Even opfrissen
Bekijk alle info
Evaluatie
Bekijk hier alle suggesties
Jullie bijdragen
Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat
Knippen dient enkel wie er woont
Laat de Beigemsesteenweg tussen Meerstraat en Daalstraat berijdbaar in de twee richtingen en zonder onderbreking. Een knip is heel fijn voor de mensen die er wonen; al de anderen moeten omrijden. Of gaan de 'knippers' allemaal met de fiets voorbij mijn deur rijden? Een knip is de afweging tussen het voordeel van enkelen tegenover het nadeel van de hele gemeenschap. De adressen die vermeld staan voor de onderschrijvers van de petities zeggen genoeg ...
Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat
Het doorgaand gemotoriseerd verkeer weren dmv een verkeersknip
Sinds de invoering van het mobiliteitsplan Beigem, merk ik meer verkeer in de Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat, ook zwaar vrachtverkeer. De leefbaarheid in mijn straat gaat erop achteruit. Als er geen maatregelen worden genomen, dan gaat dit nog verergeren, eens er op de Meerstraat vanaf de zomer 2024 een vaste trajectcontrole komt! De voorgestelde ontdubbeling van de verkeersrichting mist zijn doel : er kan nog steeds doorgaand verkeer van kruispunt Daalstraat tot aan de Kerselaar. Om alle doorgaand verkeer te weren in deze erftoegangsweg, is een knip de enige oplossing : ofwel t.h.v. de kerk, ofwel t.h.v. de aansluiting met Ten Doorn (om de “omrij-inspanning” van de bewoners te verdelen).
Om onder meer digitale uitsluiting te voorkomen, hebben volgende 11 mensen deze stelling manueel ondertekend: Bert M., Machteld A., Ingrid T., John B., Christèle P., Malo B., Bruno V., Ester A., Dominique N., Gerald D., Lisotte V.
Thema 1: snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte)
infrastructurele maatregelen en/of vaste trajectcontrole
De Beigemsesteenweg (kasseigedeelte) is zone 30, maar doorgaand verkeer houdt zich NIET aan 30km/u. Zelfs als er een teller met snelheidsaanduiding staat, rijden de (vracht)auto’s te snel. Dit brengt extra geluids- en triloverlast teweeg door het kasseien wegdek, met een negatief effect op de leefbaarheid in deze straat, die nu slechter is dan voor de invoering van het mobiliteitsplan. Enkel infrastructurele maatregelen kunnen dit verhelpen, zoals wegversmallingen, asverschuivingen en vaste trajectcontrole. Handhaving (flitscontroles) kan altijd als extra maar heeft geen blijvend effect en is dus niet efficiënt. Indien deze maatregelen niet worden ingevoerd, dan verergert de situatie nog, want vanaf de zomer 2024 komt er op de Meerstraat een vaste trajectcontrole, waardoor er nog meer bestuurders de kasseien zullen oprijden om boetes op de Meerstraat te vermijden.
Om onder meer digitale uitsluiting te voorkomen, hebben volgende 7 mensen deze stelling manueel ondertekend: Dominique M., Cynthia T, Kobe W, Anne V, Karien T, Anne S, Daniel M
Thema 1: snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte)
Snelheid in de Beigemsesteenweg
Op basis van de ontvangen meldingen inzake de snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte) werden snelheidsmetingen uitgevoerd. Uit de resultaten hiervan blijkt dat de gemiddelde snelheid hier inderdaad nog iets te hoog ligt.
We denken onder meer aan volgende oplossingen om bestuurders de geldende snelheidslimiet te doen naleven:
infrastructurele maatregelen zijnde wegversmallingen of asverschuivingen; handhaving: dit kan door flitscontroles, een verplaatsbare flitsmodule of een vaste trajectcontrole.Andere suggesties
Mobiliteitsplan Beigem
Als inwoner vd Molenstr hebben wij maar 1 uitweg naar de Daalstr. wanneer we richting Vilvoorde rijden en dat is de Bunderstr. Op de hoek Bunderstr en Daalstr is het gevaarlijk de baan op te rijden daar er geen zicht is op het fietspad vd Daalstr. links. Spiegels aan de overkant zijn welkom. En de bewoners op de hoek verplichten hun haag aan de volledige voorkant lager te knippen is wenselijk. Of nog beter : de Gustaaf De Donderstr. 2 richtings verkeer maken, dat kan perfect met 30/u en fietsstr. Het zou voor ons veel praktischer zijn om via de G D D straat, Daalstr. richting Humbeeksesteenweg te rijden om naar Humbeek (Co Markt) en bakker te gaan, vooral als jullie aan de Noordkant van Beigem weeral werken gaan doen. Richting Meerstraat rijden is het ook geen lachertje met die voetbalpleinen. Gans Grimbergen en omstreken komt daar op het plein spelen en de Beigemmenaar het leven zuur maken. Opstopping op Beigemsesteenweg en Parklaan door hun geparkeerde wagens. Laat ze samenkomen ergens in Grimbergen op een parking en breng ze met de bus naar de voetbal. In het mobiliteitsplan is er alleen gekeken naar de school, die dan ook veelal bevolkt wordt door leerlingen van buiten Beigem. De inwoners tellen niet mee ! Waar is ons goede oude Beigem van vroeger naar toe ? Iedereen klaagt en zaagt hier over het nieuwe mobiliteitsplan, maar zo te zien zijn er weinig reacties op jullie site. Misschien zijn jullie niet bereikbaar genoeg voor de doorsnee inwoner. mvg Christiane.
Andere suggesties
Meerstraat - fietspad
Spijtig dat er in dit nieuwe plan weeral geen rekening gehouden wordt met een fietspad op de Meerstraat - gedeelte kerkhof Beigem naar Grimbergen. Door alle maatregelen komt er meer verkeer op de toch al drukke Meerstraat. Het is ongehoord dat hier nog geen bereidbaar fietspad is. Meer met de fiets verplaatsen betekent hier meer gevaar lopen.