Jullie bijdragen

Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat

Sluit ons niet af van Grimbergen,  Brussel, Autostrande...wij voelen ons weggepest!

Ik sluit helemaal aan bij Liesbet. Kan het niet beter omschrijven!

Maak voor voetgangers en fietsers duidelijke oversteekplaatsen, fel verlicht ( snoei de stammen van de bomen) en verzorg jullie fietspaden.....

 

Laat de Beigemsesteenweg een steenweg zijn. (Wat jullie bedoeling was)

 

Als bewoners van 'boven de paaltjes' , evenals de bewoners van Beigem, Humbeek,...rest ons 4m breedte om ons naar Grimbergen, Brussel, Autostrade,Meise, Vilvoorde.....te verplaatsen....en die moeten we dan nog beurtelings delen met de tegenliggers!

Kan het nog absurder?

 

Hilde Vandepitte

 

Hilde V.
0 0
lees meer

Andere suggesties

Meerstraat - fietspad 

Spijtig dat er in dit nieuwe plan weeral geen rekening gehouden wordt met een fietspad op de Meerstraat - gedeelte kerkhof Beigem naar Grimbergen. Door alle maatregelen komt er meer verkeer op de toch al drukke Meerstraat.  Het is ongehoord dat hier nog geen bereidbaar fietspad is. Meer met de fiets verplaatsen betekent hier meer gevaar lopen.

Martine B.
0 1
lees meer

Thema 1: snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte)

Permanente en duurzame handhaving 30 km/u in kassei- en dorpsstraat Beigem (Beigemsesteenweg)

De Beigemsesteenweg (kasseigedeelte) is zone 30, maar doorgaand verkeer houdt zich NIET aan 30 km/u. Zelfs als er een teller met snelheidsaanduiding staat, rijden de meeste (vracht)auto's te snel. Dit brengt extra geluids- en triloverlast teweeg wegens het kasseien wegdek, met erg veel hinder voor de leefbaarheid in deze landelijke dorpsstraat en kasseiweg (cf. RUP), die nu slechter is dan voor de invoering van het mobiliteitsplan. Enkel infrastructuurmaatregelen zoals wegversmallingen, asverschuivingen en vaste trajectcontrole, kunnen dit verhelpen. Flitscontroles kunnen altijd als extra maar hebben geen blijvend effect en zijn dus niet echt doeltreffend en duurzaam. Als deze maatregelen niet worden ingevoerd, dan zal de situatie nog verergeren, want vanaf deze zomer komt er op de Meerstraat een vaste trajectcontrole waardoor nog meer bestuurders deze kassei- en dorpsstraat boven de Meerstraat zullen verkiezen om zo boetes te vermijden. Een permanente en duurzame aanpak is dus de enige goede oplossing.

Roeland T.
0 0
lees meer

Andere suggesties

Kindvriendelijk voetbalverkeer

Het mobiliteitsplan voor Beigem heeft rond de school gezorgd voor extra veiligheid. De eenrichtingsstraten zorgen ervoor dat kinderen (en ouders) alleen rekening hoeven te houden met verkeer dat van één kant komt. Toch is er één straat die niet is opgenomen in het eenrichtingsbeleid, wat begrijpelijk is gezien de focus op de school.

Als bewoner van de Parklaan, die het Beigemse voetbal in de afgelopen jaren heeft zien opleven, zien wij ook het grote aantal kinderen die komen voetballen in Beigem. In vergelijking met de situatie bij de school, is er van maandag tot en met zondag een hogere verkeersconcentratie en extra chaos. Hierdoor is de Parklaan geen geschikte plek voor kinderen en jonge tieners om zorgeloos naar hun favoriete sport te pendelen, noch voor het tiental jonge kinderen van de Parklaan zelf.

Suggestie: Voeg de Parklaan toe aan het eenrichtingsverkeer en maak zo het voetbalverkeer veiliger en kindvriendelijker, zodat ook ouders hun kinderen met de fiets naar het voetbal kunnen laten gaan. De exacte richting laten we over aan de experts en hun datamodellen.

Los van mogelijke aanpassingen, is het verbeteren van de zichtbaarheid van de wegcode in de betreffende zone. Dit kan worden bereikt door de plaatsing van de bordjes te heroverwegen en markeringen op de grond aan te brengen. Bestuurders zullen beter geïnformeerd zijn over de snelheidsbeperkingen.  Alvast bedankt om het voorstel in overweging te nemen.

We horen graag van u wat het wordt!

Mvg.

Parklaan'r

Astrid D.
0 0
lees meer

Thema 1: snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte)

Wegversmalling + parkeermogelijkheid

Ik zou de Beigemsesteenweg in 1 zelfde richting laten lopen en versmallen met parkeermogelijkheden (ivm school/voetbal).

Veilige oversteekplaatsen.

Met ook niet te vergeten een veilige oversteekplaats aan de bushaltes Dries. Zeer lastig voor de schoolgaande jeugd om daar veilig over te steken.

Sabrina D.
0 0
lees meer

Andere suggesties

Pleidooi voor gezond boerenverstand ipv peperdure bureaustudies

Huidige mobiliteitsplannen laten duidelijk zien hoe slecht de de Grimbergse bestuursders hun eigen gemeente kennen. Een aloud gezegde luidt "gedeelde smart is halve smart" overal in groot Grimbergen wordt met de uitrol van duur betaalde op bureau's ontworpen mobiliteitsplannen het tegendeel beweert. Want OVERAL in GROOT GRIMBERGEN is deze beleidsploeg het verkeer aan het CENTRALISEREN op enkele grote assen. Aangezien zij aan de knoppen zitten HUN bewuste keuze. Maar bij het minste incident is duidelijk dat sterke congestie zich voordoet. Laat alle vormen van verkeer, zijn weg zoeken en stop met pestmaatregelen als PAALTJES, VLUCHTHEUVELS, AFSLUITEN, EENRICHTING. De toekomst zal uitwijzen dat het niet loont, maar zorgt voor een negatief gevoel tov het bestuur door burgers. Iedereen een stukje overlast is 1000x beter dan enkele straten alle last met elle lange files tot gevolg! Er bestaan slimme NPR oplossingen om gericht sluipverkeer aan te pakken en te penaliseren, maar laat uw eigen inwoners zich vrij verplaatsen, ipv eerst een routeplan te moeten aanleggen bij elke verplaatsing. Ook de lokale handelaar zal u zeer dankbaar zijn, want wij gaan niet meer naar Strombeek winkelen door de mobiliteitskanker. En inspraak als deze heeft ENKEL nut als u er ook degelijk rekening mee gaat houden en het niet enkel een letterplatvorm is om het gevoel aan de burger te geven dat hij zijn gedacht toch eens heeft kunnen neertypen. Grimbergenaars zijn geen dwazen heren beleidsvoerders! 

Bruno S.
0 4
lees meer
Ontdek ze allemaal