Andere suggesties?
Andere suggesties?
Neem eerst deze info door
Heb je andere opmerkingen bij de aanpassingen in Strombeek-Bever? Laat ze dan hier achter.
Deze suggesties werden reeds ingediend
Andere suggesties?
mobiliteitsplan: bijkomende positieve resultaten?
Hieronder bijkomende resultaten van het mobiliteitsplan die misschien eerder onverwacht zijn:
1. minder zwerfvuil
Op 23 maart organiseerde de gemeente een gezamenlijke opruimactie van het zwerfvuil in Strombeek-Bever. Na de actie was de algemene conclusie dat merkbaar minder zwerfvuil ogeraapt werd dan tijdens vroegere edities.
Ook navraag bij de mensen die elke week op vrijdag de dorpskern netjes maken, bevestigde dit.
2. betere luchtkwaliteit
Ik heb de indruk dat de luchtkwaliteit sinds de invoering van het plan vebeterd is.
3. minder decibels
Ook hier lijkt mij een vebetering. opgetreden te zijn.
Het zou aan te bevelen zijn dit door cijfers en andere gegevens te kunnen bevestigen.
Andere suggesties?
Parkeren op Sint-Amandsplein verbieden voor bestelwagens/camionettes.
Nu staan er steeds bestelwagens/camionettes terwijl dit een blauwe zone is. Is een ramp voor de handelaars en ze verstoren de esthetiek van het plein. Zouden op een andere parking geplaatst moeten worden, bv deze aan de kruising Rodepoortstraat en Grote Winkellaan.
Ook in het algemeen mer handhaving van de bauwe zone nodig.
Andere suggesties?
Waar is het gezond verstand gebleven?
Huidige mobiliteitsplannen laten duidelijk zien hoe slecht de de Grimbergse bestuursders hun eigen gemeente kennen. Een aloud gezegde luidt "gedeelde smart is halve smart" overal in groot Grimbergen wordt met de uitrol van duur betaalde op bureau's ontworpen mobiliteitsplannen het tegendeel beweert. Want OVERAL in GROOT GRIMBERGEN is deze beleidsploeg het verkeer aan het CENTRALISEREN op enkele grote assen. Aangezien zij aan de knoppen zitten HUN bewuste keuze. Maar bij het minste incident is duidelijk dat sterke congestie zich voordoet. Laat alle vormen van verkeer, zijn weg zoeken en stop met pestmaatregelen als PAALTJES, VLUCHTHEUVELS, AFSLUITEN, EENRICHTING. De toekomst zal uitwijzen dat het niet loont, maar zorgt voor een negatief gevoel tov het bestuur door burgers. Iedereen een stukje overlast is 1000x beter dan enkele straten alle last met elle lange files tot gevolg! Er bestaan slimme NPR oplossingen om gericht sluipverkeer aan te pakken en te penaliseren, maar laat uw eigen inwoners zich vrij verplaatsen, ipv eerst een routeplan te moeten aanleggen bij elke verplaatsing. Ook de lokale handelaar zal u zeer dankbaar zijn, want wij gaan niet meer naar Strombeek winkelen door de mobiliteitskanker. En inspraak als deze heeft ENKEL nut als u er ook degelijk rekening mee gaat houden en het niet enkel een letterplatvorm is om het gevoel aan de burger te geven dat hij zijn gedacht toch eens heeft kunnen neertypen. Grimbergenaars zijn geen dwazen heren beleidsvoerders!
Andere suggesties?
Situatie rond Jan Mulsstraat
- deftige verkeersremmers plaatsen in jan muls: bvb aan Acacialaan . Zorgt automatisch voor respecteren snelheidsregels.
- verkeer van De Villegas straat laten uitrijden naar Antwerpselaan (weghalen versperring, maar moet wel unidirectioneel blijven = enkel verlaten van strombeek (verkeersremmer voorzien). Nooddiensten moeten door de verbodsbepaling - sens unique- kunnen ipv paaltjes nu. Dan kan ook verkeer van Oude Mechelsestraat daar wegvloeien.
- weghalen 'versperring' aan Cc Strombeek zodat auto's van Victor Soens kunnen doorrijden naar Nieuwelaan, weg van Strombeek. Dan kunnen ook vrachtwagens die nu door Jan Muls komen gemakkelijker manoeuvreren of leveren. Ook bereikbaarheid van Cc Strombeek heeft hier voordeel bij (events / parkeren). Op Nieuwelaan snelheidsdrempel of bumps plaatsen om snelheidsduivels te weren.
