We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Jullie bijdragen

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Het spaghettiplan ontwarren

Het circulatieplan heeft nood aan een logische structuur met lussen voor lokaal verkeer voor de verschillende wijken, en doorgaande wegen. Met randparkings, eventueel. En duidelijke signalisatie.

Goed uitgeruste en brede wegen knippen en het verkeer omleiden door kleine straten, is een vreemde aanpak voor verkeersveiligheidsplan. 

Er zijn te veel knippen. Het verkeersnetwerk is daardoor te weinig robuust. In geval van belemmeringen in het centrum zijn er vaak geen alternatieven, ook niet voor hulpdiensten.

Het commercieel centrum is vrijwel onbereikbaar vanuit het westen (het kan, maar met de nodige zigzaggen door kleine straten die daarvoor niet bestemd zijn).

Johan G.
0 0
lees meer

Thema 3: verkeersstroom Temselaan

 

Een knip in de Temselaan

De verkeersstroom die vroeger een kortere weg nam via Treft, neemt deze nu via de Temselaan. De stroom heeft zich dus verschoven. Daarom stellen we voor om deze straat te knippen t.h.v. de ‘afbuiging’ (splitsing tussen bedrijvengebied en woongebied). Het bedrijf Procter & Gamble kan dan ontsluiten via de Boechoutlaan. De inwoners in de Temselaan (vanaf huisnummers 36 en 39) kunnen dan ontsluiten via de Romeinsesteenweg.

Gemeente Grimbergen
0 10
lees meer

Andere suggesties?

Vlotte verkeer Sint annalaan- romeinse steeweg

Sluipverkeer kunnen we niet tegenhouden: dat is een feit!.. maar indien deze vlot, TRAAG, zonder indernissen op de grote banen loopt, is het beter voor iedereen.. dus vlot = geen stop! => minder kruispunten!, minder zebrapad, minder "parkeerplaatsen", enz.. Dus, eens dat je op die baan bent, moet je blijven rijden aan 30km/u tot aan je eindpunt, zonder te stoppen! rapper gezegt dan gedaan.. maar oplossingen (ten minstens verbeteringen!) bestaan: verkeerlichten synchroniseren, (en minder verkeerlichten ook), minder kruispunten door eenrichting straat of dode einde straat, dat kan. Een direct acces op de ring vanaf de romeinse steenweg, door de parking C, zonder licht is gemakkelijk te realiseren, en zou de romeinse steenweg ontlasten.   Kruispunten romeinse steenweg-Van elewijk-rode kruis: 3 (2?) verkeerslichten, niet gesynchroniseerd op 50 m! (en 100m verder, op nieuw een verkeerlicht aan de boechoutlaan!). We kunnen de zelfde redenering houden met de "binnen sluip baan" in  strombeek: een "mini-ring", eenrichting, rond de centrum..1 (smalle) prioriteire rijvak, en zo weinig mogelijke indernissen: aan 10km/u, kan je gemakkelijk uw besteming raken.. (dus, niet voor de scholen of  handels,enz). je blijft rijden, heel traag, maar  je kan overal naartoe, gemakkelijk, je kunt zelf dat gebruiken om "door de dorp" te passeren..en ja je moet soms een langere weg nemen dan nodig, door de eenrichting..  het is ook een goede idee voor de bussen die niet meer elkaar moeten kruisen..

Paul V.
0 0
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Algemene opinie mobiliteitsplan, negatieve aspecten

Het bevorderen van het fietsverkeer is een lovenswaardig plan. Maar de meeste bewoners zijn autogebruikers, vooral degenen onder ons die ouder zijn dan een bepaalde leeftijd en met bepaalde (veel) fysieke beperkingen/gezondheidsproblemen. Het plan negeert onze behoeften. Auto is nodig om te winkelen, om naar de apotheek te gaan, om naar het gemeentehuis te gaan, om naar het OCMW te gaan, om naar de kinesitherapeut te gaan, om naar de vuilophaalcentra te gaan, enz. Het nieuwe mobiliteitsplan beperkt en/of maakt het rijden moeilijk via Strombeek. Dit is geen grote stad die zo'n groots plan nodig heeft, dat uiteindelijk leidt tot vervuiling (langere en langzamere verkeersroutes), ongelukken (te veel kruisen en bochten), situaties waarin straten die niet gepland zijn voor veel verkeer plotseling hoofdstraten worden. Ik woon al meer dan 30 jaar in Strombeek en was altijd blij met de vlotheid van het verkeer. Nu wordt het meer een nachtmerrie. Als dit aan de stemming lag, zou ik, nu ik enkele van de gecreëerde problemen ben tegengekomen, voor het terugdraaien van het plan stemmen.

Joseph F.
0 3
lees meer

Thema 4: verkeersstroom Lakensestraat-Rijkendalstraat

Verplaats de knip in de oude mechelsestraat

Als je de knip in de oude mechelsestraat verschuift tot voorbij het Dorekensveld, dan is er voor iedereen die van aan het kapelleke komt een alternatief en moeten de meeste mensen van strombeek niet leer langs twee scholen en de lakensestraat en rijckendal om naar Strombeek of Grimbergen centrum te gaan

Annemie D.
0 1
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Enkel verschuiving van de mobiliteitsproblematiek : huidig plan werkt niet

Wij zijn niet 'rechtstreeks' geïmpacteerd, wij wonen op de Sint-Annalaan in Koningslo.

Maar :

- de enorme verkeersdrukte in de ochtendspits komende uit de Piereman is niet veranderd, er staat nog steeds een meterslange file (soms tot aan het vroegere Bauknecht gebouw) om zo de Sint-Annalaan op te rijden richting autostrades.

- wij doen een groot deel van onze boodschappen in Strombeek/Grimbergen (toch ondersteuning van jullie handelaars) en je geraakt nergens meer of via hele lange omwegen

En zo kunnen wij nog wel even doorgaan. 

Denk niet dat huidige situatie de oplossing is.

Sluipverkeer is idd een probleem, maar op deze manier geen oplossing, enkel verplaatsing/verschuiving van het probleem.

 

An M.
0 0
lees meer
Ontdek ze allemaal

Mobiliteit Strombeek-Bever

Samen geven we mobiliteit in Grimbergen vorm.

Nieuw beleidsplan

mei 2023

Uitrol circulatiemaatregelen

februari 2024

Uitrol fietszone

mei 2024