Jullie bijdragen

Thema 1: snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte)

Snelheid in de Beigemsesteenweg

Op basis van de ontvangen meldingen inzake de snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte) werden snelheidsmetingen uitgevoerd. Uit de resultaten hiervan blijkt dat de gemiddelde snelheid hier inderdaad nog iets te hoog ligt. 

We denken onder meer aan volgende oplossingen om bestuurders de geldende snelheidslimiet te doen naleven:

infrastructurele maatregelen zijnde wegversmallingen of asverschuivingen; handhaving: dit kan door flitscontroles, een verplaatsbare flitsmodule of een vaste trajectcontrole.
Gemeente Grimbergen
0 7
lees meer

Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat

Het doorgaand gemotoriseerd verkeer weren dmv een verkeersknip

Sinds de invoering van het mobiliteitsplan Beigem, merk ik meer verkeer in de Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat, ook zwaar vrachtverkeer. De leefbaarheid in mijn straat gaat erop achteruit. Als er geen maatregelen worden genomen, dan gaat dit nog verergeren, eens er op de Meerstraat vanaf de zomer 2024 een vaste trajectcontrole komt! De voorgestelde ontdubbeling van de verkeersrichting mist zijn doel : er kan nog steeds doorgaand verkeer van kruispunt Daalstraat tot aan de Kerselaar. Om alle doorgaand verkeer te weren in deze erftoegangsweg, is een knip de enige oplossing : ofwel t.h.v. de kerk, ofwel t.h.v. de aansluiting met Ten Doorn (om de “omrij-inspanning” van de bewoners te verdelen).

Om onder meer digitale uitsluiting te voorkomen, hebben volgende 8 mensen deze stelling manueel ondertekend: Alexis M., Dominique M., Cynthia T, Kobe W, Anne V, Karien T, Anne S, Daniel M

Bewoners van beigemsesteenweg van kerselaar tot obbergenkouter B.
0 0
lees meer

Thema 2: veilige schoolomgevingen

situatie in schoolomgeving 't Mierken

De situatie rond de school is ten stelligste verbeterd. Er is minder 'verkeersagressie' rond de tijdstippen dat de school start en stopt. Men rijdt niet meer over de voetpaden tussen de Gemeentehuisstraat en de Parklaan (terwijl daar kinderen stappen/fietsen) omdat er nu geen wagens meer uit beide richtingen (door de éénrichtingsinvoering tss Gemeentehuisstraat en Parklaan) komen die elkaar willen 'passeren' terwijl er al wagens geparkeerd staan, wat uiteindelijk resulteerde voor de éénrichtingsinvoering in drie wagens naast elkaar. De snelheid is fors gedaald en het 'zwaar vervoer ' is geweerd doordat er een 'knip' gekomen is. Alles verloopt rustiger. Buiten de schooluren rijden er ook geen 'snelheidsduivels' meer door wat mooi meegenomen is. 

Hein R.
0 1
lees meer

Andere suggesties

Oorzaak van lange filles tot op Beigemsestwg is meestal slechte problemen doorstroming Brusselsestwg of Vilvoordsestwg.

Vertraging openbaar vervoer en slechte doorstroming verkeer en vrachtwagens op nationale gewestwegen. 

Dit stond in het mobilteitsplan, waarom werd het nog niet opgelost? Er is geen schoolingang op Brusselsestwg. De extra zebrapaden en 30km/u waren tijdelijk voor werken in 't dorp die min of meer gedaan zijn. Waarom is dat nog niet verwijderd op Brusselsestwg. De Wolvertemsestwg en Vilvoordsestwg is nog erger door slecht afgestelde verkeerslichten die geen voorrang geven aan openbaar vervoer vrachtwagens. Deze filles met stoppen en optrekken aan te trage verkeerslichten voor zwaar vervoer op gewestwegen is vervuilend. 

 

Het stond in het mobiliteisplan als volgt: 'De doorstroming van de Vilvoordesteenweg en de Brusselsesteenweg is vooral tijdens de spitsmomenten beperkt ter hoogte van de verkeerslichten. Mogelijks moeten we hier bijkomende oplossingen onderzoeken."

 

Wanneer gaat men hier iets aan doen, die zijstraten met sluipverkeer van Viaduct Vilvoorde blijven voorrang geven is niet logisch en verstoord heel de regio. Op de Viaduct is het nu 50km/u, dat is dezelfde snelheid als op sommige parallel lopende gemeentewegen met minder kilometers voor doorgaand verkeer. Dit kan toch niet de bedoeling zijn!

Berlinda D.
0 0
lees meer

Andere suggesties

Obbergenkouter : zwaar verkeer en niet respecteren van zone 30km/uur

. 30km/uur => betere zichtbaarheid van het verkeersteken en snelheidscontroles

. 3.5 ton verbodsteken (enkel laden en lossen) => idem, meer visibilteit en controles onder anders ook s'nachts (tussen 4u en 4.30u)

. knip zevensterre : waar exact?

. Obbergenkouter - éénrichtings verkeer vanuit het dorp richting Meerstraat

. knip dorp Beigem aan de kerk (anders wordt de Obbergenkouter de weg voor verkeer van en naar de Daalstraat als de knip zicht bevindt op de Beigemse stw) waardoor de dakgebintes van de huizen, de glasramen van de kerk misschien wat meer gespaard worden (betonplaten in Obbergenkouter bewegen en trillen verder naar onze huizen en kerk) alsook meer rust en respect voor kerkelijke gebeurtenissen oa begrafenissen, etc.

Ann V.
0 0
lees meer

Andere suggesties

Minder filles tot Beigem of Veldkant door betere doorstroming op Brusselsestwg, Wolvertemsestwg en Vilvoordestwg.

Slecht afgestelde lichten veroorzaken veel miserie voor doorgaand verkeer en openbaar vervoer door zijstraten van sluipgemeentewegen die kruispunten van gewestwegen verstoren. In centrum Grimbergen de verkeerslichten afstellen met voorrang voor openbaar vervoer en verkeer van gewestwegen!

Desnoods stoppen als sluipstroomroute van en naar andere provincies via de sluipgemeentewegen die kruispunten gewestwegen verstoren door werken Viaduct Vilvoorde en deze gemeentewegen route knippen in het midden (mobiliteitsplan centrum herbekijken) in plaats van de hele regio in alle gehuchten van Humbeek tot Strombeek op stelten te zetten in het voordeel van sluipstroomroute voor andere provincies.

Berlinda D.
0 0
lees meer
Ontdek ze allemaal