We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Jullie bijdragen

Andere suggesties

Oorzaak van lange filles tot op Beigemsestwg is meestal slechte problemen doorstroming Brusselsestwg of Vilvoordsestwg.

Vertraging openbaar vervoer en slechte doorstroming verkeer en vrachtwagens op nationale gewestwegen. 

Dit stond in het mobilteitsplan, waarom werd het nog niet opgelost? Er is geen schoolingang op Brusselsestwg. De extra zebrapaden en 30km/u waren tijdelijk voor werken in 't dorp die min of meer gedaan zijn. Waarom is dat nog niet verwijderd op Brusselsestwg. De Wolvertemsestwg en Vilvoordsestwg is nog erger door slecht afgestelde verkeerslichten die geen voorrang geven aan openbaar vervoer vrachtwagens. Deze filles met stoppen en optrekken aan te trage verkeerslichten voor zwaar vervoer op gewestwegen is vervuilend. 

 

Het stond in het mobiliteisplan als volgt: 'De doorstroming van de Vilvoordesteenweg en de Brusselsesteenweg is vooral tijdens de spitsmomenten beperkt ter hoogte van de verkeerslichten. Mogelijks moeten we hier bijkomende oplossingen onderzoeken."

 

Wanneer gaat men hier iets aan doen, die zijstraten met sluipverkeer van Viaduct Vilvoorde blijven voorrang geven is niet logisch en verstoord heel de regio. Op de Viaduct is het nu 50km/u, dat is dezelfde snelheid als op sommige parallel lopende gemeentewegen met minder kilometers voor doorgaand verkeer. Dit kan toch niet de bedoeling zijn!

Berlinda D.
0 0
lees meer

Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat

Oplossing zwaar verkeer EN zwakke weggebruikers

Een oplossing om het zwaar verkeer uit de kleine straten te houden EN zwakke weggebruikers eindelijk een veilig fiets- en voetpad aan te bieden is in mijn ogen zowel de Meerstraat als de Beigemsesteenweg éénrichting te maken. 

Meerstraat maak je éénrichting van Humbeek naar Grimbergen en de Beigemsesteenweg maak je éénrichting van Grimbergen naar Humbeek. Op die manier blijft het zwaar verkeer uit de kleine straartjes en worden deze niet meer belast. Door deze straten éénrichting te maken kan er ook plaats gemaakt worden om hier een deftig en veilig fiets- en voetpad aan te leggen. 

Sarina V.
0 4
lees meer

Andere suggesties

Meerstraat problemen risico fietsers/zwakke weggebruikers

Bij de Meerstraat is er op vele plaatsen geen fietspad, op andere plaatsen iets dat gemarkeerd is als fietspad, maar woningen hun voortuin de kasseien over gooiden, waardoor men eigenlijk zo goed als overal op de baan moet rijden.

 

De Meerstraat is een baan met veel passage, nog meer na de ingrepen in de Beigemse. Toch merkt men daar nooit enige handhaving. Los van zelf al videos te hebben waar zelfs een lijnbus misschien richting 70 à 80 per uur er reed, is het niet enkel de problematiek van snelheid en iets dat dus opgevolgd ka met enkel cameras: Fietsen worden ook continu voorbij gestoken tot zelfs in bochten toe of over een witte lijn op linkerrijvak, waar de inhaler dan soms nipt moet bijdraaien als er toch een tegenligger blijkt te zijn. In de meeste gevallen lukt alles rakelings, maar ook ik ben al 2 keer geclipt geweest hierdoor waarvan 1 valpartij (Gelukkig rij ik er niet zo snel zelfs met een ebike, net wegens dit wetende). Tegelijk staan de voetpaden/fietspaden ook continu volgeparkeerd waardoor ook de zwakke weggebruiker te voet op de baan moet, dit zijn geen gezonde toestanden.

 

Tenzij men hier ooit opteert voor een deftig fietspad, dringt meer toezicht zich op, of is het wachten op een ongeval.

Bart D.
0 1
lees meer

Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat

ERFTOEGANGSWEG >< DOORGANGSWEG

Sinds de invoering van het mobiliteitsplan Beigem, merk ik meer verkeer in de Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat, ook zwaar vrachtverkeer, dat dit deel als doorgangsweg gebruikt. De leefbaarheid gaat erop achteruit, terwijl de bedoeling van het mobiliteitsplan net was om de leefbaarheid te verhogen door dit stuk als erftoegangsweg in te kleuren. De voorgestelde ontdubbeling van de verkeersrichting mist zijn doel : er kan nog steeds doorgaand verkeer van kruispunt Daalstraat tot aan de Kerselaar, en dus ook zwaar vrachtverkeer. Om alle doorgaand verkeer te weren in deze erftoegangsweg, is een knip de enige oplossing : ofwel t.h.v. de kerk, ofwel t.h.v. de aansluiting met Ten Doorn (om de “omrij-inspanning” van de bewoners te verdelen). Ter hoogte van de kerk, kan je hiermee een mooi dorpsplein creëren, om ons pittoresk dorp terug karakter te geven. Geen geld? Sla dan wat paaltjes ter hoogte van Ten Doorn, zoals ook in de Beukendreef, dat is de goedkoopste oplossing. Of anders ten minste (maar duurder) camera-controle om >3,5tonners te weren (anders gaan ze gewoon die van de Meerstraat omzeilen) en vaste traject-controle om 30km/u te handhaven. In heel Vlaanderen vindt men tegenwoordig structurele maatregelen, traject-controles en camera-controles om doorgaand verkeer te weren uit erftoegangswegen en om snelheid te handhaven. Het is de norm geworden. Na wat vloeken, geraakt iedereen eraan gewoon.

Anne V.
0 0
lees meer

Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat

Voorstellen om het (zwaar) doorgaand gemotoriseerd verkeer te weren

In de ontvangen petitie van de bewoners uit het gedeelte van de Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat worden enkele voorstellen aangehaald om het (zwaar) doorgaand gemotoriseerd verkeer in dit weggedeelte te weren, zijnde: 

het invoeren van een verkeersknip t.h.v. de kerk; het invoeren van een verkeersknip t.h.v. de aansluiting met Ten Doorn;  de ontdubbeling van de verkeersrichting in dit weggedeelte van de Beigemsesteenweg. Komende vanuit de Obbergenkouter kunnen bestuurders in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte) ofwel naar rechts ofwel naar links rijden. Het stuk Beigemsesteenweg tussen Obbergenkouter en Meerstraat wordt dus enkelrichting waarbij enkel nog in de richting van Grimbergen kan gereden worden. Het stuk Beigemsesteenweg tussen Obbergenkouter en Daalstraat blijft in beide richtingen toegankelijk.
Gemeente Grimbergen
0 6
lees meer

Andere suggesties

Verkeerslichten Grimbergen station aanpassen

Verkeerslichten Grimbergen station tijden piekuren aanpassen ten voordele van het verkeer van/naar Beigem Humbeek

Sabrina D.
0 2
lees meer
Ontdek ze allemaal