Jullie bijdragen

Andere suggesties

Meerstraat problemen risico fietsers/zwakke weggebruikers

Bij de Meerstraat is er op vele plaatsen geen fietspad, op andere plaatsen iets dat gemarkeerd is als fietspad, maar woningen hun voortuin de kasseien over gooiden, waardoor men eigenlijk zo goed als overal op de baan moet rijden.

 

De Meerstraat is een baan met veel passage, nog meer na de ingrepen in de Beigemse. Toch merkt men daar nooit enige handhaving. Los van zelf al videos te hebben waar zelfs een lijnbus misschien richting 70 à 80 per uur er reed, is het niet enkel de problematiek van snelheid en iets dat dus opgevolgd ka met enkel cameras: Fietsen worden ook continu voorbij gestoken tot zelfs in bochten toe of over een witte lijn op linkerrijvak, waar de inhaler dan soms nipt moet bijdraaien als er toch een tegenligger blijkt te zijn. In de meeste gevallen lukt alles rakelings, maar ook ik ben al 2 keer geclipt geweest hierdoor waarvan 1 valpartij (Gelukkig rij ik er niet zo snel zelfs met een ebike, net wegens dit wetende). Tegelijk staan de voetpaden/fietspaden ook continu volgeparkeerd waardoor ook de zwakke weggebruiker te voet op de baan moet, dit zijn geen gezonde toestanden.

 

Tenzij men hier ooit opteert voor een deftig fietspad, dringt meer toezicht zich op, of is het wachten op een ongeval.

Bart D.
0 1
lees meer

Thema 2: veilige schoolomgevingen

Die eenrichtingswegen zijn niet nodig

Het creëert gewoon nog meer verkeer en onveiligheid 

David D.
0 1
lees meer

Andere suggesties

Oorzaak van lange filles tot op Beigemsestwg is meestal slechte problemen doorstroming Brusselsestwg of Vilvoordsestwg.

Vertraging openbaar vervoer en slechte doorstroming verkeer en vrachtwagens op nationale gewestwegen. 

Dit stond in het mobilteitsplan, waarom werd het nog niet opgelost? Er is geen schoolingang op Brusselsestwg. De extra zebrapaden en 30km/u waren tijdelijk voor werken in 't dorp die min of meer gedaan zijn. Waarom is dat nog niet verwijderd op Brusselsestwg. De Wolvertemsestwg en Vilvoordsestwg is nog erger door slecht afgestelde verkeerslichten die geen voorrang geven aan openbaar vervoer vrachtwagens. Deze filles met stoppen en optrekken aan te trage verkeerslichten voor zwaar vervoer op gewestwegen is vervuilend. 

 

Het stond in het mobiliteisplan als volgt: 'De doorstroming van de Vilvoordesteenweg en de Brusselsesteenweg is vooral tijdens de spitsmomenten beperkt ter hoogte van de verkeerslichten. Mogelijks moeten we hier bijkomende oplossingen onderzoeken."

 

Wanneer gaat men hier iets aan doen, die zijstraten met sluipverkeer van Viaduct Vilvoorde blijven voorrang geven is niet logisch en verstoord heel de regio. Op de Viaduct is het nu 50km/u, dat is dezelfde snelheid als op sommige parallel lopende gemeentewegen met minder kilometers voor doorgaand verkeer. Dit kan toch niet de bedoeling zijn!

Berlinda D.
0 0
lees meer

Thema 1: snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte)

infrastructurele maatregelen en/of vaste trajectcontrole

De Beigemsesteenweg (kasseigedeelte) is zone 30, maar doorgaand verkeer houdt zich NIET aan 30km/u. Zelfs als er een teller met snelheidsaanduiding staat, rijden de (vracht)auto’s te snel. Dit brengt extra geluids- en triloverlast teweeg door het kasseien wegdek, met een negatief effect op de leefbaarheid in deze straat, die nu slechter is dan voor de invoering van het mobiliteitsplan. Enkel infrastructurele maatregelen kunnen dit verhelpen, zoals wegversmallingen, asverschuivingen en vaste trajectcontrole. Handhaving (flitscontroles) kan altijd als extra maar heeft geen blijvend effect en is dus niet efficiënt. Indien deze maatregelen niet worden ingevoerd, dan verergert de situatie nog, want vanaf de zomer 2024 komt er op de Meerstraat een vaste trajectcontrole, waardoor er nog meer bestuurders de kasseien zullen oprijden om boetes op de Meerstraat te vermijden.

 

Om onder meer digitale uitsluiting te voorkomen, hebben volgende 12 mensen deze stelling manueel ondertekend: Roeland T, Dirk D, Isabel G, Wendy D, Raymond B, Christiane D, Monique B, Svitlanan P, Thierry V, Karen A, Francis L, Mien H

 

Bewoners van beigemsesteenweg van kerselaar tot obbergenkouter B.
0 0
lees meer

Thema 2: veilige schoolomgevingen

Ontdubbeling van de Beigemsesteenweg + toekomstige heraanleg van Gemeentehuisstraat

De drukkere momenten rond de schoolomgevingen zijn gelukkig beperkt tot de schooluren (begin- en einduur). Tijdens de overige momenten is het verkeer gereduceerd tot lokaal verkeer aangezien, door de ontdubbeling van de Beigemsesteenweg, het doorgaand gemotoriseerd verkeer reeds werd geweerd. Bovendien zal de Gemeentehuisstraat in de toekomst worden heraangelegd waarbij extra aandacht wordt geschonken aan een veilige schoolomgeving en de school hierbij ook zal bevraagd worden.

Gemeente Grimbergen
0 1
lees meer

Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat

geen knip

Geen bijkomende knip, dit maakt het enkel moeilijker en neemt alle vrijheid weg op momenten dat het nodig is

Marleen V.
0 0
lees meer
Ontdek ze allemaal