Deze suggesties werden reeds ingediend
Thema 2: verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat)
Veel minder verkeersstroom over de brug
Ik denk dat hier geen verdere actie meer nodig is omdat er beduidend minder verkeer doorkomt en men anders de bewoners van Bever volledig afsluit van Grimbergen
Thema 2: verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat)
Knip Beverstraat - Antwerpselaan verwijderen
Is, gegeven de vele andere knippen, niet nodig om sluipverkeer te vermijden.
De route is geschikt voor doorgaand verkeer weg van het centrum.
De route laat toe om naar Meise te rijden via de Antwerpselaan, wat veliger is dan de route langs het park (drukte bij parkingang)
Thema 2: verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat)
Brug open laten voor bewoners van de Beverstraat.
Bewoners van de Beverstraat zitten nu al bijna vast. De brug over de A12 is de enige manier voor ons om gemakkelijk naar Brussel of naar Wemmel/Meise te rijden.
De brug sluiten zou een ramp zijn. Een systeem moet gevonden worden - ANPR camera - om de bewoners van de Beverstraat toe te laten de brug te gebruiken zoals het voorgesteld is voor de bewoners van de gentsestraat, Beverlindestraat en Temsesteenweg.
Thema 2: verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat)
Antwerpsbaan openen
De buurt van het kerkhof is al een getto geworden, dus als je de brug sluit, wordt het een complete ramp, tenzij je mijn voorstel volgt om de Antwerpsebaan ter hoogte van de oude Mecheslsestraat te openen en de kasseistraat voor het rusthuis eenrichtingsverkeer te maken. Dit zal de buurtbewoners helpen om in en uit het gebied te geraken zonder al die omleidingen in het centrum, en zal geen nut hebben voor automobilisten buiten Strombeek, die zullen worden geblokkeerd.
Thema 2: verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat)
Laat deze brug aub open
Zou u aub kunnen overwegen om de brug niet af te sluiten? De afsluiting zou een aanzienlijke impact hebben op onze toegang tot en vanuit Strombeek.
Bovendien zorgt de afsluiting voor nog een extra belemmering, vooral tijdens concerten of evenementen in de buurt. Het kost enorm veel tijd om vanaf de snelweg, Strombeek binnen te rijden via de Romeinsesteenweg. Hoewel we in Strombeek wonen, gaan we ook regelmatig buiten ons dorp om te werken, sporten, enzovoort. Het duurt nu veel te lang om thuis te komen of Strombeek te verlaten. Eerlijk gezegd vind en vond ik het sluipverkeer minder hinderlijk dan de voorgestelde situatie.
Thema 2: verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat)
Sluit de brug niet, aub
Ik zal niet meer naar de strombeekse winkels en het containerpark kunnen gaan.
Thema 2: verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat)
Meisestraat (brug)
Gelieve hier geen knip in te doen.
Dit is de enige weg die ik nog kan gebruiken om naar mijn werk in Asse te gaan. Ik ben niet van zin om de helft van strombeek door te rijden om naar mijn werk te rijden. Het is nu al bijna onhaalbaar.
Thema 2: verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat)
De Meisestraat (brug) afsluiten door middel van een verkeersknip
Inzake de verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat) stellen we voor om de Meisestraat (brug) af te sluiten door middel van een verkeersknip.
Dit kan door een harde knip waarbij de brug (Meisestraat) een fiets- en voetgangersbrug wordt en gesloten wordt voor auto's en zwaar vervoer. Dit betekent dat inwoners van Treft, hetzij via de Romeinsesteenweg, hetzij via de Boechoutlaan moeten ontsluiten; Een alternatief hierop is om te werken met een trajectcontrole waarbij een ANPR-camera wordt geplaatst in de Beverlindestraat t.h.v. de Boechoutlaan en een camera in de Meisestraat (brug) t.h.v. de Beverstraat om doorgaand gemotoriseerd verkeer op deze route onmogelijk te maken. Inwoners van Treft, Gentsestraat, Beverlindestraat en Temsesteenweg kunnen te allen tijde ontsluiten via de brug (Meisestraat). Ook voor pakjesdiensten, leveringen en bezoekers blijft dit mogelijk.Aangezien er bij dergelijke verkeersknip geen doorgaand gemotoriseerd verkeer meer mogelijk is komende van de Meisestraat (brug) zal dit het lokaal ontsluitingsverkeer niet meer verplichten om via de schoolomgeving ('t Villegastje) te rijden.
Daarom stellen we in dit scenario voor om de rijrichting in de de Villegas de Clercampstraat en de Jan Mulsstraat (en dus ook de Schoolstraat) terug om te draaien zoals de situatie vroeger was. Dit betekent ook een veel veiliger situatie aan het kruispunt t.h.v. het Gemeenteplein. Bovendien zal het ontsluiten van inwoners hierdoor al veel korter en vlotter kunnen gebeuren, waardoor het gevoel van isolatie zal verminderen.
