Deze suggesties werden reeds ingediend
Thema 3: verkeersstroom Temselaan
Wat hadden jullie verwacht?
We weten dat heel veel mensen niet in eigen dorp werken. Het grote voordeel aan Strombeek-Bever is dat we dankzij onze ligging overal snel zijn. Zo ook in Brussel, Antwerpen via de autostrade,.. Al het verkeer dat uit strombeek zelf komt en over de brug richting e40, Brussel of a12 wilt + wagens uit Meise worden via 1 baan gestuurd naar het drukste kruispunt van de ochtendspits. Ik nodig jullie uit eens het aantal wagens te komen tellen dat per groen licht kan doorrijden. Als inwoner van Treft en werkende te Gent kon ik voordien mijn straat uitrijden en via Romeinse steenweg meteen de ring op. Nu moet ik vaak 10-15min omrijden. Gelukkig nemen sommige mensen te shortcut van Temselaan nog, zo kan het verkeer dat niet rechtdoor of links moet afslaan op het kruispunt ten minste snel de Romeinse steenweg op en wordt een zeer druk punt een beetje ontlast... Van mij mogen de paaltjes in Treft ook meteen verdwijnen, ik woon hier ondertussen bijna 5jaar en heb nog niet vaak file in mijn straat meegemaakt zoals ik ze nu zie op de Nieuwelaan...
Thema 3: verkeersstroom Temselaan
Een knip in de Temselaan
De verkeersstroom die vroeger een kortere weg nam via Treft, neemt deze nu via de Temselaan. De stroom heeft zich dus verschoven. Daarom stellen we voor om deze straat te knippen t.h.v. de ‘afbuiging’ (splitsing tussen bedrijvengebied en woongebied). Het bedrijf Procter & Gamble kan dan ontsluiten via de Boechoutlaan. De inwoners in de Temselaan (vanaf huisnummers 36 en 39) kunnen dan ontsluiten via de Romeinsesteenweg.
Thema 3: verkeersstroom Temselaan
Rampzalige situatie
Globaal genomen is het verkeersplan een regelrechte ramp voor de inwoners van Strombeek. We brengen meer tijd door in de file (vervuiling), met lagere snelheden waardoor er meer vervuiling ontstaat en we moeten meer kilometers afleggen (nieuwe vervuiling). Ten slotte verspillen we veel tijd, wat een economische ramp is.
Wij stellen voor om het huidige verkeersplan los te laten en terug te keren naar de oude situatie.
Thema 3: verkeersstroom Temselaan
Lokaal verkeer
Er zijn redelijk veel veranderingen geweest de laatste tijd, maar laten wij eerlijk in zijn, geen verbetering maar juist omgekeerd, probleem is dat het zwaar verkeer zijn eigen verplaats naar andere locatie , en door al de mogelijkheden toe te doen zitten wij zelf in veel zwaarder verkeer en is echt dramatisch om hier de baan op te moeten, knipen of eenrichting in de Temselaan is absoluut geen oplossing wij hebben al niet veel opties om door te rijden, wij willen toch geen 25 min extra rijden voor 500m ! Oplossing zou volgens mij een lokaal verkeer straat zijn , en dit met een paneel met informatie over de minimaal boete als jij toch inrijdt, als mensen een bedraag zien heeft het veel meer impact en wij zullen misschien gemakkelijker kunnen parkeren als het lokaal wordt , parking is ook een probleem met knippen want mensen hebben nu al geen schande om overal te parkeren waar het niet mag , met knippen zullen mensen dan gewoon denken dat in midden van straat parkeren geen probleem is er zijn toch palen en niemand kan doorrijden.
Thema 3: verkeersstroom Temselaan
Borden en nog eens borden
De Temselaan en de Treft mogen dezelfde borden krijgen die ik voorstel in de thema's 1,2 en 5.
Ons politiekorps kon de Treft niet doorrijden door de "knip".
Waarom knippen als er andere oplossingen zijn.
Knippen is gelijk aan de inwoners plagen.
