Even opfrissen
Bekijk alle info
Evaluatie
Bekijk hier alle suggesties
Jullie bijdragen
Andere suggesties
Pleidooi voor gezond boerenverstand ipv peperdure bureaustudies
Huidige mobiliteitsplannen laten duidelijk zien hoe slecht de de Grimbergse bestuursders hun eigen gemeente kennen. Een aloud gezegde luidt "gedeelde smart is halve smart" overal in groot Grimbergen wordt met de uitrol van duur betaalde op bureau's ontworpen mobiliteitsplannen het tegendeel beweert. Want OVERAL in GROOT GRIMBERGEN is deze beleidsploeg het verkeer aan het CENTRALISEREN op enkele grote assen. Aangezien zij aan de knoppen zitten HUN bewuste keuze. Maar bij het minste incident is duidelijk dat sterke congestie zich voordoet. Laat alle vormen van verkeer, zijn weg zoeken en stop met pestmaatregelen als PAALTJES, VLUCHTHEUVELS, AFSLUITEN, EENRICHTING. De toekomst zal uitwijzen dat het niet loont, maar zorgt voor een negatief gevoel tov het bestuur door burgers. Iedereen een stukje overlast is 1000x beter dan enkele straten alle last met elle lange files tot gevolg! Er bestaan slimme NPR oplossingen om gericht sluipverkeer aan te pakken en te penaliseren, maar laat uw eigen inwoners zich vrij verplaatsen, ipv eerst een routeplan te moeten aanleggen bij elke verplaatsing. Ook de lokale handelaar zal u zeer dankbaar zijn, want wij gaan niet meer naar Strombeek winkelen door de mobiliteitskanker. En inspraak als deze heeft ENKEL nut als u er ook degelijk rekening mee gaat houden en het niet enkel een letterplatvorm is om het gevoel aan de burger te geven dat hij zijn gedacht toch eens heeft kunnen neertypen. Grimbergenaars zijn geen dwazen heren beleidsvoerders!
Thema 1: snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte)
Verkeersveiligheid
Meerstraat en Beigemsesteenweg tot Grimbergen hebben nood aan een voetpad en fietspad. Dat is de prioriteit en wordt altijd maar uitgesteld lijkt het?
Daarenboven heeft de kasseiweg beigemsesteenweg nood aan heraanleg. Zoals de naam het zegt is dat de hoofdweg van grimbergen naar beigem, dus 1 richting lijkt me daar niet van toepassing.
Andere suggesties
Snelheid Meerstraat
Dringend verkeersremmende straatornamenten plaatsen en control op snelheid én inhaalverbod.
De Meerstraat is een racecircuit geworden. Als er tenminste al geen file staat tot aan de verkeerslichten Wolvertemsesteenweg
Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat
ERFTOEGANGSWEG >< DOORGANGSWEG
Sinds de invoering van het mobiliteitsplan Beigem, merk ik meer verkeer in de Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat, ook zwaar vrachtverkeer, dat dit deel als doorgangsweg gebruikt. De leefbaarheid gaat erop achteruit, terwijl de bedoeling van het mobiliteitsplan net was om de leefbaarheid te verhogen door dit stuk als erftoegangsweg in te kleuren. De voorgestelde ontdubbeling van de verkeersrichting mist zijn doel : er kan nog steeds doorgaand verkeer van kruispunt Daalstraat tot aan de Kerselaar, en dus ook zwaar vrachtverkeer. Om alle doorgaand verkeer te weren in deze erftoegangsweg, is een knip de enige oplossing : ofwel t.h.v. de kerk, ofwel t.h.v. de aansluiting met Ten Doorn (om de “omrij-inspanning” van de bewoners te verdelen). Ter hoogte van de kerk, kan je hiermee een mooi dorpsplein creëren, om ons pittoresk dorp terug karakter te geven. Geen geld? Sla dan wat paaltjes ter hoogte van Ten Doorn, zoals ook in de Beukendreef, dat is de goedkoopste oplossing. Of anders ten minste (maar duurder) camera-controle om >3,5tonners te weren (anders gaan ze gewoon die van de Meerstraat omzeilen) en vaste traject-controle om 30km/u te handhaven. In heel Vlaanderen vindt men tegenwoordig structurele maatregelen, traject-controles en camera-controles om doorgaand verkeer te weren uit erftoegangswegen en om snelheid te handhaven. Het is de norm geworden. Na wat vloeken, geraakt iedereen eraan gewoon.
Thema 1: snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte)
infrastructurele maatregelen en/of vaste trajectcontrole
De Beigemsesteenweg (kasseigedeelte) is zone 30, maar doorgaand verkeer houdt zich NIET aan 30km/u. Zelfs als er een teller met snelheidsaanduiding staat, rijden de (vracht)auto’s te snel. Dit brengt extra geluids- en triloverlast teweeg door het kasseien wegdek, met een negatief effect op de leefbaarheid in deze straat, die nu slechter is dan voor de invoering van het mobiliteitsplan. Enkel infrastructurele maatregelen kunnen dit verhelpen, zoals wegversmallingen, asverschuivingen en vaste trajectcontrole. Handhaving (flitscontroles) kan altijd als extra maar heeft geen blijvend effect en is dus niet efficiënt. Indien deze maatregelen niet worden ingevoerd, dan verergert de situatie nog, want vanaf de zomer 2024 komt er op de Meerstraat een vaste trajectcontrole, waardoor er nog meer bestuurders de kasseien zullen oprijden om boetes op de Meerstraat te vermijden.
Om onder meer digitale uitsluiting te voorkomen, hebben volgende 12 mensen deze stelling manueel ondertekend: Roeland T, Dirk D, Isabel G, Wendy D, Raymond B, Christiane D, Monique B, Svitlanan P, Thierry V, Karen A, Francis L, Mien H
Andere suggesties
Meerstraat
Het is duidelijk dat de Meerstraat veel verkeer krijgt, zeker tijdens de spits. Er ontbreekt een fietspad en een voetpad. Bovenal moet er gewerkt worden aan de handhaving van de snelheidsbeperking en het inhaalverbod. Er mogen ook controles gebeuren 's nachts, het is hier soms een racebaan.
Wanneer een voertuig half op straat, half op de berm geparkeerd staat, wordt de situatie enorm gevaarlijk: voetgangers hebben te weinig plaats en wagens blijven elkaar kruisen op een versmalde rijbaan. Ook hier graag meer controle en verbalisering. Voor sommige automobilisten is een kras op hun wagen erger dan een omvergereden persoon.