Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

73
90

Deze suggesties werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 73 bijdragen

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Treft, Zieglerbrug en Oude Mechelsestraat

Deze as was een ontlastgordel voor het centrum van Strombeek.
Waarom dit voordeel nu verliezen? Op deze locatie hebben weinig huizen last van de doorgang terwijl de gemeente er de voorkeur aan gaf het verkeer om te leiden naar kleine straatjes en bovendien met een school !
Absurd !                                                                                            Philippe B.

Philippe B.
0 0
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Scholen

Te druk verkeer rond de 2 scholen. 

 

Murielle B.
0 0
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Veiligheid

Er zijn op veel plaatsen geen oversteekplaatsen voor voetgangers en aangezien er nu meer verkeer is is dat niet veilig voor de voetgangers.

Brigitte N.
0 2
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

minder km naar het werk en minder brandstofverbruik en een beter moreel

hallo voor mij het zou beter zijn om de rode paaltjes te verplaatsen naar het begin van de rue Treft aan de kant van de Romeinse weg en ze aan het einde van de rue treft te plaatsen en de twee straten zo te scheiden met de Treft / Gentsestraat paaltjes, het effect is hetzelfde om het verkeer te beperken, maar we doen minder kilometers en minder brandstofverbruik en minder vervuiling voor het milieu om naar het werk te gaan, de Ring te nemen en terug te komen van het werk met deze auto en vooral voor een beter moreel. Sorry als er fouten zijn, maar ik heb gewerkt een vertaler

Roland B.
0 2
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

situatie nu = ramp--- er moet ergens mogelijkheid zijn langs Oude Mechelsestraat (boekhandel Kapellen) naar Meise te rijden met auto (knip moet weg)

Om van Tulpenlaan naar Meise te gaan (met auto)  : ofwel via Grimbergen centrum (!) (= gigantische omweg (en langs Sint-Annalaan sta je in ochtenspits direct stil vanwege oprit Ring) ofwel via Sint-Annalaan (andere richting) naar A12 en dan naast A12.   Sinds heraanleg St.Annalaan is die St.Annalaan (per auto - zeker als je van Mutsaart komt) levensgevaarlijk aan de kleine Carrefour -> richting Ringlaan + tevens aan volgdende kruising richting Rozenlaan : je hebt er minstens 3 ogen nodig om alles (tegenliggende auto, kruisende auto's en bussen) tegelijk in het oog te houden... (was vroeger 1 simpel rood licht en 2e nog simpeler/veiliger : rond punt).

Bijkomende opmerking : de 2 haltes van de Lijn (op St.Annalaan ter hoogte van kleine Carrefour) : nog steeds niet af (al maanden geen info uren passage) + levensgevaarlijk voor voetgangers/fietsers  : de 2 stroken waar je op de bus wacht zijn (langs kant auto's) afgezet met ONDOORZICHTBARE (en zeer hoge) alu.afrastering : als je (zeker richting Carrfour oversteekt) moet je er maar van uitgaan dat de auto's gestopt zijn voor rode licht want je kan ze niet/amper zien aankomen...

Achille V.
0 0
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Sluiproutes is niet gelijk aan Strombekenaars te verplichten om via Centrum te rijden

1.Geeft de mogelijkheid aan de inwoners van Strombeek-Bever om uit Strombeek te geraken via 1 van de 3 geknipte straten ( de Villegas de Clercampstraat- de Oude Mechelsestraat - de Beverstraat). Het zou veel verkeer besparen in de Jan Mulstraat en omgevingen.

2. Nieuwelaan terug open doen in de richting van de de Burtinstraat. Weeral minder verkeer in de Acacialaan en Jan Mulstraat en verandert weer de richting van de eerste stuk van de Wemmelstraat.

Pascal L.
0 1
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Plein aan cc 

De afgesloten straat voor het cc nodigt nu uit voor andere doeleinden dan voor doorgaand verkeer. Als bezoeker van het cc heb ik al elke keer gezien hoe kinderen hier dankbaar gebruik maken van de plaats om 'op straat' te spelen. Er is wel nood aan een veiligere aanleg van de omlegging, die trouwens langs parkeerplaatsen en recht voor de deur van de lokale handelaars leidt. Dat laatste komt de handelaars zeker ook ten goede. 

