Suggesties

Neem eerst deze info door

Reeds opmerkingen bij de aanpassingen in de Sint-Servaasstraat? Laat ze dan hier achter.

42
49

Deze suggesties werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 42 bijdragen
Verkeersverbetering: behoud tweerichtingsverkeer en voer parkeerverbod in

Ik pleit voor het behoud van tweerichtingsverkeer in de Spaanse Lindebaan, ondersteund door een systeem van trajectcontrole om de snelheid tot 50 km/u te handhaven en zwaar verkeer te mijden. Deze aanpak biedt een effectieve oplossing om de verkeersveiligheid te verbeteren en de doorstroming te bevorderen, zonder de noodzaak om de straat op te nemen in de zone 30 als doorgangsweg. Daarnaast ben ik voorstander van een parkeerverbod in de hele Spaanse Lindebaan. Voorheen stonden hier zelden tot nooit auto's geparkeerd, sinds de coronaperiode lijkt dit te zijn veranderd. Dit heeft geleid tot onnodige files, gevaarlijke manoeuvres en mogelijk zelfs schade aan voertuigen. Het invoeren van een parkeerverbod zal niet alleen de verkeersveiligheid verbeteren, maar ook bijdragen aan een vlotte doorstroming en het verminderen van geluidsoverlast en fijnstof. Wat betreft de Merodestraat pleit ik voor het behoud van tweerichtingsverkeer binnen de zone 30, ondersteund door trajectcontrole en de knippen in het Abtsdal. Deze maatregelen zullen sluipverkeer ontmoedigen en tegelijkertijd een ontlasting betekenen voor de westelijke Spaanse Lindebaan. Samengevat, het behoud van tweerichtingsverkeer in de Spaanse Lindebaan, gecombineerd met trajectcontrole om de snelheid te handhaven, een parkeerverbod en het behoud van tweerichtingsverkeer in de Merodestraat binnen de zone 30, biedt een uitgebalanceerde oplossing voor het verbeteren van de verkeerssituatie in deze buurt.

Sven D.
0 3
lees meer
Kruispunt Standaard Boekhandel

Wat een chaos telkens weer!

Verkeerslichten dienen beter afgesteld te worden want voertuigen komende vanuit Rijkenhoekstraat/Hogesteenweg tegelijkertijd het kruispunt laten oprijden zorgt voor veel files. Komende van de Rijkenhoekstraat is het zeer moeilijk om bij veel verkeer linksaf te slaan. Waarom geen strepen op de grond om schuin/links het kruispunt over te rijden, zodat het verkeer dat vanuit de tegenovergestelde richting (Hogesteenweg) linksaf wil draaien niet gehinderd wordt. 

Dus: ofwel kruispunt anders indelen, ofwel verkeerslichten beter afstellen.

Ariadne V.
0 1
lees meer
Vilvoorde bant vervoer van zaken, Grimbergen niet. Dit moet op elkaar afgestemd worden!

Vilvoorde en Grimbergen passen andere verkeersborden toe om het vrachtverkeer in de regio tussen de N211 (Vilvoordsesteenweg / Rubensstraat) en de R0 te regelen. Vilvoorde gebruikt aan de Vlierkensstraat C23 (verboden voor het vervoer van zaken, uitgezonderd laden en lossen), Grimbergen past een C21 tonnagebeperking toe van 3,5 ton:  aan de Groot-Molenveldlaan (uitgezonderd laden en lossen), Oude Shapenbaan (uitgezonderd laden en lossen) en Spaanse Lindebaan (uitgezonderd landbouwvoertuigen, dienstvoertuigen, gemeente en de lijn). Dit moet geharmoniseerd worden! Ofwel overal C23 ofwel overal C21 (3,5 t) , maar uiteraard liefst de Vilvoordse aanpak met C23.

Tom A.
0 0
lees meer
Eerst denken aan fiets en voetpaden 

Zonde 30 maken onder het mom van verkeersveiligheid is 'te goedkoop'.

Maak eerst goee fiets en voetpaden, waar het nodig is.  Die prinsenstraat liggen er al 30 jaar ERBARMELIJK bij.  Er is geen enkel excuus om dat niet EERST aan te pakken.

Een zone 30 waar fiets en voetpaden afgescheiden zijn, dient enkel om de gewone werkmense die de baan op moeten te hinderen en naar een inadequaat openbaar vervoer te duwen.

