We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

73
90

Deze suggesties werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 73 bijdragen

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Sluipverkeer lijkt wel de de zondebok van alles

Als je verplaatsen in je eigen gemeente (cultuur, sport en administratie) al aanschouwd wordt als sluipverkeer .... dan zijn we ver afgegleden.

De studie die de bevoegde schepenen heeft uitgevoerd is totaal onvolledig.

De knips (en dan ZEKER aan het CC) zijn zelf volgens het gewestplan te ver gaande.  De betrokken staat is immers ingekleurd als een DOORGANGSWEG.

David D.
0 0
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

pastorijstraat 

Sinds de invoering van het mobiliteitsplan is de pastorijstraat van richting veranderd. Hierdoor wordt een groot deel van de inwoners verplicht om via VBS Sint-Jozefschool passeren om aan hun woning te raken. Mocht de oude richting terug van toepassing zijn. Kan al het verkeer zich via de pastorijstraat afslaan en vermijden ze de school.

Thore V.
0 1
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Scholen

Te druk verkeer rond de 2 scholen. 

 

Murielle B.
0 0
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

uw welzijn thuis

met alles is het een verandering we voelen ons niet meer op ons gemak thuis zelfs als we de dokterspraktijk verlaten we weten niet meer hoe we rechtstreeks naar de apotheek moeten gaan we moeten een ritje met de auto maken lang leve het mobiliteitsplan en de vervuiling en het grote probleem dat al deze mensen die dit allemaal opleggen niet op straat leven, wijzigen. Dank je wel!

Roland B.
0 0
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Afsluiten treft.

Beste, 

 

Het afsluiten van treft thv ibis is even grote omweg voorr degene die in Brussel werken.

Afstand huis school is verdubbeld in afstand en is drie maal Langer .

 

De palen plaatsen na de ingang van de kolveniersstraat , maakt Geen verschil voor het sluikverkeer, maar maakt Wel even verschil voor de inwoners van de kolveniersstraat.

Suggesties.

Palen verwijderen of verplaatsen na de kolveniersstraat 

 

Mvg 

 

Fadila B.
0 3
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Waze en Google contacteren en vragen om medewerking

Het is misschien een boud idee en waarschijnlijk zal het op het vlak van de Vereniging van Vlaamse steden en gemeenten moeten gebeuren maar kan het overwogen worden om Google Maps en Waze te contacteren en hen te vragen transit verkeer niet meer door Strombeek te sturen maar rond te leiden, via Antwerpse laan, Romeinse Steenweg, Sint Anna laan?

Of is dit een brug tever?

Josephine O.
0 1
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Sluiproutes is niet gelijk aan Strombekenaars te verplichten om via Centrum te rijden

1.Geeft de mogelijkheid aan de inwoners van Strombeek-Bever om uit Strombeek te geraken via 1 van de 3 geknipte straten ( de Villegas de Clercampstraat- de Oude Mechelsestraat - de Beverstraat). Het zou veel verkeer besparen in de Jan Mulstraat en omgevingen.

2. Nieuwelaan terug open doen in de richting van de de Burtinstraat. Weeral minder verkeer in de Acacialaan en Jan Mulstraat en verandert weer de richting van de eerste stuk van de Wemmelstraat.

Pascal L.
0 1
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Wij winnen 20 à 25 min elke dag 

Wij zijn zeer blij. Veel minder sluipverkeer. Dag en nacht verschil. Auto's rijden wel veel te snel. Moet dringend iets aan gedaan worden.

Katitsa T.
0 2
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Sluipverkeer aanpakken

Om sluipverkeer doorheen het volledige centrum van Strombeek-Bever aan te pakken dienen we in te zetten op het verbeteren van de doorstroming op de hoofdassen (Romeinsesteenweg en Sint-Annalaan). Het betreft hier twee gewestwegen.

Gemeente Grimbergen
0 8
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Het spaghettiplan ontwarren

Het circulatieplan heeft nood aan een logische structuur met lussen voor lokaal verkeer voor de verschillende wijken, en doorgaande wegen. Met randparkings, eventueel. En duidelijke signalisatie.

