Deze suggesties werden reeds ingediend
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Veiligheid
Er zijn op veel plaatsen geen oversteekplaatsen voor voetgangers en aangezien er nu meer verkeer is is dat niet veilig voor de voetgangers.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
chaos, vervuiling en gevaar in Romeinsesteenweg
Er zijn ook auto’s voor deze straat, die op elk moment slechte verkeersopstoppingen veroorzaken. Dit leidt tot extreem hoge verontreinigingsniveaus op plaatsen waar kinderen op de bus of lopen. Auto’s rijden ook te snel en gaan altijd door rode lichten. Er moeten snelheidsblokken en camera’s zijn. De weg bevindt zich ook in een zeer slechte staat, die zeer gevaarlijk is voor fietsen en nog meer lawaai veroorzaakt.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Kruispunt Butin-De villegas
Ik ben heel blij met de afsluiting tussen de villegas en de antwerpselaan. In ons deel van de straat is het veel rustiger. Aan het kruispunt van de burtinstraat staat er nu altijd file tijdens de spitsuren. Kan daar de 1 richting van de villegas naar de kerk niet worden omgedraaid? Dus vanaf de burtinstraat naar de kerk rijden door de villegas ipv van de kerk richting burtin? Dan heb je vanuit de burtinstraat de keuze om naar links of rechts te gaan, ipv nu enkel naar rechts.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Strombeekenaars zijn het slachtoffer
Het is waarschijnlijk een mooi iniatief voor sluikverkeer, maar al ééns gedacht aan ons. Alle wegen leiden naar het centrum. Nooit zoiets gezien. Probeer eens in de Singel te geraken zonder het centrum door te rijden. Hetzelfde probleem om weg te rijden. Steeds kom je het centrum uit. Andere gemeenten ontlasten hun centrum, hier doet men net het tegenovergestelde. Vreemde situatie
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Scholen
Te druk verkeer rond de 2 scholen.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Plaatselijk verkeer toelaten
De landhuizenlaan is een pak rustiger geworden, maar het is nu ook zeer moeilijk als plaatselijke inwoner om nog thuis te geraken vanuit de Antwerpselaan. Laat 1 toegang vanuit de Antwerpselaan open voor plaatselijk verkeer naar de zone meiselaan, oude mechelsebaan, landhuizenlaan en zet een ANPR camera voor controle op lokaal verkeer.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Treft, Zieglerbrug en Oude Mechelsestraat
Deze as was een ontlastgordel voor het centrum van Strombeek.
Waarom dit voordeel nu verliezen? Op deze locatie hebben weinig huizen last van de doorgang terwijl de gemeente er de voorkeur aan gaf het verkeer om te leiden naar kleine straatjes en bovendien met een school !
Absurd ! Philippe B.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Afsluiten treft.
Beste,
Het afsluiten van treft thv ibis is even grote omweg voorr degene die in Brussel werken.
Afstand huis school is verdubbeld in afstand en is drie maal Langer .
De palen plaatsen na de ingang van de kolveniersstraat , maakt Geen verschil voor het sluikverkeer, maar maakt Wel even verschil voor de inwoners van de kolveniersstraat.
Suggesties.
Palen verwijderen of verplaatsen na de kolveniersstraat
Mvg
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Aanhouden en uitbreiden van de knips
Het instellen van knips in bepaalde straten in de gemeente was hoogst noodzakelijk en heeft het leven voor de buurtbewoners in deze straten sterk verbeterd. Door de invoer van de knips werd sluipverkeer tegengehouden, kan zwaar verkeer niet meer passeren... We zien een toename aan wandelaars, fietsers en spelende kinderen in het straatbeeld. Het lijkt me echter dat er naast de bestaande ingevoerde knips extra bewegwijzering (borden, infopanelen, groenremmers...) nodig is om doorgaand verkeer te wijzen op de aanbevolen routes via de grote banen.
Daarnaast lijken extra knips nodig, teneinde het uitgeweken sluipverkeer ook elders tegen te gaan.
Als extra maatregel lijkt het me nodig om duidelijk aangegeven fiets en voetpaden te voorzien, aangevuld met groenzones en speelzones.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Boze bewoners
Ik ben volledig sceptisch over het nieuwe mobiliteitsplan. Ik ben het ermee eens dat we het leven gemakkelijker moeten maken voor fietsers en voetgangers en zeker de veiligheid rond scholen moeten verbeteren en het verkeer in onze stad moeten beperken. Maar het lijkt mij dat dit plan het tegenovergestelde effect heeft. Het verkeer is niet verminderd, integendeel, het is omgeleid naar straten die totaal ongeschikt zijn voor zoveel auto's. Meer verkeer betekent meer gestresste, gehaaste, onoplettende bestuurders! En hallo ongelukken! Om nog maar te zwijgen over het welzijn van de bewoners van Strombeek en hun winkeliers. Kunnen we het hebben over parkeren? Er is al een schreeuwend tekort aan parkeerplaatsen, maar jullie hebben het gewaagd om er nog een paar weg te halen voor het cultureel centrum of op de Nieuwlaan.
