We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Andere suggesties

Neem eerst deze info door

Opmerkingen bij de aanpassingen in Zonneveld? Laat ze dan hier achter.

29
14

Deze suggesties werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 29 bijdragen

Andere suggesties

Maak van de Keienberglaan een fietsstraat

De Keienberglaan behoort tot de schoolroutes.

Maak het voor de fietsers veiliger, en ontmoedig doorgaand verkeer.

Kathleen D.
0 0
lees meer

Andere suggesties

Knip Beukendreef

Knip Beukendreef en andere straten in deze buurt te drastisch. Waarom geen fietsstraat? Zo weer je sluipverkeer en dwing je de buurtbewoners niet om langs de Keienberglaan en Beigemsesteenweg de files langer te maken dan nodig.

Rita V.
0 0
lees meer

Andere suggesties

knips verplaatsen het probleem naar andere straten

Verbod voor zwaar verkeer, zone 30, snelheidscontroles en verkeersdrempels

Greta D.
0 2
lees meer

Andere suggesties

Verkeer in de Beigemsesteenweg van station tot grote Heirbaan verbeteren.

De verkeersdoorstroming kan verbeterd worden door wegmarkering van parkeerplaatsen, en parallel hiermee een wegmarkering die de scheiding van de rijstroken aangeeft.

F L.
0 0
lees meer

Andere suggesties

Beukendreef: meer autoverkeersremmende maatregelen

Vermeerder op de Beukendreef het aantal asverschuivingen voor het autoverkeer zodat sluipverkeer ontmoedigd wordt, en verwijder de knip.

Kathleen D.
0 0
lees meer

Andere suggesties

Duur werken

Waarom duren de werken in Grimbergen zo lang ?

Voorbeeld : slechts 2 straten Beiaardlaan/Lage steenweg moesten klaar zijn juli 23 en zijn nu mei 24 nog niet klaar.

Hoe kan 500m Veldkantstraat ook weer minstens 1 jaar duren ? Dit verergert en verlengt de hinder en nu moet iedereen via Beigem omrijden waardoor de bewoners van Wezelstraat, Beukendreef en omliggende straten mee in de file staan op de Beigemsesteenweg, waar dan ook nog onaangekondigde hindernissen opduiken : verkeerslichten, versmallingen, fietsopstellingen,  fiber werken enz....

Kortom dit moet anders.

Inge D.
0 0
lees meer

Andere suggesties

Optimalisatie van verkeersstromen

De knip in de Wezelstraat en Beukendreef lijkt effectief in het stoppen van doorgaand verkeer en doet exact waarvoor het werd ontworpen. Sommige chauffeurs zijn niet blij omdat ze andere wegen moeten gebruiken, maar vlotter verkeer kan hun frustraties verminderen. Zelfs vóór het mobiliteitsplan waren er files op de Beigemse- en Brusselsesteenweg. Het plan kanaliseert verkeersstromen naar doorgangswegen, maar die moeten ook worden aangepakt voor vlotte en veilige doorstroming.

Het is belangrijk om een onderscheid te maken vóór en na de werken aan de Veldkantstraat:

De Veldkantstraat ondergaat sinds maart wegenis- en rioleringswerken, waardoor verkeer wordt omgeleid via de Daalstraat en Beigemsesteenweg.
Verkeersdruk lijkt toegenomen op de Beigemsesteenweg sinds de werken begonnen zijn. Metingen zullen dit kunnen bevestigen.

- Aanpassing van verkeerslichten bij de stelplaats kan doorstroming verbeteren en druk verminderen.
- Een goede coördinatie van werken en proefopstellingen op de Beigemsesteenweg kan beter afgestemd worden.  Zie ook reacties rond pestgedrag.

- Bijkomende maatregelen zoals zone 30 of fietsstraten kunnen sluiproutes ontmoedigen.
De Keienberglaan mag geen doorgaande route zijn net zoals Wezelstraat/Beukendreef.
Conclusie: een erg noodzakelijk en moedig mobiliteitsplan, maar bijkomende maatregelen dwingen zich op.

