We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Thema 6: bereikbaarheid

17
22

Deze suggesties werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent

Thema 6: bereikbaarheid

Doorgang

Maak de verbinding van de Villegasstraat naar de Antwerpse laan open in de richting om Strombeek te verlaten.

Lies W.
0 1
lees meer

Thema 6: bereikbaarheid

Geen doorkomen meer aan, ook niet voor de hulpdiensten

Enkele weken geleden de ambulance moeten bellen voor iemand met een hartstilstand.  Hou hier eens rekening mee ... We hebben 10minuten langer moeten reanimeren omdat de hulpdiensten nergens door geraakten (opstoppingen en alternatieve route dicht door paaltjes).  Als de man het niet gehaald ... hadden de beleidmakers dan hun verantwoordelijkheid genomen voor de gevolgen?

David D.
0 0
lees meer

Thema 6: bereikbaarheid

Hulpdiensten

Hulpdiensten moeten zeer lang omrijden. Een aantal minuten extra omrijden kan snel levensbedreigend worden. 

Dit zorgt bij ons voor een groot gevoel van onveiligheid ("wat als we ooit de ambulance moeten bellen?").

Ook voor de bewoners van WZC Orelia Villa Batavia maken wij ons zorgen. 

Coralie V.
0 0
lees meer

Thema 6: bereikbaarheid

Toegang tot Strombeek - Een complete grap!

Met dit "mobiliteitsplan" sluit Strombeek zichzelf in. Mensen kunnen Strombeek niet meer in en uit zonder talloze omwegen!
Hulpdiensten verliezen kostbare minuten om mensen in moeilijkheden te bereiken, er zijn problemen met pakket- en materiaalleveringen, zelfstandige professionals komen niet meer en kleine winkels verliezen klanten, en dus inkomsten, aan de grotere, beter bereikbare winkels!

Te veel borden, te veel eenrichtingsstraten (we hebben ze nodig, maar niet zoveel), te veel omleidingen, te veel verkeer in straten met scholen, te veel verkeer in kleine straten... Te veel is te veel!

Strombeek gaat zijn Strombeekers verliezen, die zullen verhuizen naar andere gemeenten waar de gemeente het welzijn van haar bevolking wil!

Hoogachtend

Séverine Beeckman

Séverine B.
0 5
lees meer

Thema 6: bereikbaarheid

Gemakkelijker uit Strombeek geraken via de Antwerpselaan 

Vanuit onze wijk (Treft) is het nu heel ingewikkeld om in het centrum van Grimbergen te geraken!
We gebruiken nu Waze om er te geraken en moeten nu tot in het centrum van Meise gaan om in het centrum van Grimbergen te geraken. Het is een reis van 25 minuten in plaats van de 15 minuten die het vroeger duurde.
Vroeger namen we de Beverstraat naar de Antwerpselaan (voorbij Douwe Egberts) en naar het centrum van Grimbergen.
Ik ben er zeker van dat als we 2 betonblokken zouden weghalen zodat mensen Strombeek op die manier kunnen verlaten (zonder ze binnen te laten, zoals een paar weken geleden), veel mensen gelukkiger zouden zijn.
Oplossing :toegang geven tot de Antwerpselaan via de Beverstraat

Daniel C.
0 1
lees meer

Thema 6: bereikbaarheid

Wijziging van enkel richting

Schoolstraat: Enkel richting van Jan Muls naar de Villegas, omgekeerd dus.

Lies W.
0 0
lees meer

Thema 6: bereikbaarheid

Spoeddiensten, brandweer

Gebrek aan informatie voor die diensten. 

Sleutel om rode paaltje los te maken is tijdverlies en werkt niet waar knip IS met gele paaltjes.

Voorzie een uitgang naar de Antwerpenselaan die dan ook voor die voertuigen toegelaten is in tegenrichting in geval van nood.

Murielle B.
0 1
lees meer

Thema 6: bereikbaarheid

Verbod om de Oude Mechelsestraat in te rijden vanaf het rondpunt wordt opgeheven & er wordt enkele rijrichting voorzien in richting van Landhuizenlaan

De doelstelling van dit verbodsbord was om sluipverkeer te vermijden via deze straat maar gelet op het feit dat er knips gebeurd zijn aan de buitengrenzen van Strombeek lijkt het overbodig om deze knip bovenop te behouden. Dit verkeer wordt namelijk al geweerd via de knips aan de buitengrenzen.

Er kan voorzien worden in een enkele rijrichting vanaf het rondpunt richting de Landhuizenlaan om de bereikbaarheid van dit deel van Strombeek te verhogen en de doorstroming te garanderen.

Jonas D.
0 2
lees meer

Thema 6: bereikbaarheid

Het Gemeenteplein moet open!

Het Gemeenteplein moet makkelijk bereikbaar blijven. Er is niet genoeg parkeergelegenheid voor de handelaars - de 30 minuten worden niet gerespecteerd. Iedereen komt daar vast te zitten en als je geen plaats hebt, moet je drie keer omrijden. Dit doe je als klant geen 10 keer per week. De hoek van het Gemeenteplein en de Jan Mulsstraat is nu ook veel gevaarlijker geworden - deze straat moet absoluut weer worden van richting veranderd.

