zelf wordt meer en meer bon ton en toegelaten). Het is wachten op een ongeval op deze manier en dient aangepakt voor dat gebeurt.

Bart D.
0 3
lees meer
Onleefbaar sluipverkeer Roostbaan, 's Gravenmolenstraat, Noodbeekstraat, Stekelbaarsstraat

De landelijke Roostbaan, smalle straat zonder voet- of fietspad, dat tijdens de spitsuren omgetoverd wordt in een autostrade. Deze straat is niet gemaakt om die hoeveelheid verkeer te slikken. De kasseibaan is al volledig stukgereden. Het verkeer staat bij momenten stil tot aan de grens met Meise en vindt zo ook zijn weg naar de omliggende straten en wijken. Super onveilig voor fietsers en voetgangers. 
Zone 30, uitgezonderd plaatselijk verkeer, eenrichtingsverkeer richting Meise, fietsstraat, ... veel mogelijkheden. Maar dit is duidelijk de vergeten hoek van Grimbergen. Jammer. 

Els B.
0 1
lees meer
de auto is geen heerser van de weg maar fietser/voetganger ook niet

Geef voldoende ruimte aan iedere gebruiker van de openbare weg

Bart V.
0 1
lees meer
Kruispunt Speelbroek

Het kruispunt aan Speelbroek is zeer gevaarlijk voor voetgangers. Allereerst moet er op de knop geduwd worden om te kunnen oversteken - wat wil zeggen dat mensen (heel vaak ouders met kindjes) eerst het fietspad moeten oversteken, om dan op een strook van een halve meter naast een drukke baan op de knop te duwen. De fietsers mogen bovendien blijven doorrijden. 

De tijd om over te steken is ook zeer beperkt, vaak is het al rood tegen dat je de overkant kan bereiken.

Gezien het doel is om meer mensen op de parking Ter Wilgen te laten parkeren, zou dit kruispunt beter ingericht moeten worden. 

Sven D.
0 0
lees meer
DOOD AAN ALLE HANDEL IN DE KERNEN VAN GROOT-GRIMBERGEN

Ik ben zelf zelfstandige in Grimbergen en de opmerking is voor Grimbergen centrum en voor Strombeek al meermaals gegeven en ik kan ze alleen maar bijtreden. Wie durft er in het Centrum van Grimbergen en Strombeek NU nog een handel te starten???? Dit bestuur wil de handel in Stroimbeek, maar ook in Grimbergen centrum VERMOORDEN!! Met dit plan geeft het beleid duidelijk aan dat deze ploeg de handelaars WEG wil en waar is het overleg met de stakeholders. Ongehoord, bijna dictatoriaal. Zeer jammer en ik zou als burgemeesters deze 2 betreffende schepenen een duidelijke blaam geven door het vertrouwen erin in vraag te stellen. Dit plan heeft geen enkele draagkracht onder de Grimbergse Bevolking en handelaars. Het is onaanvaardbaar.

Bruno S.
0 1
lees meer
Vlottere verbinding tussen centrum en Westvaartdijk via de Borgt (gehucht waar mobiliteitsplan ontbreekt).

