Even opfrissen

Evaluatie

Jullie bijdragen
Andere suggesties
Knip beukendreef
De knip wegnemen zou ons opnieuw in een chaotische toestand brengen van druk sluipverkeer .Het feit dat er in de Beukendreef geen trottoirs zijn aangelegd zou van deze dreef opnieuw een drukke gevaarlijke straat maken. Voetgangers kunnen nu veilig op de straat wandelen. Ik sta dus perfect achter het behouden van de knip. Mocht knippen toch niet worden weerhoudenzou ik opteren voor een eenrichtingsverkeer, alhoewel dit de snelheid zou bevorderen . Uitgezonderd plaatselijk verkeer of gewoon doorgang voor bewoners. Dit zou dan wel duidelijk gecontroleerd moeten worden eventueel met een pasje .
Andere suggesties
Knip Beukendreef
Knip Beukendreef en andere straten in deze buurt te drastisch. Waarom geen fietsstraat? Zo weer je sluipverkeer en dwing je de buurtbewoners niet om langs de Keienberglaan en Beigemsesteenweg de files langer te maken dan nodig.
Andere suggesties
Optimalisatie van verkeersstromen
De knip in de Wezelstraat en Beukendreef lijkt effectief in het stoppen van doorgaand verkeer en doet exact waarvoor het werd ontworpen. Sommige chauffeurs zijn niet blij omdat ze andere wegen moeten gebruiken, maar vlotter verkeer kan hun frustraties verminderen. Zelfs vóór het mobiliteitsplan waren er files op de Beigemse- en Brusselsesteenweg. Het plan kanaliseert verkeersstromen naar doorgangswegen, maar die moeten ook worden aangepakt voor vlotte en veilige doorstroming.
Het is belangrijk om een onderscheid te maken vóór en na de werken aan de Veldkantstraat:
De Veldkantstraat ondergaat sinds maart wegenis- en rioleringswerken, waardoor verkeer wordt omgeleid via de Daalstraat en Beigemsesteenweg.
Verkeersdruk lijkt toegenomen op de Beigemsesteenweg sinds de werken begonnen zijn. Metingen zullen dit kunnen bevestigen.
- Aanpassing van verkeerslichten bij de stelplaats kan doorstroming verbeteren en druk verminderen.
- Een goede coördinatie van werken en proefopstellingen op de Beigemsesteenweg kan beter afgestemd worden. Zie ook reacties rond pestgedrag.
- Bijkomende maatregelen zoals zone 30 of fietsstraten kunnen sluiproutes ontmoedigen.
De Keienberglaan mag geen doorgaande route zijn net zoals Wezelstraat/Beukendreef.
Conclusie: een erg noodzakelijk en moedig mobiliteitsplan, maar bijkomende maatregelen dwingen zich op.
Thema 2: snelheid
Geen verkeersbeleid
Niet enkel voor Zonneveld maar op alle plaatsen in Grimbergen moet er nagedacht worden voor iets nieuws geïmplementeerd wordt. Voorbeelden knip Zonneveld + werken Veldkantstraat + testopstelling Beigemsesteenweg aan het Ruwaal + fiber werken over geheel Grimbergen.
Totaal gebrek aan coördinatie.
In Strombeek stuurt men iedereen langs een flessenhals of langs de school. Verkeersveiligheid ?
Suggestie is coördineer beter en houd rekening met iedereen.
Andere suggesties
Intelligente verkeerslichten
Ik denk dat niemand onder jullie nog enige ervaring heeft met de auto in Grimbergen centrum tijdens de spitsuren. JUllie zijn niet van deze wereld, hoe durven jullie in godsnaam zo een plan uitrollen.
Grimbergen verlaten op de spitsuren is EEN HEL. Maak toch gebruik van intelligente lichten die het verkeer scannen of geprogrammerde lichten. Voorbeeld het licht aan de standaard boekhandel komende vanuit de Rijkenhoekstraat.Daar kunnen amper 4 of 5 wagens bij groen in één keer door. Mar wanneer de 1ste auto naar links moet (vlvoordessteenweg) en er komen uit de hogesteenweg auto's dan ken er maar 1 auto door, conclusie file tot aan de diepenboomgaard. Je moet toch niet gestudeerd hebben om te begrijpen dat je aan het licht van de standaard boekhandel nog even het licht groen laat wanneer het vanuit de hogesteenweg al rood is. Die situatie doet zich ook identiek voor als je uit de driekanstjelaar straat komt en je wil naar de spaanselinde. Aan het licht van de Ad Os, als de 1ste auto daar naar links moet riching Vilvoorde maar er komen eerst 20 auto's uit de spaanslinde, kan er niemand meer door, en kan er amper 1 auto tegelijk per lichtbezurt uit de driekastanjelaar straat. Al weer een slim en/of geprogrameerd licht zou daar een oplossing zijn. Wanneer het rood is geworden voor de auto's uit de spaanselinde blijft het nog even groen voor de auto's uit de 3 kanstanjelaarstraat
Andere suggesties
Haal de paaltjes in de Beukendreef weg
Door de knip in de Beukendreef, gaat al het verkeer van Beigem naar Vilvoorde en omgekeerd door de Keienberglaan. Dit geeft zeer lange files tot gevolg aan de lichten met de Wolvertemsesteenweg.
We worden eigenlijk gevangen in onze eigen wijk en kunnen er niet meer uit, door deze blokkages en files.
Laat ons terug via de Beukendreef naar Beigem rijden aub
Als doorgaand verkeer geweerd dient te worden, doe het dan via nummerplaatherkenning en camera's zodat enkel de geregistreerde nummerplaten door kunnen rijden in de Beukendreef, maar straf niet heel de wijk voor doorgaand verkeer.