We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Jullie bijdragen

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

enkele straten herbekijken

De stroom vanuit de kerkhofwijk (j De Vleminckstraat, Beverstraat, oude mechelsestraat,...) moet nu allemaal langs de Jan Mulsstraat om in de eigen dorpskern te komen, of naar Grimbergen centrum te gaan.

Eventueel de knip in de Oude mechelsestraat  verzetten tot net voorbij Dorekensveld, of de Villgesstraat omgekeerd te maken vna aan de Drapsstraat tot Soensstraat, zodat er toch een alternatief is en men niet meer langs de beide lagere scholen moet

Annemie D.
0 6
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Eenrichtingsverkeer

Om te vermijden dat alle verkeer komende van de Boechoutlaan door de Temselaan komt om zo de Romeinsteenweg te nemen, en ze dan zowel links als rechts afslaan, zou dit een eenrichtingsverkeer moeten zijn. Ricting Romeinse steenweg naar Boechoutlaan. Veiliger om via daar de Temselaan te verlaten door de lichen die er staan en ingesteld zijn op de voertuigen die wachten.

Christian V.
0 0
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

KNIP De Villegasstraat

Zeer groot deel van  het verkeer van kant Oude Mechelse, eenrichtingsverkeer De Villegasstraat komt samen in de Jan Mulsstraat ( aan school) en Gemeenteplein.

 

Door knip aan De Villegastraat / Antwerpselaan te veranderen in een eenrichtingsverkeer naar de Antwerpselaan , wordt de Jan Mulstraat  en Gemeenteplein ontlast.

Ook de Hulpdiensten hebben hier zeker baat bij.

Katia A.
0 2
lees meer

Andere suggesties?

Geluidshinder A12

Om de levenskwaliteit van de inwoners van Strombeek die dicht bij de snelweg wonen, te verbeteren, moeten de muren langs de A12 worden geannuleerd.

We leven zeer dicht bij elkaar en het geluidsniveau is zo hoog dat we het raam vaak niet eens kunnen openen. We begrijpen niet waarom de gemeente niet beter zorgt voor de kwaliteit van het leven in Strombeek. dit zou duidelijk mogelijk zijn, zoals in Meise het geval is.

Pascale B.
0 0
lees meer

Thema 4: verkeersstroom Lakensestraat-Rijkendalstraat

Eénrichtingsverkeer Rijkendalstraat is contraproductief

Door het éénrichtingsverkeer in de Rijkendalstraat gaat een deel van het (positieve!) effect van het plan verloren. Mensen moeten nutteloos omrijden en rijden dan uit frustratie roekeloos door de nauwe Lakensestraat. Deze straat is hier niet op voorzien, de situatie is gewoon gevaarlijk zonder extra maatregelen! 

Er zou veel minder verkeer zijn in deze zone als de Rijkendalstraat terug tweerichtingsverkeer zou toelaten zodat we niet elke keer tot aan de kerk moeten rondrijden. 

 

Persoonlijk kijk ik uit naar de invoering van de fietszone, mag uitgebreid worden tot het einde van de Lakensestraat. En dan die fietszone handhaven natuurlijk, anders verandert er niets!

 

 

Bastiaan V.
0 1
lees meer

Thema 4: verkeersstroom Lakensestraat-Rijkendalstraat

Knip Nijverheidslaan en Kleinewinkellaan t.h.v. de Ringlaan

Bijkomend kan de Nijverheidslaan en Kleinewinkellaan geknipt worden t.h.v. de Ringlaan. Bewoners van de Kleinewinkellaan en bedrijven in de Nijverheidslaan kunnen nog steeds ontsluiten via de Sint-Annalaan.

Gemeente Grimbergen
0 3
lees meer
Ontdek ze allemaal

Mobiliteit Strombeek-Bever

Samen geven we mobiliteit in Grimbergen vorm.

Nieuw beleidsplan

mei 2023

Uitrol circulatiemaatregelen

februari 2024

Uitrol fietszone

mei 2024