Even opfrissen
Bekijk alle info
Evaluatie
Bekijk hier alle suggesties
Jullie bijdragen
Andere suggesties
Beter traag en vlot verkeer dan STILSTAAN , stop de knip ... stop verkeersvertragers
Big Brother is watching you ...
de aankomende ANPR camera's zullen naar mijn gevoel weer een beetje vrijheid wegnemen in ons korte leven maar langs de andere kant zal het effect van trager en aangepaste snelheid een positief effect hebben op de circulatie in ons "groot" Grimbergen.straten zoals Meerstraat, beigemse steenweg ,zijpstraat zullen geen racebaan meer zijn maar stop met
verkeersdrempels , paaltjes en straten knippen want deze leiden enkel tot files , als iedereen een gelijke snelheid heeft kan alles vlot en veilig verlopen.
maak gerust van bv het Zonneveld "eigen thuis" volledig zone 30 met Trajectcontrole maar dan worden deze wegen tenminste gebruikt en ga je niet iedereen naar de zelfde wegen sturen waar je tot stilstand komt tijdens de spitsuren omdat je te geconcentreerd iedereen naar dezelfde richting stuurt.
het is niet normaal meer dat je om 7u s'ochtends vanuit Humbeek 35 a 40min moet tellen om de ring te nemen aan de hellebeekstraat
Ik vraag dus om alle straten terug toegankelijk te maken zodat verkeer terug normaler kan verlopen EN niet te vergeten we betalen ten slotte allen gemeente en verkeersbelastingen om onze infrastructuur te GEBRUIKEN.
Indien niet moet er ook nagedacht worden over daling van deze belastingen want dit was een berekening op het voorgaande gekende en vertrouwde wegennet in onze gemeente!
Andere suggesties
Doorgaand verkeer Beigemsesteenweg-Meerstraat
Aangezien al het doorgaand verkeer van Grimbergen naar Beigem/Humbeek over de Beigemsesteenweg-Meerstraat wordt gestuurd (door de knip in de Grote Heirbaan), lijkt het mij nuttig om op deze wegen een parkeerverbod in te voeren. Door de combinatie van veel verkeer, regelmatige wegenwerken/obstakels en geparkeerde voertuigen; staat het verkeer hier zeer regelmatig vast met ellelange wachttijden tot gevolg.
Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat
Rondpunt Kruisstraat / Meerstraat / Zijstraat / Beigemsestwg te klein + onveilig voor huidige hoeveel verkeer.
Rondpunt verwijderen en vervangen door LUS met éénrichtingsverkeer via Coppendries met veilige verkeerslichten voor kruispunt Erversemsesteenweg / Coppendries / Meerstraat als verbinding via Kapellelaan richting A12 voor Brusselse Ring. Een jaarlijkse antiek rommelmarkt was geen reden om gemeenteweg Coppendries heel het jaar af te sluiten als private weg. Als de Brocante een andere straat neemt waar er meer plaats is kan deze kleine markt ook uitbreiden.
Andere suggesties
Wegdek in slechte staat
Hoewel de gemeente pogingen doet om de schoolomgeving veiliger te maken door van de Molenstraat een fietsstraat te maken, wordt er geen rekening gehouden met de slechte staat van het wegdek of stoep. Verschillende putten in het wegdek (sinds 2022) en slechte staat van de stoep zijn er al verschillende fietsers verongelukt. Hoewel dit probleem al herhaaldelijk meegedeeld werd.
Verder moet ik ook toegeven de veranderingen in de richtingsaanwijzingen thv de Molenstraat niet te begrijpen. Zal een omleiding zorgen voor trager verkeer? Sinds de aanpassing van de richtingsaanwijzingen vinden klanten van de plantenkwekerij en patiënten van de kinesitherapeutische praktijk niet altijd de weg naar de Molenstraat/ Oude Molenweg, geraken de vrachtwagens moeilijk tot de Plantenkwekerij (doordat ze niet vlot kunnen draaiën van de Bunderstraat naar de Oudemolenweg) en hebben er verschillende patiënten vastgezeten op de Groenstraat / Trage weg n13 voor de plaatsing van het verkeersbord F99c. Ter informatie heeft er minstens één patiënte een takeldienst moeten inschakelen in november, nadat ze zich om 6u45 vastgereden had en heeft de takeldienst een tweede takelwagen moeten inschakelen voor hulp.
Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat
Het doorgaand gemotoriseerd verkeer weren dmv een verkeersknip
Sinds de invoering van het mobiliteitsplan Beigem, merk ik meer verkeer in de Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat, ook zwaar vrachtverkeer. De leefbaarheid in mijn straat gaat erop achteruit. Als er geen maatregelen worden genomen, dan gaat dit nog verergeren, eens er op de Meerstraat vanaf de zomer 2024 een vaste trajectcontrole komt! De voorgestelde ontdubbeling van de verkeersrichting mist zijn doel : er kan nog steeds doorgaand verkeer van kruispunt Daalstraat tot aan de Kerselaar. Om alle doorgaand verkeer te weren in deze erftoegangsweg, is een knip de enige oplossing : ofwel t.h.v. de kerk, ofwel t.h.v. de aansluiting met Ten Doorn (om de “omrij-inspanning” van de bewoners te verdelen).
Om onder meer digitale uitsluiting te voorkomen, hebben volgende 11 mensen deze stelling manueel ondertekend: Bert M., Machteld A., Ingrid T., John B., Christèle P., Malo B., Bruno V., Ester A., Dominique N., Gerald D., Lisotte V.
Thema 0: akkoord met mobiliteitsplan in mijn buurt
Akkoord met het mobiliteitsplan in mijn buurt
We willen inwoners ook de mogelijkheid bieden om aan te geven dat ze akkoord zijn met het mobiliteitsplan zoals uitgerold in hun buurt. Dit kan door deze post te liken. Het is ook mogelijk om hierop te reageren indien inwoners meer uitleg willen geven waarom ze akkoord zijn met het mobiliteitsplan in hun buurt.