Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Hieronder kan je je feedback indienen over de afgebakende blauwe- en betalende zone in Strombeek. De kaart met deze afgebakende zones kan je hier terugvinden. 

147
23

Deze feedbacks werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 147 bijdragen

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Optie 2 is zeker genoeg. Optie 1 zal ervoor zorgen dat het parkeerprobleem verschoven zal worden naar de rondliggende blauwe zones.

Optie 2 is zeker beter dan Optie 1 aangezien dat het parkeerprobleem zal verschoven worden naar de niet-betalende zones.

Best is Optie 3 (geen betalende zone, wel een blauwe zone).

Pierre L.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Blauwe zone : periode is te kort aangezien onze dochter regelmatig komt om hulp te bieden aangezien we ouderen mensen zijn. 

Hier ook spijtig dat mijn famille moet betalen voor op bezoek te komen en hulp te bieden.

Murielle B.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

- Belang van laagdrempelig parkeren voor toegankelijkheid van lokale handel en horeca - Economisch cruciaal om kort parkeren zo toegankelijk mogelijk te houden - Voorkeur voor optie 2 als meest evenwichtige keuze; Optie 2 zorgt voor harmonisatie in zones met hoge parkeerdruk - Inzet op hogere parkeerturnover en betere beschikbaarheid voor bezoekers - Versterkt bereikbaarheid van handelszaken- Ontmoedigt langparkeren en komt tegemoet aan de noden van bewoners  

- Belang van laagdrempelig parkeren voor toegankelijkheid van lokale handel en horeca

- Economisch cruciaal om kort parkeren zo toegankelijk mogelijk te houden

- Voorkeur voor optie 2 als meest evenwichtige keuze; Optie 2 zorgt voor harmonisatie in zones met hoge parkeerdruk

- Inzet op hogere parkeerturnover en betere beschikbaarheid voor bezoekers

- Versterkt bereikbaarheid van handelszaken
- Ontmoedigt langparkeren en komt tegemoet aan de noden van bewoners

Anneleen V.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Als inwoner van de wijk Tref, Strombeek-Bever, kan ik zeggen dat het hier veel drukker is geworden door het Business Park en de nieuwe appartementen aan de Temsesteenweg. Het is niet normaal dat bedrijven uit het Business Park de toch al schaarse parkeerplaatsen van de bewoners innemen. Je hoeft maar naar de Temsesteenweg te gaan om te zien dat de hele straat vol staat met Nissan-wagens,.. EtcBovendien kun je, zelfs als je een garage hebt, vaak niet voor je eigen huis parkeren, omdat er geen parkeervakken op straat zijn aangeduid en er zo dicht op elkaar wordt geparkeerd dat de ruimte voor je woning praktisch onbruikbaar wordt. Ik denk niet dat de blauwe zone dit probleem zal oplossen: mensen die in het Business Park werken zullen gewoon hun parkeerschijf verzetten in plaats van te betalen voor de ondergrondse parking.Er moet iets gebeuren om de bewoners te helpen: duidelijk gemarkeerde parkeerplaatsen/parkeervakken, zodat garages niet geblokkeerd worden (er moet ruimte zijn voor minstens één wagen om een garage veilig te kunnen gebruiken), én een verplichte beperking voor bedrijven in het Business Park zodat ze niet in de wijk parkeren en verplicht worden om ondergronds te parkeren.
Florin M.
0 2
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Daniel C.
0 1
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Een verbod op langetermijnparkeren voor camionnetten zou mijn insziens al wat helpen. Wij winkelen in Grimbergen, en onze kinderen gaan er naar de hockey, naar de academie (zowel in Grimbergen, Humbeek als in Strombeek), naar de bib, etc. Wij gaan ook naar verschillende activiteiten in de schouwburg van het CC in Strombeek en naar de dansles in 1 van de CC zaaltjes. Wanneer mogelijk (als de tijd en het weer het toelaten) doen we dit te voet of met de fiets, zoniet: met de auto. De parkings van het CC zijn echter meestal al redelijk gevuld met wagens van bewoners, en staan OVERvol als er 1 of meerdere andere activiteiten in het CC zijn. Ook de CC fietsenstalling staat vaak helemaal vol, en is niet meer overdekt :-(. Mensen haken nu al af voor de activiteiten in het CC omwille van de problemen met het parkeren van de wagen of het stallen van de fiets. Als men een CC neerplant in het midden van een dorpskern, vind ik het ook logisch dat men daar ook voldoende parkeerplaats voor de CC bezoekers voorziet. 

