Andere suggesties?

Neem eerst deze info door

Heb je andere opmerkingen bij de aanpassingen in Strombeek-Bever? Laat ze dan hier achter.

44
19

Deze suggesties werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 44 bijdragen

Andere suggesties?

Rampzalige situatie 

Globaal genomen is het verkeersplan een regelrechte ramp voor de inwoners van Strombeek. We brengen meer tijd door in de file (vervuiling), met lagere snelheden waardoor er meer vervuiling ontstaat en we moeten meer kilometers afleggen (nieuwe vervuiling). Ten slotte verspillen we veel tijd, wat een economische ramp is.
Wij stellen voor om het huidige verkeersplan los te laten en terug te keren naar de oude situatie.

Marc H.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

Bewoners-Gemeente denk goed na

Wie durft het nog aan een handel te starten in een gemeente met geknipte straten, cameras, omleidingen enkel richtingen, plaatselijk verkeer enz... waar de auto geweerd wordt, ok ten voordele van fietsers en voetgangers. Maar voor grote boodschappen in de Colruyt bijvoorbeeld of te gaan werken voor velen die niet achter de hoek hun werk hebben, hebben velen onder ons toch een auto nodig? Dus moet er een plan uitgewerkt worden waar iedereen zal moeten mee leven en waar we ook de auto zullen moeten blijven aanvaarden.

René W.
0 1
lees meer

Andere suggesties?

oversteekplaatsen in Strombeek centrum

Er zijn rond de kerk en de school duidelijke oversteekplaatsen voor voetgangers.  Er zijn ook signalisaties op de weg 'SCHOOL' aangebracht.  Het is niet duidelijk voor weggebruikers wie hier voorrang heeft.  Ik vraag me af of deze plekken wel veilig zijn, voetgangers denken dat ze voorrang hebben,maar is dat zo?

Kristel M.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

Mobiliteitsplan

Beste, graag laat ik weten dat het mobiliteitsplan van Strombeek alles behalve een meerwaarde is. Dit heeft voor veel meer verkeer gecreëerd in de Jan Mulsstraat. Echt niet aangenaam. Vervolgens opstroping op de Antwerpselaan. Verkeerssituatie is gevaarlijk: veel auto's, fietsers en opstroping richting Heysel. Iedere ochtend vraag ik me af of ik veilig tot aan heysel ga geraken. Op de weg terug moet ik een hele omweg doen. Resultaat meer verkeer, bestuurders zijn geërgerd, hoffelijkheid bestaat niet want iedereen is gehaast en iedereen moet 1 zelfde richting volgen. Ingenieus en ecologisch is het zeker niet. Schaf het mobiliteitsplan af a.u.b.!!!!!!!

Aida M.
0 1
lees meer

Andere suggesties?

Fietszone Sint-Amandsplein

Er zijn plannen voor een fietszone in centrum Strombeek-Bever. Voor sommige straten zal dit goed gaan, maar ik maak me zorgen over de fietszone aan het Otto de mentockplein, Sint-Amandsplein en Sint-Amandsstraat. Daar staat elke ochtend veel file, als fietser zal je hier dus ook niet kunnen doorrijden. Er was bij de heraanleg van het Otto de mentockplein ruimte om een deftig fietspad te voorzien, maar dit werd niet gedaan. Een fietsstraat werkt maar als er per uur niet meer dan 300 auto's passeren (cfr. verkeersexpert Dirk Lauwers van de UGent). Dit is in deze straten absoluut niet het geval, er passeert veel meer verkeer!

"Als er te veel auto's in een fietsstraat rijden, is het voor fietsers nog steeds vechten voor hun plaats. In theorie mogen fietsers in het midden rijden, in de praktijk worden ze aan de kant geduwd" (cfr. artikel in De morgen van 20/03/24, "Een 7-jarige jongen stierf in een zone waar fietsers veilig zouden moeten zijn: hoe kan dat?").

Bij de aanbevelingen voor de fietszone werd dus geen rekening gehouden met de verhouding auto's vs. fietsers, wat absurd is. Als het doel van dit mobiliteitsplan echt de leefbaarheid en veiligheid verhogen is, waarom wordt er dan niet geïnvesteerd in échte fietspaden?  