Thema 3: verkeersstroom Temselaan
Geen knip eerder eenrichtingsverkeer
Een knip in de boche ter hoogte van Procter en Gamble is niet de beste oplossing. Eerder een eenrichtingsverkeer van Romeinse steenweg naar Boechoutlaan.
Inderdaad op het einde van de Temselaan aan de kant van de Boechoutlaan staan slimme verkeerslichten, deze slaan groen bij vastelling dat er autos wachten. Daarnaast kan je 3 richtingen uit: Meise, Brussel via A12 en Romeinse steenweg.
Indien je de Temselaan verlaat langs de Romeinse steenweg en je dient links af te slaan, richting Strombeek-Bever, Grimbergen,... dan moet je df Romeinse steenweg oversteken en dit is op spitsuren zo goed als onmogelijk.
We wonen hier al jaren en hoewel we dichter bij de Romeinse steenweg wonen verlaten we onze strazt, de Temselaan altijd via de veilige kant aan de Boechoutlaan.
Hopelijk kan hier rekening mee gehoudrn worden.
Dank u
Thema 3: verkeersstroom Temselaan
Knip Temselaan
Het ideaal zou zijn een knip in de Temselaan te plaatsen ter hoogte van de Boechoutlaan bij Procter & Gamble (nr 36 & 39), en dit om te vermijden dat alle vrachtwagens in alle vaart via de Temselaan rijden. Deze kunnen dan via de Bouchoutlaan toch toegang hebben bij P&G.
Dit zou de doorgang vermijden van alle voertuigen die van de A12 en de Boechoutlaan afkomen en die in de Temselaan steeds doorrijden;
Het verkeer is uitzonderlijk druk geworden sinds Treft werd afgesloten aan de kant van de Romeinsesteenweg.
Waar de knip ook wordt geplaatst, de Temselaan moet absoluut worden afgesloten om het te druk verkeer te vermijden!! En dit om ook de parkeerplaatsen voor de bewoners te behouden.
De staat van onze Temselaan moet ook dringend worden verbeterd want deze is nu toch wel CATASTROFAAL!
Dominique & Jean-Pierre
Thema 3: verkeersstroom Temselaan
Knip RomeinseSteenweg + pakeerbeleid + veilige voetpaden
De Temselaan, net zoals andere straten, hebben een totaaloplossing nodig. Elke oplossing die niet doordacht is en samengaat met andere maatregelen is niet volledig. Zoals al is aangegeven zijn de voetpaden onveilig, zeker voor ouders met kleine kinderen (zeker buggies) + lapendeken van herstelde en gebroken asfalt is voor fietsers onveilig en voor auto's beschadigend.
Mijn voorstel is een knip aan de RomeinseSteenweg + bredere/veilige voetpaden + herstel wegdek + parkeerbeleid dat ook opvolging heeft.
Verder de vraag aan de gemeente Grimbergen - er zijn al heel wat reacties vanuit onze straat, met verschillende voorstellen. Het is me niet duidelijk hoe jullie deze voorstellen en reactie zullen bekijken en op welke manier er een beslissing gemaakt kan worden. Dit lijkt me ook relevante info
Thema 3: verkeersstroom Temselaan
Zoveel kilometers meer voor mensen die in Strombeek leven, en dus meer vervuiling, na implementatie van dit plan.
Wij wonen sinds kort in de Burtinstraat.
- Deze straat is veel veel drukker geworden en auto's rijden hier gemakkelijk meer dan 50km/uur.
- Om naar Meise te rijden moeten wij nu meer dan 4km afleggen, vroeger 2km.
- Om naar richting Jette te rijden moeten wij nu via de Temselaan rijden, vroeger Treft. Ik denk dat er minder mensen wonen in Treft dan in de Temselaan?
- gewoon om naar centrum Strombeek - St.Amandstraat bv. te rijden ( heb problemen om te stappen) moet ik nu 2,7kms afleggen , vroeger 800 meters !
Het is natuurlijk OK om sluipverkeer te verhinderen maar de inwoners van dit mooie dorp mogen toch niet daarvoor gestraft worden.