Even opfrissen
Bekijk alle info
Evaluatie
Bekijk hier alle suggesties
Jullie bijdragen
Thema 1: snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte)
Permanente en duurzame handhaving 30 km/u in kassei- en dorpsstraat Beigem (Beigemsesteenweg)
De Beigemsesteenweg (kasseigedeelte) is zone 30, maar doorgaand verkeer houdt zich NIET aan 30 km/u. Zelfs als er een teller met snelheidsaanduiding staat, rijden de meeste (vracht)auto's te snel. Dit brengt extra geluids- en triloverlast teweeg wegens het kasseien wegdek, met erg veel hinder voor de leefbaarheid in deze landelijke dorpsstraat en kasseiweg (cf. RUP), die nu slechter is dan voor de invoering van het mobiliteitsplan. Enkel infrastructuurmaatregelen zoals wegversmallingen, asverschuivingen en vaste trajectcontrole, kunnen dit verhelpen. Flitscontroles kunnen altijd als extra maar hebben geen blijvend effect en zijn dus niet echt doeltreffend en duurzaam. Als deze maatregelen niet worden ingevoerd, dan zal de situatie nog verergeren, want vanaf deze zomer komt er op de Meerstraat een vaste trajectcontrole waardoor nog meer bestuurders deze kassei- en dorpsstraat boven de Meerstraat zullen verkiezen om zo boetes te vermijden. Een permanente en duurzame aanpak is dus de enige goede oplossing.
Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat
Het doorgaand gemotoriseerd verkeer weren dmv een verkeersknip
Sinds de invoering van het mobiliteitsplan Beigem, merk ik meer verkeer in de Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat, ook zwaar vrachtverkeer. De leefbaarheid in mijn straat gaat erop achteruit. Als er geen maatregelen worden genomen, dan gaat dit nog verergeren, eens er op de Meerstraat vanaf de zomer 2024 een vaste trajectcontrole komt! De voorgestelde ontdubbeling van de verkeersrichting mist zijn doel : er kan nog steeds doorgaand verkeer van kruispunt Daalstraat tot aan de Kerselaar. Om alle doorgaand verkeer te weren in deze erftoegangsweg, is een knip de enige oplossing : ofwel t.h.v. de kerk, ofwel t.h.v. de aansluiting met Ten Doorn (om de “omrij-inspanning” van de bewoners te verdelen).
Om onder meer digitale uitsluiting te voorkomen, hebben volgende 11 mensen deze stelling manueel ondertekend: Roeland T, Dirk D, Isabel G, Wendy D, Raymond B, Christiane D, Monique B, Svitlana P, Thierry V, Karen A, Francis L
Andere suggesties
Mobiliteitsplan Beigem
Als inwoner vd Molenstr hebben wij maar 1 uitweg naar de Daalstr. wanneer we richting Vilvoorde rijden en dat is de Bunderstr. Op de hoek Bunderstr en Daalstr is het gevaarlijk de baan op te rijden daar er geen zicht is op het fietspad vd Daalstr. links. Spiegels aan de overkant zijn welkom. En de bewoners op de hoek verplichten hun haag aan de volledige voorkant lager te knippen is wenselijk. Of nog beter : de Gustaaf De Donderstr. 2 richtings verkeer maken, dat kan perfect met 30/u en fietsstr. Het zou voor ons veel praktischer zijn om via de G D D straat, Daalstr. richting Humbeeksesteenweg te rijden om naar Humbeek (Co Markt) en bakker te gaan, vooral als jullie aan de Noordkant van Beigem weeral werken gaan doen. Richting Meerstraat rijden is het ook geen lachertje met die voetbalpleinen. Gans Grimbergen en omstreken komt daar op het plein spelen en de Beigemmenaar het leven zuur maken. Opstopping op Beigemsesteenweg en Parklaan door hun geparkeerde wagens. Laat ze samenkomen ergens in Grimbergen op een parking en breng ze met de bus naar de voetbal. In het mobiliteitsplan is er alleen gekeken naar de school, die dan ook veelal bevolkt wordt door leerlingen van buiten Beigem. De inwoners tellen niet mee ! Waar is ons goede oude Beigem van vroeger naar toe ? Iedereen klaagt en zaagt hier over het nieuwe mobiliteitsplan, maar zo te zien zijn er weinig reacties op jullie site. Misschien zijn jullie niet bereikbaar genoeg voor de doorsnee inwoner. mvg Christiane.
Andere suggesties
Beigemsesteenweg: Eenrichtingsverkeer voor de hele straat in dezelfde richting
De zelfde rijrichting voor de hele straat zou meer duidelijkheid brengen voor buitenstaanders die op bezoek komen. Nu heel veel spookrijder + belasting van de Gemeentehuisstraat door voertuigen die niet perse door de school straat moeten.
Dit dubbele eenrichtingsverkeer is ook heel onhandig voor de bewoners die bv 2x heel Beigem door moeten om gewoon naar de apotheek te gaan, want je moet heel wat zijstraten door ipv Beigemsesteenweg af en Meerstraat op.
Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat
Het doorgaand gemotoriseerd verkeer weren dmv een verkeersknip
Sinds de invoering van het mobiliteitsplan Beigem, merk ik meer verkeer in de Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat, ook zwaar vrachtverkeer. De leefbaarheid in mijn straat gaat erop achteruit. Als er geen maatregelen worden genomen, dan gaat dit nog verergeren, eens er op de Meerstraat vanaf de zomer 2024 een vaste trajectcontrole komt! De voorgestelde ontdubbeling van de verkeersrichting mist zijn doel : er kan nog steeds doorgaand verkeer van kruispunt Daalstraat tot aan de Kerselaar. Om alle doorgaand verkeer te weren in deze erftoegangsweg, is een knip de enige oplossing : ofwel t.h.v. de kerk, ofwel t.h.v. de aansluiting met Ten Doorn (om de “omrij-inspanning” van de bewoners te verdelen).
Om onder meer digitale uitsluiting te voorkomen, hebben volgende 10 mensen deze stelling manueel ondertekend: Mien H, Jeanine V, Jozef D, Bob H, Stan V, Sofie S, Gert V, Kato D, Zoé D, Ward D