Deze suggesties werden reeds ingediend
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
Knip weg in Beukendreef en snelheidsbeperking van 30 km/u invoeren op Beukendreef.
Mijn ouders wonen in de Grote Heirbaan en doen onze kinderen elke dag met plezier naar school. Dit wordt hun nu ontnomen door de knip!!! Ik zie er nu tegenop om ze naar daar te doen nu die knip er is op de Beukendreef. Doordat we helemaal moeten rondrijden, extra verkeerslichten hebben en om terug in de richting van ons werk te rijden heel veel tijd verliezen (we zijn verplicht om via de Beigemsesteenweg te rijden) is dit nu onmogelijk geworden. Hierdoor kunnen we ook niet meer op het gewoonlijke tijdstip beginnen werken. Daarenboven zijn onze kinderen al meermaals te laat in school aangekomen door de lange files op de Beigemsesteenweg en aanverwante straten als ze toch door mijn ouders naar school worden gebracht. Als de knip wordt weggehaald, hebben we die problemen niet meer.
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
Open de straten in het Zonneveld opnieuw
De Keienberglaan is een steenweg nu, er wordt veel te hard gereden, veel te veel en zwaar verkeer. Files 's morgens tot in Beigem (deze morgen gezien toen ik richting Humbeek reed 16/04) om richting Vilvoorde te rijden, zowel hier als op de Beigemsesteenweg. Zogezegd moest dit plan onze straat veiliger maken? Het tegendeel is waar, dikwijls zijn er spookrijders om af te slaan naar de Steenpoeldreef en zo de file op de Keienberglaan voor een stuk te omzeilen, er wordt door fietsers op de stoep gereden wat heel goed te verstaan is maar als je van je oprit rijdt zorgt dit ook voor gevaarlijke situaties. Chauffeurs geraken gefrustreerd en doen gevaarlijke manoeuvers, keren opeens om als ze de file zien staan...Bovendien zullen we nog meer verkeer krijgen als de wijk hierachter nog wordt volgebouwd. Waarom delen we de lasten niet? Nu krijgt het Zonneveld alle lusten maar geen lasten en wij verzuipen.
Graag zone 30, Zonneveld terug open en verkeersremmers. Zodat we terug een woonstraat krijgen en geen snelweg.
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
Vreselijk slechte doorstroming Beigemsesteenweg
De doorstroming van de Beigemsesteenweg is veel verslechterd sedert het invoeren van de twee verkeersknippen (Beukendreef en Wezelstraat). Nu werd ook nog een versmalling op de Beigemsesteenweg ingevoerd ter hoogte van Ruwaal, wat helemaal het verkeer van Beigem richting Grimbergen vast zal zetten.
Ik rij dagelijks van Grimbergen naar Brussel centrum (12 km) en het verkeer in Grimbergen (Beigemsesteenweg, Brusselse en Wolvertemse steenweg) is 's morgens drukker dan in Brussel centrum. Ik kan vlotter met de wagen rijden in Laeken en Brussel dan in Grimbergen en Strombeek-Bever.
In plaats van de wagen, neem ik soms de scooter, maar gezien het slechte wegdek ter hoogte van de firma Strabo (Beigemse steenweg) ben ik al zwaar gevallen met de scooter (zie PV van politie). Ook het fietspad op de Beigemse steenweg is rampzalig.
Mijn suggestie : 2 verkeersknippen verwijderen + wegversmalling verwijderen. Terug naar voorheen dus, wat ook niet goed was, maar toch minder slecht.
Dank u
Veerle Vanbelleghem
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
Vlottere doorstroming Beigemsesteenweg
De knip in de Beukendreef heeft er voor gezorgd dat het aantal wandelaars en fietsers enorm is toegenomen. Zelf spring ik ook sneller op de fiets om mij te verplaatsen. De gevreesde toename aan wachttijd aan de lichten ter hoogte van het busstation is uitgebleven en is gelijk aan de situatie voor de knip. Ik vind het een bijzonder moedige beslissing van het gemeentebestuur om dit ambitieus, maar noodzakelijk project uit te rollen.