- verkeer in Lakensestraat doorsturen tot rondpunt St Annalaan. Veiliger door mindere verkeersstroom aan dorpsplein en St Jozefschool. Denk ook aan lokale kermis / jaarmarkt die soms het dorpsplein gebruiken en in huidige situatie alle verkeer kunnen blokkeren!!!
Andere suggesties?
30 km/u-zones, flitspalen, verkeersdrempels...
Ik denk dat het beter zou zijn om meer 30 km/u zones in te voeren, of zelfs 20 km/u zones in de buurt van scholen, camera's, chicanes, verkeersdrempels, enz. om de snelheid te controleren in plaats van belangrijke straten af te sluiten om het centrum van Strombeek te ontlasten.
Fietspaden moeten beter zichtbaar zijn (opnieuw geverfd) en beter afgebakend. Er moeten ook meer zebrapaden komen. Er zijn er bijvoorbeeld geen rond de Singel! Met de sporthal zijn er veel voetgangers, waaronder kinderen, in dit gebied en de maximumsnelheid is vaak meer dan 50 km/u.
Met vriendelijke groet
Vertaald met DeepL.com (gratis versie)
Andere suggesties?
Gemeenteraad 25 April versus uitspraken media (Bv. HLN 15 April)
Met de gemeenteraad van 25 April, die online te bezichtigen is ondertussen te bekijken, heeft men het over luisteren naar de bevolking en suggesties op een site als deze en nog grote veranderingen willen doen aan de plannen, en naar de burger wil luisteren.
In diverse krantenartikels zoals op 15 April 2024 naar het HLN toe en elders hebben de verantwoordelijken het over '“We willen wat bijsturen, maar niet terugdraaien.”
https://www.hln.be/grimbergen/actievoerders-vragen-herziening-mobiliteitsplan-in-strombeek-bever-het-is-zo-absurd-dat-ik-mijn-auto-zelfs-laat-staan~a4d76a3f/ of dat tot 1,5 kilometer omrijden per rit het nieuwe normaal wordt https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240211_93335348
Er zijn ondertussen meer dan 3000 handtekeningen met 'Stop' voor een effectieve stop en terugdraaien, een facebookgroep in die richting telt evenveel leden al bijna dan de politieke groep voor heel Groot Grimbergen mensen telt sinds jaren. Strombeek hangt VOL met honderden oranje affiches er tegen (Vandaag nog er door gereden met De Lijn).
Welke van de 2 is het nu? Meer en meer mensen vragen voor een, al dan niet gedeeltelijk, effectief terugdraaien, wil men voet bij stuk houden en overtuigd zijn over het eigen gelijk, of wil men tegemoet komen? Men verkondigt beide. 1 van de grootste verzuchtingen als men met handelaars praat is het totale afsluiten Gemeenteplein, waar niemand voorstander van lijkt bv., plant men dit dan effectief te herzien? Blokkeert alle inwoners.
Andere suggesties?
Snelweg en Roostbaan
Dat het verkeer in het centrum moet minderen, kan ik alleen maar toejuichen. Mensen moeten leren om de auto minder te nemen. Het mobiliteitsplan heeft er echt voor gezorgd dat mensen de Roostbaan als sluiproute nemen. Ik nodig jullie eens uit om daar te gaan staan tijdens de spitsuren.. de mooie landelijke omgeving zorgt nu elke dag voor frustraties en verkeersagressie, een onveilige omgeving voor kinderen om naar school te gaan.
De oprit in Meise zou terug open moeten zodat mensen de Roostbaan niet meer hoeven te nemen. Indien dit geen mogelijkheid is, moet bekeken worden hoe het sluipverkeer hier kan aangepakt worden. Kinderen kunnen niet meer veilig naar school fietsen...
Andere suggesties?
isolatie wijk kapelleke
De wijk kappelleke niet volledig te isoleren, nu de wijk inrijden via de meisestraat achteraan en geen parking in uw straat hebben is een ommetje maken van 2.7km, 2.9km of 4.6km om terug aan uw woning te komen
Andere suggesties?

Sluipverkeer naar Ring laten uitdoven door Rodepoorstraat eenrichting te maken van ringlaan naar st amandstraat
Het sluipverkeer van Lakenstraat , Lindelaan, Rijkendal zal organisch uitdovern als de poort , de rodepoort straat naar de ring eenrichting van ringlaan naar st amandstraat wordt gemaakt.
Voor de bussen hebben we 3 alternativen.
Andere suggesties?

