Deze suggesties werden reeds ingediend
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Mobiliteitsplan een Ramp
Meer verkeer en gevaar gecreëerd. Wat is het nut van deze verandering? Resultaat frustratie, lange files. Antwerpselaan is super gevaarlijk geworden in de ochtend. Schaf dit mobiliteitsplan af a.u.b.!
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Nutteloos Mobiliteitsplan
Strombeek-Bever in aan de grens van Brussel/Laken, is ook direct toegankelijk aan de Ring R0. Veel inwoners werken in Brussel. Onze naaste buren in Vlaams-Brabant (Meise, Wolvertem, Vilvoorde ezv) MOETEN via Grimbergen naar hun werk.
Het is een utopie om ons voor te stellen dat we het sluipverkeer kunnen vermijden. Als alle gemeenten zouden handelen zoals u doet, zou het hele land geïmmobiliseerd worden.
Herstel alstublieft het vlotte verkeer zoals in het verleden. Creëer een Zone 30 in straten met een hoge dichtheid. Investeer in een proactiever Politie, zodat snelheidscontroles kunnen worden georganiseerd. Maak de wegen rond scholen zo veilig mogelijk, alstublieft.
Probeer een dialoog op gang te brengen met het Brussels Gewest en de Stad van Brussel om correcte en eerlijke oplossingen te vinden.
Bedankt voor uw begrip
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Jan Mulsstraat
Wij wonen ondertussen 1,5 jaar in de Jan Mulsstraat. Wij hebben altijd genoten van de rust in onze straat.
Sinds de invoege van het mobiliteitsplan, is dit helemaal veranderd. Er is veel meer verkeer in onze straat door auto's die langs daar moeten rijden, onder andere om Strombeek te verlaten.
Eén van de doelen van het mobiliteitsplan was om verkeer dichtbij scholen te verminderen. Echter moeten wij nu, om naar huis te gaan, langs de school Villegastje rijden, terwijl dit nooit eerder het geval was.
Wij leggen zo een grotere afstand af om vanuit Brussel naar huis te rijden, om Strombeek te verlaten, om onze boodschappen te doen in Strombeek centrum,... Op ecologisch vlak lijkt dit ons ook niet het meest efficiënte.
Het lijkt ons logischer om de toegang naar de Antwerpselaan terug te openen. Zo kunnen mensen Strombeek verlaten, zonder meer verkeer te veroorzaken in het centrum.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
deel van gewijzigde verkeerstromen belasten extra de Lakensestraat, Van Elewijckstraat, Strombeek Linde, omgeving St Jozefschool en Rode Poortstraat
onmiddellijk verkeersremmende maatregelen / fietsstraat/ zone 30 met trajectcontrole en onderzoek alternatief traject.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Gedeeltelijke tweerichtingsstraat - De Villegas de Clercampstraat
Gedeeltelijk tweerichtingsverkeer maken "De Villegas de Clercampstraat" tussen "De Burtinstraat / Hendrik Drapsstraat" en "Van Der Nootstraat".
Hierdoor wordt het mogelijk om de bovengenoemde 2 straten te bewonen die niet via 2 scholen en het centrum van Strombeek richting Grimbergen gaan.
En ook om het parkeren van voertuigen in dat deel van de straat te verbieden om een naadloze verkeersstroom te garanderen.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
verkeersprobleem voor vrachtwagens
de grote problemen in mijn straat Treft alle zware vrachtwagens moeten achteruit als ze moeten vertrekken.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Wij winnen 20 à 25 min elke dag
Wij zijn zeer blij. Veel minder sluipverkeer. Dag en nacht verschil. Auto's rijden wel veel te snel. Moet dringend iets aan gedaan worden.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Veiligheid
Er zijn op veel plaatsen geen oversteekplaatsen voor voetgangers en aangezien er nu meer verkeer is is dat niet veilig voor de voetgangers.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Rampzalige situatie
Globaal genomen is het verkeersplan een regelrechte ramp voor de inwoners van Strombeek. We brengen meer tijd door in de file (vervuiling), met lagere snelheden waardoor er meer vervuiling ontstaat en we moeten meer kilometers afleggen (nieuwe vervuiling). Ten slotte verspillen we veel tijd, wat een economische ramp is.
