de verkeersstromen, het feit dat een deel van Strombeek ingesloten werd en de fietsveiligheid
de verkeersstromen, het feit dat een deel van Strombeek ingesloten werd en de fietsveiligheid
Hoe kan het beter volgens jou?
Inwoners uit de buurt van de begraafplaats van Strombeek (Beverstraat en Jozef De Vleminckstraat) wonen aan de rand van Strombeek maar zijn daar ingesloten voor hun autoverplaatsingen. Ze moeten vanaf en naar hun woonplaats via een grote omweg door centrum Strombeek waardoor er daar ook terug méér autoverkeer komt. Voor bewoners uit die buurt moet het terug mogelijk worden de Antwerpselaan te kiezen ter hoogte van De Villegasstraat. Daarbij dient wel vermeden te worden dat auto's ter hoogte van de Villegasstraat Strombeek binnenrijden. De verkeersgeleiding via de éénrichtingsstraten leidt autoverkeer langs de scholen waardoor ook daar het autoverkeer toeneemt. Wie bijvoorbeeld uit de Jozef Van Elewijckstraat komt, kan niet meer rechtdoor naar de Rijkendalstraat, moet linksaf aan Strombeek Linde en zo via St Amandsplein en de St. Jozefschool. Hier moet een alternatief traject gezocht te worden. Elke wagen die Strombeek richting Brussel verlaat vanuit het westelijk Strombeek moet tot einde Nieuwelaan rijden om daar op het zeer druk kruispunt in te voegen op de Antwerpselaan om richting A12 of richting Brussel te rijden. Dat kruispunt is zeer gevaarlijk voor de fietsers die het tweerichting fietspad gebruiken. Maatregelen voor fietsveiligheid dringen zich op. Onderzoek of verkeersstromen De Villegasstraat-Jan Mulsstraat niet beter omgekeerd worden (vroegere situatie) voor veiliger kruispunt aan het Gemeenteplein. Installeer zone 30 en fietsstraten met afremmende maatregelen