Sabrina P.
0 1
lees meer

Thema 6: bereikbaarheid

Bereikbaarheid Cultureel Centrum Strombeek: verander richting Wemmelsestraat

Als men vanuit Grimbergen iemand wil afzetten aan het CC, moet men daarna een hele omweg maken via de Lakensestraat en de Rijkendalstraat om terug naar Grimbergen te rijden. 

Als men het stukje Wemmelsestraat vlak voor het CC éénrichting zou maken in de andere richting (dus weg van het rond plein ipv naar het rond plein), moet men veel minder lang omrijden en stoort men de bewoners dus veel minder. 

Aurelie G.
0 2
lees meer

Thema 6: bereikbaarheid

Houd rekening met de lokale handelaren!

Vrij bewegen in Strombeek vergt tegenwoording een serieuze planning. Dit maakt het niet eenvoudig om van de ene naar de andere handelszaak te rijden in tegenstelling met b.v. Meise of Wolvertem. Daarom leidt dit tot omzetverlies bij onze lokale handelaren. We willen toch ook niet eidigen zoals Vilvoorde waar er momenteel een serieuze leegstand is van commerciële panden in de winkelstraten?

Gratis parkeren is en blijft in deze dus een absolute MUST. Zo niet, blijven klanten gewoon... weg.

Jean-pierre S.
0 1
lees meer

Thema 6: bereikbaarheid

Opgesloten

De inwoners van de Beverstraat en Jozef de Vleminckstraat voelen zich opgesloten.

De sluiproutes zijn ergens anders maar toch werd de straat volledig afgesloten.

Het heropenen van de straat en een duidelijke signalisatie "uitgezonderd lokaal verkeer" met een bijkomend bord "camera"   Dit zal al veel mensenafschrikken. Indien er toch automobisten zich waagen om de borden te negeren kunnen wij dit altijd melden aan het gemeentebestuur.   

Dezelfde borden kunnen aan de Landhuizenlaan, Ijsvogellaan, Potaarde, Tramstraat,enz... geplaatst worden. Eigenlijk overal om sluipverkeer te vermijden. Het is een goedkopere oplossing dan alle type camera's. Voor de hulpdiensten zal het ook gemakkelijker zijn. 

Erik V.
0 1
lees meer

Thema 6: bereikbaarheid

Moeilijk om Stroombeek te raken vanuit Sprietmolenstraat 

De inwoners van Sprietmolenstraat voelen zich opgesloten. Ons dochter gaat op school in Sint-Amandsplein (afstand van 2.4km van Sprietmolenstraat), het is nu een reis van 30 minuten in plaats van de 10 minuten die het vroeger duurde, het Antwerpselaan is nu elke morgen druk en we moeten tot Nieuwlaan rijden om Stroombeek te bereiken …. Oplossing: het heropenen van enkele straten ( zoals Jozef de Vleminckstraat of Villegas) voor lokaal verkeer enkel met camera’s.

 

Stephanie R.
0 2
lees meer

Thema 6: bereikbaarheid

Doorknip centrum

De Strombeeklinden zit nu vast van druk verkeer en dit oorzaakt veel meer vervuiling en files dan het vorige  situatie.

De Sin-Annalaan en de Romeinsesteenweg zitten klem vast s'avonds et s'morgens !

Marc H.
0 0
lees meer

Thema 6: bereikbaarheid

Rampzalige situatie 

Globaal genomen is het verkeersplan een regelrechte ramp voor de inwoners van Strombeek. We brengen meer tijd door in de file (vervuiling), met lagere snelheden waardoor er meer vervuiling ontstaat en we moeten meer kilometers afleggen (nieuwe vervuiling). Ten slotte verspillen we veel tijd, wat een economische ramp is.
Wij stellen voor om het huidige verkeersplan los te laten en terug te keren naar de oude situatie.

Marc H.
0 0
lees meer

Thema 6: bereikbaarheid

Eventuele bijsturingen in functie van het optimaliseren van de bereikbaarheid

Als de bijsturingen van de knelpunten van de thema's 1 tot en met 5 gebeurd zijn, kunnen eventueel bijsturingen in functie van het optimaliseren van de bereikbaarheid doorgevoerd worden. 

Gemeente Grimbergen
0 5
lees meer

Thema 6: bereikbaarheid

Circulatie

het nieuwe mobiliteitsplan verplicht een groot aantal mensen om gebruik te maken van de jan mulsstraat, indien dit onmogelijk is moeten de palen verwijderd worden zodat de antwerplaan rechtstreeks genomen kan worden, zodat verkeer vanuit het centrum van strombeek en vanuit villegas rechtstreeks toegang heeft tot de ring.
zet de jan mulsstraat dus terug in dezelfde richting als voorheen van nummer 193 naar 86 
dit zou ook betekenen geen omwegen van 1 km meer voor niets 

We zitten thuis opgesloten, met maar één toegangspunt, maar één weg om in en uit onze huizen te komen, en kilometerslange omwegen.
We moeten ook een voetgangersoversteekplaats toevoegen aan de Jan Mulsstraat op de Accacialaan, gezien het drukke verkeer in deze straat. 
leg een echte rotonde aan bij het gemeenteplein

 

Selma B.
0 0
lees meer