Tijdspanne blauwe- en betalende zone

In het ontwerp parkeerplan wordt een tijdspanne voorgesteld van 9u tot 21u, van maandag t.e.m. zaterdag, waarbinnen de blauwe- en betalende zone van toepassing is. 

Geef hieronder aan of u akkoord bent met deze tijdspanne of niet.

117
9

Deze feedbacks werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 117 bijdragen

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Het moet de standard 9-18u volgen, wat komt overeen met de openigsuren van de meerderheid van de winkels, en een normale werkdag voor de inwoners. Ook zaterdag uitsluiten omdat eer dit dag meer parking beschikbaar is aangezien dat er geen pendelaars parkeren in Strombeek om in Brussel te gaan werken.
Pierre L.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Blauwe zone te beperkt, zou uitgebreid dienen te worden en/of in aanpalende straten een verkeersbord E9b dat parkeren van mobilhome en vrachtwagens verbied; deze dienen dan te staan op meerdere voorziene parkings of op prive eigendom
Dirk D.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Huidige regeling in Grimbergen centrum is goed. Optie met uitbreiding naar o.a. de straat waar ik woon is niet mijn eerste keuze maar zou het wel kunnen worden. Ik ben evenwel voorstander van een heel repressief parkeerbeleid om de (meestal Franstalige ouders) te beboeten wanneer ze de parkeerregels bewust niet naleven en dit meestal met het excuus dat het maar voor 5 minuutjes is. Vijf minuutjes eerder toekomen en wat gezonde meters wandelen met respect voor de inwoners en de parkeerregels zou toch niet zo moeiliijk moeten zijn maar spijtig genoeg is dit in onze huidige maatschappij ver te zoeken.Repressie heeft wel wat personeelskost maar dit zal altijd minder zijn dan de andere opties. Men moet enkel durven verbaliseren!  
Rudi V.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Als je op restaurant gaat om 17u30 is 21u te laat. 19u zou veel beter zijn
Anne D.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Ik denk dat dit de meest effectieve blauwe zone voor Strombeek is, met een parkeerduur van 3 uur in de woonwijken (voor bezoekerscomfort) en 2 uur in de handelskern. Dit moet echter onlosmakelijk verbonden zijn aan gratis bewonerskaarten, zodat de bewoner zelf niet beperkt wordt door deze tijdsduur en met de creatie van extra parkeerruimte. Oude mechelse straat, De Rode Poort parking,...
Peter O.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

2 à 3 uur tussen 8 en 19 uur lijkt mij voldoende om naar een arts of winkel te gaan. 
Nathalie V.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

