Jullie bijdragen

Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat

Het doorgaand gemotoriseerd verkeer weren dmv een verkeersknip

Sinds de invoering van het mobiliteitsplan Beigem, merk ik meer verkeer in de Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat, ook zwaar vrachtverkeer. De leefbaarheid in mijn straat gaat erop achteruit. Als er geen maatregelen worden genomen, dan gaat dit nog verergeren, eens er op de Meerstraat vanaf de zomer 2024 een vaste trajectcontrole komt! De voorgestelde ontdubbeling van de verkeersrichting mist zijn doel : er kan nog steeds doorgaand verkeer van kruispunt Daalstraat tot aan de Kerselaar. Om alle doorgaand verkeer te weren in deze erftoegangsweg, is een knip de enige oplossing : ofwel t.h.v. de kerk, ofwel t.h.v. de aansluiting met Ten Doorn (om de “omrij-inspanning” van de bewoners te verdelen).

Om onder meer digitale uitsluiting te voorkomen, hebben volgende 8 mensen deze stelling manueel ondertekend: Alexis M., Dominique M., Cynthia T, Kobe W, Anne V, Karien T, Anne S, Daniel M

Bewoners van beigemsesteenweg van kerselaar tot obbergenkouter B.
0 0
lees meer

Thema 1: snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte)

Infrastructurele maatregelen en/of vaste trajectcontrole

De Beigemsesteenweg (kasseigedeelte) is zone 30, maar doorgaand verkeer houdt zich NIET aan 30km/u. Zelfs als er een teller met snelheidsaanduiding staat, rijden de (vracht)auto’s te snel. Dit brengt extra geluids- en triloverlast teweeg door het kasseien wegdek, met een negatief effect op de leefbaarheid in deze straat, die nu slechter is dan voor de invoering van het mobiliteitsplan. Enkel infrastructurele maatregelen kunnen dit verhelpen, zoals wegversmallingen, asverschuivingen en vaste trajectcontrole. Handhaving (flitscontroles) kan altijd als extra maar heeft geen blijvend effect en is dus niet efficiënt. Indien deze maatregelen niet worden ingevoerd, dan verergert de situatie nog, want vanaf de zomer 2024 komt er op de Meerstraat een vaste trajectcontrole, waardoor er nog meer bestuurders de kasseien zullen oprijden om boetes op de Meerstraat te vermijden.

 

Om onder meer digitale uitsluiting te voorkomen, hebben volgende 9 mensen deze stelling manueel ondertekend: Jeanine V, Jozef D, Bob H, Stan V, Sofie S, Gert V, Kato D, Zoé D, Ward D

Bewoners van beigemsesteenweg van kerselaar tot obbergenkouter B.
0 0
lees meer

Andere suggesties

Meerstraat veiligheid

De Meerstraat is een verbindingsweg, maar is momenteel zeer onveilig ingericht. Op sommige plaatsen ontbreekt een fiets- en of voetpad. Kan bij de heraanleg rekening gehouden worden met de aanleg van veilige fiets- en voetpaden?

Kurt D.
0 1
lees meer

Andere suggesties

Parkeren op de berm

In jullie vorige infoblad stond een foute foto over HOE je op de Meerstraat parkeert. de Meerstraat is bebouwde kom en daarover zegt de wegcode én het politiereglement dat er NIET mag geparkeerd worden op de verhoogde berm (alhoiewel je die berm nauwelijks een voetpad kan noemen)

Dirk spaens S.
0 1
lees meer

Thema 1: snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte)

Permanente en duurzame handhaving 30 km/u in kassei- en dorpsstraat Beigem (Beigemsesteenweg)

De Beigemsesteenweg (kasseigedeelte) is zone 30, maar doorgaand verkeer houdt zich NIET aan 30 km/u. Zelfs als er een teller met snelheidsaanduiding staat, rijden de meeste (vracht)auto's te snel. Dit brengt extra geluids- en triloverlast teweeg wegens het kasseien wegdek, met erg veel hinder voor de leefbaarheid in deze landelijke dorpsstraat en kasseiweg (cf. RUP), die nu slechter is dan voor de invoering van het mobiliteitsplan. Enkel infrastructuurmaatregelen zoals wegversmallingen, asverschuivingen en vaste trajectcontrole, kunnen dit verhelpen. Flitscontroles kunnen altijd als extra maar hebben geen blijvend effect en zijn dus niet echt doeltreffend en duurzaam. Als deze maatregelen niet worden ingevoerd, dan zal de situatie nog verergeren, want vanaf deze zomer komt er op de Meerstraat een vaste trajectcontrole waardoor nog meer bestuurders deze kassei- en dorpsstraat boven de Meerstraat zullen verkiezen om zo boetes te vermijden. Een permanente en duurzame aanpak is dus de enige goede oplossing.

Roeland T.
0 0
lees meer

Andere suggesties

Meerstraat

Het is duidelijk dat de Meerstraat veel verkeer krijgt, zeker tijdens de spits.  Er ontbreekt een fietspad en een voetpad.  Bovenal moet er gewerkt worden aan de handhaving van de snelheidsbeperking en het inhaalverbod.  Er mogen ook controles gebeuren 's nachts, het is hier soms een racebaan.

Wanneer een voertuig half op straat, half op de berm geparkeerd staat, wordt de situatie enorm gevaarlijk: voetgangers hebben te weinig plaats en wagens blijven elkaar kruisen op een versmalde rijbaan.  Ook hier graag meer controle en verbalisering.  Voor sommige automobilisten is een kras op hun wagen erger dan een omvergereden persoon.

Kristel M.
0 1
lees meer
Ontdek ze allemaal