Elke D.
0 0
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Eenrichtingsopening Oude Mechelsestraat richting Antwerpselaan

Om al het verkeer regio kerkhof Strombeek, dat momenteel via de Jan Mulsstraat of De Burtinstraat, Villegasstraat & Schoolstraat via CC naar de Nieuwelaan geleid wordt om naar de oprit van de autostrade te rijden, een uitweg te bieden richting oprit autostrade zonder scholen of centra te passeren, zou er een eenrichtingsuitweg richting de Antwerpselaan kunnen geopend worden (met een camera die overtreders die vanuit de Antwerpselaan naar binnen rijden beboet). Dit zou het verkeer aan het CC en het Villegastje 's ochtends sterk verminderen. Dit zou vermoedelijk ook de overtredingen in het stukje Villegasstraat tussen de De Burtinstraat en de Van der Nootstraat terugdringen, al zou dat laatste met de suggestie om de rijrichting in de Villegasstraat om te draaien vermoedelijk ook opgelost kunnen worden.

Dominik D.
0 2
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

welzijn thuis

Hallo ik zal je nog een voorbeeld geven gisteren moest ik naar de spoedeisende hulp van het UZ ziekenhuis in Jeze en tja ik moest een omweg maken van het mobiliteitsplan!! Ik vraag je om in mijn straat eenrichtingsverkeer te maken straat TREFT aan de Romeinse wegkant. Dank je

Roland B.
0 2
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Het gaat de goede kant op, maar er zijn nog enkele aanpassingen

Ook al zit ik midden in de vele blokkades en veranderingen die het mobiliteitsplan met zich meebrengt, ik ben er voorstander van. Ik denk dat het nodig was om sterke veranderingen door te voeren, omwille van de veiligheid en leefbaarheid van de buurt. Ik merk echter dat een deel van de wegversperringen en de gewijzigde situatie ervoor zorgen dat ALLE verkeer in Strombeek onnodig langs de twee scholen wordt geleid. Zo betekent het eenrichtingsverkeer op de De Villegas de Clercampstraat, tussen de Van Der Nootstraat en de Hendrik Drapstraat, dat inwoners die naar het centrum van Grimbergen moeten, de Basisschool 'T Villegastje EN VBS Sint-Jozef moeten omzeilen voordat ze Strombeek verlaten en ga naar Grimbergen. Kleine aanpassingen kunnen een groot deel van het onnodige verkeer dat langs de schoolzones rijdt, deblokkeren

Ru F.
0 0
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Centrum Strombeek

We hebben de indruk dat Strombeek "in twee delen wordt gesplitst". 

Wij moeten een grote omweg doen om onze boodschappen in Strombeek-centrum (Sint Amands; kerk) te kunnen doen.
Wij vrezen dat veel mensen hun boodschappen niet meer zullen doen bij de lokale handelaars...

Al gedacht aan mensen met beperkte mobiliteit? Zij kunnen hun boodschappen zeker niet te voet doen en gaan misschien de grote omweg ook niet zien zitten.

 

Triestig voor de lokale handelaars. 

Coralie V.
0 0
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Nieuwelaan fileleed

Geen begrip voor afsluiting deel Nieuwelaan aan cultureel centrum - ik zie hier het nut niet van in - en ZEKER geen begrip voor versmalling Nieuwelaan ter hoogte van de Jetsestraat - ZEER gevaarlijk en vergroot fileleed. Niet alleen gevaarlijk maar ook absoluut niet ecologisch 

Rita K.
0 2
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Open circulatie 

Open de gemeetepleine

Adem B.
0 3
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Geen eenrichtingstraten en geen geen afgesloten straten meer aub, wel investeren in fietspaden