Wij stellen voor om het huidige verkeersplan los te laten en terug te keren naar de oude situatie.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Aanpassingen nodig
- knip Oude Mechelse straat
- knipTreft
- knippen aan de Antwerpselaan
1. Graag terug verkeer mogelijk in de Villegas de Clercampsstraat tussen Burtinstraat naar Vandernootstraat. Zodat er van 't Kapelleke naar de andere kant van de knip in de Oude Mechelsestraat (enkele meters) kan gegaan worden, zonder dat we door centrum strombeek, 2 scholen, een cc enz moet gereden worden.
2. Graag terug mogelijkheid om vanuit oude Mechelse straat naar oprit A12 en Antwerpselaan te gaan (en terug), minder ver dan Nieuwelaan. Nu moet er vaak via centrum, incl. De scholen, of via de ring gereden worden. Dagelijkse trajecten vanuit Jette of Meise kosten zo 40 min ips 10 min vroeger, en brengen me op drukke plaatsen, overbelaste plaatsen waar ik helemaal niet moet zijn.
3. Knip oude Mechelsestraat werkt, mits bovengenoemde aanpassingen
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Probleem niet opgelost!
Hallo,
Naar aanleiding van dit briljante mobiliteitsplan, waar ik helemaal niet achter sta, heb ik vooral gemerkt dat het verkeersprobleem helemaal niet is opgelost, maar gewoon verplaatst. Bovendien voert dit nieuwe plan al het verkeer in Strombeek door smalle straatjes (niet gemaakt voor zulk zwaar verkeer) en door straten waar scholen zijn! Niet erg veilig voor kinderen, toch?
Dus ja, mijn straat is rustiger, maar ik vind het een vergissing om de Oude Mechelstraat af te snijden. Het was een snelle manier om bij de snelweg te komen en de files in Strombeek te verlichten.
Dus ja, het was een echte snelweg geworden, maar misschien kan dit probleem verbeterd worden met flitspalen, chicanes of verkeersdrempels?
Dit nieuwe verkeersplan zorgt voor meer frustratie, meer kilometers voor automobilisten die Strombeek in moeten draaien en meer vervuiling omdat ritten langer duren dan voorheen.
Er moest iets gedaan worden aan het verkeer in Strombeek, en met de komende werken aan de Ring moet het verkeer verbeterd worden, maar het afsluiten van grote wegen om het verkeer om te leiden via de scholen is misschien niet de beste optie!
Ik vraag u om de Oude Mechelstraat en de Treft te heropenen om het verkeer in Strombeek vlotter te laten verlopen.
Bedankt voor uw aandacht.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Nieuwelaan fileleed
Geen begrip voor afsluiting deel Nieuwelaan aan cultureel centrum - ik zie hier het nut niet van in - en ZEKER geen begrip voor versmalling Nieuwelaan ter hoogte van de Jetsestraat - ZEER gevaarlijk en vergroot fileleed. Niet alleen gevaarlijk maar ook absoluut niet ecologisch
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Geen verbinding tussen de inwoners van Potaarde - De Nekker en hun eigen gemeente.
Mijn opmerking over de mobiliteitsplan van Strombeek :
De Grimbergenaren die in de wijk dichtbij De Nekker wonen ( ongeveer 300 huizen ) hebben geen verbinding meer met hun gemeente. Ze moeten ofwel tot in Brussel ofwel tot in Meise om Strombeek te bereiken. Zelfs voor een kleuterschool.
De Sint Alexius straat loopt langs de ring. Zelfs als er daar veel verkeer komt (wat ik nog niet begrijp) geeft dat geen enkel hinder. Waarom knippen ? Het zou een kleine plaatselijke verbinding tussen die grimbergenaren en hun gemeente geven.
Evelyne VAN BOXEM
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Circulatieplan is volledig mislukt. De enigen die gejost zijn zijn de inwoners van centrum Strombeek. Participatieplatform is gebruiksonvriendelijk !
Wij zijn gevangen in ons eigen dorp.
1.Maak een uitgang naar de Antwerpse laan (bvb aan het kerkhof)
2.Maak terug doorgaand verkeer mogelijk aan CC Strombeek om de Lakensestraat en Rijkendalstraat terug leefbaar te maken.
