Deze suggesties werden reeds ingediend
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Schande
Iedereen staat gelijk voor de wet maar het aktueel plan zorgt ervoor dat sommige straten geen verkeer meer hebben en andere autostrades zijn geworden.
Het intern verkeer van Strombeek moet vlotter verlopen, misschien 2 of 3 straten moeten in éénrichtingverkeer gezet worden doordat ze te smal zijn.
Er moest maar weinig aangepast worden, alleen nog de zone 30 uitbreiden. De beschrijving die jullie doorsturen met de nodige uitleg is moeilijk te verstaan zonder plan.
Ik heb net mijn mening geuit betreffende Thema5, indien er overal borden staan die alleen lokaal verkeer toelaten zullen er veel minder voertuigen in Strombeek zijn.
Het is iets dat lokaal moet besproken worden door, per wijk 2 of 3 vertegenwoordigers samen te brengen en samen de straten aanduiden die in éénrichtingsverkeer moeten worden omgezet. Indien het toch misloopt dan is het onze fout en niet die van politieke partijen waarvan niemand in Strombeek woont.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
pastorijstraat
Sinds de invoering van het mobiliteitsplan is de pastorijstraat van richting veranderd. Hierdoor wordt een groot deel van de inwoners verplicht om via VBS Sint-Jozefschool passeren om aan hun woning te raken. Mocht de oude richting terug van toepassing zijn. Kan al het verkeer zich via de pastorijstraat afslaan en vermijden ze de school.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Jan Mulsstraat
Wij wonen ondertussen 1,5 jaar in de Jan Mulsstraat. Wij hebben altijd genoten van de rust in onze straat.
Sinds de invoege van het mobiliteitsplan, is dit helemaal veranderd. Er is veel meer verkeer in onze straat door auto's die langs daar moeten rijden, onder andere om Strombeek te verlaten.
Eén van de doelen van het mobiliteitsplan was om verkeer dichtbij scholen te verminderen. Echter moeten wij nu, om naar huis te gaan, langs de school Villegastje rijden, terwijl dit nooit eerder het geval was.
Wij leggen zo een grotere afstand af om vanuit Brussel naar huis te rijden, om Strombeek te verlaten, om onze boodschappen te doen in Strombeek centrum,... Op ecologisch vlak lijkt dit ons ook niet het meest efficiënte.
Het lijkt ons logischer om de toegang naar de Antwerpselaan terug te openen. Zo kunnen mensen Strombeek verlaten, zonder meer verkeer te veroorzaken in het centrum.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Het gaat de goede kant op, maar er zijn nog enkele aanpassingen
Ook al zit ik midden in de vele blokkades en veranderingen die het mobiliteitsplan met zich meebrengt, ik ben er voorstander van. Ik denk dat het nodig was om sterke veranderingen door te voeren, omwille van de veiligheid en leefbaarheid van de buurt. Ik merk echter dat een deel van de wegversperringen en de gewijzigde situatie ervoor zorgen dat ALLE verkeer in Strombeek onnodig langs de twee scholen wordt geleid. Zo betekent het eenrichtingsverkeer op de De Villegas de Clercampstraat, tussen de Van Der Nootstraat en de Hendrik Drapstraat, dat inwoners die naar het centrum van Grimbergen moeten, de Basisschool 'T Villegastje EN VBS Sint-Jozef moeten omzeilen voordat ze Strombeek verlaten en ga naar Grimbergen. Kleine aanpassingen kunnen een groot deel van het onnodige verkeer dat langs de schoolzones rijdt, deblokkeren
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Algemene opinie mobiliteitsplan, negatieve aspecten
Het bevorderen van het fietsverkeer is een lovenswaardig plan. Maar de meeste bewoners zijn autogebruikers, vooral degenen onder ons die ouder zijn dan een bepaalde leeftijd en met bepaalde (veel) fysieke beperkingen/gezondheidsproblemen. Het plan negeert onze behoeften. Auto is nodig om te winkelen, om naar de apotheek te gaan, om naar het gemeentehuis te gaan, om naar het OCMW te gaan, om naar de kinesitherapeut te gaan, om naar de vuilophaalcentra te gaan, enz. Het nieuwe mobiliteitsplan beperkt en/of maakt het rijden moeilijk via Strombeek. Dit is geen grote stad die zo'n groots plan nodig heeft, dat uiteindelijk leidt tot vervuiling (langere en langzamere verkeersroutes), ongelukken (te veel kruisen en bochten), situaties waarin straten die niet gepland zijn voor veel verkeer plotseling hoofdstraten worden. Ik woon al meer dan 30 jaar in Strombeek en was altijd blij met de vlotheid van het verkeer. Nu wordt het meer een nachtmerrie. Als dit aan de stemming lag, zou ik, nu ik enkele van de gecreëerde problemen ben tegengekomen, voor het terugdraaien van het plan stemmen.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Sluipverkeer lijkt wel de de zondebok van alles
Als je verplaatsen in je eigen gemeente (cultuur, sport en administratie) al aanschouwd wordt als sluipverkeer .... dan zijn we ver afgegleden.