Ingrid A.
0 1
lees meer

Andere suggesties

Weghalen paaltjes beukendreef

Mijn ouders wonen in de grote heirbaan, wij moeten altijd een hele omweg doen om ons kinderen daar af te zetten. Vroeger waren we daar op 5minuten nu doen we hier veel langer over door de filles smorgens in de andere straten. Laat de wegen gewoon zoals vroeger! 

Jessy R.
0 0
lees meer

Andere suggesties

probleem verkeersknip   

Verwijder die 2 verkeersknips in de Beukendreef en de Wezelstraat, maak er ofwel een eenrichtingsstraat van ofwel een fietsstraat,  ofwel voer een snelheidsbeperking tot 30km/u in en laat deze dan ook respecteren!

Gebruik de straten waarvoor ze aangelegd zijn (ttz voor het algemeen belang van iedereen!!)

Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat de Burgemeester en Schepen van mobiliteit zich uitsloven om het mobiliteisprobleem van de nieuwe verkaveling van Matexi op te lossen.

Met beleefde groet.

Willy M.
0 1
lees meer

Andere suggesties

haal de paaltjes opnieuw weg

Door het plaatsen van de paaltjes, moet iedereen omrijden langs de Keienberglaan. Nu staat er een ongelooflijke file elke ochtend aan de lichten aan het kruispunt van de Keienberglaan en de Vilvoordesesteenweg. Basicly worden we opgesloten in onze eigen wijk met maar 1 uitgang meer, die continu geblokkeerd wordt door files. Laat ons terug via de Beukendreef naar Beigem rijden aub?

Sofie M.
0 1
lees meer

Andere suggesties

Maak van de Lierbaan een 2 richtingsbaan

Maak van de Lierbaan een 2 richtingsbaan. Op deze manier kunnen bestuurders die richting veldkant moeten rechtdoor en zal er minder file / choas zijn aan het licht aan de Standaard Boekhandel (richting Beigemsesteenweg)

H T.
0 1
lees meer

Andere suggesties

Knip Beukendreef en Wezelstraat
De knip zorgt ervoor dat wij het moeilijker hebben om uit onze wijk te komen. 's Morgens moeten wij via de Steenpoeldreef naar de Keienberglaan, waar we afhankelijk zijn van de goodwill van de aanschuivende chauffeurs om ons er tussen te laten. Willen we naar Beigem of Humbeek, moeten we een grote omweg maken en komen we terecht op het stuk Beigemsesteenweg waar het verkeer nu al moeilijk door kan en er steeds een hele reeks auto's geparkeerd staan. Hoge hagen en geparkeerde bestelwagens verhinderen het zicht in de Keienberglaan. Gebruik toch de straten waarvoor ze gemaakt zijn en zorg voor verkeersremmers en handhaving van de snelheid in de straten die nu geknipt zijn. Bovendien was er buiten de spits geen probleem in deze straten.
Greta D.
0 3
lees meer

Andere suggesties

Mobiliteitsplan

Open de Beukendreef voor doorgaand verkeer en maak er een fietsstraat van of zone 30. De knip in de Beukendreef zorgt voor veel meer verkeer in de Steenpoeldreef en de Keienberglaan en is geen oplossing van het probleem maar een verplaatsing ervan.

 

Thierry K.
0 0
lees meer

Andere suggesties

Knip beukendreef

De knip wegnemen zou ons opnieuw in een chaotische toestand brengen van druk sluipverkeer .Het feit dat er in de Beukendreef geen trottoirs zijn aangelegd zou  van deze dreef opnieuw een drukke gevaarlijke straat maken. Voetgangers kunnen nu veilig op de straat wandelen. Ik sta dus perfect achter het behouden van de knip. Mocht knippen toch niet worden weerhoudenzou ik opteren voor een eenrichtingsverkeer, alhoewel dit de snelheid zou bevorderen . Uitgezonderd plaatselijk verkeer of gewoon doorgang voor bewoners. Dit zou dan wel duidelijk gecontroleerd moeten worden eventueel met een pasje .