Goed uitgeruste en brede wegen knippen en het verkeer omleiden door kleine straten, is een vreemde aanpak voor verkeersveiligheidsplan. 

Er zijn te veel knippen. Het verkeersnetwerk is daardoor te weinig robuust. In geval van belemmeringen in het centrum zijn er vaak geen alternatieven, ook niet voor hulpdiensten.

Het commercieel centrum is vrijwel onbereikbaar vanuit het westen (het kan, maar met de nodige zigzaggen door kleine straten die daarvoor niet bestemd zijn).

Johan G.
0 0
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Aanpassingen nodig

- knip Oude Mechelse straat

- knipTreft

- knippen aan de Antwerpselaan

1. Graag terug verkeer mogelijk in de Villegas de Clercampsstraat tussen Burtinstraat naar Vandernootstraat. Zodat er van 't Kapelleke naar de andere kant van de knip in de Oude Mechelsestraat (enkele meters) kan gegaan worden, zonder dat we door centrum strombeek, 2 scholen, een cc enz moet gereden worden.

2. Graag terug mogelijkheid om vanuit oude Mechelse straat naar oprit A12 en Antwerpselaan te gaan (en terug), minder ver dan Nieuwelaan. Nu moet er vaak via centrum, incl. De scholen, of via de ring gereden worden. Dagelijkse trajecten vanuit Jette of Meise kosten zo 40 min ips 10 min vroeger, en brengen me op drukke plaatsen, overbelaste plaatsen waar ik helemaal niet moet zijn.

3. Knip oude Mechelsestraat werkt, mits bovengenoemde aanpassingen

Cathérine D.
0 0
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

welzijn thuis en op straat

welzijn thuis wordt een hel om het huis te verlaten en thuis te komen met extra kilometers en brandstofverbruik en files en vervuiling dank je mobiliteit!

Roland B.
0 1
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Veiligheid

Er zijn op veel plaatsen geen oversteekplaatsen voor voetgangers en aangezien er nu meer verkeer is is dat niet veilig voor de voetgangers.

Brigitte N.
0 2
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Specifieke situatie "Treftwijk".

We kunnen niet meer binnen of buiten in onze wijk via Treft. Om tijdens de ochtenspits de oprit naar de Ring te nemen moeten we nu aanschuiven op de Boechhoutlaan, Romeinsesteenweg, Antwerpselaan en hopen dat iemand ons ertussen laat ter hoogte van de oprit. Dit verlengt de rit met gemiddeld dus nu 25 tot 30 minuten. De files richting Romeinsesteenweg, zowel op de Bouchoutlaan als de Antwerpselaan zijn nu veel langer dan voor de uitrol van het mobiliteitsplan. Wat gaat er specifiek gebeuren naar aanleiding van de komst van een tramlijn met de brug Meisestraat en/of de brug(gen) over de Ring op de Bouchoutlaan? Als de huidige 2 verkeersassen (Bouchoutlaan en Antwerpselaan) hierdoor worden herleidt tot één enkele wordt de verkeershinder dus dubbel zo erg. Om van de Treftwijk naar Grimbergen Centrum te rijden MOETEN we nu door het meander in Strombeek Centrum, terwijl we daar helemaal niet moeten zijn, m.a.w. nu zijn wij ineens zelf sluipverkeer geworden. Waarom moeten we nu door Strombeek en kunnen we niet meer via de Landhuizenlaan? Hoe kunnen we nu nog de Singel bereiken ZONDER het "doolhof" door te moeten of half Strombeek te moeten omcirkelen? Suggesties:  1. Beverstraat terug open éénrichting "naar buiten" zoals het was. 2. Knip Oude Mechelsestraat weg om zodoende niet door Strombeek Centrum te moeten. 3. Rijrichting Villegas en Jan Muls terug zoals vroegen is een goede suggestie. 4. Stuur ons ajb NIET via de hoofdassen om te bewegen in onze eigen gemeente.

