Even opfrissen
Bekijk alle infoEvalueer mee
Geef jouw suggestieJullie bijdragen
Andere suggesties
Optimalisatie van verkeersstromen
De knip in de Wezelstraat en Beukendreef lijkt effectief in het stoppen van doorgaand verkeer en doet exact waarvoor het werd ontworpen. Sommige chauffeurs zijn niet blij omdat ze andere wegen moeten gebruiken, maar vlotter verkeer kan hun frustraties verminderen. Zelfs vóór het mobiliteitsplan waren er files op de Beigemse- en Brusselsesteenweg. Het plan kanaliseert verkeersstromen naar doorgangswegen, maar die moeten ook worden aangepakt voor vlotte en veilige doorstroming.
Het is belangrijk om een onderscheid te maken vóór en na de werken aan de Veldkantstraat:
De Veldkantstraat ondergaat sinds maart wegenis- en rioleringswerken, waardoor verkeer wordt omgeleid via de Daalstraat en Beigemsesteenweg.
Verkeersdruk lijkt toegenomen op de Beigemsesteenweg sinds de werken begonnen zijn. Metingen zullen dit kunnen bevestigen.
- Aanpassing van verkeerslichten bij de stelplaats kan doorstroming verbeteren en druk verminderen.
- Een goede coördinatie van werken en proefopstellingen op de Beigemsesteenweg kan beter afgestemd worden. Zie ook reacties rond pestgedrag.
- Bijkomende maatregelen zoals zone 30 of fietsstraten kunnen sluiproutes ontmoedigen.
De Keienberglaan mag geen doorgaande route zijn net zoals Wezelstraat/Beukendreef.
Conclusie: een erg noodzakelijk en moedig mobiliteitsplan, maar bijkomende maatregelen dwingen zich op.
Andere suggesties
Knip Beukendreef en Wezelstraat
Andere suggesties
haal de paaltjes opnieuw weg
Door het plaatsen van de paaltjes, moet iedereen omrijden langs de Keienberglaan. Nu staat er een ongelooflijke file elke ochtend aan de lichten aan het kruispunt van de Keienberglaan en de Vilvoordesesteenweg. Basicly worden we opgesloten in onze eigen wijk met maar 1 uitgang meer, die continu geblokkeerd wordt door files. Laat ons terug via de Beukendreef naar Beigem rijden aub?
Andere suggesties
Maak van de Keienberglaan een fietsstraat
De Keienberglaan behoort tot de schoolroutes.
Maak het voor de fietsers veiliger, en ontmoedig doorgaand verkeer.
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
Knip in beukendreef en wezelstraat ongedaan maken
de knip in de beukendreef en wezelstraat ongedaan maken, er kan een snelheidsbeperking van 30 km per uur ingevoerd worden, en een verbod voor vrachtwagens boven een bepaalde tonnage. Dit moet dan wel gecontroleerd worden. Op de beigemsesteenweg is het nu enorm druk, bijna een hele dag file voor onze deur, wat niet aangenaam is en ik veronderstel niet zo gezond voor ons.
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
Knip in beukendreef niet logisch
Door de knip in de Beukendreef is er sprake van meer onveilige situaties aan de Steenpoeldreef. De weg via de Steenpoeldreef richting steenweg (stuk aan Diepen Boomgaard) is gevaarlijk voor voetgangers (geen voetpad) en doordat er frequenter voertuigen rijden zorgt dit voor meer gevaarlijke situaties. De weg is ook heel nipt voor 2 voertuigen die elkaar kruisen. De knip in de Beukendreef is daarom ook geen veiligere beslissing. ANPR camera's om zwaar verkeer te ontmoedigen zou al een stap in de goede richting zijn.