De studie die de bevoegde schepenen heeft uitgevoerd is totaal onvolledig.
De knips (en dan ZEKER aan het CC) zijn zelf volgens het gewestplan te ver gaande. De betrokken staat is immers ingekleurd als een DOORGANGSWEG.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Verkeerslussen
Kan Strombeek niet opgedeeld worden in een 5-tal zones met verkeerslussen die de bewoners toelaten thuis en weg te geraken langs de grotere verkeersassen, zodat doorgaand verkeer onmogelijk wordt gemaakt ? Enkel voor het openbaar vervoer zou een uitzondering gemaakt moeten worden met bijvoorbeeld automatisch verzinkbare verkeerspaaltjes bediend voor en door de bussen of buschauffeurs. Strombeek is echt klein en binnen de gemeente is het voor de meeste mensen haalbaar om korte afstanden te voet of met te de fiets af te leggen. De anderen zullen een beetje moeten omrijden.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
deel van gewijzigde verkeerstromen belasten extra de Lakensestraat, Van Elewijckstraat, Strombeek Linde, omgeving St Jozefschool en Rode Poortstraat
onmiddellijk verkeersremmende maatregelen / fietsstraat/ zone 30 met trajectcontrole en onderzoek alternatief traject.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Ontsluiting noordkant centrum S-B en ontlasting Lakensestraat
Bewoners van Drapsstraat, Burtinstraat en omliggende moeten hele omweg maken langs Lakensestraat om naar de kerk en Sint-Amandsplein te rijden. 2 mogelijke oplossingen: 1 draai rijrichting om van het verbindingssstraatje tussen Gemeenteplein en Verbeytstraat. 2 wijzig rijrichting van stukje Villegasstraat tussen Drapsstraat en Vandernootstraat. Oplossing 2 heeft voordeel dat huidige sluiproute Grimbergsesteenweg-St-Amandsplein-Villegasstraat-Schoolstraat-Jan Mulsstraat-Gemernteplein-Nieuwelaan wordt verhinderd
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Nutteloos Mobiliteitsplan
Strombeek-Bever in aan de grens van Brussel/Laken, is ook direct toegankelijk aan de Ring R0. Veel inwoners werken in Brussel. Onze naaste buren in Vlaams-Brabant (Meise, Wolvertem, Vilvoorde ezv) MOETEN via Grimbergen naar hun werk.
Het is een utopie om ons voor te stellen dat we het sluipverkeer kunnen vermijden. Als alle gemeenten zouden handelen zoals u doet, zou het hele land geïmmobiliseerd worden.
Herstel alstublieft het vlotte verkeer zoals in het verleden. Creëer een Zone 30 in straten met een hoge dichtheid. Investeer in een proactiever Politie, zodat snelheidscontroles kunnen worden georganiseerd. Maak de wegen rond scholen zo veilig mogelijk, alstublieft.
Probeer een dialoog op gang te brengen met het Brussels Gewest en de Stad van Brussel om correcte en eerlijke oplossingen te vinden.
