Deze suggesties werden reeds ingediend
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Schande
Iedereen staat gelijk voor de wet maar het aktueel plan zorgt ervoor dat sommige straten geen verkeer meer hebben en andere autostrades zijn geworden.
Het intern verkeer van Strombeek moet vlotter verlopen, misschien 2 of 3 straten moeten in éénrichtingverkeer gezet worden doordat ze te smal zijn.
Er moest maar weinig aangepast worden, alleen nog de zone 30 uitbreiden. De beschrijving die jullie doorsturen met de nodige uitleg is moeilijk te verstaan zonder plan.
Ik heb net mijn mening geuit betreffende Thema5, indien er overal borden staan die alleen lokaal verkeer toelaten zullen er veel minder voertuigen in Strombeek zijn.
Het is iets dat lokaal moet besproken worden door, per wijk 2 of 3 vertegenwoordigers samen te brengen en samen de straten aanduiden die in éénrichtingsverkeer moeten worden omgezet. Indien het toch misloopt dan is het onze fout en niet die van politieke partijen waarvan niemand in Strombeek woont.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Toegang nieuwe parking langs de Antwerpselaan
Naar aanleiding van de nieuwe parking die zal aangelegd worden langs de Antwerpselaan tov het woonzorgcentrum lijkt het me logisch toegang tot deze parking te voorzien vanaf de Antwerpselaan. Verkeer mag echter enkel toegang krijgen tot de parking en niet verder. De afsluiting moet blijven gerespecteerd worden.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Zorg voor een logische stroom ipv overal paaltjes te plaatsen
Als inwoner van Treft ondervind ik veel moeilijkheden om in centrum Grimbergen te geraken. Het tart de verbeelding dat je moet omrijden via 2 scholen en het centrum. De paaltjes aan de rotonde thv Kastor zouden verwijderd kunnen worden en er kan een eerivhtingsstraat gemaakt worden waardoor inwoners van Treft, buurt van het kerkhof naar Grimbergen kunnen zonder door centrum strombeek te moeten
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
wijk rond pee klak in strombeek
Heb daar gisteren rondjes zitten draaien en geraakte er niet uit.Ten einde raad via de parking aan het cc kunnen ontsnappen en dan terug naar de kerk en dan eindelijk weg. Doe die eenrichtingsstraat weg aub
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Stop sluipstroom door werken Viaduct Vilvoorde via Strombeek van en naar Spaanse Lindebaan/Vilvoordsestwg.
Slecht afgestelde lichten veroorzaken veel miserie voor doorgaand verkeer en openbaar vervoer door zijstraten van sluipgemeentewegen die kruispunt Grimbergsestwg/ Hellebeekstraat/ Brusselsestwg/ SpaanseLindebaan en gewestwegen verstoren. Verkeerslichten afstellen met voorrang voor openbaar vervoer en verkeer van gewestwegen!
Desnoods stoppen als sluipstroomroute van en naar andere provincies via de sluipgemeentewegen die kruispunten gewestwegen verstoren door werken Viaduct Vilvoorde en deze gemeentewegen route knippen in het midden (mobiliteitsplan centrum herbekijken) in plaats van de hele regio in alle gehuchten van Strombeek tot Veldkant op stelten te zetten in het voordeel van sluipstroomroute voor andere provincies.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Boze bewoners
Ik ben volledig sceptisch over het nieuwe mobiliteitsplan. Ik ben het ermee eens dat we het leven gemakkelijker moeten maken voor fietsers en voetgangers en zeker de veiligheid rond scholen moeten verbeteren en het verkeer in onze stad moeten beperken. Maar het lijkt mij dat dit plan het tegenovergestelde effect heeft. Het verkeer is niet verminderd, integendeel, het is omgeleid naar straten die totaal ongeschikt zijn voor zoveel auto's. Meer verkeer betekent meer gestresste, gehaaste, onoplettende bestuurders! En hallo ongelukken! Om nog maar te zwijgen over het welzijn van de bewoners van Strombeek en hun winkeliers. Kunnen we het hebben over parkeren? Er is al een schreeuwend tekort aan parkeerplaatsen, maar jullie hebben het gewaagd om er nog een paar weg te halen voor het cultureel centrum of op de Nieuwlaan.