3. Verwijder al die belachelijke knippen !!!
4. Draai het volledige plan terug en geef opdracht aan een echte verkeersdekundige om een ander plan te bedenken.
5. Invoer van snelheidsbeperking tot bvb 30km/uur zal ook niets veranderen aan die files, integendeel !!!
Het zogezegde (!) sluipverkeer is nu een constante file van auto's in het centrum van Strombeek. Het ergste van al is dat de inwoners zelf tot 1 à 1,5 km moeten omrijden (langs de Romeinse stwg bvb) om in of uit hun eigen dorp te geraken.
De bedenkers van dit plan wonen waarschijnlijk niet in Strombeek !!
DIT MOET VERANDEREN ! TERUG NAAR AF !!! Milieuonvriendelijk, toeterde chauffeurs, gevaarlijke toestanden voor fietsers en voetgangers,... ...
Ik kan zo nog een 10-tal miskleunen van dit plan aanhalen maar laat het hierbij.
Hopelijk zijn de inwoners van Strombeek dit débacle niet vergeten als ze in oktober in het stemhokje staan.
Bruno Vranckx
.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Algemene opinie mobiliteitsplan, negatieve aspecten
Het bevorderen van het fietsverkeer is een lovenswaardig plan. Maar de meeste bewoners zijn autogebruikers, vooral degenen onder ons die ouder zijn dan een bepaalde leeftijd en met bepaalde (veel) fysieke beperkingen/gezondheidsproblemen. Het plan negeert onze behoeften. Auto is nodig om te winkelen, om naar de apotheek te gaan, om naar het gemeentehuis te gaan, om naar het OCMW te gaan, om naar de kinesitherapeut te gaan, om naar de vuilophaalcentra te gaan, enz. Het nieuwe mobiliteitsplan beperkt en/of maakt het rijden moeilijk via Strombeek. Dit is geen grote stad die zo'n groots plan nodig heeft, dat uiteindelijk leidt tot vervuiling (langere en langzamere verkeersroutes), ongelukken (te veel kruisen en bochten), situaties waarin straten die niet gepland zijn voor veel verkeer plotseling hoofdstraten worden. Ik woon al meer dan 30 jaar in Strombeek en was altijd blij met de vlotheid van het verkeer. Nu wordt het meer een nachtmerrie. Als dit aan de stemming lag, zou ik, nu ik enkele van de gecreëerde problemen ben tegengekomen, voor het terugdraaien van het plan stemmen.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Bereikbaarheid handelaars vanuit andere gemeenten
Ik heb veel begrip voor de overlast omwille van sluipverkeer maar ik ben van mening dat klanten hier niet toe horen
Door het onbereikbaar maken van uw handelaars ben ik sinds 13/2 niet meer in Strombeek geweest
mijns inziens behoren straten als Treft niet tot de dorpskern en ware het toch meer acceptabel indien er minstens 1 connectie is tussen Strombeek en Antwerpselaan voor mensen uit omgevende gemeenten die hun ' roots' hebben in Strombeek
wb het argument ' de kinderen kunnen terug op straat ' bvb in de oude mechelsestraat : kinderen speelden daar 30 jaar geleden al niet op straat
mensen die ervoor kozen daar te gaan wonen wisten dat ....
in elk geval pleit ik ervoor om uw centrum terug open te stellen voor niet Strombeek bewoners en er zo geen ghetto van te maken ..
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
welzijn thuis
Hallo ik zal je nog een voorbeeld geven gisteren moest ik naar de spoedeisende hulp van het UZ ziekenhuis in Jeze en tja ik moest een omweg maken van het mobiliteitsplan!! Ik vraag je om in mijn straat eenrichtingsverkeer te maken straat TREFT aan de Romeinse wegkant. Dank je
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
situatie nu = ramp--- er moet ergens mogelijkheid zijn langs Oude Mechelsestraat (boekhandel Kapellen) naar Meise te rijden met auto (knip moet weg)
Om van Tulpenlaan naar Meise te gaan (met auto) : ofwel via Grimbergen centrum (!) (= gigantische omweg (en langs Sint-Annalaan sta je in ochtenspits direct stil vanwege oprit Ring) ofwel via Sint-Annalaan (andere richting) naar A12 en dan naast A12. Sinds heraanleg St.Annalaan is die St.Annalaan (per auto - zeker als je van Mutsaart komt) levensgevaarlijk aan de kleine Carrefour -> richting Ringlaan + tevens aan volgdende kruising richting Rozenlaan : je hebt er minstens 3 ogen nodig om alles (tegenliggende auto, kruisende auto's en bussen) tegelijk in het oog te houden... (was vroeger 1 simpel rood licht en 2e nog simpeler/veiliger : rond punt).