Bedankt voor uw begrip
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Centrum Strombeek
We hebben de indruk dat Strombeek "in twee delen wordt gesplitst".
Wij moeten een grote omweg doen om onze boodschappen in Strombeek-centrum (Sint Amands; kerk) te kunnen doen.
Wij vrezen dat veel mensen hun boodschappen niet meer zullen doen bij de lokale handelaars...
Al gedacht aan mensen met beperkte mobiliteit? Zij kunnen hun boodschappen zeker niet te voet doen en gaan misschien de grote omweg ook niet zien zitten.
Triestig voor de lokale handelaars.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Treft, Zieglerbrug en Oude Mechelsestraat
Deze as was een ontlastgordel voor het centrum van Strombeek.
Waarom dit voordeel nu verliezen? Op deze locatie hebben weinig huizen last van de doorgang terwijl de gemeente er de voorkeur aan gaf het verkeer om te leiden naar kleine straatjes en bovendien met een school !
Absurd ! Philippe B.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Circulatieplan is volledig mislukt. De enigen die gejost zijn zijn de inwoners van centrum Strombeek. Participatieplatform is gebruiksonvriendelijk !
Wij zijn gevangen in ons eigen dorp.
1.Maak een uitgang naar de Antwerpse laan (bvb aan het kerkhof)
2.Maak terug doorgaand verkeer mogelijk aan CC Strombeek om de Lakensestraat en Rijkendalstraat terug leefbaar te maken.
3. Verwijder al die belachelijke knippen !!!
4. Draai het volledige plan terug en geef opdracht aan een echte verkeersdekundige om een ander plan te bedenken.
5. Invoer van snelheidsbeperking tot bvb 30km/uur zal ook niets veranderen aan die files, integendeel !!!
Het zogezegde (!) sluipverkeer is nu een constante file van auto's in het centrum van Strombeek. Het ergste van al is dat de inwoners zelf tot 1 à 1,5 km moeten omrijden (langs de Romeinse stwg bvb) om in of uit hun eigen dorp te geraken.
De bedenkers van dit plan wonen waarschijnlijk niet in Strombeek !!
DIT MOET VERANDEREN ! TERUG NAAR AF !!! Milieuonvriendelijk, toeterde chauffeurs, gevaarlijke toestanden voor fietsers en voetgangers,... ...
Ik kan zo nog een 10-tal miskleunen van dit plan aanhalen maar laat het hierbij.
Hopelijk zijn de inwoners van Strombeek dit débacle niet vergeten als ze in oktober in het stemhokje staan.
Bruno Vranckx
.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
KNIP De Villegasstraat
Zeer groot deel van het verkeer van kant Oude Mechelse, eenrichtingsverkeer De Villegasstraat komt samen in de Jan Mulsstraat ( aan school) en Gemeenteplein.
Door knip aan De Villegastraat / Antwerpselaan te veranderen in een eenrichtingsverkeer naar de Antwerpselaan , wordt de Jan Mulstraat en Gemeenteplein ontlast.
Ook de Hulpdiensten hebben hier zeker baat bij.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Scholen
Te druk verkeer rond de 2 scholen.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Rampzalige situatie
Globaal genomen is het verkeersplan een regelrechte ramp voor de inwoners van Strombeek. We brengen meer tijd door in de file (vervuiling), met lagere snelheden waardoor er meer vervuiling ontstaat en we moeten meer kilometers afleggen (nieuwe vervuiling). Ten slotte verspillen we veel tijd, wat een economische ramp is.
Wij stellen voor om het huidige verkeersplan los te laten en terug te keren naar de oude situatie.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Verkeerssituatie is veel veiliger geworden sedert invoering van de éénrichting
Situatie laten zoals ze is a.u.b., straat is te smal wanneer er vrachtwagens laden en lossen (Carrefour) om terug 2 richtingen te maken.
