We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Ontdek het thema

Andere suggesties

Optimalisatie van verkeersstromen

Hoe kan het beter volgens jou?

De knip in de Wezelstraat en Beukendreef lijkt effectief in het stoppen van doorgaand verkeer en doet exact waarvoor het werd ontworpen. Sommige chauffeurs zijn niet blij omdat ze andere wegen moeten gebruiken, maar vlotter verkeer kan hun frustraties verminderen. Zelfs vóór het mobiliteitsplan waren er files op de Beigemse- en Brusselsesteenweg. Het plan kanaliseert verkeersstromen naar doorgangswegen, maar die moeten ook worden aangepakt voor vlotte en veilige doorstroming.

Het is belangrijk om een onderscheid te maken vóór en na de werken aan de Veldkantstraat:

De Veldkantstraat ondergaat sinds maart wegenis- en rioleringswerken, waardoor verkeer wordt omgeleid via de Daalstraat en Beigemsesteenweg.
Verkeersdruk lijkt toegenomen op de Beigemsesteenweg sinds de werken begonnen zijn. Metingen zullen dit kunnen bevestigen.

- Aanpassing van verkeerslichten bij de stelplaats kan doorstroming verbeteren en druk verminderen.
- Een goede coördinatie van werken en proefopstellingen op de Beigemsesteenweg kan beter afgestemd worden.  Zie ook reacties rond pestgedrag.

- Bijkomende maatregelen zoals zone 30 of fietsstraten kunnen sluiproutes ontmoedigen.
De Keienberglaan mag geen doorgaande route zijn net zoals Wezelstraat/Beukendreef.
Conclusie: een erg noodzakelijk en moedig mobiliteitsplan, maar bijkomende maatregelen dwingen zich op.