Tijdens 10 jaar 'Werken Ring' zijn er blijkbaar hoog dringend alternatieven nodig die ontbreken door een blinde vlek regio Borgt zonder mobiliteitsplan. Eventuele oplossing is de inkom van lager schooltje in Jean Deschampsstraat verplaatsen naar achterzijde via zijpad aan fietsstraat gedeelte Humbeeksesteenweg in de Borgt (die toch leeg staat met betonblokken) waar plaats is voor extra parkeerplaatsen. Dan kan Jean Deschampsstraat opnieuw 2 richtingverkeer worden om samen met Leopold Luypaertstraat vlottere verbinding te voorzien tussen Vilvoordsestwg en Westvaartdijk richting Woluwelaan naar Mechelen of in andere richting Brussel. Is oplossing voor de omliggende wijk en Delhaize op Vilvoordsestwg te ontsluiten als er hinder is (werken Ring) op de hoofd verbindingsweg Ring via Kassei, Albert-I-laan verbindingweg voor Strombeek centrum of Medialaan Ring. Een eventuele omleiding voor de Borgt via centrum Grimbergen en Strombeek is voor Hellebeekstraat met huidige verkeersellende voor openbaar vervoer aan kruispunt Grimbergsestwg / Hellebeekstr / Brusselsestwg / Spaanse Lindebaan geen oplossing. Spaanse Lindebaan hinderd nu al de doorstroming op Brusselsestwg voor Beigem en Humbeek. Ook aan kruispunt Driekastanjelaars / Vilvoordsestwg SpaanseLindebaan wordt doorstroming openbaar vervoer tussen Steltplaats Grimbergen en station Vilvoorde op Vilvoordsestwg een probleem zonder vlottere ontsluiting van wijken aan Vilvoordsestwg via Westvaartdijk. 

Berlinda D.
0 2
lees meer
Tweerichtingsverkeer in de Spaanse Lindebaan.

Tweerichtingsverkeer in de volledige Spaanse Lindebaan behouden voor vlot en veilig verkeer. 

Het verkeer langs de Merodestraat rondsturen zou de mobiliteit significant verstoren in en rond het centrum van de gemeente en dient dus vermeden te worden.

Tim M.
0 4
lees meer
Kruispunt Ruwaal - Beigemsesteenweg

Beste beleidsmakers van Grimbergen

De voorbije maanden hebben we vele veranderingen gezien (ten goede en minder ten goede) waar ik dus ook bedenkingen bij had, maar veronderstel dat het maatschappelijk belang wel bekeken werd en ik me daar moet bij neerleggen, maar...

Ik vraag me af wat de proefopstelling op de Beigemsesteenweg bijdraagt tot de verkeersveiligheid. Jullie hebben met jullie mobiliteitsplan het gros van het verkeer over deze Beigemsesteenweg laten verlopen wat een enorme toename van het aantal bewegingen veroorzaakte. Ook het zwaar vervoer is aangewezen op deze route, de bussen hebben pas doorgang als "chauffeurs met inzicht" plaats laten om hen geparkeerde voertuigen te laten passeren. Door deze opstelling brengen jullie nogmaals een obstakel op de weg die verhinderd om vlot de straat naar de muziekschool in of uit te draaien zonder tegenliggend verkeer te hinderen. (Ik zag gisteren 19/4/2024 een wagen tussen de opstelling, over het fietspad de straat van Ruwaal indraaien, tot daar de veiligheid van de fietsers).

Is het niet logischer om een zebrapad aan te leggen in plaats van de huidige nietszeggende en geen voorrang inhoudende rode strook die enkel verwarring veroorzaakt.

Ook de beide fiets- en voetpaden aan weerskanten van de straat een opknapbeurt geven is een veiligere oplossing dan auto's nogmaals te hinderen.

Ik hoop bij deze dat mijn ongenoegen duidelijk is.

Met vriendelijke groeten

Liesbet De Keyser

Liesbet D.
0 2
lees meer
Parking School De Regenboog

Momenteel wordt de parking van De Regenboog rond de schooluren afgezet. In de praktijk zijn er veel auto's die reeds voor het afsluiten op de parking gaan staan (of die zelfs het hek opzij zetten), wat zorgt voor een gevaarlijke schoolomgeving voor de kinderen. Bij goed weer staat er bovendien een ijscowagen die de mensen verplicht om van de stoep te gaan en zich tussen de rijdende auto's te bewegen. 

Voorstel is om de parking af te sluiten met een bareel, zodat enkel de hoogstnoodzakelijke auto's hier op kunnen. De rest kan dan gebruik maken van de kiss en ride zone of de omliggende parkings. 