Jaren werden naar de gemeente foto's gestuurd om de gevaarlijke situatie aan te tonen. Die zijn zeker bij de bevoegde dienst te vinden.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
chaos, vervuiling en gevaar in Romeinsesteenweg
Er zijn ook auto’s voor deze straat, die op elk moment slechte verkeersopstoppingen veroorzaken. Dit leidt tot extreem hoge verontreinigingsniveaus op plaatsen waar kinderen op de bus of lopen. Auto’s rijden ook te snel en gaan altijd door rode lichten. Er moeten snelheidsblokken en camera’s zijn. De weg bevindt zich ook in een zeer slechte staat, die zeer gevaarlijk is voor fietsen en nog meer lawaai veroorzaakt.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Eenrichtingsverkeer in de oude mechelsestraat
Wij in de Bevertstraat zitten volledig opgesloten met het mobiliteitsplan! Wij dienen steeds een hele omweg te doen om naar Grimbergen te rijden! Het lijkt mij logisch van in de Oude Mechelsestraat het verkeer in een richting toe te staan (van rondpunt aan Kapelleke richting landhuizenlaan)! Aangezien al de straten op Antwerpselaan afgesloten werden kan er toch niemand Strombeek meer binnen rijden om via oude mechelsestraat ring te bereiken!
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Lichten op Antwerpselaan / Romeinsesteenweg
Ik lees graag jullie conclusie onder Thema 1: "Het betreft hier om twee gewestwegen". Hebben jullie al stappen ondernomen om hier lichten te zetten? Want een betere doorstroming van het verkeer uit buurgemeentes die de Ring willen vermijden, rijdt langs de Antwerpselaan. Omdat het onbegonnen werk is om op de Romeinsesteenweg in te voegen, rijdt het verkeer Strombeek binnen en zoeken ze hun weg via Lindelaan > Elewijckstraat > ... Een vlotte doorstroming zou een deel van het verkeer zo rond Strombeek kunnen houden.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Knips moeten weg van bepaalde punten.
Behouden knips in Treft , Devillegas straat thv rusthuis,Beverstraat (dus langs Antwepselaan behouden en dit kan voldoende smorgens alle stroom van wagens die willen via Strombeek naar andere kant van ring gaan stopen!
alle andere knips en zeker het meest absurde( die van oude mechelsestraat thv ronde punt kapelleke) moete weg dit is allen moeilijker gemaakt voor bewoners en niet voor sluipverkeer)
knips in centrum hebben weinig zin voor sluipverkeer maar wel super ambetant voor bewoners van Strombeek.
Ik woon tegenover Pee Klak patatenzak en wij zijn bijna volledig ingesloten door alle knips en slechte staat van straten(vb Burtinsstraat,langs Orelia rusthuis)
Weet dat voor dezelfde traject moet ik nu 10 min meer moet tellen langs straten in slechte staat met een richtings wegen.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Flop Beverstraat
Ik woon in de Beverstraat en het is een ramp om mijn kinderen naar de Prinsenhofschool in Grimbergen te brengen. Ik moet van 3 km naar meer dan 7 km om al die straten te doen en het weer is rampzalig, ongeacht het uur van de dag. Bovendien is er geen veiligheid voor de kinderen voor de 2 scholen en moeten we allemaal deze straten nemen om op de Grimbergstesteenweg te geraken.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Toegang nieuwe parking langs de Antwerpselaan
Naar aanleiding van de nieuwe parking die zal aangelegd worden langs de Antwerpselaan tov het woonzorgcentrum lijkt het me logisch toegang tot deze parking te voorzien vanaf de Antwerpselaan. Verkeer mag echter enkel toegang krijgen tot de parking en niet verder. De afsluiting moet blijven gerespecteerd worden.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Verplaatsing verkeersstromen
Als bewoner van de Rodepoortstraat kan ik enkel maar vaststellen dat de situatie hier enkel nog verergerd is. We hadden voordien reeds veel doorgaand verkeer te verduren maar doordat het nieuwe circulatieplan de bestuurders nog minder keuze laat, krijgt deze straat er nog een schep bovenop. Een aantal straten zijn beter af, natuurlijk zijn ze daar dan tevreden. Maar werd hier gedacht aan de straten die nu nog meer te verwerken krijgen? Ik merk van niet.