Ik begrijp en ben het helemaal eens met de 4 doelstellingen waarvoor de gemeente Grimbergen pleit. Maar wie is er gebaat met een betalende zone? Beter zorgen voor een alternatief / (grotere) randparking voor langparkeerders - i.e. langer dan 2 uur (vergelijkbaar met de dorpskom-randparkings in Grimbergen centrum) en een VERPLICHTE parkeeroptie helemaal buiten het centrum voor camionnetten. Als wij voor alle activiteiten van al onze gezinsleden nog eens enkele keren per week moeten betalen voor de parking, dan zal dit een significante hap uit ons budget zijn. 

Greta H.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Als handelaar ben ik tegen de invoering van betaald parkeren in Strombeek en pleit ik voor het behoud van de blauwe zone met een maximale parkeertijd van twee uur. De huidige blauwe zone zorgt voor voldoende doorstroom van klanten, wat essentieel is voor een levendig en toegankelijk winkelgebied. Bij betaald parkeren zullen bezoekers sneller uitwijken naar andere locaties waar parkeren eenvoudiger en goedkoper is. Dit zal direct leiden tot minder winkelbezoek en een daling van de omzet voor lokale ondernemers. Uiteindelijk heeft dit ook negatieve economische gevolgen voor de gemeente zelf, doordat de aantrekkelijkheid en vitaliteit van het centrum afnemen.
Seyda K.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Raphaël C.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Ik werk in CVO Semper als leerkracht. Indien er een betalende of blauwe zone zou komen, zou dit heel vervelend zijn voor zowel het personeel als onze studenten. Indien er dit toch komt (wat waarschijnlijk zo zal zijn) moet zeker rekening gehouden worden met volgende aspecten: - een uitzonderingskaart voor mensen die in Strombeek werken!   (het is al moeilijk genoeg om er tegenwoordig met de auto te geraken!) - een voldoende grote gratis randparkings (meervoud!!!)  op wandelafstand van de kerk, zodat er een haalbaar alternatief is voor het betalend parkeren. - het betalend parkeren en de blauwe zone sowieso maar tot 18.00, zodat de avondklassen dan toch gewoon kunnen parkeren.  - ook voor evenementen in het CC is het belangrijk dat er voldoende parking voorzien is en mensen niet de schouwburg uit moeten lopen  

Ik werk in CVO Semper als leerkracht. Indien er een betalende of blauwe zone zou komen, zou dit heel vervelend zijn voor zowel het personeel als onze studenten. Indien er dit toch komt (wat waarschijnlijk zo zal zijn) moet zeker rekening gehouden worden met volgende aspecten:

- een uitzonderingskaart voor mensen die in Strombeek werken! (het is al moeilijk genoeg om er tegenwoordig met de auto te geraken!)

- een voldoende grote gratis parking op wandelafstand van de kerk, zodat er een haalbaar alternatief is voor het betalend parkeren.

- het betalend parkeren en de blauwe zone sowieso maar tot 18.00, zodat de avondklassen dan toch gewoon kunnen parkeren. 

- ook voor evenementen in het CC is het belangrijk dat er voldoende gratis parking voorzien is en mensen niet de schouwburg uit moeten lopen.  

Lies D.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Eerst aantal parkeerplaatsen Strombeek-Bever verminderen - Check Dan veel Gasboetes (zelfs als het niemand stoort...) - Check Dan betaalzones :-)  
Marc V.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Gewoon zo laten, geen betalende zone

Tegen betalende zone

Lisa V.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Ik begrijp de frustratie van de bewoners.  Ik ga graag naar de bib of optredens in het CC, maar dat is bijna onmogelijk geworden omdat er geen parkeerplaats meer is.  Een parkeerplaats buiten het centrum met een shuttle zou misschien een oplossing zijn?
Hilde W.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Ik zou gaan voor 3 uur parkeren, echte argumenten heb ik er niet voor, maar als je naar het cc gaat voor een activiteit of film ben je al snel 3 uur ter plaatse. Uiteraard mits een bewonerskaart voor mensen uit deze zone.

