Jullie bijdragen

Thema 2: veilige schoolomgevingen

situatie in schoolomgeving 't Mierken

De situatie rond de school is ten stelligste verbeterd. Er is minder 'verkeersagressie' rond de tijdstippen dat de school start en stopt. Men rijdt niet meer over de voetpaden tussen de Gemeentehuisstraat en de Parklaan (terwijl daar kinderen stappen/fietsen) omdat er nu geen wagens meer uit beide richtingen (door de éénrichtingsinvoering tss Gemeentehuisstraat en Parklaan) komen die elkaar willen 'passeren' terwijl er al wagens geparkeerd staan, wat uiteindelijk resulteerde voor de éénrichtingsinvoering in drie wagens naast elkaar. De snelheid is fors gedaald en het 'zwaar vervoer ' is geweerd doordat er een 'knip' gekomen is. Alles verloopt rustiger. Buiten de schooluren rijden er ook geen 'snelheidsduivels' meer door wat mooi meegenomen is. 

Hein R.
0 1
lees meer

Andere suggesties

Beigemsesteenweg: Eenrichtingsverkeer voor de hele straat in dezelfde richting

De zelfde rijrichting voor de hele straat zou meer duidelijkheid brengen voor buitenstaanders die op bezoek komen. Nu heel veel spookrijder + belasting van de Gemeentehuisstraat door voertuigen die niet perse door de school straat moeten. 

Dit dubbele eenrichtingsverkeer is ook heel onhandig voor de bewoners die bv 2x heel Beigem door moeten om gewoon naar de apotheek te gaan, want je moet heel wat zijstraten door ipv Beigemsesteenweg af en Meerstraat op.

Sabrina D.
0 0
lees meer

Andere suggesties

Minder filles tot Beigem of Veldkant door betere doorstroming op Brusselsestwg, Wolvertemsestwg en Vilvoordestwg.

Slecht afgestelde lichten veroorzaken veel miserie voor doorgaand verkeer en openbaar vervoer door zijstraten van sluipgemeentewegen die kruispunten van gewestwegen verstoren. In centrum Grimbergen de verkeerslichten afstellen met voorrang voor openbaar vervoer en verkeer van gewestwegen!

Desnoods stoppen als sluipstroomroute van en naar andere provincies via de sluipgemeentewegen die kruispunten gewestwegen verstoren door werken Viaduct Vilvoorde en deze gemeentewegen route knippen in het midden (mobiliteitsplan centrum herbekijken) in plaats van de hele regio in alle gehuchten van Humbeek tot Strombeek op stelten te zetten in het voordeel van sluipstroomroute voor andere provincies.

Berlinda D.
0 0
lees meer

Thema 2: veilige schoolomgevingen

G. De Donderstraat terug tweerichtingsstraat + 30km/u rondom scholen + betere signalisatie aan oversteekpunten in schoolomgeving

Sinds de Gustaaf De Donderstraat een éénrichtingsstraat werd rijden wij voor ongeachte welke bestemming meer dan dubbel zolang door het centrum van Beigem. Ik rij op jaarbasis geschat zo'n 28 uur meer door onze gemeente dan voordien. Dit is m.a.w. een forse brandstofkost en tijdverlies voor ons, en het zorgt voor extra milieuvervuiling en meer verkeer. Sinds de wijziging moeten wij steeds langs de school omrijden en rijden we nu ook steeds door de voordien veel rustigere Parklaan en Rotsaertlaan. Een beurtrol om kinderen samen met vriendjes uit de Beigemsesteenweg (wonend tussen de Gemeentehuisstraat en de Koppendries) naar de hobby's te brengen is niet langer een optie; van huis tot huis is dat nu 7 min ipv nog geen 2 min voorheen. Jullie omschrijving zegt dat de drukkere momenten in de schoolomgeving beperkt zijn tot het begin en het einde van de schooldag. Het lijkt me dan ook vooral belangrijk dat op die momenten de toegelaten snelheid rondom de scholen beperkt wordt tot 30 km/u, dat er betere signalisatie wordt voorzien bij oversteekpunten (ook in de Meerstraat in Beigem en bij uitbreiding aan de Ruwaal in Grimbergen) en dat er een vlot verkeer wordt gegarandeerd doordat auto's dan in een lus rijden. Als het korte gedeelte Molenstraat tussen G. De Donderstraat en de steenweg éénrichtingsstraat blijft, dan wordt die lus gegarandeerd, zonder dat wij dag in dag uit onnodig moeten rondrijden.

Frieke B.
0 0
lees meer

Thema 1: snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte)

Onderhoud van de baan

Ik denk dat als men de kasseien al eens deftig zou leggen en niet hier en daar overgieten met asfalt, je qua geluid al een stuk kan oplossen. Door de bocht die je moet nemen naar de Meerstraat kan je eigenlijk al niet echt snelheid maken. Toch? Ev. Kan je hier wel een versmalling in de weg maken of regelmatig eens controleren. 

Sofie C.
0 0
lees meer

Thema 1: snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte)

Infrastructurele maatregelen en/of vaste trajectcontrole

De Beigemsesteenweg (kasseigedeelte) is zone 30, maar doorgaand verkeer houdt zich NIET aan 30km/u. Zelfs als er een teller met snelheidsaanduiding staat, rijden de (vracht)auto’s te snel. Dit brengt extra geluids- en triloverlast teweeg door het kasseien wegdek, met een negatief effect op de leefbaarheid in deze straat, die nu slechter is dan voor de invoering van het mobiliteitsplan. Enkel infrastructurele maatregelen kunnen dit verhelpen, zoals wegversmallingen, asverschuivingen en vaste trajectcontrole. Handhaving (flitscontroles) kan altijd als extra maar heeft geen blijvend effect en is dus niet efficiënt. Indien deze maatregelen niet worden ingevoerd, dan verergert de situatie nog, want vanaf de zomer 2024 komt er op de Meerstraat een vaste trajectcontrole, waardoor er nog meer bestuurders de kasseien zullen oprijden om boetes op de Meerstraat te vermijden.

 

Om onder meer digitale uitsluiting te voorkomen, hebben volgende 9 mensen deze stelling manueel ondertekend: Jeanine V, Jozef D, Bob H, Stan V, Sofie S, Gert V, Kato D, Zoé D, Ward D

Bewoners van beigemsesteenweg van kerselaar tot obbergenkouter B.
0 0
lees meer
Ontdek ze allemaal