Jullie bijdragen

Andere suggesties

beukendreef

Wonende in de Beukendreef zijn wij zeer tevreden met de huidige knip. Bij een gebrek aan  voet- en fietspaden en snelheidsbrekers en het feit dat deze straat gelegen in een residentiele wijk, zeer druk werd gebruikt als sluipweg en dit bovendien aan hoge onverantwoorde snelheden, is dit een veilige oplossing voor de bewoners en de vele fietsers die deze straat gebruiken. 

Karine A.
0 0
lees meer

Thema 1: snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte)

Beigemsesteenweg weer in 2 richtingen 

Het is niet omdat je naar school a gaat dat je ook baat hebt aan lus A.

Laat het snel weg zijn van de scholen ook een belangrijk punt zijn.

Dat aan de scholen (en het voetbal) een 30 zone gevraagd wordt geeft zeker en vast een veilig gevoel zowel voor voetgangers als voor bestuurders.

Het is ook jong dat een kind moet leren links en rechts te kijken alvorens over te steken, dat mag ook aan het school beginnen.

 

Sophie R.
0 1
lees meer

Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat

Verwijder obstakel op Beigemsesteenweg aan ingang Ruwaal

Beste beleidsmakers van Grimbergen

De voorbije maanden hebben we vele veranderingen gezien (ten goede en minder ten goede) waar ik dus ook bedenkingen bij had, maar veronderstel dat het maatschappelijk belang wel bekeken werd en ik me daar moet bij neerleggen, maar...

Ik vraag me af wat de proefopstelling op de Beigemsesteenweg bijdraagt tot de verkeersveiligheid. Jullie hebben met jullie mobiliteitsplan het gros van het verkeer over deze Beigemsesteenweg laten verlopen wat een enorme toename van het aantal bewegingen veroorzaakte. Ook het zwaar vervoer is aangewezen op deze route, de bussen hebben pas doorgang als "chauffeurs met inzicht" plaats laten om hen geparkeerde voertuigen te laten passeren. Door deze opstelling brengen jullie nogmaals een obstakel op de weg die verhinderd om vlot de straat naar de muziekschool in of uit te draaien zonder tegenliggend verkeer te hinderen. (Ik zag gisteren 19/4/2024 een wagen tussen de opstelling, over het fietspad de straat van Ruwaal indraaien, tot daar de veiligheid van de fietsers).

Is het niet logischer om een zebrapad aan te leggen in plaats van de huidige nietszeggende en geen voorrang inhoudende rode strook die enkel verwarring veroorzaakt.

Ook de beide fiets- en voetpaden aan weerskanten van de straat een opknapbeurt geven is een veiligere oplossing dan auto's nogmaals te hinderen.

Ik hoop bij deze dat mijn ongenoegen duidelijk is.

Met vriendelijke groeten

Liesbet De Keyser

Liesbet D.
0 3
lees meer

Thema 2: veilige schoolomgevingen

situatie in schoolomgeving 't Mierken

De situatie rond de school is ten stelligste verbeterd. Er is minder 'verkeersagressie' rond de tijdstippen dat de school start en stopt. Men rijdt niet meer over de voetpaden tussen de Gemeentehuisstraat en de Parklaan (terwijl daar kinderen stappen/fietsen) omdat er nu geen wagens meer uit beide richtingen (door de éénrichtingsinvoering tss Gemeentehuisstraat en Parklaan) komen die elkaar willen 'passeren' terwijl er al wagens geparkeerd staan, wat uiteindelijk resulteerde voor de éénrichtingsinvoering in drie wagens naast elkaar. De snelheid is fors gedaald en het 'zwaar vervoer ' is geweerd doordat er een 'knip' gekomen is. Alles verloopt rustiger. Buiten de schooluren rijden er ook geen 'snelheidsduivels' meer door wat mooi meegenomen is. 

Hein R.
0 1
lees meer

Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat

Het doorgaand gemotoriseerd verkeer weren dmv een verkeersknip

Sinds de invoering van het mobiliteitsplan Beigem, merk ik meer verkeer in de Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat, ook zwaar vrachtverkeer. De leefbaarheid in mijn straat gaat erop achteruit. Als er geen maatregelen worden genomen, dan gaat dit nog verergeren, eens er op de Meerstraat vanaf de zomer 2024 een vaste trajectcontrole komt! De voorgestelde ontdubbeling van de verkeersrichting mist zijn doel : er kan nog steeds doorgaand verkeer van kruispunt Daalstraat tot aan de Kerselaar. Om alle doorgaand verkeer te weren in deze erftoegangsweg, is een knip de enige oplossing : ofwel t.h.v. de kerk, ofwel t.h.v. de aansluiting met Ten Doorn (om de “omrij-inspanning” van de bewoners te verdelen).

Om onder meer digitale uitsluiting te voorkomen, hebben volgende 10 mensen deze stelling manueel ondertekend: Mien H, Jeanine V, Jozef D, Bob H, Stan V, Sofie S, Gert V, Kato D, Zoé D, Ward D

Bewoners van beigemsesteenweg van kerselaar tot obbergenkouter B.
0 1
lees meer

Thema 0: akkoord met mobiliteitsplan in mijn buurt

Akkoord met het mobiliteitsplan in mijn buurt

We willen inwoners ook de mogelijkheid bieden om aan te geven dat ze akkoord zijn met het mobiliteitsplan zoals uitgerold in hun buurt. Dit kan door deze post te liken. Het is ook mogelijk om hierop te reageren indien inwoners meer uitleg willen geven waarom ze akkoord zijn met het mobiliteitsplan in hun buurt.

GEMEENTE GRIMBERGEN
0 10
lees meer
Ontdek ze allemaal