Thema 2: verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat)
Uitrit einde villegas
Een uitrit aan het einde van de villegas zou de druk in de Jan mulsstraat en de acacialaan verminderen
De treft in eenrichtingsverkeer naar de romeinsesteenweg toe zou de druk aan de verkeerslichten ook verminderen
Thema 2: verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat)
verkeerstroom over brug meisestraat
Zou geen knip doen op de brug, deze weg is de enige weg om de wijk het kappeleke te verlaten om buiten strombeek te gaan. De burtinstraat en de mechelse straat gaan naar het centrum, oude mechelsestraat, beverstraat en villegastraat hebben een knip.
Thema 2: verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat)
Niet afsluiten
Ik zag in de week de ambulance vastrijden op de knip in de oude mechelsestraat. Deze reeds met sirene helemaal rond. Onbegrijpelijk. Dus de brug afsluiten is de noodzakelijke interventie heel moeilijk. Het is wachten op dag dat deze niet op tijd zak komen
Thema 2: verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat)
Brug over A12.. een eenvoudige oplossing!
wat moeten we voorkomen: sluipverkeer: veel autos in een korte periode, s'avonds en s'morgens..idee: de brug versmallen tot 1 enkel rijvak: fiets pad groter maken, looppad blijft op bestaande fiets pad.. er kan maar 1 auto in 1 richting op de brug.. met een alterntieve verkeerslichten met detectie van auto, is de debiet zou goed als nul..(in Scotland, zijn er parkeer plaatsen iedere 200m, dat kost minder dan een verkeerslicht en het doet hetzelfde).Het zal een ramp zijn in begin, maar mensen zullen begrijpen dat debiet op de brug is beperkt..
Maar de inwoners kunnen nog altijd gemakkelijk door! probleem is dat eens in Strombeek, is de circulatie zo moeilijk geworden dat we moeten "kilometers" rijden om de "kern" te raken..en mijn theorie van auto x km neemt hier zijn volle zin: als ik moet 3 keer zoveel km doen, om van A naar B te gaan is de indernis 3 x groter!
Thema 2: verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat)
Hallucinant dat dit zelfs een topic is
Overwegen we echt om inwoners van 3 straten de toegang tot eigen dorp af te nemen? Ikzelf woon in Treft en merk nu al dat het gemakkelijker is voor mij om mijn boodschappen in Meise te gaan doen. Aangezien ik onze lokale handelaren een warm hart toedraag blijf ik (ondanks de huidige maatregelen en omwegen) trouw in Strombeek mijn boodschappen doen. Als de brug niet meer gebruikt kan worden voel ik mij geen inwoner van Strombeek meer. Deze brug wordt (zeker nu niemand van Meise ons nog kan bereiken) gebruikt door eigen inwoners! Waar gaan we naartoe als we Grimbergenaren gaan beginnen opsluiten en te verplichten 1 straat te gebruiken. Ik ga in elk geval niet via het drukke kruispunt van ING arena rijden om gewoon naar bakker te gaan. Jammer dat mijn familie van wie ik in vogelvlucht 2km woon er 17min over zal rijden dan... en neen, fiets is niet voor iedereen een mogelijkheid...
Thema 2: verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat)
Meisestraat = hele straat éénrichting
De Villegasstraat en de Meisestraat moeten een lus vormen. De Meisestraat is heel smal en zou best helemaal éénrichtingsverkeer worden.
Eén van de twee 'knooppunten' (oftewel de Villegas of de Oude Mechelsestraat) moet terug open zodat het verkeer vlot door kan en dat men gemakkelijk in en uit Strombeek kan als Strombeekenaar. We begrijpen dat minder sluipverkeer de bedoeling is, maar we moeten toch zelf nog in en uit onze buurt kunnen!
Thema 2: verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat)
Catastrofaal
Ik woon in de Beverstraat en het is een ramp als ik er niet uit kan om naar de snelweg of Brussel te gaan. Vanuit de Beverstraat zijn we gevangenen van het mobiliteitsplan, want we moeten een route maken door al die straten, waar we ook naartoe moeten in Strombeek of Grimbergen.
Thema 2: verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat)
Specifieke situatie "Treftwijk".
Sluit ajb deze brug niet af? Hoe kunnen we dan onze wijk nog in of uit, tenzij via de Beverlindestraat? Enig idee wat dit betekent in de ochtendspits? Geef ons ajb ook een uitweg via die brug en de Beverstraat die éénrichting was "naar buiten". Dit was nu wèl eens een goede maatregel! Waarom is die weg nu afgesloten? Weten jullie exact wat er gaat gebeuren met de brug(gen) over de Ring op de Bouchoutlaan en - zo ja - is hiermee rekening gehouden? Dat maakt doorgang via de brug Meisestraat des te noodzakelijker! Laat ons ajb niet aanschuiven op de hoofdassen om te bewegen in onze eigen (deel)gemeente en om de oprit naar de Ring te kunnen nemen op de Antwerpselaan! Dat is gewoon absurd!
Thema 2: verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat)
Rampzalige situatie
Globaal genomen is het verkeersplan een regelrechte ramp voor de inwoners van Strombeek. We brengen meer tijd door in de file (vervuiling), met lagere snelheden waardoor er meer vervuiling ontstaat en we moeten meer kilometers afleggen (nieuwe vervuiling). Ten slotte verspillen we veel tijd, wat een economische ramp is.
