Andere suggesties?

Neem eerst deze info door

Heb je andere opmerkingen bij de aanpassingen in Strombeek-Bever? Laat ze dan hier achter.

44
19

Deze suggesties werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 44 bijdragen

Andere suggesties?

Verkeer rond scholen

De belangrijkste route door Strombeek-Bever passeert vandaag langs twee scholen (Sint-Jozef & Villegasje) - wat absoluut niet logisch is. Pas de route aan, maak de schoolzone's zoveel mogelijk enkel voor plaatselijk verkeer en voorzie een voldoende grote kiss en ride zone om files en dubbel parkeren te vermijden. 

Sven D.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

Strombeeklinde fietsstraat

Waarom daar een fietsstraat aangezien daar aan beide kanten een breed fietspad is? 

Murielle B.
0 1
lees meer

Andere suggesties?

Sluipverkeer naar Ring laten uitdoven door Rodepoorstraat eenrichting te maken van ringlaan naar st amandstraat

Het sluipverkeer van Lakenstraat , Lindelaan, Rijkendal zal organisch uitdovern als de poort , de rodepoort straat naar de ring eenrichting van ringlaan naar st amandstraat wordt gemaakt.

Voor de bussen hebben we 3 alternativen.

 

Thierry A.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

Rampzalige situatie 

Globaal genomen is het verkeersplan een regelrechte ramp voor de inwoners van Strombeek. We brengen meer tijd door in de file (vervuiling), met lagere snelheden waardoor er meer vervuiling ontstaat en we moeten meer kilometers afleggen (nieuwe vervuiling). Ten slotte verspillen we veel tijd, wat een economische ramp is.
Wij stellen voor om het huidige verkeersplan los te laten en terug te keren naar de oude situatie.

Marc H.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

Snelweg en Roostbaan 

Dat het verkeer in het centrum moet minderen, kan ik alleen maar toejuichen. Mensen moeten leren om de auto minder te nemen. Het mobiliteitsplan heeft er echt voor gezorgd dat mensen de Roostbaan als sluiproute nemen. Ik nodig jullie eens uit om daar te gaan staan tijdens de spitsuren.. de mooie landelijke omgeving zorgt nu elke dag voor frustraties en verkeersagressie, een onveilige omgeving voor kinderen om naar school te gaan.

De oprit in Meise zou terug open moeten zodat mensen de Roostbaan niet meer hoeven te nemen. Indien dit geen mogelijkheid is, moet bekeken worden hoe het sluipverkeer hier kan aangepakt worden. Kinderen kunnen niet meer veilig naar school fietsen... 

C B.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

Meer ANPR, minder knips; resulterend in minder sluipverkeer en minder stapvoets verkeer in het centrum van Strombeek

Beste, Ik ben woonachtig in Meise maar heb samen met mijn broer een zaak in het centrum van Strombeek-Bever. Blijkbaar horen jullie enkel inwoners en hebben werkgevers hierin weing inspraak. Wij hebben alle begrip voor de maatregelen die het sluipverkeer uit het centrum weren. Wij hebben echter geen begrip voor maatregelen die:  a) Onszelf en onze medewerkers het onmogelijk maken om normaal woon-werkverkeer te bieden. Deze leiden enkel tot hoogoplopende frustraties. Wij moeten hopen dat gekwalificeerd personeel niet elders zijn heil zoekt. Of moeten we ons personeel in Koningslo zoeken. Van daaruit is niet echt hinder. b) Onze activiteiten dusdanig hinderen dat deze tevens een economische kost met zich meedragen. Verplaatsingskosten zijn nog onmogelijk in te schatten en indien we de reële kost zouden rekenen denk ik niet dat we nog concurrentieel zouden zijn met collega's uit aanpalende gemeentes. Ons clienteel uit aanpalende gemeentes ziet er momenteel tegen op om de locale files in het centrum van Strombeek te trotseren. Laat staan dat ze zich in het kluwen van éénrichtingsstraten nog de weg tot bij ons vinden. Enkele voorbeelden van trajecten deze ochtend:  Ikzelf met de wagen; Sint-Brixius Rode - centrum Strombeek-Bever (8km): 45min. Medewerkster met de bus van Beigem - centrum Strombeek-Bever (9km): 40min (laatste 1,5km naar St-Amandsplein 20min!).  Hierom pleiten wij voor meer ANPR voor mensen die echt in het centrum dienen te zijn. Bewoners en werkende mensen. Dank.