Dames en heren, Burgemeester en Schepenen. Kom eens langs in het centrum van Strombeek en praat met uw bewoners! Dit mobiliteitsplan moet dringend herzien worden! Het maakt het leven van uw inwoners en winkeliers veel te ingewikkeld! We zijn allemaal boos! We wachten op een oplossing van echte specialisten!
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
welzijn thuis en op straat
welzijn thuis wordt een hel om het huis te verlaten en thuis te komen met extra kilometers en brandstofverbruik en files en vervuiling dank je mobiliteit!
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Gevaarlijk Rijckendalstraat - Strombeeklinde
Er werden gele paaltjes gezet aan het uiteinde van De Rijckendaalstraat. Veel te ver en staan te recht als je rechts wil afslaan sta je op rijvak strombeeklinde aan de overkant. Daarnaast respecteren de bestuurders die van de kerk komen de voorrang van rechts niet. Bijna ongeluk gehad langs twee kanten. Paaltjes een lichte bocht naar rechts laten doen
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Eenrichtingsverkeer in de oude mechelsestraat
Wij in de Bevertstraat zitten volledig opgesloten met het mobiliteitsplan! Wij dienen steeds een hele omweg te doen om naar Grimbergen te rijden! Het lijkt mij logisch van in de Oude Mechelsestraat het verkeer in een richting toe te staan (van rondpunt aan Kapelleke richting landhuizenlaan)! Aangezien al de straten op Antwerpselaan afgesloten werden kan er toch niemand Strombeek meer binnen rijden om via oude mechelsestraat ring te bereiken!
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Probleem niet opgelost!
Hallo,
Naar aanleiding van dit briljante mobiliteitsplan, waar ik helemaal niet achter sta, heb ik vooral gemerkt dat het verkeersprobleem helemaal niet is opgelost, maar gewoon verplaatst. Bovendien voert dit nieuwe plan al het verkeer in Strombeek door smalle straatjes (niet gemaakt voor zulk zwaar verkeer) en door straten waar scholen zijn! Niet erg veilig voor kinderen, toch?
Dus ja, mijn straat is rustiger, maar ik vind het een vergissing om de Oude Mechelstraat af te snijden. Het was een snelle manier om bij de snelweg te komen en de files in Strombeek te verlichten.
Dus ja, het was een echte snelweg geworden, maar misschien kan dit probleem verbeterd worden met flitspalen, chicanes of verkeersdrempels?
Dit nieuwe verkeersplan zorgt voor meer frustratie, meer kilometers voor automobilisten die Strombeek in moeten draaien en meer vervuiling omdat ritten langer duren dan voorheen.
Er moest iets gedaan worden aan het verkeer in Strombeek, en met de komende werken aan de Ring moet het verkeer verbeterd worden, maar het afsluiten van grote wegen om het verkeer om te leiden via de scholen is misschien niet de beste optie!
Ik vraag u om de Oude Mechelstraat en de Treft te heropenen om het verkeer in Strombeek vlotter te laten verlopen.
Bedankt voor uw aandacht.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Fietsen door Soensstraat
Dankzij de enkelrichting in Victor Soensstraat voel ik als fietser op dat wegsegment veiliger.