9u tot 21u lijkt mij goed. Als de tijdspanne enkel loopt van 9u tot 18u dan zijn alle parkeerplaatsen alweer bezet als alle bewoners terugkeren van hun werk. Maandag tot vrijdag lijkt mij wel voldoende aangezien op zaterdag de druk lager is. 
Anke R.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Het is gratis en dat moet zo blijven! We betalen al veel te veel belasting over onze auto's!
Gas G.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Het zwembad en sporthal vallen onder blauwe zone, dus limiet van max 3 uur parkeren is sterk aan te raden. Ook liever tijdspanne 9u to 19u.
Dirk B.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Dit is een te grote afwijking van de standaardregel uit de wegcode. Waarom betalend parkeren tot 21u? Waarom mensen die 's avonds op restaurant gaan of familie of vrienden komen bezoeken, laten betalen? Dat lijkt op winstbejag en niet op het aanpakken van een parkeerprobleem. Het parkeerprobleem situeert zich vooral in Strombeek-Bever waar Brusselaars hun lichte vrachtwagens en andere bedrijfsvoertuigen hele dagen komen parkeren. Die kan je aanpakken met een 'gewone' blauwe zone van 9u tot 18u. Alles na 18u treft ook gewone bezoekers. 
Aster F.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Ik zou zaterdag uitsluiten voor bezoek familie en vrienden Zij hebben al zoveel moeite om een parkeerplaats te vinden 
Marc C.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Wim V.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Graag wil ik aanvullend reageren op de voorgestelde tijdsspanne in het ontwerp parkeerplan. Daarin wordt voorzien dat de blauwe en betalende zones van toepassing zijn van 9u tot 21u, van maandag tot en met zaterdag. Voor de blauwe zones lijkt deze tijdsspanne mij aan de ruime kant. Een regeling van 8u tot 18u, van maandag tot en met vrijdag, komt voor mij logischer en evenwichtiger over. Dit sluit beter aan bij de gebruikelijke kantoor- en winkeluren en is bovendien in lijn met wat in veel andere Belgische gemeenten geldt. Buiten deze uren is de parkeerdruk doorgaans beperkter (zeker in Grimbergen-centrum - in Strombeek blijft de parkeerdruk langer bestaan) en lijkt bijkomende regulering minder nodig. Een gelijkaardige redenering lijkt mij ook van toepassing op de betalende zones. Hoewel deze volgens de huidige plannen enkel zouden gelden in Strombeek - waar de parkeerdruk binnen Groot-Grimbergen het hoogst is - blijft ook daar een evenwichtige aanpak belangrijk. Een tijdsspanne van 8u tot 20u lijkt in Strombeek-Bever verdedigbaar, rekening houdend met de openingsuren van de meeste handelszaken, terwijl een toepassing tot 21u weinig extra meerwaarde lijkt te bieden.
Nicolas K.
0 1
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Ik ben tegen betalend parkeren, tenzij het in een duidelijk afgebakende en bewaakte (ondergrondse) parking zou zijn.  
Denis D.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Ik zie echt niet het nut om blauwe zone en/of betalend parkeren in te stellen. Dan kan je bijna niet meer op familiebezoek (zoon en moeder wonen in strombeek) of naar het CC of naar volwassenonderwijs. Voorzie parking op wandelafstand van het centrum en dan doe je een gezonde wandeling. Indien het komt moet er handhaving komen en ik dacht dat grimbergen ging besparen ipv parkeerwachters aan te nemen. Ik vermoed dat hier een verdienmodel zit in de businesscase en niet het welzijn van de bevolking.
Patrick O.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Ik wil graag uitleggen dat ik geen voorstander ben van het plaatsen van een blauw parkeerbord. Er is vandaag al voldoende parkeergelegenheid voor iedereen, en een dergelijke maatregel zou het dagelijkse leven in Grimbergen verder beperken, terwijl het centrum nu al te weinig dynamiek en levendigheid kent.   Het zou beter zijn om de huidige situatie te behouden en in plaats daarvan externe activiteiten en initiatieven te stimuleren die mensen van buitenaf aantrekken. Zo kunnen meer bezoekers de prachtige gemeente Grimbergen ontdekken, wat positief zou zijn voor het lokale leven, de handel en de sfeer in het centrum.
Samir S.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Dominik D.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Zelf woon ik in het centrum van Grimbergen dichtbij het gemeentehuis. Aangezien ik geen parkeerplek heb, moet ik steeds op straat een plekje vinden. De voorbije 5 jaar ervaarde ik dit zelden als moeilijk (uitgezonderd kerstmarkt of kermis). Ik vind steeds wel een plekje op de parking aan het gemeentehuis of die van het Prinsenbos. Indien een blauwe zone invoeren gunstig kan zijn voor de lokale handelaars, heb ik daar niets op tegen. Enkel op voorwaarde dat de blauwe zone maximum van 9-18u geldig is en voor minstens 4u - ofwel enkel van maandag tot en met vrijdag van toepassing is.1/ Indien je als inwoner van het centrum vrienden of familie op bezoek ontvangt tijdens het weekend, is het fijn dat zij een hele voor- of namiddag op bezoek kunnen komen 'zonder timer'. 2/ Ook voor andere bezoekers heb je met 2u of 3u niet voldoende tijd om te genieten van wat het centrum van Grimbergen te bieden heeft. Op een zonnige dag lunchen en wandelen neemt al snel meer dan 3u in beslag.3/ Daarnaast vrees ik dat een blauwe zone met kortparkeren van 2-3u de parkeerdrukte op de parking van het Prinsenbos zal opdrijven, waardoor de personen die effectief de nood hebben om langer dan 2-3u in Grimbergen te blijven er minder gemakkelijk een plekje gaan kunnen vinden. Het parkeergemak is één van de redenen dat ik buiten Brussel ben gaan wonen en dit zou ik niet graag willen zien veranderen. Alvast bedankt om ook rekening te houden met de inwoners van het centrum van Grimbergen.
Florence K.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Monique M.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Oké, maar alleen tijdens kantooruren: 8.00-18.00 uur.
Philippe B.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Om de overlast voor de bewoners in hun straat te beperken, dient de parkeerschijfplicht te worden beperkt. Bijvoorbeeld van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.
Alain V.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

François V.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Standaard tijdspanne zoals voorgeschreven in de wegcode (9u-18u)
Lars V.
0 0
lees meer

Tijdspanne blauwe- en betalende zone

Van 09:00 tot 17:00 uur
Patrick R.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 117 bijdragen