Eliie W.
0 3
lees meer

Andere suggesties?

Mobiliteitsplan

Beste, graag laat ik weten dat het mobiliteitsplan van Strombeek alles behalve een meerwaarde is. Dit heeft voor veel meer verkeer gecreëerd in de Jan Mulsstraat. Echt niet aangenaam. Vervolgens opstroping op de Antwerpselaan. Verkeerssituatie is gevaarlijk: veel auto's, fietsers en opstroping richting Heysel. Iedere ochtend vraag ik me af of ik veilig tot aan heysel ga geraken. Op de weg terug moet ik een hele omweg doen. Resultaat meer verkeer, bestuurders zijn geërgerd, hoffelijkheid bestaat niet want iedereen is gehaast en iedereen moet 1 zelfde richting volgen. Ingenieus en ecologisch is het zeker niet. Schaf het mobiliteitsplan af a.u.b.!!!!!!!

Aida M.
0 1
lees meer

Andere suggesties?

snelheid

Ik ga helemaal akkoord om de snelheid proberen te verminderen en de omgeving aangenamer te maken. Ipv straten te sluiten of éénrichting zetten zou ik betonblokken - beton bloempoten op straten een keer rechts een keer lings alterneren, zodat de auto's verplicht traag dienen te rijden, en dit op de meeste plaatsen. Zeker in de Jetsestraat.

Wat betreft de Jetsestraat, ik zie niet waarom deze straat pas vanaf de 2de helf fietszonde wordt, het zou meer logisch vanaf het begin van de straat fietszone moeten zijn.

Bedankt om hiermee rekening te houden!

 

Fabienne V.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

Parkeren op Sint-Amandsplein verbieden voor bestelwagens/camionettes.

Nu staan er steeds bestelwagens/camionettes terwijl dit een blauwe zone is. Is een ramp voor de handelaars en ze verstoren de esthetiek van het plein. Zouden op een andere parking geplaatst moeten worden, bv deze aan de kruising Rodepoortstraat en Grote Winkellaan.

Ook in het algemeen mer handhaving van de bauwe zone nodig.

Jacques D.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

Uitbreiding fietszone

Is een uitbreiding van de fietszone denkbaar met integratie van Dorekesveld, Kleuverbos en Potaarde in de fietszone ?

 

Francois S.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

Geluidshinder A12

Om de levenskwaliteit van de inwoners van Strombeek die dicht bij de snelweg wonen, te verbeteren, moeten de muren langs de A12 worden geannuleerd.

We leven zeer dicht bij elkaar en het geluidsniveau is zo hoog dat we het raam vaak niet eens kunnen openen. We begrijpen niet waarom de gemeente niet beter zorgt voor de kwaliteit van het leven in Strombeek. dit zou duidelijk mogelijk zijn, zoals in Meise het geval is.

Pascale B.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

mobiliteitsplan: bijkomende positieve resultaten?

Hieronder bijkomende resultaten van het mobiliteitsplan die misschien eerder onverwacht zijn:

1. minder zwerfvuil

Op 23 maart organiseerde de gemeente een gezamenlijke opruimactie van het zwerfvuil in Strombeek-Bever. Na de actie was de algemene conclusie dat merkbaar minder zwerfvuil ogeraapt werd dan tijdens vroegere edities.

Ook navraag bij de mensen die elke week op vrijdag de dorpskern netjes maken, bevestigde dit.

2. betere luchtkwaliteit

Ik heb de indruk dat de luchtkwaliteit sinds de invoering van het plan vebeterd is.

3. minder decibels

Ook hier lijkt mij een vebetering. opgetreden te zijn.

Het zou aan te bevelen zijn dit door cijfers en andere gegevens te kunnen bevestigen.