Ik vind het, als niet-inwoners van Strombeek-Bever, niet erg dat ik met de wagen zou moeten omrijden. Die extra reistijd van 1 à 3 minuten neem ik er graag bij om als fietser (maar ook als automobilist) comfortabeler door Victor Soensstraat te rijden.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Sluipverkeer verminderen, maar Strombekenaar niet hinderen
Toegang van Antwerpselaan naar Villegas de Clercampstaat en Meisestraat terugbrengen naar vorige situatie. Dus beletten aan sluipverkeer om via de Antwerpselaan Strombeek binnen te komen maar de Strombekenaren die vanuit de Villegas komen de toegang geven om naar de Antwerselaan te rijden en zo opnieuw langs daar naar Meise en ook de oprit A12 kunnen bereiken. Dit is ook voordeliger voor de ambulances die van het nieuwe wzc naar AZ Jette moeten. Vervolgens de Nieuwelaan opnieuw openstellen ter hoogte van CC zodat rechtstreeks toegang gegeven naar de Grimbergsesteenweg zodat verkeer niet naar Lakensestraat moet om zo naar de Strombrrklinde te gaan wat het verkeer aan de Jozefschool zou verminderen.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Plein aan cc
De afgesloten straat voor het cc nodigt nu uit voor andere doeleinden dan voor doorgaand verkeer. Als bezoeker van het cc heb ik al elke keer gezien hoe kinderen hier dankbaar gebruik maken van de plaats om 'op straat' te spelen. Er is wel nood aan een veiligere aanleg van de omlegging, die trouwens langs parkeerplaatsen en recht voor de deur van de lokale handelaars leidt. Dat laatste komt de handelaars zeker ook ten goede.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
welzijn thuis
Hallo ik zal je nog een voorbeeld geven gisteren moest ik naar de spoedeisende hulp van het UZ ziekenhuis in Jeze en tja ik moest een omweg maken van het mobiliteitsplan!! Ik vraag je om in mijn straat eenrichtingsverkeer te maken straat TREFT aan de Romeinse wegkant. Dank je
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
deel van gewijzigde verkeerstromen belasten extra de Lakensestraat, Van Elewijckstraat, Strombeek Linde, omgeving St Jozefschool en Rode Poortstraat
onmiddellijk verkeersremmende maatregelen / fietsstraat/ zone 30 met trajectcontrole en onderzoek alternatief traject.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Afsluiten treft.
Beste,
Het afsluiten van treft thv ibis is even grote omweg voorr degene die in Brussel werken.
Afstand huis school is verdubbeld in afstand en is drie maal Langer .
De palen plaatsen na de ingang van de kolveniersstraat , maakt Geen verschil voor het sluikverkeer, maar maakt Wel even verschil voor de inwoners van de kolveniersstraat.
Suggesties.
Palen verwijderen of verplaatsen na de kolveniersstraat
Mvg
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Lichten op Antwerpselaan / Romeinsesteenweg
Ik lees graag jullie conclusie onder Thema 1: "Het betreft hier om twee gewestwegen". Hebben jullie al stappen ondernomen om hier lichten te zetten? Want een betere doorstroming van het verkeer uit buurgemeentes die de Ring willen vermijden, rijdt langs de Antwerpselaan. Omdat het onbegonnen werk is om op de Romeinsesteenweg in te voegen, rijdt het verkeer Strombeek binnen en zoeken ze hun weg via Lindelaan > Elewijckstraat > ... Een vlotte doorstroming zou een deel van het verkeer zo rond Strombeek kunnen houden.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
uw welzijn thuis
met alles is het een verandering we voelen ons niet meer op ons gemak thuis zelfs als we de dokterspraktijk verlaten we weten niet meer hoe we rechtstreeks naar de apotheek moeten gaan we moeten een ritje met de auto maken lang leve het mobiliteitsplan en de vervuiling en het grote probleem dat al deze mensen die dit allemaal opleggen niet op straat leven, wijzigen. Dank je wel!