Dames en heren, Burgemeester en Schepenen. Kom eens langs in het centrum van Strombeek en praat met uw bewoners! Dit mobiliteitsplan moet dringend herzien worden! Het maakt het leven van uw inwoners en winkeliers veel te ingewikkeld! We zijn allemaal boos! We wachten op een oplossing van echte specialisten!
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
pastorijstraat
Sinds de invoering van het mobiliteitsplan is de pastorijstraat van richting veranderd. Hierdoor wordt een groot deel van de inwoners verplicht om via VBS Sint-Jozefschool passeren om aan hun woning te raken. Mocht de oude richting terug van toepassing zijn. Kan al het verkeer zich via de pastorijstraat afslaan en vermijden ze de school.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Verplaatsing verkeersstromen
Als bewoner van de Rodepoortstraat kan ik enkel maar vaststellen dat de situatie hier enkel nog verergerd is. We hadden voordien reeds veel doorgaand verkeer te verduren maar doordat het nieuwe circulatieplan de bestuurders nog minder keuze laat, krijgt deze straat er nog een schep bovenop. Een aantal straten zijn beter af, natuurlijk zijn ze daar dan tevreden. Maar werd hier gedacht aan de straten die nu nog meer te verwerken krijgen? Ik merk van niet.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Nutteloos Mobiliteitsplan
Strombeek-Bever in aan de grens van Brussel/Laken, is ook direct toegankelijk aan de Ring R0. Veel inwoners werken in Brussel. Onze naaste buren in Vlaams-Brabant (Meise, Wolvertem, Vilvoorde ezv) MOETEN via Grimbergen naar hun werk.
Het is een utopie om ons voor te stellen dat we het sluipverkeer kunnen vermijden. Als alle gemeenten zouden handelen zoals u doet, zou het hele land geïmmobiliseerd worden.
Herstel alstublieft het vlotte verkeer zoals in het verleden. Creëer een Zone 30 in straten met een hoge dichtheid. Investeer in een proactiever Politie, zodat snelheidscontroles kunnen worden georganiseerd. Maak de wegen rond scholen zo veilig mogelijk, alstublieft.
Probeer een dialoog op gang te brengen met het Brussels Gewest en de Stad van Brussel om correcte en eerlijke oplossingen te vinden.
Bedankt voor uw begrip
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Sluipverkeer verminderen, maar Strombekenaar niet hinderen
Toegang van Antwerpselaan naar Villegas de Clercampstaat en Meisestraat terugbrengen naar vorige situatie. Dus beletten aan sluipverkeer om via de Antwerpselaan Strombeek binnen te komen maar de Strombekenaren die vanuit de Villegas komen de toegang geven om naar de Antwerselaan te rijden en zo opnieuw langs daar naar Meise en ook de oprit A12 kunnen bereiken. Dit is ook voordeliger voor de ambulances die van het nieuwe wzc naar AZ Jette moeten. Vervolgens de Nieuwelaan opnieuw openstellen ter hoogte van CC zodat rechtstreeks toegang gegeven naar de Grimbergsesteenweg zodat verkeer niet naar Lakensestraat moet om zo naar de Strombrrklinde te gaan wat het verkeer aan de Jozefschool zou verminderen.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Enkel verschuiving van de mobiliteitsproblematiek : huidig plan werkt niet
Wij zijn niet 'rechtstreeks' geïmpacteerd, wij wonen op de Sint-Annalaan in Koningslo.
Maar :
- de enorme verkeersdrukte in de ochtendspits komende uit de Piereman is niet veranderd, er staat nog steeds een meterslange file (soms tot aan het vroegere Bauknecht gebouw) om zo de Sint-Annalaan op te rijden richting autostrades.
- wij doen een groot deel van onze boodschappen in Strombeek/Grimbergen (toch ondersteuning van jullie handelaars) en je geraakt nergens meer of via hele lange omwegen
En zo kunnen wij nog wel even doorgaan.
Denk niet dat huidige situatie de oplossing is.
Sluipverkeer is idd een probleem, maar op deze manier geen oplossing, enkel verplaatsing/verschuiving van het probleem.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Lus Wemmesestraat, Pastorijstraat en Victor Soensstraat
De rijrichting van de Wemmelsestraat en de Pastorijstraat weer herstellen zoals voordien.
1. Als men van de verbeytstraat komt moet men een onmogelijke bocht nemen om naar het gemeenteplein te rijden. Heb al kleine vrachtwagens gezien die verplicht waren zich te draaien op de parking om zich naar het gemeenteplein te kunnen begeven.