David D.
0 0
lees meer
Geen tweerichtingsverkeer stuk Lagesteenweg van Beiaardlaan tot Speelbroek

Op dit moment staat er in de plannen dat het stukje Lagesteenweg tussen de Beiaardlaan en Speelbroek tweerichtingsverkeer zal zijn. Mijn voorstel is om dit naar enkelrichting om te schakelen. De redenen:
- door dit te doen krijg je een logische lus van aan de middelbare school tot het einde van de Speelbroek aan de Brusselsesteenweg.
- Door de uiterst smalle aanleg van het nieuwe deel van de Lagesteenweg ga je enorm gevaarlijke situaties maken als de auto's elkaar moeten doorlaten; het mogelijke gevolg gaat zijn dat daar de fietsers gaan gebruik maken van de enorm brede voetpaden...wat uiteraard te begrijpen is, maar niet wenselijk en gevaarlijk voor de voetgangers.

Jan C.
0 2
lees meer
Geen zone 30 en invoering parkeerverbod Spaanse Lindebaan

Geen zone 30 in Spaanse Lindebaan : totaal onnodig door afgescheiden fietspaden. Handhaaf 50km/u met trajectcontrole maar absoluut geen zone 30, is absurd voor een doorgangsweg. Zal verkeersagressie doen toenemen. Onderscheid met zone 30 voor het echte centrum is perfect te maken, een uniforme zone 30 is echt geen argument om dit ook in de Spaanse Lindebaan toe te passen. 

Schaf ook de vaste parkeerplaatsen af in het lagere gedeelte van de Spaanse Lindebaan. Ook hierdoor neemt de frustratie en verkeersagressie zienderogen toe. Dit zorgt net voor meer verkeersonveiligheid. Handhaaf maximum snelheid en zie toe op verbod voor zwaar vervoer, punt aan de lijn.

Johan V.
0 2
lees meer
Spaanse Lindebaan+

Waarom eenrichtingsverkeer en 30?

Dit straat is een belangrijke straat voor de bewoners van het gebied rond de veldkant. Alle mensen sturen naar de stelplaats is geen oplossing gezien het daar al moeilijk genoeg is. De ANPR is wel een plus, maar als het echt voor het zwaarverkeer is zou die in de vekdkantstraat moet geplaatst worden gezien het aantal vrachtwagen die langs daar naar DHL en Caterpillar doorrijden.

Iedereen zal wel zagen voor zijn eigen straat maar zal wel door de straat van anderen rijden. Maar proberen iedereen tevreden te stellen zal zorgen voor nog meer problemen voor de bewoners. Sluipverkeer zal wel een andere weg vinden, maar wij zullen met de problemen blijven.

Ikzelfs rijd met de fiets naar mijn werk, maar ik ben ook geen vragende partij om de autobestuurders te blokkeren. 

Thierry L.
0 1
lees meer
Geen doorgaand verkeer in de Wilgenbaan + betere toegang van en uit Triohofstraat + Zone 30

Alle inwoners van de Triohofstraat die uit het zuiden (van aan de Ring) komen moeten vandaag afslaan in de Wilgenbaan (100m na het kruispunt Spaanse Linde en Brussel Steenweg (N202)). Dit zorgt voor gevaarlijke situaties op de N202 gezien er geen voorsorteerstrook is en voor veel doorgaand verkeer in de Wilgenbaan dat vroeger via het kruispunt aan de Speelbroek de Triohofstraat kon bereiken. We wensen dat bij de hertekening van dat kruispunt aan de Speelbroek (o.m. ifv Merodestraat) ook wordt rekening gehouden met een afslag naar de Triohofstraat komende van de ring (vanuit het zuiden). 

Daarnaast is het bij het uitrijden van de Triohofstraat via het kruispunt met de N202 enkel mogelijk om rechts af te slaan (richting de ring). We wensen dat het ook mogelijk wordt dat er links kan worden afgeslaan zodat er geen onnodig verkeer via de Dokter Hemerijckslaan hoeft te lopen.

Tot slot willen we een uitbreiding van de zone 30 in de 3 vernoemde straten om de voetgangers, fietsers en spelende kinderen een veiligere plek te bieden.

Karel D.
0 2
lees meer
DOOD AAN ALLE HANDEL IN DE KERNEN VAN GROOT-GRIMBERGEN

Ik ben zelf zelfstandige in Grimbergen en de opmerking is voor Grimbergen centrum en voor Strombeek al meermaals gegeven en ik kan ze alleen maar bijtreden. Wie durft er in het Centrum van Grimbergen en Strombeek NU nog een handel te starten???? Dit bestuur wil de handel in Stroimbeek, maar ook in Grimbergen centrum VERMOORDEN!! Met dit plan geeft het beleid duidelijk aan dat deze ploeg de handelaars WEG wil en waar is het overleg met de stakeholders. Ongehoord, bijna dictatoriaal. Zeer jammer en ik zou als burgemeesters deze 2 betreffende schepenen een duidelijke blaam geven door het vertrouwen erin in vraag te stellen. Dit plan heeft geen enkele draagkracht onder de Grimbergse Bevolking en handelaars. Het is onaanvaardbaar.