 

Sonia V.
0 0
lees meer

Andere suggesties

Keienberglaan: tgv invoering knip Wezelstraat/Beukendreef drastische stijging verkeersdruk/onveiligheid zwakke weggebruiker,lawaai daling leefbaarheid

Vooreerst verwijzen wij naar de e-mail met bijlagen gestuurd naar het gemeentebestuur op datum van 11/04/'24; geregistreerd met uw referentie: M2404 1204 onderschreven door een heel aantal bewoners van de Keienberglaan in Grimbergen dewelke de huidige situatie schetst na de invoering van het mobiliteitsplan in 10/'23. Hierbij de hoofdpunten van onze opmerkingen: het verkeer (ook het niet toegelaten zwaar vrachtverkeer) is merkbaar toegenomen, dit leidt nu tot files tijdens de spitsuren, het toegenomen-ongeoorloofd-gebruik door fietsers/steps van het verharde voetpad, verkeersconflicten tussen voetgangers, fietsers/steps en wagens (bij het verlaten van de oprit). Extra lawaai en luchtvervuiling, toegenomen onveilige situaties voor de zwakke weggebruikers (de Keienberglaan is een belangrijke fietsschoolroute). Noteer ook dat de volledige invulling van het Beigemveld de verkeersdruk ingrijpend zal verhogen en de noodzaak tot de gesuggereerde ingrepen allen maar zal versterken. Na onze opmerkingen op het plan in 10/23 (uw ref: M2309 3343):nog steeds geen tonnage beperking (max 3,5t) aanduiding op de steenwegen zodat vrachtverkeer de straat niet inrijdt, fietssuggestiestroken nog steeds niet herschilderd. Verdere suggesties: aanbrengen voorrang van rechts op het wegdek ter hoogte van Steenpoeldreef, Kruipstraat, Gaston Geleynstraat en Stationsstraat tezamen met verkeersremmende maatregelen zoals de asverschuivingen in de Beukendreef. In afwachting van dringende aanpassingen, Mvg

Gerald S.
0 1
lees meer

Andere suggesties

Situatie 

Ik ben nog niet eerder de volgende suggestie tegengekomen maar het lijkt me een goede piste om te onderzoeken.
Het idee gaat over het openstellen van de Kruipstraat vanaf de Beukendreef tot aan de Keienberglaan al dan niet via de Pieter Breughelstraat. Dit zou het Zonneveld en de omliggende straten in staat stellen om richting Beigem of Brussel te gaan zonder de Keienberglaan en de Steenpoeldreef te belasten. Naar mijn mening zou het openzetten van de knip in de Kruipstraat geen toename van doorgaand verkeer mogen veroorzaken, omdat deze voornamelijk gebruikt zou worden voor lokaal verkeer.   
Op deze manier kunnen de inwoners van het Zonneveld toch nog makkelijk richting Beigem reizen zonder de Keienberg/Steenpoeldreef te belasten.  Daarnaast denk ik dat deze oplossing in lijn is wat men wil bereiken met het mobiliteitsplan.  Namenlijk doorgaand verkeer een halt toeroepen.

Olivier V.
0 0
lees meer

Andere suggesties

Intelligente verkeerslichten

Ik denk dat niemand onder jullie nog enige ervaring heeft met de auto in Grimbergen centrum tijdens de spitsuren. JUllie zijn niet van deze wereld, hoe durven jullie in godsnaam zo een plan uitrollen.