Sven D.
0 0
lees meer
geen zone 30

Spaanse Lindebaan 50km/uur (en trajectcontrole), Merodestraat terug 2-richtingen zo wordt de spaanse lindebaan ontlast, weg met de luchtkussens in de Berkenlaan!

Inge D.
0 1
lees meer
Driekastanjelaarsstraat

Waarom geen zone 30 in deze straat? Al de tijd die verloren wordt in de spaanselindebaan zal door de snelheidsduivels ingehaald worden in deze smalle straat. Bovendien is 80% doorgaand verkeer naar cargovil.

Het plaatselijk verkeer van de poddegemstraat wordt niet gerespecteerd.

Kris L.
0 0
lees meer
Guldendal

Wij bewoners van het Guldendal wensen geen 1 richting, hierdoor moeten we steeds omrijden langs rondpunt Spaanse Linde, z'n niet naar het dorp. Door 2 richting te houden is onze straat steeds veilig geweest waarom dit veranderen?

 

Annik D.
0 0
lees meer
Eerst denken aan fiets en voetpaden 

Zonde 30 maken onder het mom van verkeersveiligheid is 'te goedkoop'.

Maak eerst goee fiets en voetpaden, waar het nodig is.  Die prinsenstraat liggen er al 30 jaar ERBARMELIJK bij.  Er is geen enkel excuus om dat niet EERST aan te pakken.

Een zone 30 waar fiets en voetpaden afgescheiden zijn, dient enkel om de gewone werkmense die de baan op moeten te hinderen en naar een inadequaat openbaar vervoer te duwen.

David D.
0 0
lees meer
Geen doorgaand verkeer in de Wilgenbaan + betere toegang van en uit Triohofstraat + Zone 30

Alle inwoners van de Triohofstraat die uit het zuiden (van aan de Ring) komen moeten vandaag afslaan in de Wilgenbaan (100m na het kruispunt Spaanse Linde en Brussel Steenweg (N202)). Dit zorgt voor gevaarlijke situaties op de N202 gezien er geen voorsorteerstrook is en voor veel doorgaand verkeer in de Wilgenbaan dat vroeger via het kruispunt aan de Speelbroek de Triohofstraat kon bereiken. We wensen dat bij de hertekening van dat kruispunt aan de Speelbroek (o.m. ifv Merodestraat) ook wordt rekening gehouden met een afslag naar de Triohofstraat komende van de ring (vanuit het zuiden). 

Daarnaast is het bij het uitrijden van de Triohofstraat via het kruispunt met de N202 enkel mogelijk om rechts af te slaan (richting de ring). We wensen dat het ook mogelijk wordt dat er links kan worden afgeslaan zodat er geen onnodig verkeer via de Dokter Hemerijckslaan hoeft te lopen.

Tot slot willen we een uitbreiding van de zone 30 in de 3 vernoemde straten om de voetgangers, fietsers en spelende kinderen een veiligere plek te bieden.

Karel D.
0 2
lees meer
Spaanse Lindebaan+

Waarom eenrichtingsverkeer en 30?

Dit straat is een belangrijke straat voor de bewoners van het gebied rond de veldkant. Alle mensen sturen naar de stelplaats is geen oplossing gezien het daar al moeilijk genoeg is. De ANPR is wel een plus, maar als het echt voor het zwaarverkeer is zou die in de vekdkantstraat moet geplaatst worden gezien het aantal vrachtwagen die langs daar naar DHL en Caterpillar doorrijden.

Iedereen zal wel zagen voor zijn eigen straat maar zal wel door de straat van anderen rijden. Maar proberen iedereen tevreden te stellen zal zorgen voor nog meer problemen voor de bewoners. Sluipverkeer zal wel een andere weg vinden, maar wij zullen met de problemen blijven.

Ikzelfs rijd met de fiets naar mijn werk, maar ik ben ook geen vragende partij om de autobestuurders te blokkeren. 

Thierry L.
0 1
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 42 bijdragen