Tijdspanne blauwe- en betalende zone

In het ontwerp parkeerplan wordt een tijdspanne voorgesteld van 9u tot 21u, van maandag t.e.m. zaterdag, waarbinnen de blauwe- en betalende zone van toepassing is. 

Geef hieronder aan of u akkoord bent met deze tijdspanne of niet.

117
9

Deze feedbacks werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 117 bijdragen

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Ik denk dat dit de meest effectieve blauwe zone voor Strombeek is, met een parkeerduur van 3 uur in de woonwijken (voor bezoekerscomfort) en 2 uur in de handelskern. Dit moet echter onlosmakelijk verbonden zijn aan gratis bewonerskaarten, zodat de bewoner zelf niet beperkt wordt door deze tijdsduur en met de creatie van extra parkeerruimte. Oude mechelse straat, De Rode Poort parking,...
Peter O.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Van 09:00 tot 17:00 uur
Patrick R.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Zondag moet mee opgenomen worden want dan zijn er de meeste pendelaars naar de restaurants in Strombeek-Bever. 
Anja A.
0 1
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Mensen die niet in de buurt wonen horen te betalen voor een parkeerplaats, dit is het geval in veel gemeentes. Belangrijk is wel dat de gemeente het deze inkomsten ontvangt en niet de uitbater van de toestellen of apps. De gemeente is goed bereikbaar met openbaarvervoer of fiets.
Alex V.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Linda K.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Standaard-regeling van blauwe zone is duidelijker voor iedereen, ook makkelijker voor bezoekers s'avonds of in weekend. Stel dat je bv; een bezoeker hebt die aankomt om 17u. Die zou dan om 20u moeten vertrekken. Ik stel mij ook de vraag of er controle gaat zijn na 18u.. 
Maurice I.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Tot 21u s'avonds is te laat en zal een weerslag hebben op de horeca in Grimbergen centrum. Tot 18u zou perfect zijn.
Michel N.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

akkoord met parkeerschijf voor 2 uur tussen 9 en 17 uur. Genoeg voor boodschappen of restaurantbezoek.
Hilde W.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

voorgestelde tijd 10u-19u
Walter V.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Iets vroeger omdat het gemeentehuis open is vanaf 8 uur. Ik woon niet in de buurt maar kom af en toe, tot zelden eens in de buurt.
Joost B.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Als je op restaurant gaat om 17u30 is 21u te laat. 19u zou veel beter zijn
Anne D.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Een blauwe zone kan, maar enkel binnen kantooruren en niet voor bewoners in die omgeving. Betalend parkeren uitbreiden in Grimbergen lijkt me niet aan de orde.
Elke V.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Mensen die thuiskomen na hun werk nog eens verplichten om 's avonds een parkeerschijf te gaan aanpassen lijkt me allesbehalve sympathiek naar je inwoners... geef de mensen hun rust na een werkdag en laat het lopen van 7-8-9 uur 's morgens tot bijv. 18 uur... dan zijn de niet-inwoners toch al naar elders vertrokken...
Eric V.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

21 uur is te laat, ik vind 9u-18u beter.
Antoine C.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Tot 21u vind ik persoonlijk te lang. 18u lijkt mij veel redelijker zeker als je in deze buurt woont en na je werk thuis komt en je dan nog je schijf zou moeten leggen...
Annemie D.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Huidige regeling in Grimbergen centrum is goed. Optie met uitbreiding naar o.a. de straat waar ik woon is niet mijn eerste keuze maar zou het wel kunnen worden. Ik ben evenwel voorstander van een heel repressief parkeerbeleid om de (meestal Franstalige ouders) te beboeten wanneer ze de parkeerregels bewust niet naleven en dit meestal met het excuus dat het maar voor 5 minuutjes is. Vijf minuutjes eerder toekomen en wat gezonde meters wandelen met respect voor de inwoners en de parkeerregels zou toch niet zo moeiliijk moeten zijn maar spijtig genoeg is dit in onze huidige maatschappij ver te zoeken.Repressie heeft wel wat personeelskost maar dit zal altijd minder zijn dan de andere opties. Men moet enkel durven verbaliseren!  
Rudi V.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Pee KLak trekt traditioneel volk aan van 17h tot 23h. dat is altijd veel gerij in de straat en die mensen kunnen zich beter parkeren op de Antwerpselaan en dan te voet komen. Blauwe zone uitgebreid tot 21h is goed maar zonder handhaving zal dit geen verschil maken. Mensen voelen dat niet in hun portefeuille dat ze een blauwe schijf leggen en dat er een kleine pakkans is dus wordt gedrag niet gewijzigd
Veronique V.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Ik wil graag uitleggen dat ik geen voorstander ben van het plaatsen van een blauw parkeerbord. Er is vandaag al voldoende parkeergelegenheid voor iedereen, en een dergelijke maatregel zou het dagelijkse leven in Grimbergen verder beperken, terwijl het centrum nu al te weinig dynamiek en levendigheid kent.   Het zou beter zijn om de huidige situatie te behouden en in plaats daarvan externe activiteiten en initiatieven te stimuleren die mensen van buitenaf aantrekken. Zo kunnen meer bezoekers de prachtige gemeente Grimbergen ontdekken, wat positief zou zijn voor het lokale leven, de handel en de sfeer in het centrum.
Samir S.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Week: Als er dan toch betalend parkeren komt, doe dan zoals in de buurgemeenten, van 9u tot 19u. Zoniet wordt het wel heel duur om 's avonds nog iets te gaan eten.   Weekend: Gratis parkeren, want dan is de parkeerdruk het minst en is betalend parkeren meer zakkenvullerij dan iets anders.
Ariadne V.
0 1
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Tot 19 uur is wenselijker.  15 minuten gratis om kleine boodschappen te kunnen doen is wenselijk.
Joost B.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Akkoord aangezien men (indien niet-bewoner van de plaatsen met blauwe zone) er slechts voor korte tijd dient te parkeren.
Julie S.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Als men in het centrum overal betalend laat parkeren, dan wijkt iedereen uit naar de omliggende niet betalende straten en zullen de inwoners zelf geen plaats meer hebben.Trouwens, er is in de wijde omgeving geen enkele gemeente die in zijn centrum zoveel parkings en parkeerplaatsen heeft als Grimbergen, met dan zelfs geen shopping- en winkelstraten in dat centrum.  
Arnaud S.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Monique M.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Ik zou het niet doen. Zo veel mensen komen er niet in het centrum, enkel bij grote eventenmenten. Wij zijn geen stad, maar kleine gemeente. Het plan zou tegen de horeca en winkels van Grimbergen zijn. Zo zullen er veel minder mensen naar locale handelaars gaan en het 'parkeerprobleem' van bewoners geraakt zo ook niet opgelost want die zijn weg werken tijdens deze uren. Je nelast hier enkel mee. Ik vind dit een slecht plan, zo zal Grimbergen afsterven en raken we onze bruisende gemeente kwijt! 
Lisa E.
0 1
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 117 bijdragen