Even opfrissen
Bekijk alle info
Evaluatie
Bekijk hier alle suggesties
Jullie bijdragen
Thema 1: snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte)
infrastructurele maatregelen en/of vaste trajectcontrole
De Beigemsesteenweg (kasseigedeelte) is zone 30, maar doorgaand verkeer houdt zich NIET aan 30km/u. Zelfs als er een teller met snelheidsaanduiding staat, rijden de (vracht)auto’s te snel. Dit brengt extra geluids- en triloverlast teweeg door het kasseien wegdek, met een negatief effect op de leefbaarheid in deze straat, die nu slechter is dan voor de invoering van het mobiliteitsplan. Enkel infrastructurele maatregelen kunnen dit verhelpen, zoals wegversmallingen, asverschuivingen en vaste trajectcontrole. Handhaving (flitscontroles) kan altijd als extra maar heeft geen blijvend effect en is dus niet efficiënt. Indien deze maatregelen niet worden ingevoerd, dan verergert de situatie nog, want vanaf de zomer 2024 komt er op de Meerstraat een vaste trajectcontrole, waardoor er nog meer bestuurders de kasseien zullen oprijden om boetes op de Meerstraat te vermijden.
Om onder meer digitale uitsluiting te voorkomen, hebben volgende 7 mensen deze stelling manueel ondertekend: Dominique M., Cynthia T, Kobe W, Anne V, Karien T, Anne S, Daniel M
Thema 1: snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte)
Beigemsesteenweg weer in 2 richtingen
Het is niet omdat je naar school a gaat dat je ook baat hebt aan lus A.
Laat het snel weg zijn van de scholen ook een belangrijk punt zijn.
Dat aan de scholen (en het voetbal) een 30 zone gevraagd wordt geeft zeker en vast een veilig gevoel zowel voor voetgangers als voor bestuurders.
Het is ook jong dat een kind moet leren links en rechts te kijken alvorens over te steken, dat mag ook aan het school beginnen.
Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat
Sluit ons niet af van Grimbergen, Brussel, Autostrande...wij voelen ons weggepest!
Ik sluit helemaal aan bij Liesbet. Kan het niet beter omschrijven!
Maak voor voetgangers en fietsers duidelijke oversteekplaatsen, fel verlicht ( snoei de stammen van de bomen) en verzorg jullie fietspaden.....
Laat de Beigemsesteenweg een steenweg zijn. (Wat jullie bedoeling was)
Als bewoners van 'boven de paaltjes' , evenals de bewoners van Beigem, Humbeek,...rest ons 4m breedte om ons naar Grimbergen, Brussel, Autostrade,Meise, Vilvoorde.....te verplaatsen....en die moeten we dan nog beurtelings delen met de tegenliggers!
Kan het nog absurder?
Hilde Vandepitte
Thema 1: snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte)
Wegversmalling + parkeermogelijkheid
Ik zou de Beigemsesteenweg in 1 zelfde richting laten lopen en versmallen met parkeermogelijkheden (ivm school/voetbal).
Veilige oversteekplaatsen.
Met ook niet te vergeten een veilige oversteekplaats aan de bushaltes Dries. Zeer lastig voor de schoolgaande jeugd om daar veilig over te steken.
Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat
Het doorgaand gemotoriseerd verkeer weren dmv een verkeersknip
Sinds de invoering van het mobiliteitsplan Beigem, merk ik meer verkeer in de Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat, ook zwaar vrachtverkeer. De leefbaarheid in mijn straat gaat erop achteruit. Als er geen maatregelen worden genomen, dan gaat dit nog verergeren, eens er op de Meerstraat vanaf de zomer 2024 een vaste trajectcontrole komt! De voorgestelde ontdubbeling van de verkeersrichting mist zijn doel : er kan nog steeds doorgaand verkeer van kruispunt Daalstraat tot aan de Kerselaar. Om alle doorgaand verkeer te weren in deze erftoegangsweg, is een knip de enige oplossing : ofwel t.h.v. de kerk, ofwel t.h.v. de aansluiting met Ten Doorn (om de “omrij-inspanning” van de bewoners te verdelen).
Om onder meer digitale uitsluiting te voorkomen, hebben volgende 10 mensen deze stelling manueel ondertekend: Mien H, Jeanine V, Jozef D, Bob H, Stan V, Sofie S, Gert V, Kato D, Zoé D, Ward D
Thema 2: veilige schoolomgevingen
Eènrichtingsverkeer in G. De Donderstraat onnodig
Voor een veiligere schoolomgeving was het voldoende enkelrichtingsverkeer in de Gemeentehuisstraat en de Molenstraat (tussen Beigemsesteenweg en Gustaaf De Donderstraat) in te stellen. Dit doen in Gustaaf De Donderstraat brengt geen meerwaarde, integendeel, het is vervelend!
Dat het een fietsstraat is geworden en dat 30 km/h de maximale snelheid blijft, daar heb ik geen probleem mee, maar er een éénrichtingsstraat van maken heeft toch geen zin!?
Ik vrees dat ondoordacht onze straat ook een éénrichtingsstraat werd gemaakt. Als het argument is 'dat er een school in onze straat ligt' dan was het voldoende om deel van de Molenstraat éénrichtingsverkeer te geven. Daardoor zorg je daar voor een minder chaotische situatie aan de school doordat men niet kan keren en kan er langs daar sowieso geen verkeer in onze straat vloeien. De enige mensen die onze straat gebruiken - naast de sporadische fietser - zijn wij; de bewoners. En wij moeten nu nutteloos een extra toertje en tijd verrijden bij elke verplaatsting. Als we langs de Daalstraat mogen uitrijden, moeten we trouwens helemaal niet langs de school passeren.