 

Guy D.
0 3
lees meer

Andere suggesties?

Bewoners-Gemeente denk goed na

Wie durft het nog aan een handel te starten in een gemeente met geknipte straten, cameras, omleidingen enkel richtingen, plaatselijk verkeer enz... waar de auto geweerd wordt, ok ten voordele van fietsers en voetgangers. Maar voor grote boodschappen in de Colruyt bijvoorbeeld of te gaan werken voor velen die niet achter de hoek hun werk hebben, hebben velen onder ons toch een auto nodig? Dus moet er een plan uitgewerkt worden waar iedereen zal moeten mee leven en waar we ook de auto zullen moeten blijven aanvaarden.

René W.
0 1
lees meer

Andere suggesties?

oversteekplaatsen in Strombeek centrum

Er zijn rond de kerk en de school duidelijke oversteekplaatsen voor voetgangers.  Er zijn ook signalisaties op de weg 'SCHOOL' aangebracht.  Het is niet duidelijk voor weggebruikers wie hier voorrang heeft.  Ik vraag me af of deze plekken wel veilig zijn, voetgangers denken dat ze voorrang hebben,maar is dat zo?

Kristel M.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

Waar is het gezond verstand gebleven?

Huidige mobiliteitsplannen laten duidelijk zien hoe slecht de de Grimbergse bestuursders hun eigen gemeente kennen. Een aloud gezegde luidt "gedeelde smart is halve smart" overal in groot Grimbergen wordt met de uitrol van duur betaalde op bureau's ontworpen mobiliteitsplannen het tegendeel beweert. Want OVERAL in GROOT GRIMBERGEN is deze beleidsploeg het verkeer aan het CENTRALISEREN op enkele grote assen. Aangezien zij aan de knoppen zitten HUN bewuste keuze. Maar bij het minste incident is duidelijk dat sterke congestie zich voordoet. Laat alle vormen van verkeer, zijn weg zoeken en stop met pestmaatregelen als PAALTJES, VLUCHTHEUVELS, AFSLUITEN, EENRICHTING. De toekomst zal uitwijzen dat het niet loont, maar zorgt voor een negatief gevoel tov het bestuur door burgers. Iedereen een stukje overlast is 1000x beter dan enkele straten alle last met elle lange files tot gevolg! Er bestaan slimme NPR oplossingen om gericht sluipverkeer aan te pakken en te penaliseren, maar laat uw eigen inwoners zich vrij verplaatsen, ipv eerst een routeplan te moeten aanleggen bij elke verplaatsing. Ook de lokale handelaar zal u zeer dankbaar zijn, want wij gaan niet meer naar Strombeek winkelen door de mobiliteitskanker. En inspraak als deze heeft ENKEL nut als u er ook degelijk rekening mee gaat houden en het niet enkel een letterplatvorm is om het gevoel aan de burger te geven dat hij zijn gedacht toch eens heeft kunnen neertypen. Grimbergenaars zijn geen dwazen heren beleidsvoerders! 

Bruno S.
0 2
lees meer

Andere suggesties?

uitweg uit strombeek

Graag eenrichtingsuitweg bv. in Beverstraat of de Villegasstraat. Vb. gemakkelijkheid voor den Douwe.

Christine T.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

isolatie wijk kapelleke

De wijk kappelleke niet volledig te isoleren, nu de wijk inrijden via de meisestraat achteraan en geen parking in uw straat hebben is een ommetje maken van 2.7km, 2.9km of 4.6km om terug aan uw woning te komen

René W.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

Open het Gemeenteplein

Het Gemeenteplein MOET open. Het afsluiten van het Gemeenteplein iş absurd. Het zorgt voor nog meer onnodig verkeersoverlast in Strombeek. Vind je geen parking, moet je helemaal om. Dit is toch geen mobiliteit?!

Habibe K.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

Gemeenteraad 25 April versus uitspraken media (Bv. HLN 15 April)

Met de gemeenteraad van 25 April, die online te bezichtigen is ondertussen te bekijken, heeft men het over luisteren naar de bevolking en suggesties op een site als deze en nog grote veranderingen willen doen aan de plannen, en naar de burger wil luisteren.

