Even opfrissen
Bekijk alle infoEvaluatie
Bekijk hier alle suggestiesJullie bijdragen
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
enkele straten herbekijken
De stroom vanuit de kerkhofwijk (j De Vleminckstraat, Beverstraat, oude mechelsestraat,...) moet nu allemaal langs de Jan Mulsstraat om in de eigen dorpskern te komen, of naar Grimbergen centrum te gaan.
Eventueel de knip in de Oude mechelsestraat verzetten tot net voorbij Dorekensveld, of de Villgesstraat omgekeerd te maken vna aan de Drapsstraat tot Soensstraat, zodat er toch een alternatief is en men niet meer langs de beide lagere scholen moet
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Eenrichtingsverkeer
Om te vermijden dat alle verkeer komende van de Boechoutlaan door de Temselaan komt om zo de Romeinsteenweg te nemen, en ze dan zowel links als rechts afslaan, zou dit een eenrichtingsverkeer moeten zijn. Ricting Romeinse steenweg naar Boechoutlaan. Veiliger om via daar de Temselaan te verlaten door de lichen die er staan en ingesteld zijn op de voertuigen die wachten.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
KNIP De Villegasstraat
Zeer groot deel van het verkeer van kant Oude Mechelse, eenrichtingsverkeer De Villegasstraat komt samen in de Jan Mulsstraat ( aan school) en Gemeenteplein.
Door knip aan De Villegastraat / Antwerpselaan te veranderen in een eenrichtingsverkeer naar de Antwerpselaan , wordt de Jan Mulstraat en Gemeenteplein ontlast.
Ook de Hulpdiensten hebben hier zeker baat bij.
Andere suggesties?
Geluidshinder A12
Om de levenskwaliteit van de inwoners van Strombeek die dicht bij de snelweg wonen, te verbeteren, moeten de muren langs de A12 worden geannuleerd.
We leven zeer dicht bij elkaar en het geluidsniveau is zo hoog dat we het raam vaak niet eens kunnen openen. We begrijpen niet waarom de gemeente niet beter zorgt voor de kwaliteit van het leven in Strombeek. dit zou duidelijk mogelijk zijn, zoals in Meise het geval is.
Thema 4: verkeersstroom Lakensestraat-Rijkendalstraat
Eénrichtingsverkeer Rijkendalstraat is contraproductief
Door het éénrichtingsverkeer in de Rijkendalstraat gaat een deel van het (positieve!) effect van het plan verloren. Mensen moeten nutteloos omrijden en rijden dan uit frustratie roekeloos door de nauwe Lakensestraat. Deze straat is hier niet op voorzien, de situatie is gewoon gevaarlijk zonder extra maatregelen!
Er zou veel minder verkeer zijn in deze zone als de Rijkendalstraat terug tweerichtingsverkeer zou toelaten zodat we niet elke keer tot aan de kerk moeten rondrijden.
Persoonlijk kijk ik uit naar de invoering van de fietszone, mag uitgebreid worden tot het einde van de Lakensestraat. En dan die fietszone handhaven natuurlijk, anders verandert er niets!
Thema 4: verkeersstroom Lakensestraat-Rijkendalstraat
Knip Nijverheidslaan en Kleinewinkellaan t.h.v. de Ringlaan
Bijkomend kan de Nijverheidslaan en Kleinewinkellaan geknipt worden t.h.v. de Ringlaan. Bewoners van de Kleinewinkellaan en bedrijven in de Nijverheidslaan kunnen nog steeds ontsluiten via de Sint-Annalaan.
Mobiliteit Strombeek-Bever
Nieuw beleidsplan
mei 2023
Uitrol circulatiemaatregelen
februari 2024
Uitrol fietszone
mei 2024