Deze suggesties werden reeds ingediend
Thema 2: snelheid
Terug naar de oorspronkelijke situatie.
Weg met de knippen in de beukendreef en de wezelstraat.
De drukte is verplaatst naar andere straten waar ook mensen wonen die rustig willen wandelen en fietsen zoals bijvoorbeeld in de steenpoeldreef.
Deze straat is niet geschikt voor zoveel en soms zwaar verkeer.
Dit zal nog verergeren als de veldkantstraat terug open is voor verkeer.
Thema 2: snelheid
Parkeerborden
Hang duidelijke borden van verboden parkeren over een langere zone. Dit vermijdt optrekken om door te kunnen rijden naast geparkeerde wagens
Thema 2: snelheid
Geen verkeersbeleid
Niet enkel voor Zonneveld maar op alle plaatsen in Grimbergen moet er nagedacht worden voor iets nieuws geïmplementeerd wordt. Voorbeelden knip Zonneveld + werken Veldkantstraat + testopstelling Beigemsesteenweg aan het Ruwaal + fiber werken over geheel Grimbergen.
Totaal gebrek aan coördinatie.
In Strombeek stuurt men iedereen langs een flessenhals of langs de school. Verkeersveiligheid ?
Suggestie is coördineer beter en houd rekening met iedereen.
Thema 2: snelheid
Gooi het over een andere boeg
Gooi het over een andere boeg: steenwegen 50 km/u, al de rest 30 km/u.
Schaf de knips af.
Schaf de nieuwe toegevoegde éénrichtingsstraten af.
Maak alles 30 km/u naar Brussels voorbeeld, behalve de steenwegen.
Dat verhoogt de veiligheid van iedereen, reduceert het straatlawaai en de luchtvervuiling en zal er voor zorgen dat het sluipverkeer geen zin heeft om in straten van 30 km/u te rijden en in de plaats de steenwegen zal nemen (waar ze voor aangelegd zijn).
Thema 2: snelheid
Snelheidsbeperking 30 km in Keienberglaan
Gezien het ontbreken van echt veilige fietsinfrastructuur, kan deze snelheidsbeperking de situatie toch iets minder onveilig maken.
Thema 2: snelheid
Meer snelheidsmetingen
In het gros van de straten in de omgeving van de doorgevoerde verkeersknippen geldt gemengd verkeer. Dit betekent dat fietsers en gemotoriseerde voertuigen de rijbaan delen. Om de veiligheid van actieve weggebruikers hier te garanderen is het uiteraard belangrijk dat de ingestelde snelheidslimiet wordt gerespecteerd. We stellen voor om meer snelheidsmetingen in deze omgeving uit te voeren en, indien dit uit de resultaten van de metingen nodig blijkt, doelgerichte acties te ondernemen. Deze acties kunnen ruim ingevuld worden.