Grimbergen verlaten op de spitsuren is EEN HEL. Maak toch gebruik van intelligente lichten die het verkeer scannen of geprogrammerde lichten. Voorbeeld het licht aan de standaard boekhandel komende vanuit de Rijkenhoekstraat.Daar kunnen amper 4 of 5 wagens bij groen in één keer door. Mar wanneer de 1ste auto naar links moet (vlvoordessteenweg) en er komen uit de hogesteenweg auto's dan ken er maar 1 auto door, conclusie file tot aan de diepenboomgaard. Je moet toch niet gestudeerd hebben om te begrijpen dat je aan het licht van de standaard boekhandel nog even het licht groen laat wanneer het vanuit de hogesteenweg al rood is. Die situatie doet zich ook identiek voor als je uit de driekanstjelaar straat komt en je wil naar de spaanselinde. Aan het licht van de Ad Os, als de 1ste auto daar naar links moet riching Vilvoorde maar er komen eerst 20 auto's uit de spaanslinde, kan er niemand meer door, en kan er amper 1 auto tegelijk per lichtbezurt uit de driekastanjelaar straat. Al weer een slim en/of geprogrameerd licht zou daar een oplossing zijn. Wanneer het rood is geworden voor de auto's uit de spaanselinde blijft het nog even groen voor de auto's uit de 3 kanstanjelaarstraat

Christophe G.
0 0
lees meer

Andere suggesties

Tonnagebeperking Keienberglaan duidelijk aangeven

Geef al van op de steenwegen aan dat er in de Keienberglaan een tonnagebeperking geldt. 

Nu ziet een chauffeur dit pas als het de straat al ingedraaid is.

Kathleen D.
0 0
lees meer

Andere suggesties

De knip (met alle andere) past perfect in het mobiliteitsplan en bant terecht het overtollige sluipverkeer in de Beukendreef .

Hierbij wil ik mijn enthousiasme en motivatie uiten voor het verbeteren van de verkeersregeling en het optimaliseren van wegwerkzaamheden in Grimbergen en omstreken. Als betrokken burger en fervent voorstander van een efficiënt en veilig verkeerssysteem, ben ik vastbesloten om bij te dragen aan het verminderen van verkeersopstoppingen en het minimaliseren van ongemak voor alle weggebruikers.

Een cruciaal aspect van dit streven is de optimalisatie van de verkeerslichten bij het busstation. Door gebruik te maken van geavanceerde technologie, zoals "slimme" verkeerslichten, geloof ik dat we aanzienlijke verbeteringen kunnen realiseren in de doorstroming van het verkeer. Met een betere afstemming van de verkeerslichten op het spitsuur in beide richtingen, kunnen we niet alleen de doorrijtijden verlengen, maar ook de frustratie verminderen die vaak gepaard gaat met langdurige wachttijden bij het busstation.

Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat een betere coördinatie en planning van wegwerkzaamheden in de regio van Grimbergen een positieve impact zal hebben op de verkeersdoorstroming. Door de verschillende projecten te spreiden en nauw overleg te plegen met alle betrokken partijen, kunnen we de hinder voor weggebruikers minimaliseren en tegelijkertijd de efficiëntie van de werkzaamheden verbeteren. Een goede communicatie en transparantie over de planning van wegwerkzaamheden zijn hierbij essentieel om de overlast voor de gemeenschap tot een minimum te beperken.

Liesbeth D.
0 0
lees meer

Andere suggesties

Doorgaand verkeer vermijden in woongebied

Indien er eenrichtingsverkeer in de Keienberglaan komt richting Beigem , en eenrichtingsverkeer in de Steenpoeldreef richting Diepenboomgaard zal het doorgaand verkeer in de Keienberglaan en het ganse woongebied zich nog meer verplaatsen naar de echte doorgangswegen, zijnde Wolvertemsesteenweg en Beigemsesteenweg. Op deze wegen zijn ook maatregelen nodig , maar het verkeer door woonwijken jagen is geen goede keuze. De hoofdoorzaak is de ring en de manier hoe we daar mee omgaan.