Anke H.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

intelligente mobiliteit

Het mobiliteitsplan is geen slechte zaak als er samen met de burgers uit de wijk over wordt nagedacht.
Het afsluiten van de straten die naar de A12 leiden is niet productief omdat het de doorstroming van de wijk verhindert. Het openen van deze straten zou op bepaalde wegen minder verkeer mogelijk maken.
Laten we ook ophouden straten in één richting te plaatsen en mensen in cirkels te laten ronddraaien om naar hetzelfde punt terug te keren.
Het plan moet voor iedereen bedoeld zijn en niet alleen voor een paar mensen die politieke steun hebben. Denk eens aan de mensen die geen andere keus hebben dan de auto te gebruiken om naar hun werk te gaan of hun kinderen af ​​te zetten.
Door een paar straten terug te brengen naar de oude staat, zou het verkeer weer vrijkomen. Stop met onnodig werk te doen en luister naar de burgers die elke dag een beproeving doormaken. Sorry voor mij nederlands

Carina B.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

Gemeenteplein

Nu er geen doorgaand verkeer meer kan passeren op het gemeenteplein, is het tijd om deze plek anders in te richten. Bloembakken, bomen, terrassen, speelmogelijkheden voor de kinderen? Want nu is het maar een kale bedoeling, helemaal niet aantrekkelijk. 

Ariadne V.
0 2
lees meer

Andere suggesties?

Parkeerzone centrum

Momenteel is er in het centrum een blauwe zone waar je slechts 30 minuten mag parkeren. Gezien de verschillende handelaars (oa. een kinesist, waar een behandeling minstens zo lang duurt), lijkt het mij maar logisch dat dit wijzigt naar twee uur. 

De reden voor deze blauwe zone zijn, als ik het goed begrepen heb, de mensen die hier parkeren en dan met het OV naar Brussel gaan. Deze gaan ook met een limiet van twee uur voldoende geblokkeerd worden. 

Ik stel ook voor om de blauwe zone zeker niet verder uit te breiden dan vandaag het geval is - in de straten die het centrum omringen (vb. blauwe zone A) gaat dit het vooral de bewoners moeilijk maken, en niet zozeer de bezoekers. 

Een bewonerskaart zou bovendien gratis kunnen gemaakt worden. 

Sven D.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

Straten terug open doen om uit Strombeek te gaan.

Beverstraat terug open doen richting Antwerpsebaan.

Michel V.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

Waar is het gezond verstand gebleven?

Huidige mobiliteitsplannen laten duidelijk zien hoe slecht de de Grimbergse bestuursders hun eigen gemeente kennen. Een aloud gezegde luidt "gedeelde smart is halve smart" overal in groot Grimbergen wordt met de uitrol van duur betaalde op bureau's ontworpen mobiliteitsplannen het tegendeel beweert. Want OVERAL in GROOT GRIMBERGEN is deze beleidsploeg het verkeer aan het CENTRALISEREN op enkele grote assen. Aangezien zij aan de knoppen zitten HUN bewuste keuze. Maar bij het minste incident is duidelijk dat sterke congestie zich voordoet. Laat alle vormen van verkeer, zijn weg zoeken en stop met pestmaatregelen als PAALTJES, VLUCHTHEUVELS, AFSLUITEN, EENRICHTING. De toekomst zal uitwijzen dat het niet loont, maar zorgt voor een negatief gevoel tov het bestuur door burgers. Iedereen een stukje overlast is 1000x beter dan enkele straten alle last met elle lange files tot gevolg! Er bestaan slimme NPR oplossingen om gericht sluipverkeer aan te pakken en te penaliseren, maar laat uw eigen inwoners zich vrij verplaatsen, ipv eerst een routeplan te moeten aanleggen bij elke verplaatsing. Ook de lokale handelaar zal u zeer dankbaar zijn, want wij gaan niet meer naar Strombeek winkelen door de mobiliteitskanker. En inspraak als deze heeft ENKEL nut als u er ook degelijk rekening mee gaat houden en het niet enkel een letterplatvorm is om het gevoel aan de burger te geven dat hij zijn gedacht toch eens heeft kunnen neertypen. Grimbergenaars zijn geen dwazen heren beleidsvoerders! 

Bruno S.
0 2
lees meer

Andere suggesties?

gebrek aan minstens 2 voetpaden aan Sint-Amandsplein (en mogelijkse 1 rode licht)

Met Mutsaard in de rug kom je naar begin St-Amansstraat (rechts Kloosterstraat) enkele meter verder ga je naar links = linkerkant Sint-Amandsplein (Kerk en frietkot liggen dan rechts van jou) (als je verder gaat kom je op Otto de Mentockplein) : de 1e 100den meters is er GEEN ENKEL VOETPAD om over te steken om echt het St.-Amandsplein op te gaan (niet kort bij de school.St-Amandsstraat, ook niet ter hoogte de De Lijn haltes, ook ter hoogte van Apotheek Wille, en ook niet aan het Otto de Mentockplein, zelfs niet voorbij dit plein) : het is daar ernom druk en levengevaarlijk om over te steken als voetganger (je loopt letteliijk over om niet overreden te worden)

