Even opfrissen
Bekijk alle info
Evaluatie
Bekijk hier alle suggesties
Jullie bijdragen
Andere suggesties
Gooi het over een andere boeg: steenwegen 50 km/u, al de rest 30 km/u.
Gooi het over een andere boeg: steenwegen 50 km/u, al de rest 30 km/u.
Schaf de knips af.
Schaf de nieuwe toegevoegde éénrichtingsstraten af.
Maak alles 30 km/u naar Brussels voorbeeld, behalve de steenwegen.
Dat verhoogt de veiligheid van iedereen, reduceert het straatlawaai en de luchtvervuiling en zal er voor zorgen dat het sluipverkeer geen zin heeft om in straten van 30 km/u te rijden en in de plaats de steenwegen zal nemen (waar ze voor aangelegd zijn).
Andere suggesties
Mobiliteitsplan Beigem
Als inwoner vd Molenstr hebben wij maar 1 uitweg naar de Daalstr. wanneer we richting Vilvoorde rijden en dat is de Bunderstr. Op de hoek Bunderstr en Daalstr is het gevaarlijk de baan op te rijden daar er geen zicht is op het fietspad vd Daalstr. links. Spiegels aan de overkant zijn welkom. En de bewoners op de hoek verplichten hun haag aan de volledige voorkant lager te knippen is wenselijk. Of nog beter : de Gustaaf De Donderstr. 2 richtings verkeer maken, dat kan perfect met 30/u en fietsstr. Het zou voor ons veel praktischer zijn om via de G D D straat, Daalstr. richting Humbeeksesteenweg te rijden om naar Humbeek (Co Markt) en bakker te gaan, vooral als jullie aan de Noordkant van Beigem weeral werken gaan doen. Richting Meerstraat rijden is het ook geen lachertje met die voetbalpleinen. Gans Grimbergen en omstreken komt daar op het plein spelen en de Beigemmenaar het leven zuur maken. Opstopping op Beigemsesteenweg en Parklaan door hun geparkeerde wagens. Laat ze samenkomen ergens in Grimbergen op een parking en breng ze met de bus naar de voetbal. In het mobiliteitsplan is er alleen gekeken naar de school, die dan ook veelal bevolkt wordt door leerlingen van buiten Beigem. De inwoners tellen niet mee ! Waar is ons goede oude Beigem van vroeger naar toe ? Iedereen klaagt en zaagt hier over het nieuwe mobiliteitsplan, maar zo te zien zijn er weinig reacties op jullie site. Misschien zijn jullie niet bereikbaar genoeg voor de doorsnee inwoner. mvg Christiane.
Andere suggesties
Beter traag en doorgaand verkeer met trajecten controle dan STILSTAAN door de KNIP
de aankomende ANPR camera's zullen naar mijn gevoel weer een beetje vrijheid wegnemen in ons korte leven maar langs de andere kant zal het effect van trager en aangepaste snelheid een positief effect hebben op de circulatie in ons "groot" Grimbergen.straten zoals Meerstraat, beigemse steenweg ,zijpstraat zullen geen racebaan meer zijn maar STOP met
verkeersdrempels , chicanes,paaltjes en straten knippen want deze leiden enkel tot files , als iedereen een gelijke snelheid heeft kan alles vlot en veilig verlopen.
maak gerust van bv het Zonneveld "eigen thuis" volledig zone 30 met Trajectcontrole maar dan worden deze wegen tenminste gebruikt en ga je niet iedereen naar de zelfde wegen sturen waar je tot stilstand komt tijdens de spitsuren omdat je te geconcentreerd iedereen naar dezelfde richting stuurt.
het is niet normaal meer dat je om 7u s'ochtends vanuit Humbeek 35 a 40min moet tellen om de ring te nemen aan de hellebeekstraat
Voorstel om alle straten terug toegankelijk te maken zodat verkeer terug normaler kan verlopen EN niet te vergeten we betalen ten slotte allen gemeente en verkeersbelastingen om onze infrastructuur te GEBRUIKEN.
Indien niet moet er ook nagedacht worden over daling van deze belastingen want dit was een berekening op het voorgaande gekende en vertrouwde wegennet in onze gemeente!
Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat
Een verkeersfilter (knip) in tracé van Kerselaar tot Obbergenkouter (kassei) zou een goede maatregel zijn.
Het tracé van Kerselaar tot Obbergenkouter (kassei) van de Beigemsesteenweg, zoals ook het hogere gedeelte van de Beigemsesteenweg (van kerk tot Koppendries), is in het Mobiliteitsplan Beigem ingekleurd en definitief vastgelegd als erftoegangsweg (en is dus geen lokale ontsluitingsweg zoals bijvoorbeeld de Meerstraat en de Daalstraat dat wel zijn). Een erftoegangsweg (EW) wordt in de nieuwe wegcategorisering in het Ruimtelijk Structuurplan Vlaanderen (RSV) gedefinieerd als een lokale weg die geen verbindende functie heeft en enkel directe toegang geeft tot de percelen langs die weg. Erftoegangswegen worden ingericht vanuit het principe van maximale leefkwaliteit: de woon- en verblijfsfunctie primeert boven de verkeersfunctie die beperkt en ondergeschikt is. Zo is het nu bepaald. Het ligt dus voor de hand dat ook in dit gedeelte van de Beigemsesteenweg, net zoals in het hogere gedeelte, eveneens een verkeersfilter (een zogenaamde knip) komt. Een verkeersfilter weert immers deels het gemotoriseerd verkeer en maakt het zo voor andere weggebruikers en voor de buurt veiliger, comfortabeler en leefbaarder.
Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat
Het doorgaand gemotoriseerd verkeer weren dmv een verkeersknip
Sinds de invoering van het mobiliteitsplan Beigem, merk ik meer verkeer in de Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat, ook zwaar vrachtverkeer. De leefbaarheid in mijn straat gaat erop achteruit. Als er geen maatregelen worden genomen, dan gaat dit nog verergeren, eens er op de Meerstraat vanaf de zomer 2024 een vaste trajectcontrole komt! De voorgestelde ontdubbeling van de verkeersrichting mist zijn doel : er kan nog steeds doorgaand verkeer van kruispunt Daalstraat tot aan de Kerselaar. Om alle doorgaand verkeer te weren in deze erftoegangsweg, is een knip de enige oplossing : ofwel t.h.v. de kerk, ofwel t.h.v. de aansluiting met Ten Doorn (om de “omrij-inspanning” van de bewoners te verdelen).
Om onder meer digitale uitsluiting te voorkomen, hebben volgende 11 mensen deze stelling manueel ondertekend: Bert M., Machteld A., Ingrid T., John B., Christèle P., Malo B., Bruno V., Ester A., Dominique N., Gerald D., Lisotte V.