Pascal N.
0 1
lees meer

Andere suggesties

Plaats slimme camera's en haal de paaltjes weg

Verwijder de paaltjes zodat iedereen die er door moet kunnen, erdoor kan.

Je kan eventueel camera's met nummerplaatherkenning gebruiken om op te leggen dat alleen diegenen die er echt moeten zijn, mogen passeren. Of die gewoon registreren dat je er niet te snel doorheen kan rijden.

Momenteel wonen wij in de Veldkant. Mijn ouders in het Zonneveld (aan de verkeerde kant van de paaltjes). Vroeger deden mijn ouders de kinderen naar 't school (Prinsenhof). Dat kan nu niet meer, want wij geraken niet meer bij hun, zonder een omweg te moeten maken en daardoor in de file terecht te komen. We moeten dan straat door, waar we eigenlijk niet moeten zijn. Bovendien geraken zij ook niet meer aan 't school, zonder ook weer aan te schuiven in de file!

Mario P.
0 0
lees meer

Andere suggesties

Opheffen paaltjes Wezelstraat

Als inwoner van deze straat stel ik vast dat ik een hele omtoer moet doen om in Beigem of mijn dokter in Nieuwenrode te geraken. Stel ik vast dat de sociale controle en hartelijkheid is verdwenen omdat er weinig of geen passage meer is. Dat fietsers over voetpaden rijden omdat het eerste deel van de straat bezaaid is met al dan niet slecht opgevulde putten en wanneer het licht uitgaat  de toestand dramatisch is. Buiten wat extra verkeer 's morgens en 's avond hebben we nooit problemen gehad en ik snap dan ook niet het nut van deze maatregel. Het is al erg genoeg dat we binnenkort door de matexiwijk (gesteund door het gemeentebestuur) we  extra verkeer zullen moeten slikken. Dat is pas een schande. 

Pol V.
0 2
lees meer

Andere suggesties

Waarschuw voor fietsers op de rijbaan bij inrijden Keienberglaan

De Keienberglaan behoort tot de schoolroutes, veel fietsers durven nu niet meer op de rijbaan rijden en gebruiken dan maar het voetpad, wat daar dan tot onveilige situaties leidt.

 

 

Kathleen D.
0 0
lees meer

Andere suggesties

Verkeerknio Zonneveld - Wezelstraat

In de plaats van de verkeersknips in deze beide straten (Beukendreef en Wezelstraat)  zou het veel beter zijn om van deze straten ofwel een eenrichtingsstraat ofwel een fietsstraat te maken. (met eventueel bijplaatsen van verkeersremmers)

Zoals het nu is, worden wij volledig geïsoleerd en afgesneden. Een gevolg van deze beide knips is dat wij verplicht meer kilometers moeten rijden over onveiligere en drukkere wegen om naar onze kinderen in Beigem te gaan en om onze kleinkinderen af te halen in de school in Humbeek en omgekeerd.Deze knips zijn dus zeker ook niet klimaatvriendelijk.

En wanneer dan later ook nog zou besloten worden om de keienbergstraat af te sluiten, dan wordt het helemaal te gek en levensgevaarlijk. In ons geval zouden wij dan langs de drukkere, onveilige Wolvertemsesteenweg moeten omrijden om naar Beigem te kunnen ??!!

Hopelijk zijn er in onze gemeente toch nog enkel politiekers met een klein beetje gezond verstand (alhoewel ?) en worden deze knips in de toekomst zo snel mogelijk aangepast aub !?

Deze beide knips hebben dan misschien wel een voordeel maar enkel en alleen voor de mensen die daar wonen, maar voor de Beigemsesteenweg is dat wel een regelrechte catastrofe. Deze baan wordt bijna een snelweg met een ononderbroken stroom aan voertuigen.

Bijvoorbeeld : Gisterenmorgen (woensdag 17/4) stond er een file van in de Meerstraat in Beigem tot aan de oprit van de ring !!!!

Luc D.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 29 bijdragen