Gevaarlijke situatie kruispunt Lakensestraat/Jetsestraat
De Jetsestraat is een éénrichtingsstraat die uitkomt in de Lakensestraat. Dit is niet duidelijk (het verbodsbord staat te hoog/dicht bij een gebouw), regelmatig rijden er auto's in de verkeerde richting in. Ook beseffen bestuurders die van het Gemeenteplein komen (en die vaak aan de verkeerde kant van de weg rijden) niet dat er soms auto's uit de Jetsestraat komen. Als deze laatste linksaf slaan, ontstaat een conflictsituatie. Er zouden bijkomende verkeersborden moeten komen. En misschien stippellijnen op het eerste stuk van de Lakensestraat, zodat bestuurders beseffen dat ze aan de verkeerde kant van de weg rijden.
Andere suggesties?
Rondpunt Centrum
Het "rondpunt"/verkeersplein in het centrum zorgt voor verwarring en is gevaarlijk. Bovendien is het tweerichtingsstuk van de Jan Mulsstraat ook helemaal niet duidelijk. Dit punt zou herzien moeten worden om ongevallen te vermijden.
Andere suggesties?
Aan de gemeenteschool Villegastje in de Jan Mulsstraat rijden ze 50km per uur of meer , en er zijn super veel meer auto's , gevaarlijk voor kinderen
Snel 30 km per uur a.u.b. en minder doorgang voor auto's .dank bij voorbaat
Andere suggesties?
uitweg uit strombeek
Graag eenrichtingsuitweg bv. in Beverstraat of de Villegasstraat. Vb. gemakkelijkheid voor den Douwe.
Andere suggesties?
Geluidshinder A12
Om de levenskwaliteit van de inwoners van Strombeek die dicht bij de snelweg wonen, te verbeteren, moeten de muren langs de A12 worden geannuleerd.
We leven zeer dicht bij elkaar en het geluidsniveau is zo hoog dat we het raam vaak niet eens kunnen openen. We begrijpen niet waarom de gemeente niet beter zorgt voor de kwaliteit van het leven in Strombeek. dit zou duidelijk mogelijk zijn, zoals in Meise het geval is.
Andere suggesties?
Spiegel/Ander ingreep op kruispunt bloemendallaan/Sint-Amandstraat
Een deel van de nieuwe verkeerstroom rijdt nu om via de bloemendallaan om zo de sint-amandstraat te nemen naar de grimbergsesteenweg (zo vermijden ze de botlleneck te hoogte van de bushalte op het sint-amandsplein, ze moeten deze stroom dan geen voorrang geven). Niet alleen wordt er snel gereden, op de hoek van de bloemendallaan/Sint-Amandstraat is het heel moeilijk om te kijken welk verkeer van rechts komt. Ik werd sinds de invoering al 2 keer net niet aan hoge snelheid aangereden terwijl ik naar beneden reed. .
Andere suggesties?
Vlotte verkeer Sint annalaan- romeinse steeweg
Sluipverkeer kunnen we niet tegenhouden: dat is een feit!.. maar indien deze vlot, TRAAG, zonder indernissen op de grote banen loopt, is het beter voor iedereen.. dus vlot = geen stop! => minder kruispunten!, minder zebrapad, minder "parkeerplaatsen", enz.. Dus, eens dat je op die baan bent, moet je blijven rijden aan 30km/u tot aan je eindpunt, zonder te stoppen! rapper gezegt dan gedaan.. maar oplossingen (ten minstens verbeteringen!) bestaan: verkeerlichten synchroniseren, (en minder verkeerlichten ook), minder kruispunten door eenrichting straat of dode einde straat, dat kan. Een direct acces op de ring vanaf de romeinse steenweg, door de parking C, zonder licht is gemakkelijk te realiseren, en zou de romeinse steenweg ontlasten. Kruispunten romeinse steenweg-Van elewijk-rode kruis: 3 (2?) verkeerslichten, niet gesynchroniseerd op 50 m! (en 100m verder, op nieuw een verkeerlicht aan de boechoutlaan!). We kunnen de zelfde redenering houden met de "binnen sluip baan" in strombeek: een "mini-ring", eenrichting, rond de centrum..1 (smalle) prioriteire rijvak, en zo weinig mogelijke indernissen: aan 10km/u, kan je gemakkelijk uw besteming raken.. (dus, niet voor de scholen of handels,enz). je blijft rijden, heel traag, maar je kan overal naartoe, gemakkelijk, je kunt zelf dat gebruiken om "door de dorp" te passeren..en ja je moet soms een langere weg nemen dan nodig, door de eenrichting.. het is ook een goede idee voor de bussen die niet meer elkaar moeten kruisen..
Andere suggesties?
snelheid
Ik ga helemaal akkoord om de snelheid proberen te verminderen en de omgeving aangenamer te maken. Ipv straten te sluiten of éénrichting zetten zou ik betonblokken - beton bloempoten op straten een keer rechts een keer lings alterneren, zodat de auto's verplicht traag dienen te rijden, en dit op de meeste plaatsen. Zeker in de Jetsestraat.