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Wij winnen 20 à 25 min elke dag
Wij zijn zeer blij. Veel minder sluipverkeer. Dag en nacht verschil. Auto's rijden wel veel te snel. Moet dringend iets aan gedaan worden.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Brug over A12 moet openblijven voor verkeer, te beperkend voor wie langs Procter en Gamble naar centrum wil. Gemeenteplein moet open 2 richtingen
Plan is verwarrend en na evaluatie
zeker re herzien, is te daterend en niet angepast aan huidige situatie, bewoners zijn sterk benadeeld alsook de handelaars ( zeker in het centrum Strombeek). Daarenboven respecteren de auto's de fietsstraatbeperkingen NIET, zeker in de Burtinstraat ( fietsstraten en meerdere straten in het algemeen zijn trouwens in slechte staat). Kortom nieuwe studie is aan de orde met bekwamere experten en beter mobiliteitsplan..zeker na al de comentaren en , vooral bezwaren , te hebben gelezen op de sociale media en dat zijn er wat ....zij maar gerust. Suggesties ook genoeg , ik wil er géén bijvoegen daar ik de nodige kennis niet bezit om adequate wijzigingen voor te leggen. In mijn buurt zijn de meeste bewoners niet tevreden daar ze veel km meer dienen om te rijden voor hun dagelijkse aktiviteiten...De blokkering gemeenteplein tegenover cultureel centrum dient hoe dan ook te verdwijnen! En dan spreken we niet van het meerverbruik fosiele brandstoffen en de CO2 uitstoot....
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Algemene opinie mobiliteitsplan, negatieve aspecten
Het bevorderen van het fietsverkeer is een lovenswaardig plan. Maar de meeste bewoners zijn autogebruikers, vooral degenen onder ons die ouder zijn dan een bepaalde leeftijd en met bepaalde (veel) fysieke beperkingen/gezondheidsproblemen. Het plan negeert onze behoeften. Auto is nodig om te winkelen, om naar de apotheek te gaan, om naar het gemeentehuis te gaan, om naar het OCMW te gaan, om naar de kinesitherapeut te gaan, om naar de vuilophaalcentra te gaan, enz. Het nieuwe mobiliteitsplan beperkt en/of maakt het rijden moeilijk via Strombeek. Dit is geen grote stad die zo'n groots plan nodig heeft, dat uiteindelijk leidt tot vervuiling (langere en langzamere verkeersroutes), ongelukken (te veel kruisen en bochten), situaties waarin straten die niet gepland zijn voor veel verkeer plotseling hoofdstraten worden. Ik woon al meer dan 30 jaar in Strombeek en was altijd blij met de vlotheid van het verkeer. Nu wordt het meer een nachtmerrie. Als dit aan de stemming lag, zou ik, nu ik enkele van de gecreëerde problemen ben tegengekomen, voor het terugdraaien van het plan stemmen.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Sluiproutes is niet gelijk aan Strombekenaars te verplichten om via Centrum te rijden
1.Geeft de mogelijkheid aan de inwoners van Strombeek-Bever om uit Strombeek te geraken via 1 van de 3 geknipte straten ( de Villegas de Clercampstraat- de Oude Mechelsestraat - de Beverstraat). Het zou veel verkeer besparen in de Jan Mulstraat en omgevingen.
2. Nieuwelaan terug open doen in de richting van de de Burtinstraat. Weeral minder verkeer in de Acacialaan en Jan Mulstraat en verandert weer de richting van de eerste stuk van de Wemmelstraat.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Verkeer verplaasting en veiligheid
Door de Oude Mechelsestraat te sluiten brengen jullie iedereen in twee straten waar dat er school ingangen zijn... is dat veilig? Dat denk ik zeker niet!
In het verleden zat ik nooit vast in de Oude Mechelsestraat ok naar het werk te gaan nu heb ik elke morgen ten minste 15" extra rijden door de hele tour die ik moet rijden om tot aan de inrit E19 te geraken (van Grimbergen of door verkeersopstoppingen van Vilvoorde). Het verkeer is door dit plan erger geworden.
zelfs het spoed van het uz of brandweer moeten een omweg doen om
tot bij ons te geraken. In sommige gevallen telt elke minuut dit is dus ook niet veilige.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
enkele straten herbekijken
De stroom vanuit de kerkhofwijk (j De Vleminckstraat, Beverstraat, oude mechelsestraat,...) moet nu allemaal langs de Jan Mulsstraat om in de eigen dorpskern te komen, of naar Grimbergen centrum te gaan.
Eventueel de knip in de Oude mechelsestraat verzetten tot net voorbij Dorekensveld, of de Villgesstraat omgekeerd te maken vna aan de Drapsstraat tot Soensstraat, zodat er toch een alternatief is en men niet meer langs de beide lagere scholen moet