Dit mobiliteitsplan tart alle verbeelding en is wereldvreemd. Omrijden en afgesloten straten, van de ene eenrichtingstraat in de andere rijden, voorbij scholen, kleine straten waar vroeger veel minder verkeer was... Ik ben zelfs voorstander om ook de eenrichtingstraten die er vroeger waren ook af te schaffen, laat iedereen toch de kortste en snelste weg nemen om naar huis of werk of eender waar te raken... Maar investeer wel in veilige fietspaden zodat autoverkeer en fietsverkeer in harmonie kunnen leven. En sluipverkeer? We zijn nu eenmaal een randgemeente en liggen vlakbij autostrades, dit is net het grote voordeel om hier te wonen en door dit mobiliteitsplan neem je dit je eigen inwoners af, want wij worden gedwongen bij iedere verplaatsing steeds weer kilometers om te rijden... Investeer ook in gratis(!) parking aub, want ik hoor het al donderen in Keulen en binnenkort betalende parking overal, denk aan jullie inwoners en de werkelijke gang van zaken in het dagelijkse leven...

De theorie kan vaak mooi klinken, maar de praktijk is vaak helemaal anders...

Merci!

 

Bert V.
0 0
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Verkeerslussen

Kan Strombeek niet opgedeeld worden in een 5-tal zones met verkeerslussen die de bewoners toelaten thuis en weg te geraken langs de grotere verkeersassen, zodat doorgaand verkeer onmogelijk wordt gemaakt ? Enkel voor het openbaar vervoer zou een uitzondering gemaakt moeten worden met bijvoorbeeld automatisch verzinkbare verkeerspaaltjes bediend voor en door de bussen of buschauffeurs. Strombeek is echt klein en binnen de gemeente is het voor de meeste mensen haalbaar om korte afstanden te voet of met te de fiets af te leggen. De anderen zullen een beetje moeten omrijden.

Veerle V.
0 2
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Schande

Iedereen staat gelijk voor de wet maar het aktueel plan zorgt ervoor dat sommige straten geen verkeer meer hebben en andere autostrades zijn geworden.  

Het intern verkeer van Strombeek moet vlotter verlopen, misschien 2 of 3 straten moeten in éénrichtingverkeer gezet worden doordat ze te smal zijn.

Er moest maar weinig aangepast worden, alleen nog de zone 30 uitbreiden. De beschrijving die jullie doorsturen met de nodige uitleg is moeilijk te verstaan zonder plan.

Ik heb net mijn mening geuit betreffende Thema5, indien er overal borden staan die alleen lokaal verkeer toelaten zullen er veel minder voertuigen in Strombeek zijn.

Het is iets dat lokaal moet besproken worden door, per wijk 2 of 3 vertegenwoordigers samen te brengen en samen de straten aanduiden die in éénrichtingsverkeer moeten worden omgezet. Indien het toch misloopt dan is het onze fout en niet die van politieke partijen waarvan niemand in Strombeek woont. 

Erik V.
0 4
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Nutteloos Mobiliteitsplan

Strombeek-Bever in aan de grens van Brussel/Laken, is ook direct toegankelijk aan de Ring R0. Veel inwoners werken in Brussel. Onze naaste buren in Vlaams-Brabant (Meise, Wolvertem, Vilvoorde ezv) MOETEN via Grimbergen naar hun werk.

Het is een utopie om ons voor te stellen dat we het sluipverkeer kunnen vermijden. Als alle gemeenten zouden handelen zoals u doet, zou het hele land geïmmobiliseerd worden.

Herstel alstublieft het vlotte verkeer zoals in het verleden. Creëer een Zone 30 in straten met een hoge dichtheid. Investeer in een proactiever Politie, zodat snelheidscontroles kunnen worden georganiseerd. Maak de wegen rond scholen zo veilig mogelijk, alstublieft.

Probeer een dialoog op gang te brengen met het Brussels Gewest en de Stad van Brussel om correcte en eerlijke oplossingen te vinden.

Bedankt voor uw begrip

Aziz B.
0 1
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Het spaghettiplan ontwarren

Het circulatieplan heeft nood aan een logische structuur met lussen voor lokaal verkeer voor de verschillende wijken, en doorgaande wegen. Met randparkings, eventueel. En duidelijke signalisatie.

