Jullie bijdragen

Andere suggesties

Beigemsesteenweg: Eenrichtingsverkeer voor de hele straat in dezelfde richting

De zelfde rijrichting voor de hele straat zou meer duidelijkheid brengen voor buitenstaanders die op bezoek komen. Nu heel veel spookrijder + belasting van de Gemeentehuisstraat door voertuigen die niet perse door de school straat moeten. 

Dit dubbele eenrichtingsverkeer is ook heel onhandig voor de bewoners die bv 2x heel Beigem door moeten om gewoon naar de apotheek te gaan, want je moet heel wat zijstraten door ipv Beigemsesteenweg af en Meerstraat op.

Sabrina D.
0 0
lees meer

Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat

Rondpunt Kruisstraat / Meerstraat / Zijstraat / Beigemsestwg te klein + onveilig voor huidige hoeveel verkeer.

Rondpunt verwijderen en vervangen door LUS met éénrichtingsverkeer via Coppendries met veilige verkeerslichten voor kruispunt Erversemsesteenweg / Coppendries / Meerstraat als verbinding via Kapellelaan richting A12 voor Brusselse Ring. Een jaarlijkse antiek rommelmarkt was geen reden om gemeenteweg Coppendries heel het jaar af te sluiten als private weg. Als de Brocante een andere straat neemt waar er meer plaats is kan deze kleine markt ook uitbreiden.

Berlinda D.
0 2
lees meer

Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat

Knippen dient enkel wie er woont

Laat de Beigemsesteenweg tussen Meerstraat en Daalstraat berijdbaar in de twee richtingen en zonder onderbreking. Een knip is heel fijn voor de mensen die er wonen; al de anderen moeten omrijden. Of gaan de 'knippers' allemaal met de fiets voorbij mijn deur rijden? Een knip is de afweging tussen het voordeel van enkelen tegenover het nadeel van de hele gemeenschap. De adressen die vermeld staan voor de onderschrijvers van de petities zeggen genoeg ...

Koen V.
0 0
lees meer

Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat

Geen knip in de Beigemsesteenweg

De Beigemsesteenweg graag terug bereidbaar in de twee richtingen. Iedereen rijdt graag met zijn wagen. Het is dus asociaal om bepaalde straten af te sluiten, bijvoorbeeld door middel van een knip. Ik begrijp dat bewoners klagen over gedaver bij druk verkeer. Het opvolgen van de werken van de nutsbedrijven, enkele maanden na de uitvoering ervan, zou al veel helpen. Ter hoogte van het  kruispunt Beigemsesteenweg - Obbergenkouter ligt een diepe put die blijkbaar niet hersteld geraakt. 

Gisele D.
0 1
lees meer

Andere suggesties

1ste Straatje Ten Doorn - Beigemsesteenweg

Ten Doorn, het eerste straatje vlak naast de weide, gaande vanaf Beigemsesteenweg naar de achterliggende wijk Ten Doorn, betreft een zeer klein straatje waar amper 1 wagen door kan. Dat straatje is echter toegankelijk voor doorgaand verkeer (?) in 2 richtingen, daar waar de andere (2de) Ten Doorn straat die uitkomt op het rond punt in Ten Doorn, een bord met enkel toegankelijk voor plaatselijk verkeer heeft staan. Die straat is echter breed genoeg. 
Dat kleine eerste straatje wordt nu gebruikt in 2 richtingen (ook al is er maar plaats voor 1 smalle wagen) door camionettes, vrachtwagens en auto's die veel te snel door die straat rijden. Maak dit straatje aub enkel toegankelijk voor haar bewoners, door aan het eind paaltjes te plaatsen. De talrijke schoolgaande fietsers en voetgangers gebruiken deze straat dagelijks komende van en gaande naar de buurtweg door Ten Doorn naar de scholen. 
Er kunnen zeer makkelijk aan het einde van dat straatje 2 paaltjes worden gezet, waardoor de verkeer voor Ten Doorn alleen en logisch door de breedste straat gaat. 
Het 3 de Ten Doorn straatje wat nog verder ligt heeft reeds paaltjes. Zou maw logisch zijn dat ook het eerste straatje paaltjes krijgt. 

Sofie S.
0 0
lees meer

Thema 2: veilige schoolomgevingen

Eènrichtingsverkeer in G. De Donderstraat onnodig

Voor een veiligere schoolomgeving was het voldoende enkelrichtingsverkeer in de Gemeentehuisstraat en de Molenstraat (tussen Beigemsesteenweg en Gustaaf De Donderstraat) in te stellen. Dit doen in Gustaaf De Donderstraat brengt geen meerwaarde, integendeel, het is vervelend!

Dat het een fietsstraat is geworden en dat 30 km/h de maximale snelheid blijft, daar heb ik geen probleem mee, maar er een éénrichtingsstraat van maken heeft toch geen zin!?

Ik vrees dat ondoordacht onze straat ook een éénrichtingsstraat werd gemaakt. Als het argument is 'dat er een school in onze straat ligt' dan was het voldoende om deel van de Molenstraat éénrichtingsverkeer te geven. Daardoor zorg je daar voor een minder chaotische situatie aan de school doordat men niet kan keren en kan er langs daar sowieso geen verkeer in onze straat vloeien. De enige mensen die onze straat gebruiken - naast de sporadische fietser - zijn wij; de bewoners. En wij moeten nu nutteloos een extra toertje en tijd verrijden bij elke verplaatsting. Als we langs de Daalstraat mogen uitrijden, moeten we trouwens helemaal niet langs de school passeren.

Johan D.
0 1
lees meer
Ontdek ze allemaal