Even opfrissen
Bekijk alle info
Evaluatie
Bekijk hier alle suggesties
Jullie bijdragen
Andere suggesties
Meerstraat problemen risico fietsers/zwakke weggebruikers
Bij de Meerstraat is er op vele plaatsen geen fietspad, op andere plaatsen iets dat gemarkeerd is als fietspad, maar woningen hun voortuin de kasseien over gooiden, waardoor men eigenlijk zo goed als overal op de baan moet rijden.
De Meerstraat is een baan met veel passage, nog meer na de ingrepen in de Beigemse. Toch merkt men daar nooit enige handhaving. Los van zelf al videos te hebben waar zelfs een lijnbus misschien richting 70 à 80 per uur er reed, is het niet enkel de problematiek van snelheid en iets dat dus opgevolgd ka met enkel cameras: Fietsen worden ook continu voorbij gestoken tot zelfs in bochten toe of over een witte lijn op linkerrijvak, waar de inhaler dan soms nipt moet bijdraaien als er toch een tegenligger blijkt te zijn. In de meeste gevallen lukt alles rakelings, maar ook ik ben al 2 keer geclipt geweest hierdoor waarvan 1 valpartij (Gelukkig rij ik er niet zo snel zelfs met een ebike, net wegens dit wetende). Tegelijk staan de voetpaden/fietspaden ook continu volgeparkeerd waardoor ook de zwakke weggebruiker te voet op de baan moet, dit zijn geen gezonde toestanden.
Tenzij men hier ooit opteert voor een deftig fietspad, dringt meer toezicht zich op, of is het wachten op een ongeval.
Andere suggesties
Beter traag en doorgaand verkeer met trajecten controle dan STILSTAAN door de KNIP
de aankomende ANPR camera's zullen naar mijn gevoel weer een beetje vrijheid wegnemen in ons korte leven maar langs de andere kant zal het effect van trager en aangepaste snelheid een positief effect hebben op de circulatie in ons "groot" Grimbergen.straten zoals Meerstraat, beigemse steenweg ,zijpstraat zullen geen racebaan meer zijn maar STOP met
verkeersdrempels , chicanes,paaltjes en straten knippen want deze leiden enkel tot files , als iedereen een gelijke snelheid heeft kan alles vlot en veilig verlopen.
maak gerust van bv het Zonneveld "eigen thuis" volledig zone 30 met Trajectcontrole maar dan worden deze wegen tenminste gebruikt en ga je niet iedereen naar de zelfde wegen sturen waar je tot stilstand komt tijdens de spitsuren omdat je te geconcentreerd iedereen naar dezelfde richting stuurt.
het is niet normaal meer dat je om 7u s'ochtends vanuit Humbeek 35 a 40min moet tellen om de ring te nemen aan de hellebeekstraat
Voorstel om alle straten terug toegankelijk te maken zodat verkeer terug normaler kan verlopen EN niet te vergeten we betalen ten slotte allen gemeente en verkeersbelastingen om onze infrastructuur te GEBRUIKEN.
Indien niet moet er ook nagedacht worden over daling van deze belastingen want dit was een berekening op het voorgaande gekende en vertrouwde wegennet in onze gemeente!
Andere suggesties
Fiets- en voetpaden
In Beigem ontbreken er in het algemeen Fiets- en voetpaden.
Zeker op een grote baan zoals de Meerstraat is het een vereiste om een toegankelijk fiets- en voetpad te hebben. Als zwakke weggebruiker ben je bijna nergens veilig omdat je verplicht wordt om op straat te fietsen of te wandelen bij gebrek aan (veilige/toegankelijke) fiets- en voetpaden.
Andere suggesties
Gooi het over een andere boeg: steenwegen 50 km/u, al de rest 30 km/u.
Gooi het over een andere boeg: steenwegen 50 km/u, al de rest 30 km/u.
Schaf de knips af.
Schaf de nieuwe toegevoegde éénrichtingsstraten af.
Maak alles 30 km/u naar Brussels voorbeeld, behalve de steenwegen.
Dat verhoogt de veiligheid van iedereen, reduceert het straatlawaai en de luchtvervuiling en zal er voor zorgen dat het sluipverkeer geen zin heeft om in straten van 30 km/u te rijden en in de plaats de steenwegen zal nemen (waar ze voor aangelegd zijn).
Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat
Het doorgaand gemotoriseerd verkeer weren dmv een verkeersknip
Sinds de invoering van het mobiliteitsplan Beigem, merk ik meer verkeer in de Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat, ook zwaar vrachtverkeer. De leefbaarheid in mijn straat gaat erop achteruit. Als er geen maatregelen worden genomen, dan gaat dit nog verergeren, eens er op de Meerstraat vanaf de zomer 2024 een vaste trajectcontrole komt! De voorgestelde ontdubbeling van de verkeersrichting mist zijn doel : er kan nog steeds doorgaand verkeer van kruispunt Daalstraat tot aan de Kerselaar. Om alle doorgaand verkeer te weren in deze erftoegangsweg, is een knip de enige oplossing : ofwel t.h.v. de kerk, ofwel t.h.v. de aansluiting met Ten Doorn (om de “omrij-inspanning” van de bewoners te verdelen).
Om onder meer digitale uitsluiting te voorkomen, hebben volgende 11 mensen deze stelling manueel ondertekend: Bert M., Machteld A., Ingrid T., John B., Christèle P., Malo B., Bruno V., Ester A., Dominique N., Gerald D., Lisotte V.
Thema 1: snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte)
Verkeersveiligheid
Meerstraat en Beigemsesteenweg tot Grimbergen hebben nood aan een voetpad en fietspad. Dat is de prioriteit en wordt altijd maar uitgesteld lijkt het?
Daarenboven heeft de kasseiweg beigemsesteenweg nood aan heraanleg. Zoals de naam het zegt is dat de hoofdweg van grimbergen naar beigem, dus 1 richting lijkt me daar niet van toepassing.