Mijn sugestie gaat om de doorstroming vlotter te laten verlopen op de Beigemsesteenweg. Ter hoogte van het huisnummer 100 staat er vaak een lange rij auto's geparkeerd op de rijweg. Komende van het station en gaande richting Beigem is de zichtbaarheid beperkt en blijft het een gevaarlijke handeling om de strook geparkeerde wagens voor te steken.
Bestaat er geen mogelijkheid om een alternatieve (veiligere) parkeerplaats te voorzien voor de bewoners zonder dat ze zich noodgedwongen op de steenweg moeten parkeren?
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
ONNODIG OMRIJDEN VANWEGE KNIP IN BEUKENDREEF
Knip in de Beukendreef zorgt voor onnodig omrijden, en dus extra uitstoot van CO2 en langere files. Niet iedereen kan zich (nog) per fiets verplaatsen aangezien heel wat bewoners van Zonneveld omwille van hun leeftijd of hun minder mobiel zijn het fietsen niet langer veilig vinden. De buslijn die onze wijk bediende is al langer afgeschaft en nu is de auto ons enige verplaatsmiddel. Herstel de vorige toestand.
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
Knip in beukendreef niet logisch
Door de knip in de Beukendreef is er sprake van meer onveilige situaties aan de Steenpoeldreef. De weg via de Steenpoeldreef richting steenweg (stuk aan Diepen Boomgaard) is gevaarlijk voor voetgangers (geen voetpad) en doordat er frequenter voertuigen rijden zorgt dit voor meer gevaarlijke situaties. De weg is ook heel nipt voor 2 voertuigen die elkaar kruisen. De knip in de Beukendreef is daarom ook geen veiligere beslissing. ANPR camera's om zwaar verkeer te ontmoedigen zou al een stap in de goede richting zijn.
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
knippen zijn onnodig en contraproductief
Dit is een maatregel om enkele mensen ene rustige straat te gunnen, terwijl andere straten nu onveiliger worden gemaakt. Stop de waanzin
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
Onverdraagzaamheid belonen helpt ons niet
Iedereen vind het normaal dat we aan ons huis kunnen staan met de auto en hiervoor rijden we in straten langs andere huizen.
Toch verdragen sommigen niet dat de bewoners van die andere huizen in hun straat voorbijrijden.
Ik begrijp dit niet eerlijk gezegd
Ik heb respect voor iedereen die aan politiek doet. Je moet het maar doen. Er is vooruitgang en verandering nodig maar je kan nooit goed doen voor iedereen. Luisteren naar diegenen die altijd het meest en het hardst roepen is toch niet de beste oplossing lijkt me.
Als bewoner van de Wezelstraat kan ik enkel zeggen dat ik medelijden heb met iedereen die woont in straten waar het verkeer voor de deur nu exponentieel gegroeid is door het huidige mobiliteitsplan.
Voor onze deur is het nu zeer rustig. Er komt spijtig genoeg ook bijna niemand meer voorbij om eens goeiedag te zeggen. Ook bijna geen fietsers
De buren in de straat na de knip die we meermaals per week zagen zien we niet meer. Spijtig.
De gemeente heeft die paaltjes geprobeerd. Ok, maar niemand die ik gezien heb in de verkaveling is vragende partij. Dus doe ze nu alsjeblieft weg en als je toch iets anders wil proberen maak er dan zone 30 van en zorg voor handhaving. Het moet niet altijd een ANPR camera zijn. Het kan ook een rood licht zijn dat aanspringt als je te snel rijd
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
Graag evenwaardige behandeling van straten met sluipverkeer
Beste, graag voor de Keienberglaan een evenwaardige behandeling zoals deze op dit ogenblik bestaat voor 'Beukendreef' en 'Merodestraat'. Deze straten hebben dezelfde kenmerken ttz. veel zwakke weggebruikers, schoolgaande jeugd, fietsers, druk, sluipverkeer, snelheid en files tijdens spits.
