Even opfrissen
Bekijk alle info
Evaluatie
Bekijk hier alle suggesties
Jullie bijdragen
Andere suggesties
Meerstraat - fietspad
Spijtig dat er in dit nieuwe plan weeral geen rekening gehouden wordt met een fietspad op de Meerstraat - gedeelte kerkhof Beigem naar Grimbergen. Door alle maatregelen komt er meer verkeer op de toch al drukke Meerstraat. Het is ongehoord dat hier nog geen bereidbaar fietspad is. Meer met de fiets verplaatsen betekent hier meer gevaar lopen.
Andere suggesties
Minder filles tot Beigem of Veldkant door betere doorstroming op Brusselsestwg, Wolvertemsestwg en Vilvoordestwg.
Slecht afgestelde lichten veroorzaken veel miserie voor doorgaand verkeer en openbaar vervoer door zijstraten van sluipgemeentewegen die kruispunten van gewestwegen verstoren. In centrum Grimbergen de verkeerslichten afstellen met voorrang voor openbaar vervoer en verkeer van gewestwegen!
Desnoods stoppen als sluipstroomroute van en naar andere provincies via de sluipgemeentewegen die kruispunten gewestwegen verstoren door werken Viaduct Vilvoorde en deze gemeentewegen route knippen in het midden (mobiliteitsplan centrum herbekijken) in plaats van de hele regio in alle gehuchten van Humbeek tot Strombeek op stelten te zetten in het voordeel van sluipstroomroute voor andere provincies.
Andere suggesties
Beter traag en vlot verkeer dan STILSTAAN , stop de knip ... stop verkeersvertragers
Big Brother is watching you ...
de aankomende ANPR camera's zullen naar mijn gevoel weer een beetje vrijheid wegnemen in ons korte leven maar langs de andere kant zal het effect van trager en aangepaste snelheid een positief effect hebben op de circulatie in ons "groot" Grimbergen.straten zoals Meerstraat, beigemse steenweg ,zijpstraat zullen geen racebaan meer zijn maar stop met
verkeersdrempels , paaltjes en straten knippen want deze leiden enkel tot files , als iedereen een gelijke snelheid heeft kan alles vlot en veilig verlopen.
maak gerust van bv het Zonneveld "eigen thuis" volledig zone 30 met Trajectcontrole maar dan worden deze wegen tenminste gebruikt en ga je niet iedereen naar de zelfde wegen sturen waar je tot stilstand komt tijdens de spitsuren omdat je te geconcentreerd iedereen naar dezelfde richting stuurt.
het is niet normaal meer dat je om 7u s'ochtends vanuit Humbeek 35 a 40min moet tellen om de ring te nemen aan de hellebeekstraat
Ik vraag dus om alle straten terug toegankelijk te maken zodat verkeer terug normaler kan verlopen EN niet te vergeten we betalen ten slotte allen gemeente en verkeersbelastingen om onze infrastructuur te GEBRUIKEN.
Indien niet moet er ook nagedacht worden over daling van deze belastingen want dit was een berekening op het voorgaande gekende en vertrouwde wegennet in onze gemeente!
Thema 1: snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte)
Snelheid in de Beigemsesteenweg
Op basis van de ontvangen meldingen inzake de snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte) werden snelheidsmetingen uitgevoerd. Uit de resultaten hiervan blijkt dat de gemiddelde snelheid hier inderdaad nog iets te hoog ligt.
We denken onder meer aan volgende oplossingen om bestuurders de geldende snelheidslimiet te doen naleven:
infrastructurele maatregelen zijnde wegversmallingen of asverschuivingen; handhaving: dit kan door flitscontroles, een verplaatsbare flitsmodule of een vaste trajectcontrole.Andere suggesties
Snelheid Meerstraat
Dringend verkeersremmende straatornamenten plaatsen en control op snelheid én inhaalverbod.
De Meerstraat is een racecircuit geworden. Als er tenminste al geen file staat tot aan de verkeerslichten Wolvertemsesteenweg
Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat
Het doorgaand gemotoriseerd verkeer weren dmv een verkeersknip
Sinds de invoering van het mobiliteitsplan Beigem, merk ik meer verkeer in de Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat, ook zwaar vrachtverkeer. De leefbaarheid in mijn straat gaat erop achteruit. Als er geen maatregelen worden genomen, dan gaat dit nog verergeren, eens er op de Meerstraat vanaf de zomer 2024 een vaste trajectcontrole komt! De voorgestelde ontdubbeling van de verkeersrichting mist zijn doel : er kan nog steeds doorgaand verkeer van kruispunt Daalstraat tot aan de Kerselaar. Om alle doorgaand verkeer te weren in deze erftoegangsweg, is een knip de enige oplossing : ofwel t.h.v. de kerk, ofwel t.h.v. de aansluiting met Ten Doorn (om de “omrij-inspanning” van de bewoners te verdelen).
Om onder meer digitale uitsluiting te voorkomen, hebben volgende 8 mensen deze stelling manueel ondertekend: Alexis M., Dominique M., Cynthia T, Kobe W, Anne V, Karien T, Anne S, Daniel M