Jean-pierre S.
0 4
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

chaos, vervuiling en gevaar in Romeinsesteenweg

Er zijn ook auto’s voor deze straat, die op elk moment slechte verkeersopstoppingen veroorzaken. Dit leidt tot extreem hoge verontreinigingsniveaus op plaatsen waar kinderen op de bus of lopen. Auto’s rijden ook te snel en gaan altijd door rode lichten. Er moeten snelheidsblokken en camera’s zijn. De weg bevindt zich ook in een zeer slechte staat, die zeer gevaarlijk is voor fietsen en nog meer lawaai veroorzaakt.

Pascale B.
0 0
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Meer verkeer

het nieuwe mobiliteitsplan verplicht een groot aantal mensen om gebruik te maken van de jan mulsstraat, indien dit onmogelijk is moeten de palen verwijderd worden zodat de antwerplaan rechtstreeks genomen kan worden, zodat verkeer vanuit het centrum van strombeek en vanuit villegas rechtstreeks toegang heeft tot de ring.
zet de jan mulsstraat dus terug in dezelfde richting als voorheen van nummer 193 naar 86 
dit zou ook betekenen geen omwegen van 1 km meer voor niets 

We zitten thuis opgesloten, met maar één toegangspunt, maar één weg om in en uit onze huizen te komen, en kilometerslange omwegen.
We moeten ook een voetgangersoversteekplaats toevoegen aan de Jan Mulsstraat op de Accacialaan, gezien het drukke verkeer in deze straat. 
leg een echte rotonde aan bij het gemeenteplein

 

Selma B.
0 0
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Gedeeltelijke tweerichtingsstraat - De Villegas de Clercampstraat

Gedeeltelijk tweerichtingsverkeer maken "De Villegas de Clercampstraat" tussen "De Burtinstraat / Hendrik Drapsstraat" en "Van Der Nootstraat".

Hierdoor wordt het mogelijk om de bovengenoemde 2 straten te bewonen die niet via 2 scholen en het centrum van Strombeek richting Grimbergen gaan.

En ook om het parkeren van voertuigen in dat deel van de straat te verbieden om een ​​naadloze verkeersstroom te garanderen.

Romeo B.
0 4
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

enkele straten herbekijken

De stroom vanuit de kerkhofwijk (j De Vleminckstraat, Beverstraat, oude mechelsestraat,...) moet nu allemaal langs de Jan Mulsstraat om in de eigen dorpskern te komen, of naar Grimbergen centrum te gaan.

Eventueel de knip in de Oude mechelsestraat  verzetten tot net voorbij Dorekensveld, of de Villgesstraat omgekeerd te maken vna aan de Drapsstraat tot Soensstraat, zodat er toch een alternatief is en men niet meer langs de beide lagere scholen moet

Annemie D.
0 6
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Nieuwelaan fileleed

Geen begrip voor afsluiting deel Nieuwelaan aan cultureel centrum - ik zie hier het nut niet van in - en ZEKER geen begrip voor versmalling Nieuwelaan ter hoogte van de Jetsestraat - ZEER gevaarlijk en vergroot fileleed. Niet alleen gevaarlijk maar ook absoluut niet ecologisch 

Rita K.
0 2
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Sluipverkeer verminderen, maar Strombekenaar niet hinderen

Toegang van Antwerpselaan naar Villegas de Clercampstaat en Meisestraat terugbrengen naar vorige situatie. Dus beletten aan sluipverkeer om via de Antwerpselaan Strombeek binnen te komen maar de Strombekenaren die vanuit de Villegas komen de toegang geven om naar de Antwerselaan te rijden en zo opnieuw langs daar naar Meise en ook de oprit A12 kunnen bereiken. Dit is ook voordeliger voor de ambulances die van het nieuwe wzc naar AZ Jette moeten. Vervolgens de Nieuwelaan opnieuw openstellen ter hoogte van CC zodat rechtstreeks toegang gegeven naar de Grimbergsesteenweg zodat verkeer niet naar Lakensestraat moet om zo naar de Strombrrklinde te gaan wat het verkeer aan de Jozefschool zou verminderen.