Is het normaal dat er nu plots een halve woonwijk via de Keienberlaan moet omrijden om naar Beigem te geraken? De Keienberglaan is, evenals de Wezelstraat en de Beukendreef, een residentiële straat en is niet ingericht om doorgaand verkeer te verwerken, dus geen Steenweg die wel bestemd is voor een dergelijke functie.
Om het comfort, veiligheid en leefbaarheid in de Keienberglaan te verhogen, vragen wij ook voor de Keienberglaan: - ofwel eenrichtingsverkeer (hetgeen het bestemmingsverkeer zou bevorderen)
- ofwel een knip ter hoogte van de Kruipstraat
PS ook graag een grote verkeersborden met de tonnage beperking op de Steenwegen vóór het begin en eind van de Keienberglaan (grootte gelijkaardig aan deze van de Merodestraat).
Dank bij voorbaat
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
Knip in de Beukendreef is een positieve ingreep!
Er is maar 1 manier om sluipverkeer uit woonwijken te weren en dat is knippen.
Sta vroeger op, gebruik meer de fiets en wees gelukkig.
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
Knip in beukendreef en wezelstraat ongedaan maken
de knip in de beukendreef en wezelstraat ongedaan maken, er kan een snelheidsbeperking van 30 km per uur ingevoerd worden, en een verbod voor vrachtwagens boven een bepaalde tonnage. Dit moet dan wel gecontroleerd worden. Op de beigemsesteenweg is het nu enorm druk, bijna een hele dag file voor onze deur, wat niet aangenaam is en ik veronderstel niet zo gezond voor ons.
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
Verplaatsing van probleem (knip Beukendreef leidt naar onveilige situaties in Steenpoeldreef)
Door de knip in de Beukendreef rijdt iedereen nu rond via de Steenpoeldreef, hetgeen in mijn ogen geen verbetering is. Auto's rijden daar 50 km/u om via de Keienberglaan op de Beigemse Steenweg te geraken. Er is zeer weinig plaats voor de verkeersstroom (die langs 2 kanten gebruikt wordt) en je ziet dat veel automobilisten merkelijk gefrustreerder rijden, waardoor er rakelings langs de bomen gereden wordt en de zone naast het asfalt kapot gereden wordt. Voor voetgangers/wandelaars die van Steenpoeldreef richting Diepen Boomgaard wandelen is dit ook niet veiliger geworden door op de baan te wandelen (en er rijden veel meer auto's). De vorige situatie (voor de knip in de Beukendreef) was veiliger omdat de baanbreedte in orde was. Als zwaar verkeer of sluipverkeer ontmoedigd moet worden, plaats dan ANPR camera's (Beukendreef), maar zorg niet dat voetgangers de dupe worden van een meer onveiligere situatie. Beukendreef heeft ook "betere" voetpaden.
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
Spreiding verkeer richting ring
De ochtendfile richting ring op de Brusselsteenweg wordt veroorzaakt door ongefillterde toestroom van verkeer, terwijl er geen plaats is op de ring. Vanuit Beigem, Meise, Vilvoorde komen er verkeersstromen en op een bepaald moment zit het dicht. Indien deze stromen gefilterd worden door ( intelligente) verkeerslichten, ver op voorhand, zal dit er kunnen voor zorgen dat enerzijds de mensen die andere opritten willen vermijden ontmoedigd en anderzijds het verkeer vlotter laten verlopen. Hierdoor zal er op de grote invalswegen op andere plaatsen beperkt file ontstaan maar komt dit de vlotheid wel ten goede.
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
Moeilijke doorstroming op bepaalde plaatsen in de Beigemsesteenweg
Om tegemoet te komen aan de ontvangen bemerkingen over de moeilijke doorstroming op bepaalde plaatsen in de Beigemsesteenweg werd beslist om zowel de bestaande onderbroken aslijn (witte onderbroken strepen die een rijbaan in rijstroken verdelen en waarlangs het verboden is om voertuigen op de rijbaan te parkeren) tussen nummer 160 en nummer 104 te verlengen tot en met het perceel van nummer 102 als de bestaande onderbroken aslijn tussen de aansluiting N211 - Wolvertemsesteenweg en nummer 12 te verlengen tot nummer 22.