Wat betreft de Jetsestraat, ik zie niet waarom deze straat pas vanaf de 2de helf fietszonde wordt, het zou meer logisch vanaf het begin van de straat fietszone moeten zijn.
Bedankt om hiermee rekening te houden!
Andere suggesties?
De mobiliteit was beter zonder mobiliteitsplan
Het mobiliteitsplan zorgt voor enorm veel overlast in straten waar er vroeger geen probleem was. Handelaars zijn moeilijker bereikbaar (geen parkingmogelijkheden, opstoppingen, omrijden) en doordat sommmige straten vastzitten, rijden de bestuurders daarna 10 keer zo snel door de straten waar het wél rijdt. Ik moet het positieve aan dit plan nog vinden. Ik heb begrip voor de strijd tegen sluipverkeer maar dit plan is niet het antwoord op die kwestie. Strombeek zit nu vast door gefrustreerde Strombekenaren bovenop het sluipverkeer. De nadelen zijn helaas veel talrijker dan de voordelen. Het Gemeenteplein opnieuw openen zou al één stap in de goede richting zijn; maar eigenlijk moet alles opnieuw geëvalueerd worden.
Andere suggesties?
De Villegas terug naar oorspronkelijke richting!
De Villegas De Clercampstraat moet éénrichtingsverkeer blijven in de oorspronkelijke richting vanuit de Oude Mechelsestraat (die bovendien terug open moet om het verkeer vlotter te maken) naar het Sint-Amandsplein op.
Zoals het Engelstalige spreekwoord zegt, "if it ain't broke, don't fix it".
Andere suggesties?
oversteekplaatsen in Strombeek centrum
Er zijn rond de kerk en de school duidelijke oversteekplaatsen voor voetgangers. Er zijn ook signalisaties op de weg 'SCHOOL' aangebracht. Het is niet duidelijk voor weggebruikers wie hier voorrang heeft. Ik vraag me af of deze plekken wel veilig zijn, voetgangers denken dat ze voorrang hebben,maar is dat zo?
Andere suggesties?
Verkeer rond scholen
De belangrijkste route door Strombeek-Bever passeert vandaag langs twee scholen (Sint-Jozef & Villegasje) - wat absoluut niet logisch is. Pas de route aan, maak de schoolzone's zoveel mogelijk enkel voor plaatselijk verkeer en voorzie een voldoende grote kiss en ride zone om files en dubbel parkeren te vermijden.
Andere suggesties?
Inrichting kruispunt Potaarde - Kleuverbos
Het inrichten van het kruispunt Potaarde - Kleuverbos - Hoevenierstraat bv met een "rotonde" zou een pluspunt zijn.
Het zou de snelheid in dit kruispunt beperken en zou ook "aanmoeden" om de bocht correct te nemen.
Andere suggesties?
intelligente mobiliteit
Het mobiliteitsplan is geen slechte zaak als er samen met de burgers uit de wijk over wordt nagedacht.
Het afsluiten van de straten die naar de A12 leiden is niet productief omdat het de doorstroming van de wijk verhindert. Het openen van deze straten zou op bepaalde wegen minder verkeer mogelijk maken.
Laten we ook ophouden straten in één richting te plaatsen en mensen in cirkels te laten ronddraaien om naar hetzelfde punt terug te keren.
Het plan moet voor iedereen bedoeld zijn en niet alleen voor een paar mensen die politieke steun hebben. Denk eens aan de mensen die geen andere keus hebben dan de auto te gebruiken om naar hun werk te gaan of hun kinderen af te zetten.
Door een paar straten terug te brengen naar de oude staat, zou het verkeer weer vrijkomen. Stop met onnodig werk te doen en luister naar de burgers die elke dag een beproeving doormaken. Sorry voor mij nederlands
Andere suggesties?
Mobiliteitsplan
Beste, graag laat ik weten dat het mobiliteitsplan van Strombeek alles behalve een meerwaarde is. Dit heeft voor veel meer verkeer gecreëerd in de Jan Mulsstraat. Echt niet aangenaam. Vervolgens opstroping op de Antwerpselaan. Verkeerssituatie is gevaarlijk: veel auto's, fietsers en opstroping richting Heysel. Iedere ochtend vraag ik me af of ik veilig tot aan heysel ga geraken. Op de weg terug moet ik een hele omweg doen. Resultaat meer verkeer, bestuurders zijn geërgerd, hoffelijkheid bestaat niet want iedereen is gehaast en iedereen moet 1 zelfde richting volgen. Ingenieus en ecologisch is het zeker niet. Schaf het mobiliteitsplan af a.u.b.!!!!!!!