Bruno S.
0 1
lees meer
Verbindingswegen

Het autoverkeer moet zoveel mogelijk op de verbindingswegen teruggedrongen worden. Brusselsesteenweg, Wolvertemsesteenweg, Veldkantstraat, Spaanse Lindenlaan,... 

Woonwijken moeten plaatselijk verkeer worden. Hier hoef je niet te zijn!

Spaanse Lindenbaan wordt aangepakt, maar naar de bewoners van de Roostbaan, Van Akenstraat,... wordt niet gekeken. Het is om te huilen hoe dit verbindingswegen/racebanen geworden zijn. 

Als je wil bekomen dat mensen meer de fiets nemen of te voet gaan , moet het eerst veiliger gemaakt worden. Als ik met mijn kinderen naar school fiets, moet ik meer op de gevaren letten dan iets anders...

C B.
0 1
lees meer
Sint Servaasstraat enkelrichting 

Dit werkt goed voor het gebruik van de Kiss and Ride: zeker een te behouden maatregel!

 

Eventueel het parkeren logischer structureren. Bewoners parkeren nog steeds aan 'hun eigen' zijde van de straat.

Ook leveren geparkeerde wagens aan de linkerzijde, soms een probleem bij het verlaten van de kiss and ride. Het lijkt logischer dat wagens simpelweg aan de rechterzijde zouden parkeren.

Marijn S.
0 3
lees meer
Vlottere verbinding tussen centrum en Westvaartdijk via de Borgt (gehucht waar mobiliteitsplan ontbreekt).

Tijdens 10 jaar 'Werken Ring' zijn er blijkbaar hoog dringend alternatieven nodig die ontbreken door een blinde vlek regio Borgt zonder mobiliteitsplan. Eventuele oplossing is de inkom van lager schooltje in Jean Deschampsstraat verplaatsen naar achterzijde via zijpad aan fietsstraat gedeelte Humbeeksesteenweg in de Borgt (die toch leeg staat met betonblokken) waar plaats is voor extra parkeerplaatsen. Dan kan Jean Deschampsstraat opnieuw 2 richtingverkeer worden om samen met Leopold Luypaertstraat vlottere verbinding te voorzien tussen Vilvoordsestwg en Westvaartdijk richting Woluwelaan naar Mechelen of in andere richting Brussel. Is oplossing voor de omliggende wijk en Delhaize op Vilvoordsestwg te ontsluiten als er hinder is (werken Ring) op de hoofd verbindingsweg Ring via Kassei, Albert-I-laan verbindingweg voor Strombeek centrum of Medialaan Ring. Een eventuele omleiding voor de Borgt via centrum Grimbergen en Strombeek is voor Hellebeekstraat met huidige verkeersellende voor openbaar vervoer aan kruispunt Grimbergsestwg / Hellebeekstr / Brusselsestwg / Spaanse Lindebaan geen oplossing. Spaanse Lindebaan hinderd nu al de doorstroming op Brusselsestwg voor Beigem en Humbeek. Ook aan kruispunt Driekastanjelaars / Vilvoordsestwg SpaanseLindebaan wordt doorstroming openbaar vervoer tussen Steltplaats Grimbergen en station Vilvoorde op Vilvoordsestwg een probleem zonder vlottere ontsluiting van wijken aan Vilvoordsestwg via Westvaartdijk. 

Berlinda D.
0 2
lees meer
Sluipverkeer Noodbeekstraat en omgeving

Nu dat Noodbeekstraat, Biestraat, Van Akenstraat, Bruinborrebeekstraat, Stekelbaarstraat, S'Gravenmolenstraat en Roostbaan lievelingen straten voor sluipverkeer geworden zijn zou het goed zijn om daar de snelheid op 30 Km/h te beperken.

Mvg

Guy M.
0 1
lees meer
wie niet waagt niet wint maar ook parkeermisbruiken niet vergeten (nultolerantie!)