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
Knip in de Wezelstraat terug openen
De knip in de Wezelstraat voedt alleen maar meer verkeer naar de Beigemsesteenweg.
Die straat was nooit een ergernis of overdreven bereden straat.
De bewoners van Beigemveld vinden dit een enorme belemmering.
Kleinhandel in Grimbergen zal hieronder lijden!
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
Open Beukendreef
Sprieding van het verkeer, nu verplaatst men het probleem. Beigemse steenweg overvol
Fietsers geen hinder van verkeer langs Beukendreef.
Voetpaden zou wenselijk zijn.
Paaltjes weg en verbod voor vrachtverkeer. Paaltjes als snelheidsremmers kunnen blijven staan.
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
Open Beukendreef
Dit ontsluit verkeer richting verbrande brug, ontlast Beigemsesteenweg en Keienberglaan tijdens spitsuren
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
Vernauwing Beigemsesteenweg/ruwaal
De vernauwing die gesplaatst is ten hoogte van de beigemsesteenweg/ruwaal zorgt er voor dat er eenmaal meer file is, en dat het enorm gevaarlijk is s'ochtends en s'avonds. S'avonds is deze vernauwing niet duidelijk zichtbaar. Ook moet er gedacht worden dat er soms bussen langsgaan bij de gemeentelijke academie van Grimbergen. Deze hadden al soms moeite om de ruwaal in de slaan, nu met deze vernauwing is dit nog moeilijker geworden dan voordien.
Het zou beter zijn dat deze vernauwing gewoon verwijdert wordt, waardoor het verkeer niet nodeloos opgehouden wordt. (kan de file's enkel maar ten goede komen.) De snelheid wordt nu toch al beperkt door de hoeveelheid gepaarkeerde auto's die op de beigemse gepaarkeerd zijn.
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
Stop de knip!
De Knip brengt in onze wijk enkel nadelen:
- verkeer rijd er sneller als voorheen
-vuilniswagens rijden onze grasperken stuk
-huizen zijn geisoleerd van sociaal toezicht waardoor risico op inbraak stijgt
-en vooral wij worden geïsoleerd van onze gemeente en moeten hele stukken omrijden!
Het is allesbehalve solidair om van elke straat waarvan sommige bewoners het meeste roepen een privéstraat te maken!
Door allen verkeer over dezelfde straat te laten rijden onstaat bij de minste zorg erorme chaos!
Deze week met de fiberwerken was maar een start.
30 minuten over 2 kilometer rijden!!! iedereen gefrustreerd.
Een versmalling aan ruwaal ontbrak nog aan de ellende 👍🏻
Ik vraag me af of beleidsmakers van mobiliteit ook deelnuitmaken van het verkeer.
En neen, een fiets nemen als je na die fijne 2 kilometers in Grimbergen nog 88 kilometers moet afleggen gaat niet altijd.
Stop de knip en spreid het verkeer. Niemand vroeg naar een disfunctionele oplossing voor een probleem dat niet bestond.
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
Knip Beukendreef
Het knippen van de Beukendreef is positief! Deze straat is totaal ongeschikt voor doorgaand verkeer. Leve de stroom wandelaars, schoolgaande kinderen op de fiets, wielertoeristen en andere passanten. Gehaaste chauffeurs rijden beter op aangepaste rijwegen voor doorgaand verkeer zoals de Beigemsesteenweg.
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
knippen in de Wezelstraat en Beukendreef
De knippen in de Wezelstraat en Beukendreef isoleren het noordelijke deel van onze wijk. Op daluren zorgen de paaltjes voor een enorme omweg door straten waar ook mensen wonen! Maw vanuit een groepsstandpunt meer overlast.
Op spitsuren wordt al het verkeer naar de reeds verzadigde Beigemsesteenweg gestuurd. Resultaat, een rit van ruim 30min over 2km op dinsdag ochtend 16/04.
Stop deze elende en spreid het verkeer.
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
Knip in Beukendreef
Knip in Beukendreef is goed initiatief! Deze mag zeker behouden blijven. We zien nu ook meer wandelaars en fietsers in onze straat.