2. Mensen stationeren zich langs de pastorij (geel). Nu met de nieuwe richting doen ze hetzelde maar omdat ze moeten kunnen uitstappen laten ze meer plaats langs de haag dit ten nadele van de mensen op de parkeerplaatsen voor de Residentie Van Dijck (Yami snack om correct te zijn), die het hierdoor moeilijker hebben om hun parkeerplaatsen te verlaten of omgekeerd. (zie foto)
Mvg,
Jesse Pierreux
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
welzijn thuis en op straat
welzijn thuis wordt een hel om het huis te verlaten en thuis te komen met extra kilometers en brandstofverbruik en files en vervuiling dank je mobiliteit!
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Verkeerssituatie is veel veiliger geworden sedert invoering van de éénrichting
Situatie laten zoals ze is a.u.b., straat is te smal wanneer er vrachtwagens laden en lossen (Carrefour) om terug 2 richtingen te maken.
Jaren werden naar de gemeente foto's gestuurd om de gevaarlijke situatie aan te tonen. Die zijn zeker bij de bevoegde dienst te vinden.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Geen verbinding tussen de inwoners van Potaarde - De Nekker en hun eigen gemeente.
Mijn opmerking over de mobiliteitsplan van Strombeek :
De Grimbergenaren die in de wijk dichtbij De Nekker wonen ( ongeveer 300 huizen ) hebben geen verbinding meer met hun gemeente. Ze moeten ofwel tot in Brussel ofwel tot in Meise om Strombeek te bereiken. Zelfs voor een kleuterschool.
De Sint Alexius straat loopt langs de ring. Zelfs als er daar veel verkeer komt (wat ik nog niet begrijp) geeft dat geen enkel hinder. Waarom knippen ? Het zou een kleine plaatselijke verbinding tussen die grimbergenaren en hun gemeente geven.
Evelyne VAN BOXEM
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Specifieke situatie "Treftwijk".
We kunnen niet meer binnen of buiten in onze wijk via Treft. Om tijdens de ochtenspits de oprit naar de Ring te nemen moeten we nu aanschuiven op de Boechhoutlaan, Romeinsesteenweg, Antwerpselaan en hopen dat iemand ons ertussen laat ter hoogte van de oprit. Dit verlengt de rit met gemiddeld dus nu 25 tot 30 minuten. De files richting Romeinsesteenweg, zowel op de Bouchoutlaan als de Antwerpselaan zijn nu veel langer dan voor de uitrol van het mobiliteitsplan. Wat gaat er specifiek gebeuren naar aanleiding van de komst van een tramlijn met de brug Meisestraat en/of de brug(gen) over de Ring op de Bouchoutlaan? Als de huidige 2 verkeersassen (Bouchoutlaan en Antwerpselaan) hierdoor worden herleidt tot één enkele wordt de verkeershinder dus dubbel zo erg. Om van de Treftwijk naar Grimbergen Centrum te rijden MOETEN we nu door het meander in Strombeek Centrum, terwijl we daar helemaal niet moeten zijn, m.a.w. nu zijn wij ineens zelf sluipverkeer geworden. Waarom moeten we nu door Strombeek en kunnen we niet meer via de Landhuizenlaan? Hoe kunnen we nu nog de Singel bereiken ZONDER het "doolhof" door te moeten of half Strombeek te moeten omcirkelen? Suggesties: 1. Beverstraat terug open éénrichting "naar buiten" zoals het was. 2. Knip Oude Mechelsestraat weg om zodoende niet door Strombeek Centrum te moeten. 3. Rijrichting Villegas en Jan Muls terug zoals vroegen is een goede suggestie. 4. Stuur ons ajb NIET via de hoofdassen om te bewegen in onze eigen gemeente.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Plein aan cc
De afgesloten straat voor het cc nodigt nu uit voor andere doeleinden dan voor doorgaand verkeer. Als bezoeker van het cc heb ik al elke keer gezien hoe kinderen hier dankbaar gebruik maken van de plaats om 'op straat' te spelen. Er is wel nood aan een veiligere aanleg van de omlegging, die trouwens langs parkeerplaatsen en recht voor de deur van de lokale handelaars leidt. Dat laatste komt de handelaars zeker ook ten goede.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
verkeersprobleem voor vrachtwagens
de grote problemen in mijn straat Treft alle zware vrachtwagens moeten achteruit als ze moeten vertrekken.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Verkeer verplaasting en veiligheid
Door de Oude Mechelsestraat te sluiten brengen jullie iedereen in twee straten waar dat er school ingangen zijn... is dat veilig? Dat denk ik zeker niet!
In het verleden zat ik nooit vast in de Oude Mechelsestraat ok naar het werk te gaan nu heb ik elke morgen ten minste 15" extra rijden door de hele tour die ik moet rijden om tot aan de inrit E19 te geraken (van Grimbergen of door verkeersopstoppingen van Vilvoorde). Het verkeer is door dit plan erger geworden.
zelfs het spoed van het uz of brandweer moeten een omweg doen om
tot bij ons te geraken. In sommige gevallen telt elke minuut dit is dus ook niet veilige.