Jullie bijdragen

Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat

Pas kruispunt beigemsesteenweg - Hof Van Obbergenstraat - daalstraat aan

Het kruispunt beigemsesteenweg - Hof Van Obbergenstraat - daalstraat is niet voorzien om een mix van normaal verkeer en zwaar verkeer tegelijk, in beide richtingen toe te laten. Vrachtwagens rijden zichzelf continue vast komende van Hof Van Obbergenstraat naar daalstraat (of omgekeerd) deze hoek is te smal voor vele vrachtwagens. 

Maak dit een veilig kruispunt. 

Dieter G.
0 1
lees meer

Thema 1: snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte)

infrastructurele maatregelen en/of vaste trajectcontrole

De Beigemsesteenweg (kasseigedeelte) is zone 30, maar doorgaand verkeer houdt zich NIET aan 30km/u. Zelfs als er een teller met snelheidsaanduiding staat, rijden de (vracht)auto’s te snel. Dit brengt extra geluids- en triloverlast teweeg door het kasseien wegdek, met een negatief effect op de leefbaarheid in deze straat, die nu slechter is dan voor de invoering van het mobiliteitsplan. Enkel infrastructurele maatregelen kunnen dit verhelpen, zoals wegversmallingen, asverschuivingen en vaste trajectcontrole. Handhaving (flitscontroles) kan altijd als extra maar heeft geen blijvend effect en is dus niet efficiënt. Indien deze maatregelen niet worden ingevoerd, dan verergert de situatie nog, want vanaf de zomer 2024 komt er op de Meerstraat een vaste trajectcontrole, waardoor er nog meer bestuurders de kasseien zullen oprijden om boetes op de Meerstraat te vermijden.

 

Om onder meer digitale uitsluiting te voorkomen, hebben volgende 7 mensen deze stelling manueel ondertekend: Dominique M., Cynthia T, Kobe W, Anne V, Karien T, Anne S, Daniel M

Bewoners van beigemsesteenweg van kerselaar tot obbergenkouter B.
0 0
lees meer

Andere suggesties

Meerstraat

Het is duidelijk dat de Meerstraat veel verkeer krijgt, zeker tijdens de spits.  Er ontbreekt een fietspad en een voetpad.  Bovenal moet er gewerkt worden aan de handhaving van de snelheidsbeperking en het inhaalverbod.  Er mogen ook controles gebeuren 's nachts, het is hier soms een racebaan.

Wanneer een voertuig half op straat, half op de berm geparkeerd staat, wordt de situatie enorm gevaarlijk: voetgangers hebben te weinig plaats en wagens blijven elkaar kruisen op een versmalde rijbaan.  Ook hier graag meer controle en verbalisering.  Voor sommige automobilisten is een kras op hun wagen erger dan een omvergereden persoon.

Kristel M.
0 1
lees meer

Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat

Geen knip in de Beigemsesteenweg

De Beigemsesteenweg graag terug bereidbaar in de twee richtingen. Iedereen rijdt graag met zijn wagen. Het is dus asociaal om bepaalde straten af te sluiten, bijvoorbeeld door middel van een knip. Ik begrijp dat bewoners klagen over gedaver bij druk verkeer. Het opvolgen van de werken van de nutsbedrijven, enkele maanden na de uitvoering ervan, zou al veel helpen. Ter hoogte van het  kruispunt Beigemsesteenweg - Obbergenkouter ligt een diepe put die blijkbaar niet hersteld geraakt. 

Gisele D.
0 1
lees meer

Andere suggesties

Beter traag en vlot verkeer dan STILSTAAN , stop de knip ... stop verkeersvertragers 

Big Brother is watching you ...

de aankomende ANPR camera's zullen naar mijn gevoel weer een beetje vrijheid wegnemen in ons korte leven maar langs de andere kant zal het effect van trager en aangepaste snelheid een positief effect hebben op de circulatie in ons "groot" Grimbergen.straten zoals Meerstraat, beigemse steenweg ,zijpstraat zullen geen racebaan meer zijn maar stop met 

verkeersdrempels , paaltjes en straten knippen want deze leiden enkel tot files , als iedereen een gelijke snelheid heeft kan alles vlot en veilig verlopen.

maak gerust van bv het Zonneveld "eigen thuis" volledig zone 30 met Trajectcontrole maar dan worden deze wegen tenminste gebruikt en ga je niet iedereen naar de zelfde wegen sturen waar je tot stilstand komt tijdens de spitsuren omdat je te geconcentreerd iedereen naar dezelfde richting stuurt.

het is niet normaal meer dat je om 7u s'ochtends vanuit Humbeek 35 a 40min moet tellen om de ring te nemen aan de hellebeekstraat 

 

Ik vraag dus om alle straten terug toegankelijk te maken zodat verkeer terug normaler kan verlopen EN niet te vergeten we betalen ten slotte allen gemeente en verkeersbelastingen om onze infrastructuur te GEBRUIKEN.

Indien niet moet er ook nagedacht worden over daling van deze belastingen want dit was een berekening op het voorgaande gekende en vertrouwde wegennet in onze gemeente!

David V.
0 0
lees meer

Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat

Een verkeersfilter (knip) in tracé van Kerselaar tot Obbergenkouter (kassei) zou een goede maatregel zijn.

Het tracé van Kerselaar tot Obbergenkouter (kassei) van de Beigemsesteenweg, zoals ook het hogere gedeelte van de Beigemsesteenweg (van kerk tot Koppendries), is in het Mobiliteitsplan Beigem ingekleurd en definitief vastgelegd als erftoegangsweg (en is dus geen lokale ontsluitingsweg zoals bijvoorbeeld de Meerstraat en de Daalstraat dat wel zijn). Een erftoegangsweg (EW) wordt in de nieuwe wegcategorisering in het Ruimtelijk Structuurplan Vlaanderen (RSV) gedefinieerd als een lokale weg die geen verbindende functie heeft en enkel directe toegang geeft tot de percelen langs die weg. Erftoegangswegen worden ingericht vanuit het principe van maximale leefkwaliteit: de woon- en verblijfsfunctie primeert boven de verkeersfunctie die beperkt en ondergeschikt is. Zo is het nu bepaald. Het ligt dus voor de hand dat ook in dit gedeelte van de Beigemsesteenweg, net zoals in het hogere gedeelte, eveneens een verkeersfilter (een zogenaamde knip) komt. Een verkeersfilter weert immers deels het gemotoriseerd verkeer en maakt het zo voor andere weggebruikers en voor de buurt veiliger, comfortabeler en leefbaarder.

Roeland T.
0 1
lees meer
Ontdek ze allemaal