 

In diverse krantenartikels zoals op 15 April 2024 naar het HLN toe en elders hebben de verantwoordelijken het over '“We willen wat bijsturen, maar niet terugdraaien.”

https://www.hln.be/grimbergen/actievoerders-vragen-herziening-mobiliteitsplan-in-strombeek-bever-het-is-zo-absurd-dat-ik-mijn-auto-zelfs-laat-staan~a4d76a3f/ of dat tot 1,5 kilometer omrijden per rit het nieuwe normaal wordt https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240211_93335348

 

Er zijn ondertussen meer dan 3000 handtekeningen met 'Stop' voor een effectieve stop en terugdraaien, een facebookgroep in die richting telt evenveel leden al bijna dan de politieke groep voor heel Groot Grimbergen mensen telt sinds jaren. Strombeek hangt VOL met honderden oranje affiches er tegen (Vandaag nog er door gereden met De Lijn).

 

Welke van de 2 is het nu? Meer en meer mensen vragen voor een, al dan niet gedeeltelijk, effectief terugdraaien, wil men voet bij stuk houden en overtuigd zijn over het eigen gelijk, of wil men tegemoet komen? Men verkondigt beide. 1 van de grootste verzuchtingen als men met handelaars praat is het totale afsluiten Gemeenteplein, waar niemand voorstander van lijkt bv., plant men dit dan effectief te herzien? Blokkeert alle inwoners.

Bart D.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

Straten terug open doen om uit Strombeek te gaan.

Beverstraat terug open doen richting Antwerpsebaan.

Michel V.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

Aan de gemeenteschool Villegastje in de Jan Mulsstraat rijden ze 50km per uur of meer , en er zijn super veel meer auto's , gevaarlijk voor kinderen

Snel 30 km per uur a.u.b. en minder doorgang voor auto's .dank bij voorbaat 

Françoise H.
0 1
lees meer

Andere suggesties?

Parkeerplaats voorzien in sommige straten voor camionette.

Door op sommige straten parkeerplaats langer dan een normale parkeerplaats te voorzien voor lichte vrachtwagens zouden kleine zelfstandige minder problemen hebben om hun klanten te bedienen. Want nu moeten ze veel omrijden om een parkeerplaats te vinden ,wat niet ten goede komt van het mileu en het is ook in het voordeel van de klent dat ze geen tijd verliezen om een plaats te vinden. Ik hoor het al zeggen je kunt toch parkeerverbod aan vragen. Inderdaad ,maar als de klant vandaag belt voor een panne is dat niet van toepassing als die direct wil geholpen worden. De parkeerplaatsen zouden na de werkuren bv. vanaf 19u tot 7 u ook kunnen gebruikt door de bewoners die laat thuis komen en vroeg vertrekken naar hun werk.

Vic P.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

Parkeerzone centrum

Momenteel is er in het centrum een blauwe zone waar je slechts 30 minuten mag parkeren. Gezien de verschillende handelaars (oa. een kinesist, waar een behandeling minstens zo lang duurt), lijkt het mij maar logisch dat dit wijzigt naar twee uur. 

De reden voor deze blauwe zone zijn, als ik het goed begrepen heb, de mensen die hier parkeren en dan met het OV naar Brussel gaan. Deze gaan ook met een limiet van twee uur voldoende geblokkeerd worden. 

Ik stel ook voor om de blauwe zone zeker niet verder uit te breiden dan vandaag het geval is - in de straten die het centrum omringen (vb. blauwe zone A) gaat dit het vooral de bewoners moeilijk maken, en niet zozeer de bezoekers. 

Een bewonerskaart zou bovendien gratis kunnen gemaakt worden. 

Sven D.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

Gemeenteplein

Nu er geen doorgaand verkeer meer kan passeren op het gemeenteplein, is het tijd om deze plek anders in te richten. Bloembakken, bomen, terrassen, speelmogelijkheden voor de kinderen? Want nu is het maar een kale bedoeling, helemaal niet aantrekkelijk. 

Ariadne V.
0 2
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 44 bijdragen