Goed uitgeruste en brede wegen knippen en het verkeer omleiden door kleine straten, is een vreemde aanpak voor verkeersveiligheidsplan. 

Er zijn te veel knippen. Het verkeersnetwerk is daardoor te weinig robuust. In geval van belemmeringen in het centrum zijn er vaak geen alternatieven, ook niet voor hulpdiensten.

Het commercieel centrum is vrijwel onbereikbaar vanuit het westen (het kan, maar met de nodige zigzaggen door kleine straten die daarvoor niet bestemd zijn).

Johan G.
0 0
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Lichten op Antwerpselaan / Romeinsesteenweg

Ik lees graag jullie conclusie onder Thema 1: "Het betreft hier om twee gewestwegen". Hebben jullie al stappen ondernomen om hier lichten te zetten? Want een betere doorstroming van het verkeer uit buurgemeentes die de Ring willen vermijden, rijdt langs de Antwerpselaan. Omdat het onbegonnen werk is om op de Romeinsesteenweg in te voegen, rijdt het verkeer Strombeek binnen en zoeken ze hun weg via Lindelaan > Elewijckstraat > ... Een vlotte doorstroming zou een deel van het verkeer zo rond Strombeek kunnen houden.

Jurgen V.
0 2
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

welzijn thuis en op straat

welzijn thuis wordt een hel om het huis te verlaten en thuis te komen met extra kilometers en brandstofverbruik en files en vervuiling dank je mobiliteit!

Roland B.
0 1
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

chaos, vervuiling en gevaar in Romeinsesteenweg

Er zijn ook auto’s voor deze straat, die op elk moment slechte verkeersopstoppingen veroorzaken. Dit leidt tot extreem hoge verontreinigingsniveaus op plaatsen waar kinderen op de bus of lopen. Auto’s rijden ook te snel en gaan altijd door rode lichten. Er moeten snelheidsblokken en camera’s zijn. De weg bevindt zich ook in een zeer slechte staat, die zeer gevaarlijk is voor fietsen en nog meer lawaai veroorzaakt.

Pascale B.
0 0
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Rampzalige situatie

Globaal genomen is het verkeersplan een regelrechte ramp voor de inwoners van Strombeek. We brengen meer tijd door in de file (vervuiling), met lagere snelheden waardoor er meer vervuiling ontstaat en we moeten meer kilometers afleggen (nieuwe vervuiling). Ten slotte verspillen we veel tijd, wat een economische ramp is.
Wij stellen voor om het huidige verkeersplan los te laten en terug te keren naar de oude situatie.

Marc H.
0 0
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Fietsen door Soensstraat

Dankzij de enkelrichting in Victor Soensstraat voel ik als fietser op dat wegsegment veiliger.

Ik vind het, als niet-inwoners van Strombeek-Bever, niet erg dat ik met de wagen zou moeten omrijden. Die extra reistijd van 1 à 3 minuten neem ik er graag bij om als fietser (maar ook als automobilist) comfortabeler door Victor Soensstraat te rijden.

Marijn S.
0 4
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Lus Wemmesestraat, Pastorijstraat en Victor  Soensstraat

De rijrichting van de Wemmelsestraat en de Pastorijstraat weer herstellen zoals voordien. 

1. Als men van de verbeytstraat komt moet men een onmogelijke bocht nemen om naar het gemeenteplein te rijden. Heb al kleine vrachtwagens gezien die verplicht waren zich te draaien op de parking om zich naar het gemeenteplein te kunnen begeven.

2. Mensen stationeren zich langs de pastorij (geel). Nu met de nieuwe richting doen ze hetzelde maar omdat ze moeten kunnen uitstappen laten ze meer plaats langs de haag dit ten nadele van de mensen op de parkeerplaatsen voor de Residentie Van Dijck (Yami snack om correct te zijn), die het hierdoor moeilijker hebben om hun parkeerplaatsen te verlaten of omgekeerd. (zie foto)

 

Mvg,

Jesse Pierreux

Jesse P.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 73 bijdragen