Ik ben niet voor een betalende zone. Ik zie daar alleen maar veel ongemakken voor de strombekenaren die snel een boodschap doen en voor de plaatselijke handelaars die misschien nog meer klanten gaan verliezen aan de grootwarenhuizen

Annemie D.
0 3
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

André H.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Om de lessen van CVO Semper te kunnen bijwonen, moet je meer dan 3 uur je auto kunnen parkeren (ochtendlessen zijn doorgaans van 8u45 tot 12u, avondlessen van 18u15 tot 21u30). Een limiet van 4 uur parkeren in de blauwe zone lijkt me realistisch. Ook voor de leerkrachten die wat vroeger toekomen op school of later naar huis gaan.   De limiet van 4 uur parkeren lijkt me ook haalbaar voor mensen die een voorstelling bijwonen in het CC, gaan sporten bij Lago, op bezoek gaan bij vrienden en/of familie of naar verschillende handelaars in Strombeek willen gaan. 

Liefst geen of zeer beperkte betalende zone. 

Zorg bij de bouw van nieuwe appartementen/woningen voor een verplichting inzake garages voorzien per wooneenheid.  

 

 

Paulien W.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Ik vind het jammer dat Grimbergen nu ook blauwe parkeerzones en betaald parkeren wil invoeren. Ik heb jarenlang in een gemeente gewoond met zeer strenge parkeerregels (Sint-Joost-ten-Noode), en dat is voor iedereen een ramp. De gemeente verdient er geld aan, maar ten koste van de inwoners en bedrijven (en hun vrienden en klanten). Wie een klein feestje geeft of familie op bezoek krijgt, kan rekenen op een flinke rekening of constante stress: "Oh nee, ik moet de parkeerkaarten van mijn gasten verlengen!" Ik ben geen autoliefhebber, maar de wereld is al stressvol en duur genoeg; parkeren zou daar niet nog een schepje bovenop moeten doen. Ik heb veel liever meer eenrichtingsstraten en parkeren aan beide kanten van de weg.

De winkels in Strombeek zijn zo goed als leeg; moet dat nou? Andere gemeenten lossen het parkeerprobleem op met kortparkeerzones (Wevelgem heeft bijvoorbeeld overal '20-minutenparkeerplaatsen'). De enigen die profiteren van betaald parkeren zijn de bedrijven die namens de gemeente de parkeergelden mogen innen.

Konstantin S.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Waarom het moeilijker maken dan het vandaag al is? Is een randparking een optie? Dit vereist dan wel regelmatig openbaar vervoer tussen deze randparking en het centrum/ het CC op de (weekend-)avonden. Inwoners van buurtgemeenten en ook inwoners van Grimbergen die in hun eigen gemeente 's avonds of in het weekend willen deelnemen aan een activiteit in CC Strombeek of in de buurt, zien de respectievelijke parkings daar altijd vol staan: de CC parking zelf (zowel Verbeytstraat als Jetsestraat), als die van het Gemeenteplein, als op de hoek van de Wemmelsestraat en de Victor Soensstraat. Mensen haken af omdat ze geen parkeerplaats vinden. 's Avonds en in het WE worden de parkeer- en parkingplaatsen ingenomen door buurtbewoners die terugkomen na hun werk en die hun wagen nergens anders kwijtgeraken. Dan zijn er ook nog wagens van de academie-lesgevers (overdag en 's avonds), wagens van (de ouders van) academie-leerlingen, wagens van organisatoren en deelnemers aan activiteiten in het CC, wagens van bib-bezoekers, enz. Maar ook wel wat camionnetten: bedrijven met verschillende lichte vrachtwagens, of camionnetten van (personeelsleden van) Mondial Relay (of andere goedkope koerierdiensten) die erover waken "hun parkeerplaats" niet af te staan op de hoek van de Wemmelsestraat en de Victor Soensstraat. 

