Jullie bijdragen

Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat

Het doorgaand gemotoriseerd verkeer weren dmv een verkeersknip

Sinds de invoering van het mobiliteitsplan Beigem, merk ik meer verkeer in de Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat, ook zwaar vrachtverkeer. De leefbaarheid in mijn straat gaat erop achteruit. Als er geen maatregelen worden genomen, dan gaat dit nog verergeren, eens er op de Meerstraat vanaf de zomer 2024 een vaste trajectcontrole komt! De voorgestelde ontdubbeling van de verkeersrichting mist zijn doel : er kan nog steeds doorgaand verkeer van kruispunt Daalstraat tot aan de Kerselaar. Om alle doorgaand verkeer te weren in deze erftoegangsweg, is een knip de enige oplossing : ofwel t.h.v. de kerk, ofwel t.h.v. de aansluiting met Ten Doorn (om de “omrij-inspanning” van de bewoners te verdelen).

Om onder meer digitale uitsluiting te voorkomen, hebben volgende 11 mensen deze stelling manueel ondertekend: Roeland T, Dirk D, Isabel G, Wendy D, Raymond B, Christiane D, Monique B, Svitlana P, Thierry V, Karen A, Francis L

Bewoners van beigemsesteenweg van kerselaar tot obbergenkouter B.
0 0
lees meer

Andere suggesties

Snelheid Meerstraat

Dringend verkeersremmende straatornamenten plaatsen en control op snelheid én inhaalverbod.

De Meerstraat is een racecircuit geworden. Als er tenminste al geen file staat tot aan de verkeerslichten Wolvertemsesteenweg

Dirk spaens S.
0 4
lees meer

Andere suggesties

Mobiliteitsplan Beigem

Als inwoner vd Molenstr hebben wij maar 1 uitweg naar de Daalstr. wanneer we richting Vilvoorde rijden en dat is de Bunderstr. Op de hoek Bunderstr en Daalstr is het gevaarlijk de baan op  te rijden daar er geen zicht is op het fietspad vd Daalstr.  links. Spiegels aan de overkant zijn welkom.  En de bewoners op de hoek verplichten hun haag aan de volledige voorkant lager te knippen is wenselijk. Of nog beter : de Gustaaf De Donderstr. 2 richtings verkeer maken, dat kan perfect met 30/u en fietsstr. Het zou voor ons veel praktischer zijn om via de G D D straat, Daalstr. richting Humbeeksesteenweg te rijden om naar Humbeek (Co Markt) en bakker te gaan, vooral als jullie aan de Noordkant van Beigem weeral werken gaan doen.  Richting Meerstraat rijden is het ook geen lachertje met die voetbalpleinen.  Gans Grimbergen en omstreken komt daar op het plein spelen en de Beigemmenaar het leven zuur maken. Opstopping op Beigemsesteenweg en Parklaan door hun geparkeerde wagens.  Laat ze samenkomen ergens in Grimbergen op een parking en breng ze met de bus naar de voetbal. In het mobiliteitsplan is er alleen  gekeken naar de school, die dan ook veelal bevolkt wordt door leerlingen van buiten Beigem.   De inwoners tellen niet mee ! Waar is ons goede oude Beigem van vroeger naar toe ? Iedereen klaagt en zaagt hier over het nieuwe mobiliteitsplan, maar zo te zien zijn er weinig reacties op jullie site.  Misschien zijn jullie niet bereikbaar genoeg voor de  doorsnee inwoner.  mvg Christiane.

Christiane V.
0 1
lees meer

Thema 2: veilige schoolomgevingen

Eènrichtingsverkeer in G. De Donderstraat onnodig

Voor een veiligere schoolomgeving was het voldoende enkelrichtingsverkeer in de Gemeentehuisstraat en de Molenstraat (tussen Beigemsesteenweg en Gustaaf De Donderstraat) in te stellen. Dit doen in Gustaaf De Donderstraat brengt geen meerwaarde, integendeel, het is vervelend!

Dat het een fietsstraat is geworden en dat 30 km/h de maximale snelheid blijft, daar heb ik geen probleem mee, maar er een éénrichtingsstraat van maken heeft toch geen zin!?

Ik vrees dat ondoordacht onze straat ook een éénrichtingsstraat werd gemaakt. Als het argument is 'dat er een school in onze straat ligt' dan was het voldoende om deel van de Molenstraat éénrichtingsverkeer te geven. Daardoor zorg je daar voor een minder chaotische situatie aan de school doordat men niet kan keren en kan er langs daar sowieso geen verkeer in onze straat vloeien. De enige mensen die onze straat gebruiken - naast de sporadische fietser - zijn wij; de bewoners. En wij moeten nu nutteloos een extra toertje en tijd verrijden bij elke verplaatsting. Als we langs de Daalstraat mogen uitrijden, moeten we trouwens helemaal niet langs de school passeren.

Johan D.
0 1
lees meer

Thema 1: snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte)

Beigemsesteenweg weer in 2 richtingen 

Het is niet omdat je naar school a gaat dat je ook baat hebt aan lus A.

Laat het snel weg zijn van de scholen ook een belangrijk punt zijn.

Dat aan de scholen (en het voetbal) een 30 zone gevraagd wordt geeft zeker en vast een veilig gevoel zowel voor voetgangers als voor bestuurders.

Het is ook jong dat een kind moet leren links en rechts te kijken alvorens over te steken, dat mag ook aan het school beginnen.

 

Sophie R.
0 1
lees meer

Andere suggesties

Beigemsesteenweg: Eenrichtingsverkeer voor de hele straat in dezelfde richting

De zelfde rijrichting voor de hele straat zou meer duidelijkheid brengen voor buitenstaanders die op bezoek komen. Nu heel veel spookrijder + belasting van de Gemeentehuisstraat door voertuigen die niet perse door de school straat moeten. 

Dit dubbele eenrichtingsverkeer is ook heel onhandig voor de bewoners die bv 2x heel Beigem door moeten om gewoon naar de apotheek te gaan, want je moet heel wat zijstraten door ipv Beigemsesteenweg af en Meerstraat op.

Sabrina D.
0 0
lees meer
Ontdek ze allemaal