Bijkomende opmerking : de 2 haltes van de Lijn (op St.Annalaan ter hoogte van kleine Carrefour) : nog steeds niet af (al maanden geen info uren passage) + levensgevaarlijk voor voetgangers/fietsers : de 2 stroken waar je op de bus wacht zijn (langs kant auto's) afgezet met ONDOORZICHTBARE (en zeer hoge) alu.afrastering : als je (zeker richting Carrfour oversteekt) moet je er maar van uitgaan dat de auto's gestopt zijn voor rode licht want je kan ze niet/amper zien aankomen...
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Strombeekenaars zijn het slachtoffer
Het is waarschijnlijk een mooi iniatief voor sluikverkeer, maar al ééns gedacht aan ons. Alle wegen leiden naar het centrum. Nooit zoiets gezien. Probeer eens in de Singel te geraken zonder het centrum door te rijden. Hetzelfde probleem om weg te rijden. Steeds kom je het centrum uit. Andere gemeenten ontlasten hun centrum, hier doet men net het tegenovergestelde. Vreemde situatie
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Sluipverkeer lijkt wel de de zondebok van alles
Als je verplaatsen in je eigen gemeente (cultuur, sport en administratie) al aanschouwd wordt als sluipverkeer .... dan zijn we ver afgegleden.
De studie die de bevoegde schepenen heeft uitgevoerd is totaal onvolledig.
De knips (en dan ZEKER aan het CC) zijn zelf volgens het gewestplan te ver gaande. De betrokken staat is immers ingekleurd als een DOORGANGSWEG.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Het gaat de goede kant op, maar er zijn nog enkele aanpassingen
Ook al zit ik midden in de vele blokkades en veranderingen die het mobiliteitsplan met zich meebrengt, ik ben er voorstander van. Ik denk dat het nodig was om sterke veranderingen door te voeren, omwille van de veiligheid en leefbaarheid van de buurt. Ik merk echter dat een deel van de wegversperringen en de gewijzigde situatie ervoor zorgen dat ALLE verkeer in Strombeek onnodig langs de twee scholen wordt geleid. Zo betekent het eenrichtingsverkeer op de De Villegas de Clercampstraat, tussen de Van Der Nootstraat en de Hendrik Drapstraat, dat inwoners die naar het centrum van Grimbergen moeten, de Basisschool 'T Villegastje EN VBS Sint-Jozef moeten omzeilen voordat ze Strombeek verlaten en ga naar Grimbergen. Kleine aanpassingen kunnen een groot deel van het onnodige verkeer dat langs de schoolzones rijdt, deblokkeren
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Verplaatsing verkeersstromen
Als bewoner van de Rodepoortstraat kan ik enkel maar vaststellen dat de situatie hier enkel nog verergerd is. We hadden voordien reeds veel doorgaand verkeer te verduren maar doordat het nieuwe circulatieplan de bestuurders nog minder keuze laat, krijgt deze straat er nog een schep bovenop. Een aantal straten zijn beter af, natuurlijk zijn ze daar dan tevreden. Maar werd hier gedacht aan de straten die nu nog meer te verwerken krijgen? Ik merk van niet.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Verkeersluwte dankzij ANPR Cameras
Het plaatsen van ANPR camera's op de plaatsen waar nu een grote knip wordt georganiseerd om doorgaand verkeer te vermijden, maar om wel de inwoners niet via het centrum om te leiden.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
chaos, vervuiling en gevaar in Romeinsesteenweg
Er zijn ook auto’s voor deze straat, die op elk moment slechte verkeersopstoppingen veroorzaken. Dit leidt tot extreem hoge verontreinigingsniveaus op plaatsen waar kinderen op de bus of lopen. Auto’s rijden ook te snel en gaan altijd door rode lichten. Er moeten snelheidsblokken en camera’s zijn. De weg bevindt zich ook in een zeer slechte staat, die zeer gevaarlijk is voor fietsen en nog meer lawaai veroorzaakt.