Voor Grimbergen-centrum  maar ook voor de andere deelgemeenten/situaties vind ik het goed dat er nagedacht werd over de huidige heikele situaties en mogelijke oplossingen. Bovendien mogen wij als inwoner meedenken. Dus als inwoner met 41 jaar ervaring in het politiewereldje juich ik dit toe.  De gemeente toont aan bijtijds te willen bijsturen en rekent hiervoor op ons als inwoners. De komende 10 jaren gaan de werken op de ring ons kopzorgen blijven bezorgen en door deze mobiliteitsplannen te activeren en waar nodig aan te passen, denkt de gemeente in het belang van haar inwoners. Duidelijk aangeven waar het zone 30 is in het belang van de schoollopende kinderen! Op de Spaanse Lindebaan vanaf het rond punt met de Prinsenstraat acht ik dit evenwel niet nodig daar het een éénrichtingsstuk wordt. Laat ons dit alles proberen en aanpassen waar nodig! Maar waar ik bovenal belang aan hecht zijn de parkeermisbruiken. Ik ben voorstander van een lik op stukbeleid. Het enige wat de e overtreders (veelal de groot-ouders  die niet hier wonen) begrijpen, is wanneer het hen in de portemonnee raakt! Chapeau voor het werk van de gemeenschapswachten. 1 extra aanwerving = een optie. De kleine trajectcontroles gaan sowieso een hulp zijn en het is slim gezien om dit in eigen beheer te doen. Tot slot besef ik dat de invoering van een rijbewijs met punten nog beter zou zijn maar deze beslissing sleept al tientallen jaren aan. Extra parking voorzien t.h.v. de parking Ter Wilgen is andere optie.

Rudi V.
0 1
lees meer
Absdal zijstraten liever niet de KNIP door éénrichtingsverkeer in tegengestelde richtingen.

Huidige éénrichting in Guldendalstraat (als belangrijke toegang voor bussen aan inkom Guldendalmuseum) opnieuw tweerichtingen. Ook plannen éénrichting Diamantstraat en Koraalstraat annuleren. In deze tegenoverstelde richtingen veroorzaakt dit een KNIP waar geen extreme overlast was in Zilverstraat, enz. Zou beter zijn om de overlast aan te pakken waar het probleem zich wel stelt.

De éénrichtingsverkeer KNIP Absdal zijstraten=

•Gevaar indien er zich weeral een ongeval voordoet met wegversperring (fietsverbindingen rondpunt waar verkeerslichten ontbreken, ook voor nieuw fietspad Sparrenlaan).

•Ook gevaarlijk voor de inwoners zelf: vroeger was het tweerichtingsverkeer in Guldendalstraat, Diamantstraat en Koraalstraat de oplossing (als omleiding bij fille of omgeval van rondpunt via Prinsenstraat) in geval van nood (politie & hulpdiensten).

Berlinda D.
0 2
lees meer
geen zone 30

Spaanse Lindebaan 50km/uur (en trajectcontrole), Merodestraat terug 2-richtingen zo wordt de spaanse lindebaan ontlast, weg met de luchtkussens in de Berkenlaan!

Inge D.
0 1
lees meer
Verkeer in toekomstige fietsstraat Lagesteenweg 


Het originele plan was dat de GANSE Lagesteenweg éénrichtingsverkeer zou zijn.  Blijf bij dat plan.  De nieuw aangelegde straat is trouwens te smal voor een tweerichting... Hoe kunnen fietsers en de scholieren in deze zogenaamde FIETSstraat zich veilig voelen wanneer er langs twee kanten auto's rijden en zijzelf voor de auto's zulllen rijden.  Ja, inderdaad ze zullen het voetpad kiezen, wat toch de initiële bedoeling niet was, veronderstel ik toch. Een andere reden om het voetpad te kiezen is dat de straat aangelegd is met oude hobbelige kasseien in plaats van met platte kasseien zoals eerst werd gepland.  Hier wordt een situatie gecreërd die nog slechter is dan de vorige, wanneer er wel een fietspad was.  
Hou ook rekening met de geluidsoverlast door wagens die daveren over de kasseien.  Ik vertolk hier de wens van de meeste bewoners van deze straat. 

Monique M.
0 3
lees meer
meer voor bewoners

Waarom de SPL in een 30-zone plaatsen als het fietspad gescheiden is van de weg?
Is het denkbaar om met ANPR-camera's bewoners (ook Populierendal) vanaf de N202 in beide richtingen over het SPL te laten rijden?
Kunnen we de parkeerplaatsen aan de oostkant van de SPL, die vaak files veroorzaken, afschaffen ?

David V.
0 0
lees meer
Kruispunt Speelbroek herinrichten ?