De gemeente Grimbergen heeft de huurprijs van zaaltjes in het CC meer dan verdubbeld (x 2,5) en de subsidies voor activiteiten (cultuur/dans/sport) significant verlaagd of afgeschaft, kan de gemeente dan toch wel de nodige gratis parkeerruimte voorzien voor de mensen die deelnemen aan deze activiteiten in de zaaltjes? Alle parkings staan er elke avond vol met bewoners, en meerdere deelnemers aan activiteiten haken af omwille van de parkeerproblemen. Een blauwe zone is geen optie als je voor een activiteit van enkele uren in het CC gaat. 

Het is misschien een optie om het CC (en/of de verhuurde zaaltjes, en/of de bib en/of de academie?) te verplaatsen naar een plek waar wél de nodige parkingplaatsen kunnen voorzien worden voor bezoekers. 

Greta H.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Ik zou hier kiezen voor de optie die de grootste positieve impact heeft op de bewoners. Daarnaast is er wel echt een oplossing nodig rond het CC, dus betalend parkeren kan daar zeker ingevoerd worden. Leg ook eens die gravelparking schuin voor het CC eens grondig aan met betalend parkeren en met plaatsen waar enkel een auto en geen bestelwagen op kan. 

Zie eerdere vraag

Bart G.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Altijd wel gecombineerd met een gratis bewonerskaart voor één gezinswagen.

Altijd wel gecombineerd met een gratis bewonerskaart voor één gezinswagen.

Marleen M.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Betalend parkeren in Strombeek vind ik niet kunnen. De blauwe kaart begrijp ik wegens het parkeren van mensen uit Brussel.  er is ook gekozen voor Strombeek als plaats van de bibliotheek. Er is geen bib in het oude centrum van Grimbergen, niet iedereen heeft een electrische fiets om de heuvels aan te kunnen, dus moet je zorgen dat overdag geparkeerd kan worden met de blauwe kaart, niet betalend. Ook hetzelfde voor de hondenloopweide bij het pierenbad. Hierbij aansluitend, wanneer komt er een hiondenloop weide in het oude centrum van Grimbergen? 

Betalend parkeren in Strombeek vind ik niet kunnen. De blauwe kaart begrijp ik wegens het parkeren van mensen uit Brussel.  er is ook gekozen voor Strombeek als plaats van de bibliotheek. Er is geen bib in het oude centrum van Grimbergen, niet iedereen heeft een electrische fiets om de heuvels aan te kunnen, dus moet je zorgen dat overdag geparkeerd kan worden met de blauwe kaart, niet betalend. Ook hetzelfde voor de hondenloopweide bij het pierenbad. Hierbij aansluitend, wanneer komt er een hiondenloop weide in het oude centrum van Grimbergen? 

Kristel P.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Hilde V.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Ben hier eigenlijk helemaal geen fan van. Er is de laatste tijd zoveel rond verkeersplanning aangepast dat het onaangenaam wonen is in Strombeek. Ik zie geen meerwaarde in een betalende/ blauwe zone. Dit is een oplossing voor het zelf gecreëerde probleem door heel wat parkeerplaatsen te verwijderen. 
Rudy V.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Optie 2 met twee gratis bewonerskaarten per huishouden (aangezien we een auto en een lichte vracht hebben). Om gratis te parkeren en geen gereduceerd tarief. Toen we naar Strombeek-Bever verhuisden, vonden we het een groot voordeel dat we gratis konden parkeren en zonder blauwe zone. Dus ik zou niet willen dat dat verandert. Het doel van dit initiatief is niet om inwoners te laten betalen, maar om ervoor te zorgen dat ze parkeerplaatsen hebben. En als de gemeente geld kan verdienen uit bezoekers, waarom niet, zolang het maar geen schade toebrengt aan de lokale bedrijven. Er zou ook meer controle moeten zijn op parkeerregels, want mensen verzinnen overal en nergens parkeerplaatsen, en dat is gevaarlijk. Maar omdat ze geen boete krijgen, blijven ze gewoon hun gang gaan.
Gregory K.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Daniel C.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 147 bijdragen