Jullie bijdragen

Thema 1: snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte)

infrastructurele maatregelen en/of vaste trajectcontrole

De Beigemsesteenweg (kasseigedeelte) is zone 30, maar doorgaand verkeer houdt zich NIET aan 30km/u. Zelfs als er een teller met snelheidsaanduiding staat, rijden de (vracht)auto’s te snel. Dit brengt extra geluids- en triloverlast teweeg door het kasseien wegdek, met een negatief effect op de leefbaarheid in deze straat, die nu slechter is dan voor de invoering van het mobiliteitsplan. Enkel infrastructurele maatregelen kunnen dit verhelpen, zoals wegversmallingen, asverschuivingen en vaste trajectcontrole. Handhaving (flitscontroles) kan altijd als extra maar heeft geen blijvend effect en is dus niet efficiënt. Indien deze maatregelen niet worden ingevoerd, dan verergert de situatie nog, want vanaf de zomer 2024 komt er op de Meerstraat een vaste trajectcontrole, waardoor er nog meer bestuurders de kasseien zullen oprijden om boetes op de Meerstraat te vermijden.

 

Om onder meer digitale uitsluiting te voorkomen, hebben volgende 7 mensen deze stelling manueel ondertekend: Dominique M., Cynthia T, Kobe W, Anne V, Karien T, Anne S, Daniel M

Bewoners van beigemsesteenweg van kerselaar tot obbergenkouter B.
0 0
lees meer

Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat

Oplossing zwaar verkeer EN zwakke weggebruikers

Een oplossing om het zwaar verkeer uit de kleine straten te houden EN zwakke weggebruikers eindelijk een veilig fiets- en voetpad aan te bieden is in mijn ogen zowel de Meerstraat als de Beigemsesteenweg éénrichting te maken. 

Meerstraat maak je éénrichting van Humbeek naar Grimbergen en de Beigemsesteenweg maak je éénrichting van Grimbergen naar Humbeek. Op die manier blijft het zwaar verkeer uit de kleine straartjes en worden deze niet meer belast. Door deze straten éénrichting te maken kan er ook plaats gemaakt worden om hier een deftig en veilig fiets- en voetpad aan te leggen. 

Sarina V.
0 4
lees meer

Thema 2: veilige schoolomgevingen

Situatie Beigemsesteenweg t.h.v. GBS 't Mierken is verbeterd

De situatie op de Beigemsesteenweg ter hoogte van de school is enorm verbeterd. Er wordt veel minder vaak nog te snel gereden, verkeer dat te zwaar is voor de kasseiweg mijdt sinds de invoering van de nieuwe situatie (meestal) de éénrichtingsstraten rond de school, er is veel minder "verkeersagressie" tijdens de begin- en einduren van de school en de parkeergelegenheid voor de bewoners in onze buurt is er enorm op vooruit gegaan.

In de Gemeentehuisstraat is er wel nog werk aan de winkel. Veel chauffeurs die aan de school moeten zijn, negeren de parkeerverboden en/of het verkeersreglement in het algemeen.

Johan B.
0 0
lees meer

Thema 1: snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte)

Verkeersdrempels

Waarom geen verkeersdrempels zetten. Onze straat Meerstraat is een autostrade geworden. Stop met alle verkeer via Meerstraat en Beigemsesteenweg te laten komen 

al jullie eenrichtingsverkeer. Waarvoor is dit goed? Om alle verkeer via de scholen te laten gaan? 
grimbergen zit constant vast vol files. Brusselsesteenweg/vilvoordsesteenweg/Beigemsesteenweg om naar Grimbergen te rijden. 

1 en al tijdverlies voor iedereen en zeker voor zorgpersoneel dat aan huis werkt 

Sabrina V.
0 3
lees meer

Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat

geen knip

Geen bijkomende knip, dit maakt het enkel moeilijker en neemt alle vrijheid weg op momenten dat het nodig is

Marleen V.
0 0
lees meer

Thema 2: veilige schoolomgevingen

G. De Donderstraat terug tweerichtingsstraat + 30km/u rondom scholen + betere signalisatie aan oversteekpunten in schoolomgeving

Sinds de Gustaaf De Donderstraat een éénrichtingsstraat werd rijden wij voor ongeachte welke bestemming meer dan dubbel zolang door het centrum van Beigem. Ik rij op jaarbasis geschat zo'n 28 uur meer door onze gemeente dan voordien. Dit is m.a.w. een forse brandstofkost en tijdverlies voor ons, en het zorgt voor extra milieuvervuiling en meer verkeer. Sinds de wijziging moeten wij steeds langs de school omrijden en rijden we nu ook steeds door de voordien veel rustigere Parklaan en Rotsaertlaan. Een beurtrol om kinderen samen met vriendjes uit de Beigemsesteenweg (wonend tussen de Gemeentehuisstraat en de Koppendries) naar de hobby's te brengen is niet langer een optie; van huis tot huis is dat nu 7 min ipv nog geen 2 min voorheen. Jullie omschrijving zegt dat de drukkere momenten in de schoolomgeving beperkt zijn tot het begin en het einde van de schooldag. Het lijkt me dan ook vooral belangrijk dat op die momenten de toegelaten snelheid rondom de scholen beperkt wordt tot 30 km/u, dat er betere signalisatie wordt voorzien bij oversteekpunten (ook in de Meerstraat in Beigem en bij uitbreiding aan de Ruwaal in Grimbergen) en dat er een vlot verkeer wordt gegarandeerd doordat auto's dan in een lus rijden. Als het korte gedeelte Molenstraat tussen G. De Donderstraat en de steenweg éénrichtingsstraat blijft, dan wordt die lus gegarandeerd, zonder dat wij dag in dag uit onnodig moeten rondrijden.

Frieke B.
0 0
lees meer
Ontdek ze allemaal