Ik meen dat de herinrichting van het kruispunt Speelbroek eventueel later kan volgen.

Test eerst het eenrichtingsverkeer en het zwaarverkeerverbod  vanuit richting Strombeek ;

Stap voor stap.

Frederik S.
0 1
lees meer
Spaanselindebaan moet zone 50 blijven en Merodestraat moet 2 richting blijven

Trajectcontrole kan zeker, maar zone 30 daar is nergens voor nodig. Als iedereen zich aan de zone 50 zal houden door trajectcontrole dan is er daar geen enkel probleem en het excuus van dat mensen dan weten dat zone 30 er aan komt gaat hier echt niet op, als je zone 30 goed aangeeft kan dit perfect veel later ingevoerd worden (prinsenstraat kan dan eventueel al iets vroeger zone 30 worden). Merodestraat moet ook geen zone 30 worden en moet ook 2 richtingen blijven. Fietspaden deftig heraanleggen daar en nadien het tijdelijk groot fietspad terug weghalen en de domme rode paaltjes kunnen daar dan ook verdwijnen. Men kan eventueel hiervoor de straat iets minder breed maken zodat men 2 mooie fietspaden kan aanmaken die de richting van het verkeer mee volgen. Dat men dan de Zilverstraat ook maar in 1 richting nog zou inkunnen door deze aanpassingen van jullie is ook te belachelijk voor woorden en verplichten jullie ook weer van rond te rijden terwijl dit absoluut niet nodig is.

 

Dus graag dit allemaal aan passen voor men de werken daar laat uitvoeren en voor de rest zou ik toch ook is heel goed het mobiliteitsplan tegen het licht houden want er zijn paar zeer dwaze knips en eenrichtingen ingevoerd die helemaal niet nodig zijn en de mensen die er wonen voldoende frustraties bezorgen. 

 

Hopelijk komt het gezond verstrand snel terug bij de coaltie en zal men zaken willen recht trekken of terugdraaien. 

 

Met vriendelijke groeten

 

Robin

Robin V.
0 0
lees meer
De knip in de Beukendreef weg

Beter een eenrichtingsverkeer van de veldkantstraat richting Beigem, ofwel 30km zone in de beukendreef, zou veel minder file veroorzaken.

Roger M.
0 1
lees meer
Driekastanjelaarsstraat

Waarom geen zone 30 in deze straat? Al de tijd die verloren wordt in de spaanselindebaan zal door de snelheidsduivels ingehaald worden in deze smalle straat. Bovendien is 80% doorgaand verkeer naar cargovil.

Het plaatselijk verkeer van de poddegemstraat wordt niet gerespecteerd.

Kris L.
0 0
lees meer
Kruispunt Ruwaal - Beigemsesteenweg

Beste beleidsmakers van Grimbergen

De voorbije maanden hebben we vele veranderingen gezien (ten goede en minder ten goede) waar ik dus ook bedenkingen bij had, maar veronderstel dat het maatschappelijk belang wel bekeken werd en ik me daar moet bij neerleggen, maar...

Ik vraag me af wat de proefopstelling op de Beigemsesteenweg bijdraagt tot de verkeersveiligheid. Jullie hebben met jullie mobiliteitsplan het gros van het verkeer over deze Beigemsesteenweg laten verlopen wat een enorme toename van het aantal bewegingen veroorzaakte. Ook het zwaar vervoer is aangewezen op deze route, de bussen hebben pas doorgang als "chauffeurs met inzicht" plaats laten om hen geparkeerde voertuigen te laten passeren. Door deze opstelling brengen jullie nogmaals een obstakel op de weg die verhinderd om vlot de straat naar de muziekschool in of uit te draaien zonder tegenliggend verkeer te hinderen. (Ik zag gisteren 19/4/2024 een wagen tussen de opstelling, over het fietspad de straat van Ruwaal indraaien, tot daar de veiligheid van de fietsers).

Is het niet logischer om een zebrapad aan te leggen in plaats van de huidige nietszeggende en geen voorrang inhoudende rode strook die enkel verwarring veroorzaakt.

Ook de beide fiets- en voetpaden aan weerskanten van de straat een opknapbeurt geven is een veiligere oplossing dan auto's nogmaals te hinderen.

Ik hoop bij deze dat mijn ongenoegen duidelijk is.

Met vriendelijke groeten

Liesbet De Keyser

Liesbet D.
0 2
lees meer
de auto is geen heerser van de weg maar fietser/voetganger ook niet

Geef voldoende ruimte aan iedere gebruiker van de openbare weg

Bart V.
0 1
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 42 bijdragen