Even opfrissen
Bekijk alle info
Evaluatie
Bekijk hier alle suggesties
Jullie bijdragen
Andere suggesties
Meerstraat problemen risico fietsers/zwakke weggebruikers
Bij de Meerstraat is er op vele plaatsen geen fietspad, op andere plaatsen iets dat gemarkeerd is als fietspad, maar woningen hun voortuin de kasseien over gooiden, waardoor men eigenlijk zo goed als overal op de baan moet rijden.
De Meerstraat is een baan met veel passage, nog meer na de ingrepen in de Beigemse. Toch merkt men daar nooit enige handhaving. Los van zelf al videos te hebben waar zelfs een lijnbus misschien richting 70 à 80 per uur er reed, is het niet enkel de problematiek van snelheid en iets dat dus opgevolgd ka met enkel cameras: Fietsen worden ook continu voorbij gestoken tot zelfs in bochten toe of over een witte lijn op linkerrijvak, waar de inhaler dan soms nipt moet bijdraaien als er toch een tegenligger blijkt te zijn. In de meeste gevallen lukt alles rakelings, maar ook ik ben al 2 keer geclipt geweest hierdoor waarvan 1 valpartij (Gelukkig rij ik er niet zo snel zelfs met een ebike, net wegens dit wetende). Tegelijk staan de voetpaden/fietspaden ook continu volgeparkeerd waardoor ook de zwakke weggebruiker te voet op de baan moet, dit zijn geen gezonde toestanden.
Tenzij men hier ooit opteert voor een deftig fietspad, dringt meer toezicht zich op, of is het wachten op een ongeval.
Thema 1: snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte)
Te zot voor woorden
Onbegrijpelijk wat er allemaal gebeurd in grimbergen. Zorg eerst dat er fatsoenlijke fietsbaden worden aangelegd.
Andere suggesties
Kindvriendelijk voetbalverkeer
Het mobiliteitsplan voor Beigem heeft rond de school gezorgd voor extra veiligheid. De eenrichtingsstraten zorgen ervoor dat kinderen (en ouders) alleen rekening hoeven te houden met verkeer dat van één kant komt. Toch is er één straat die niet is opgenomen in het eenrichtingsbeleid, wat begrijpelijk is gezien de focus op de school.
Als bewoner van de Parklaan, die het Beigemse voetbal in de afgelopen jaren heeft zien opleven, zien wij ook het grote aantal kinderen die komen voetballen in Beigem. In vergelijking met de situatie bij de school, is er van maandag tot en met zondag een hogere verkeersconcentratie en extra chaos. Hierdoor is de Parklaan geen geschikte plek voor kinderen en jonge tieners om zorgeloos naar hun favoriete sport te pendelen, noch voor het tiental jonge kinderen van de Parklaan zelf.
Suggestie: Voeg de Parklaan toe aan het eenrichtingsverkeer en maak zo het voetbalverkeer veiliger en kindvriendelijker, zodat ook ouders hun kinderen met de fiets naar het voetbal kunnen laten gaan. De exacte richting laten we over aan de experts en hun datamodellen.
Los van mogelijke aanpassingen, is het verbeteren van de zichtbaarheid van de wegcode in de betreffende zone. Dit kan worden bereikt door de plaatsing van de bordjes te heroverwegen en markeringen op de grond aan te brengen. Bestuurders zullen beter geïnformeerd zijn over de snelheidsbeperkingen. Alvast bedankt om het voorstel in overweging te nemen.
We horen graag van u wat het wordt!
Mvg.
Parklaan'r
Andere suggesties
Mobiliteitsplan Beigem
Als inwoner vd Molenstr hebben wij maar 1 uitweg naar de Daalstr. wanneer we richting Vilvoorde rijden en dat is de Bunderstr. Op de hoek Bunderstr en Daalstr is het gevaarlijk de baan op te rijden daar er geen zicht is op het fietspad vd Daalstr. links. Spiegels aan de overkant zijn welkom. En de bewoners op de hoek verplichten hun haag aan de volledige voorkant lager te knippen is wenselijk. Of nog beter : de Gustaaf De Donderstr. 2 richtings verkeer maken, dat kan perfect met 30/u en fietsstr. Het zou voor ons veel praktischer zijn om via de G D D straat, Daalstr. richting Humbeeksesteenweg te rijden om naar Humbeek (Co Markt) en bakker te gaan, vooral als jullie aan de Noordkant van Beigem weeral werken gaan doen. Richting Meerstraat rijden is het ook geen lachertje met die voetbalpleinen. Gans Grimbergen en omstreken komt daar op het plein spelen en de Beigemmenaar het leven zuur maken. Opstopping op Beigemsesteenweg en Parklaan door hun geparkeerde wagens. Laat ze samenkomen ergens in Grimbergen op een parking en breng ze met de bus naar de voetbal. In het mobiliteitsplan is er alleen gekeken naar de school, die dan ook veelal bevolkt wordt door leerlingen van buiten Beigem. De inwoners tellen niet mee ! Waar is ons goede oude Beigem van vroeger naar toe ? Iedereen klaagt en zaagt hier over het nieuwe mobiliteitsplan, maar zo te zien zijn er weinig reacties op jullie site. Misschien zijn jullie niet bereikbaar genoeg voor de doorsnee inwoner. mvg Christiane.
Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat
Overlast sluipverkeer Beigemsesteenweg kassei
De Beigemsesteenweg vanaf Kerk richting Kerselaar wordt systematisch door sluipverkeer gebruikt. Tijdens de piekmomenten 7-9u en 16-19u is er non-stop zéér luide en zéér snelle passage. Ook vrachtverkeer blijft de kassei belasten.
Ter hoogte van de weide op de kassei wordt er opgetrokken in beide richtingen. Tot aan de geparkeerde wagens.
Enkel met een permanente flitspaal, permanente trajectcontrole (voorbeeld zie Wolvertem centrum) en permanente wegversmallingen zullen mensen zich aan de gewenste snelheid WILLEN dus kunnen houden.
Doorgaand verkeer door Beigem centrum laten scheren is NIET LEEFBAAR.
Knip aan het rond punt met de Daalstraat, zodat verkeer de grote toegangswegen gebruikt tussen Humbeek en Vilvoorde en niet via Beigem centrum gaat.
De Daalstraat nodigt uit als doorgang voor alle verkeer maar deze mondt uit in klein Beigem centrum, een kassei en kleine straten. Misschien aan het rond punt de bron eens aanpakken en het verkeer daar reeds herleiden in plaats van uit te nodigen in de Daalstraat en door Beigem centrum en kassei te sturen.
Andere suggesties
Meerstraat - fietspad
Spijtig dat er in dit nieuwe plan weeral geen rekening gehouden wordt met een fietspad op de Meerstraat - gedeelte kerkhof Beigem naar Grimbergen. Door alle maatregelen komt er meer verkeer op de toch al drukke Meerstraat. Het is ongehoord dat hier nog geen bereidbaar fietspad is. Meer met de fiets verplaatsen betekent hier meer gevaar lopen.