Jullie bijdragen

Andere suggesties

Parkeren op de berm

In jullie vorige infoblad stond een foute foto over HOE je op de Meerstraat parkeert. de Meerstraat is bebouwde kom en daarover zegt de wegcode én het politiereglement dat er NIET mag geparkeerd worden op de verhoogde berm (alhoiewel je die berm nauwelijks een voetpad kan noemen)

Dirk spaens S.
0 1
lees meer

Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat

Oplossing zwaar verkeer EN zwakke weggebruikers

Een oplossing om het zwaar verkeer uit de kleine straten te houden EN zwakke weggebruikers eindelijk een veilig fiets- en voetpad aan te bieden is in mijn ogen zowel de Meerstraat als de Beigemsesteenweg éénrichting te maken. 

Meerstraat maak je éénrichting van Humbeek naar Grimbergen en de Beigemsesteenweg maak je éénrichting van Grimbergen naar Humbeek. Op die manier blijft het zwaar verkeer uit de kleine straartjes en worden deze niet meer belast. Door deze straten éénrichting te maken kan er ook plaats gemaakt worden om hier een deftig en veilig fiets- en voetpad aan te leggen. 

Sarina V.
0 4
lees meer

Andere suggesties

beukendreef

Wonende in de Beukendreef zijn wij zeer tevreden met de huidige knip. Bij een gebrek aan  voet- en fietspaden en snelheidsbrekers en het feit dat deze straat gelegen in een residentiele wijk, zeer druk werd gebruikt als sluipweg en dit bovendien aan hoge onverantwoorde snelheden, is dit een veilige oplossing voor de bewoners en de vele fietsers die deze straat gebruiken. 

Karine A.
0 0
lees meer

Thema 1: snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte)

Permanente en duurzame handhaving 30 km/u in kassei- en dorpsstraat Beigem (Beigemsesteenweg)

De Beigemsesteenweg (kasseigedeelte) is zone 30, maar doorgaand verkeer houdt zich NIET aan 30 km/u. Zelfs als er een teller met snelheidsaanduiding staat, rijden de meeste (vracht)auto's te snel. Dit brengt extra geluids- en triloverlast teweeg wegens het kasseien wegdek, met erg veel hinder voor de leefbaarheid in deze landelijke dorpsstraat en kasseiweg (cf. RUP), die nu slechter is dan voor de invoering van het mobiliteitsplan. Enkel infrastructuurmaatregelen zoals wegversmallingen, asverschuivingen en vaste trajectcontrole, kunnen dit verhelpen. Flitscontroles kunnen altijd als extra maar hebben geen blijvend effect en zijn dus niet echt doeltreffend en duurzaam. Als deze maatregelen niet worden ingevoerd, dan zal de situatie nog verergeren, want vanaf deze zomer komt er op de Meerstraat een vaste trajectcontrole waardoor nog meer bestuurders deze kassei- en dorpsstraat boven de Meerstraat zullen verkiezen om zo boetes te vermijden. Een permanente en duurzame aanpak is dus de enige goede oplossing.

Roeland T.
0 0
lees meer

Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat

Pas kruispunt beigemsesteenweg - Hof Van Obbergenstraat - daalstraat aan

Het kruispunt beigemsesteenweg - Hof Van Obbergenstraat - daalstraat is niet voorzien om een mix van normaal verkeer en zwaar verkeer tegelijk, in beide richtingen toe te laten. Vrachtwagens rijden zichzelf continue vast komende van Hof Van Obbergenstraat naar daalstraat (of omgekeerd) deze hoek is te smal voor vele vrachtwagens. 

Maak dit een veilig kruispunt. 

Dieter G.
0 1
lees meer

Thema 0: akkoord met mobiliteitsplan in mijn buurt

Akkoord met het mobiliteitsplan in mijn buurt

We willen inwoners ook de mogelijkheid bieden om aan te geven dat ze akkoord zijn met het mobiliteitsplan zoals uitgerold in hun buurt. Dit kan door deze post te liken. Het is ook mogelijk om hierop te reageren indien inwoners meer uitleg willen geven waarom ze akkoord zijn met het mobiliteitsplan in hun buurt.

GEMEENTE GRIMBERGEN
0 10
lees meer
Ontdek ze allemaal