2e probleem op die plaats (ook groter geworden wegens drukker verkeerdaar circulatieplan) 

Stel je komt van Grimbergen (nu met de auto) Grimbergse steenweg, je draait naar rechts (Kerk is aan je rechterkant) : 1e "zijstraat" rechts (iets voor punt waar links de Kloosterstaar aankomt) (is dus deel van Sint-Amandsplein) : van je rechterkant is verkeer zo druk (en tevens het hoekpunt is daar zo breed en er is geen/amper wegmarkering) dat je amper (veilig) verder de Sint-Amandsstraat kan inrijden (mogelijke oplossing : klein rond punt, voorrangsplaten of rood licht) 

Achille V.
0 1
lees meer

Andere suggesties?

Parkeren op Sint-Amandsplein verbieden voor bestelwagens/camionettes.

Nu staan er steeds bestelwagens/camionettes terwijl dit een blauwe zone is. Is een ramp voor de handelaars en ze verstoren de esthetiek van het plein. Zouden op een andere parking geplaatst moeten worden, bv deze aan de kruising Rodepoortstraat en Grote Winkellaan.

Ook in het algemeen mer handhaving van de bauwe zone nodig.

Jacques D.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

Geluidshinder A12

Om de levenskwaliteit van de inwoners van Strombeek die dicht bij de snelweg wonen, te verbeteren, moeten de muren langs de A12 worden geannuleerd.

We leven zeer dicht bij elkaar en het geluidsniveau is zo hoog dat we het raam vaak niet eens kunnen openen. We begrijpen niet waarom de gemeente niet beter zorgt voor de kwaliteit van het leven in Strombeek. dit zou duidelijk mogelijk zijn, zoals in Meise het geval is.

Pascale B.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

30 km/u-zones, flitspalen, verkeersdrempels...

Ik denk dat het beter zou zijn om meer 30 km/u zones in te voeren, of zelfs 20 km/u zones in de buurt van scholen, camera's, chicanes, verkeersdrempels, enz. om de snelheid te controleren in plaats van belangrijke straten af te sluiten om het centrum van Strombeek te ontlasten.

Fietspaden moeten beter zichtbaar zijn (opnieuw geverfd) en beter afgebakend. Er moeten ook meer zebrapaden komen. Er zijn er bijvoorbeeld geen rond de Singel! Met de sporthal zijn er veel voetgangers, waaronder kinderen, in dit gebied en de maximumsnelheid is vaak meer dan 50 km/u.

Met vriendelijke groet

Vertaald met DeepL.com (gratis versie)

Séverine B.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

Knip Antwerpselaan

De knip tussen de Antwerpselaan en de Villegasstraat zou ook kunnen vervangen worden door ANPR camera's - of eventueel een eenrichtingsstraat. Dit is weer een extra uitgang die de verkeersdruk uit het centrum zou kunnen weghouden. 

Sven D.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

Voorstel Mobiliteitsplan

De belangrijkste voorwaarden voor een goed mobiliteitsplan zijn bereikbaarheid, vermijden van sluipverkeer & een rustig/veilig centrum. Dit zou bereikt kunnen worden door volgende acties (zie bijgevoegde kaart). 

- Het verkeer moet zoveel mogelijk via de grotere straten passeren, zijnde de ringweg rond strombeek (Romeinse steenweg, Sint-Anna laan,...). Je kan natuurlijk de inwoners van Stombeek zelf niet volledig vastzetten, dus ook de Nieuwelaan/Grimbergsesteenweg zou twee richtingen moeten blijven (en doorlopen, ook langs CC). De zone in het centrum moet dan wel 30km/u worden om de veiligheid te garanderen. Een gelijkaardig verhaal geldt voor de Strombeeklinde. 

- Sluipverkeer wordt geweerd door strategisch geplaatste ANPR camera's die fungeren als zachte knip (aangeduid in gele bollen). Die verplichten het extern verkeer de 'ringweg' te gebruiken, zonder dat de inwoners/bezoekers/hulpdiensten hier last van ondervinden. De reeds gemaakte knippen binnen de ANPR zone worden weer weggehaald (vb. oude mechelsestraat), zodat de inwoners snel kunnen ontsluiten zonder het centrum te belasten.

- Voor de scholen Villegastje & Sint-Jozef voorzie je een eenrichtingsstraat, met kiss & ride zone. Je behoudt de bereikbaarheid door twee keer een korte lus te voorzien.

- Eventueel, waar de grootte van de straten het niet veilig toelaat, kan er uiteraard nog extra eenrichtingsverkeer voorzien worden, maar in straten als de Hendrik Drapstraat is dit bijvoorbeeld niet nodig. 

