Even opfrissen
Bekijk alle infoEvaluatie
Bekijk hier alle suggestiesJullie bijdragen
Thema 0: akkoord met mobiliteitsplan in mijn buurt
Akkoord met het mobiliteitsplan in mijn buurt
We willen inwoners ook de mogelijkheid bieden om aan te geven dat ze akkoord zijn met het mobiliteitsplan zoals uitgerold in hun buurt. Dit kan door deze post te liken. Het is ook mogelijk om hierop te reageren indien inwoners meer uitleg willen geven waarom ze akkoord zijn met het mobiliteitsplan in hun buurt.
Thema 2: verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat)
De Meisestraat (brug) afsluiten door middel van een verkeersknip
Inzake de verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat) stellen we voor om de Meisestraat (brug) af te sluiten door middel van een verkeersknip.
Dit kan door een harde knip waarbij de brug (Meisestraat) een fiets- en voetgangersbrug wordt en gesloten wordt voor auto's en zwaar vervoer. Dit betekent dat inwoners van Treft, hetzij via de Romeinsesteenweg, hetzij via de Boechoutlaan moeten ontsluiten; Een alternatief hierop is om te werken met een trajectcontrole waarbij een ANPR-camera wordt geplaatst in de Beverlindestraat t.h.v. de Boechoutlaan en een camera in de Meisestraat (brug) t.h.v. de Beverstraat om doorgaand gemotoriseerd verkeer op deze route onmogelijk te maken. Inwoners van Treft, Gentsestraat, Beverlindestraat en Temsesteenweg kunnen te allen tijde ontsluiten via de brug (Meisestraat). Ook voor pakjesdiensten, leveringen en bezoekers blijft dit mogelijk.Aangezien er bij dergelijke verkeersknip geen doorgaand gemotoriseerd verkeer meer mogelijk is komende van de Meisestraat (brug) zal dit het lokaal ontsluitingsverkeer niet meer verplichten om via de schoolomgeving ('t Villegastje) te rijden.
Daarom stellen we in dit scenario voor om de rijrichting in de de Villegas de Clercampstraat en de Jan Mulsstraat (en dus ook de Schoolstraat) terug om te draaien zoals de situatie vroeger was. Dit betekent ook een veel veiliger situatie aan het kruispunt t.h.v. het Gemeenteplein. Bovendien zal het ontsluiten van inwoners hierdoor al veel korter en vlotter kunnen gebeuren, waardoor het gevoel van isolatie zal verminderen.
Thema 5: snelheid
Doelgerichte acties na invoering ruime fietszone
Binnenkort voeren we een ruime fietszone, waar een snelheidslimiet van 30km/u geldt, in het centrum van Strombeek-Bever in. Hierna zullen we de snelheid op verschillende plaatsen monitoren en, indien dit uit de resultaten van de metingen nodig blijkt, doelgerichte acties ondernemen.
Bij deze 'doelgerichte acties' kan onder meer gedacht worden aan:
infrastructurele maatregelen zijnde wegversmallingen of asverschuivingen; handhaving door bijvoorbeeld flitscontroles, een verplaatsbare flitsmodule of een vaste trajectcontrole.We willen via dit platform echter ook polsen of inwoners bijkomende snelheidsmaatregelen nu al noodzakelijk achten.
Thema 2: verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat)
Overlast centrum vermijden
Door de brug open te laten kunnen de inwoners van Strombeek de gemeente verlaten zonder door het centrum te rijden.
Mijn voorstel in thema5 is het plaatsen van borden "Lokaal verkeer" alsook borden "Camera".
Het feit om rond Strombeek de Romeinselaan, Sint Annalaan, Bouchoutlaan deze borden te plaatsen zal het een groot invloed hebben op het sluipverkeer. Strombeek blijft gemakkelijk toegangbaar voor hulp, spoed en leverdiensten en dus ook voor de inwoners.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Circulatieplan is volledig mislukt. De enigen die gejost zijn zijn de inwoners van centrum Strombeek. Participatieplatform is gebruiksonvriendelijk !
Wij zijn gevangen in ons eigen dorp.
1.Maak een uitgang naar de Antwerpse laan (bvb aan het kerkhof)
2.Maak terug doorgaand verkeer mogelijk aan CC Strombeek om de Lakensestraat en Rijkendalstraat terug leefbaar te maken.
3. Verwijder al die belachelijke knippen !!!
4. Draai het volledige plan terug en geef opdracht aan een echte verkeersdekundige om een ander plan te bedenken.
5. Invoer van snelheidsbeperking tot bvb 30km/uur zal ook niets veranderen aan die files, integendeel !!!
Het zogezegde (!) sluipverkeer is nu een constante file van auto's in het centrum van Strombeek. Het ergste van al is dat de inwoners zelf tot 1 à 1,5 km moeten omrijden (langs de Romeinse stwg bvb) om in of uit hun eigen dorp te geraken.
De bedenkers van dit plan wonen waarschijnlijk niet in Strombeek !!
DIT MOET VERANDEREN ! TERUG NAAR AF !!! Milieuonvriendelijk, toeterde chauffeurs, gevaarlijke toestanden voor fietsers en voetgangers,... ...
Ik kan zo nog een 10-tal miskleunen van dit plan aanhalen maar laat het hierbij.
Hopelijk zijn de inwoners van Strombeek dit débacle niet vergeten als ze in oktober in het stemhokje staan.
Bruno Vranckx
.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Sluipverkeer aanpakken
Om sluipverkeer doorheen het volledige centrum van Strombeek-Bever aan te pakken dienen we in te zetten op het verbeteren van de doorstroming op de hoofdassen (Romeinsesteenweg en Sint-Annalaan). Het betreft hier twee gewestwegen.
Mobiliteit Strombeek-Bever
Nieuw beleidsplan
mei 2023
Uitrol circulatiemaatregelen
februari 2024
Uitrol fietszone
mei 2024