Eddy D.
0 1
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Verbeterpunten voor het mobiliteistplan Strombeek

Een aantal opmerkingen als inwoner van Strombeek en fietser/wandelaar/automobilist:

1. De knip aan het einde van de Villegas de Clercampstraat met de aansluiting van de Antwerpselaan, zorgt inderdaad voor een mindere verkeersinstroom richting Strombeek centrum.  Het feit dat veel bestuurders aan het einde van de Villegasstraat geen uitweg meer zien en dus verplicht linksaf de Jan Mulsstraat (moeten) nemen, zorgt er evenwel voor dat zij opnieuw Strombeek inrijden. Een opening van de knip aan het einde van de Villegas de Clercampstraat richting de Antwerpselaan, zou al dit verkeer onmiddellijk uit Strombeek wegleiden. De opening van deze knip mag uiteraard enkel gelden voor bestuurders richting Antwerpselaan; inrijden vanuit de Antwerpselaan moet onmogelijk blijven. De plaatsing van een camera kan ervoor zorgen dat van deze opening geen misbruik gemaakt wordt door 'inrijders'. 
2. Een klein stukje van de Villegas de Clercampstraat, tussen het kruispunt met de Van der Nootstraat en de H. Drapsstraat/De Burtinstraat, tweerichting  maken, zou ervoor zorgen dat heel wat wagens langs de Van der Noot weg geraken en dus niet langs de school het Villegastje moeten,
3. De Acacialaan is nu dé uitvalsweg van alle (gefrustreerde) automobilisten die uiteindelijk uit het kluwen van het centrum hun weg hebben gevonden. Dit zorgt ervoor dat er in deze kaarsrechte en perfect nieuwaangelegde straat nu veel sneller wordt gereden. De plaatsing van verkeersremmers in de vorm van asverleggingen of dergelijke, zou hier dan ook raadzaam zijn.

Anne D.
0 0
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Het gaat de goede kant op, maar er zijn nog enkele aanpassingen

Ook al zit ik midden in de vele blokkades en veranderingen die het mobiliteitsplan met zich meebrengt, ik ben er voorstander van. Ik denk dat het nodig was om sterke veranderingen door te voeren, omwille van de veiligheid en leefbaarheid van de buurt. Ik merk echter dat een deel van de wegversperringen en de gewijzigde situatie ervoor zorgen dat ALLE verkeer in Strombeek onnodig langs de twee scholen wordt geleid. Zo betekent het eenrichtingsverkeer op de De Villegas de Clercampstraat, tussen de Van Der Nootstraat en de Hendrik Drapstraat, dat inwoners die naar het centrum van Grimbergen moeten, de Basisschool 'T Villegastje EN VBS Sint-Jozef moeten omzeilen voordat ze Strombeek verlaten en ga naar Grimbergen. Kleine aanpassingen kunnen een groot deel van het onnodige verkeer dat langs de schoolzones rijdt, deblokkeren

Ru F.
0 0
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Eenrichtingsopening Oude Mechelsestraat richting Antwerpselaan

Om al het verkeer regio kerkhof Strombeek, dat momenteel via de Jan Mulsstraat of De Burtinstraat, Villegasstraat & Schoolstraat via CC naar de Nieuwelaan geleid wordt om naar de oprit van de autostrade te rijden, een uitweg te bieden richting oprit autostrade zonder scholen of centra te passeren, zou er een eenrichtingsuitweg richting de Antwerpselaan kunnen geopend worden (met een camera die overtreders die vanuit de Antwerpselaan naar binnen rijden beboet). Dit zou het verkeer aan het CC en het Villegastje 's ochtends sterk verminderen. Dit zou vermoedelijk ook de overtredingen in het stukje Villegasstraat tussen de De Burtinstraat en de Van der Nootstraat terugdringen, al zou dat laatste met de suggestie om de rijrichting in de Villegasstraat om te draaien vermoedelijk ook opgelost kunnen worden.

Dominik D.
0 2
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

welzijn thuis

Hallo ik zal je nog een voorbeeld geven gisteren moest ik naar de spoedeisende hulp van het UZ ziekenhuis in Jeze en tja ik moest een omweg maken van het mobiliteitsplan!! Ik vraag je om in mijn straat eenrichtingsverkeer te maken straat TREFT aan de Romeinse wegkant. Dank je

Roland B.
0 2
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 73 bijdragen