Sven D.
0 2
lees meer

Andere suggesties?

Verkeer rond scholen

De belangrijkste route door Strombeek-Bever passeert vandaag langs twee scholen (Sint-Jozef & Villegasje) - wat absoluut niet logisch is. Pas de route aan, maak de schoolzone's zoveel mogelijk enkel voor plaatselijk verkeer en voorzie een voldoende grote kiss en ride zone om files en dubbel parkeren te vermijden. 

Sven D.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

Gratis parkeren

Heel de Treftwijk is momenteel ingekleurd als "evenementenzone". In al de tijd dat ik hier woon heb ik nog geen enkel evenement zien doorgaan in onze wijk. Bij een grote voetbalmatch of een concert van b.v. Rammstein staan er wel wat meer auto's geparkeerd maar dan spreken we ofer 2 tot 3 keer per jaar maximum zonder noemenswaardige hinder of overlast. Tijdens Batibouw hebben we hoegenaamd geen enkele hinder ondervonden en het autosalon is intussen al geschiedenis. Gaan wij straks moeten betalen om voor onze eigen deur of in onze eigen straat te kunnen parkeren? Zo ja, hoeveel gaat ons dit dan kosten per auto en waarom moeten wij dan "gestraft" worden omdat we toevallig in een bepaalde wijk wonen en mensen die in een andere wijk of deelgemeente wonen niet?

Jean-pierre S.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

Open het Gemeenteplein

Het Gemeenteplein MOET open. Het afsluiten van het Gemeenteplein iş absurd. Het zorgt voor nog meer onnodig verkeersoverlast in Strombeek. Vind je geen parking, moet je helemaal om. Dit is toch geen mobiliteit?!

Habibe K.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

Parkeerplaats voorzien in sommige straten voor camionette.

Door op sommige straten parkeerplaats langer dan een normale parkeerplaats te voorzien voor lichte vrachtwagens zouden kleine zelfstandige minder problemen hebben om hun klanten te bedienen. Want nu moeten ze veel omrijden om een parkeerplaats te vinden ,wat niet ten goede komt van het mileu en het is ook in het voordeel van de klent dat ze geen tijd verliezen om een plaats te vinden. Ik hoor het al zeggen je kunt toch parkeerverbod aan vragen. Inderdaad ,maar als de klant vandaag belt voor een panne is dat niet van toepassing als die direct wil geholpen worden. De parkeerplaatsen zouden na de werkuren bv. vanaf 19u tot 7 u ook kunnen gebruikt door de bewoners die laat thuis komen en vroeg vertrekken naar hun werk.

Vic P.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

Inrichting kruispunt Potaarde - Kleuverbos

Het inrichten van het kruispunt Potaarde - Kleuverbos - Hoevenierstraat bv met een "rotonde" zou een pluspunt zijn.

Het zou de snelheid in dit kruispunt beperken en zou ook "aanmoeden" om de bocht correct te nemen.

Francois S.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

Eenrichtingsverkeer htingsverkeer

Meer politiecontrole op het eenrichtingsverkeer,  dit wordt teveel genegeerd 

Marc J.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

Spiegel/Ander ingreep op kruispunt bloemendallaan/Sint-Amandstraat

Een deel van de nieuwe verkeerstroom rijdt nu om via de bloemendallaan om zo de sint-amandstraat te nemen naar de grimbergsesteenweg (zo vermijden ze de botlleneck te hoogte van de bushalte op het sint-amandsplein, ze moeten deze stroom dan geen voorrang geven). Niet alleen wordt er snel gereden, op de hoek  van de bloemendallaan/Sint-Amandstraat is het heel moeilijk om te kijken welk verkeer van rechts komt. Ik werd sinds de invoering al 2 keer net niet aan hoge snelheid aangereden terwijl ik naar beneden reed. . 

Steven D.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

Gevaarlijke situatie kruispunt Lakensestraat/Jetsestraat

De Jetsestraat is een éénrichtingsstraat die uitkomt in de Lakensestraat. Dit is niet duidelijk (het verbodsbord staat te hoog/dicht bij een gebouw), regelmatig rijden er auto's in de verkeerde richting in. Ook beseffen bestuurders die van het Gemeenteplein komen (en die vaak aan de verkeerde kant van de weg rijden) niet dat er soms auto's uit de Jetsestraat komen. Als deze laatste linksaf slaan, ontstaat een conflictsituatie. Er zouden bijkomende verkeersborden moeten komen. En misschien stippellijnen op het eerste stuk van de Lakensestraat, zodat bestuurders beseffen dat ze aan de verkeerde kant van de weg rijden.

Caroline V.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 44 bijdragen