Wij stellen voor om het huidige verkeersplan los te laten en terug te keren naar de oude situatie.
Thema 2: verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat)
Meisestraat moet open blijven! (zeker eenrichting)
Meisestraat moet open blijven; ik woont in de Beverstraat (gesloten), Meisestraat in mijn enige oplossing om uit Strombeek te raken zonder via het centrum te gaan.
Thema 2: verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat)
Kalm en hel tegelijkertijd
s Ochtends neem ik de brug over de A12 om op de A12 richting het centrum van Brussel te komen.
Voordat het "mobiliteitsplan" werd ingevoerd, was het verkeer op de Boechoutlaan relatief vlot en werd de reistijd niet al te zeer beïnvloed door het verkeer daar.
Nu de Gentsestraat en de Trifft afgesloten zijn voor het verkeer, is het verkeer op de Boechoutlaan een hel geworden!
Ik verlies elke ochtend gemakkelijk 15-20 minuten om op de A12 te geraken!
Waarom staan jullie erop om straten af te sluiten die breed genoeg zijn voor het spitsverkeer en die de files in het stadscentrum verlichten? Is dat niet de bedoeling van deze brede straten? Om het verkeer in de smalle straten van het stadscentrum te beperken?
Ik vraag u om deze afsluiting opnieuw te evalueren! Installeer flitspalen, snelheidsbegrenzers of andere systemen om de snelheid in deze straten te regelen, maar veroordeel ze niet!
Hoogachtend
Séverine Beeckman
Thema 2: verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat)
brug is te oud en te lawaaierig
Het is schokkend dat deze brug dermate slecht is, gezien het grote verkeer dat de brug doorloopt. De brug moet worden gerenoveerd met geluidshinder die muren leeft en een betere oppervlakte om geluidshinder te verminderen. We leven zeer dicht bij elkaar en het geluidsniveau is zo hoog dat we het raam vaak niet eens kunnen openen. We begrijpen niet waarom de gemeente niet beter zorgt voor de kwaliteit van het leven in Strombeek. dit zou duidelijk mogelijk zijn, zoals in Meise het geval is.
Thema 2: verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat)
Dorpskern vermijden
Een uitweg via de Beverstraat of Oude Mechelsestraat naar de Antwerpselaan (eventueel enkel voor het verlaten van het grondgebied) zou vermijden dat ik een tour van de dorpskern moet maken om het dorp te verlaten.
Ander mogelijkheid kan bestaan uit het opheffen van de enkelrichting van de Meisestraat tussen rondpunt en Singel
Thema 2: verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat)
Overlast centrum vermijden
Door de brug open te laten kunnen de inwoners van Strombeek de gemeente verlaten zonder door het centrum te rijden.
Mijn voorstel in thema5 is het plaatsen van borden "Lokaal verkeer" alsook borden "Camera".
Het feit om rond Strombeek de Romeinselaan, Sint Annalaan, Bouchoutlaan deze borden te plaatsen zal het een groot invloed hebben op het sluipverkeer. Strombeek blijft gemakkelijk toegangbaar voor hulp, spoed en leverdiensten en dus ook voor de inwoners.
Thema 2: verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat)
Geen knip
Wij van Treft, kunnen niet meer weg , wij zijn volledig afgesloten.
knip in onze straat is goed, maar niet op de Brug . Er komt langs daar bijna geen verkeer meer door!. Kunnen niet langs Romeinse steenweg. Staat gewoon stil vanaf de drijpikkel , soms plantentuin. Is geen optie. Romeinse steenweg is druk. Andere kant voor naar Meise , daar geraak je gewoon niet over de straat. Geen optie. Hoe moeten wij in onze eigen gemeente geraken?? Waarom de brug ? Zoals het vroeger was dat je langs de brug nog op de Antwerpselaan kon . Was goed.iedereen was het al gewoon. Er reed geen auto meer in. Maar je kon nog wel erop .
Het kan ech NIET dat jullie ons afsluiten!!
Wij moeten nu langs Meise naar Grimbergen?
of langs een heel slechte baan en Veel VERKEER en FILES! Romeinse steenweg!
heeft toch niets te maken met onze gemeente.
Thema 2: verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat)
ontlasting brug + verkorten verbinding naar Meise
Door de volledige knip Beverstraat - Antwerpselaan moet men vanuit het centrum om naar Meise te gaan volledig omrijden via de Nieuwelaan of via Grimbergen... of de moeilijke brug over de A12 gebruiken.
Voorheen was die verbinding Beverstraat - Antwerpselaan in één richting open, namelijk weg uit Srombeek-centrum. Dat werd dan soms als sluipweg gebruikt vanuit de Oude Mechelsestraat, maar daar zit nu een volledige knip op, dus dat gevaar is verdwenen.
Voorstel is dus die verbinding Beverstraat - Antwerpselaan terug in één richting open te stellen, dus weg vanuit Strombeek-centrum (wat ook de verkeersdruk op de Nieuwelaan zou verlichten).