Jullie bijdragen

Andere suggesties

Pleidooi voor gezond boerenverstand ipv peperdure bureaustudies

Huidige mobiliteitsplannen laten duidelijk zien hoe slecht de de Grimbergse bestuursders hun eigen gemeente kennen. Een aloud gezegde luidt "gedeelde smart is halve smart" overal in groot Grimbergen wordt met de uitrol van duur betaalde op bureau's ontworpen mobiliteitsplannen het tegendeel beweert. Want OVERAL in GROOT GRIMBERGEN is deze beleidsploeg het verkeer aan het CENTRALISEREN op enkele grote assen. Aangezien zij aan de knoppen zitten HUN bewuste keuze. Maar bij het minste incident is duidelijk dat sterke congestie zich voordoet. Laat alle vormen van verkeer, zijn weg zoeken en stop met pestmaatregelen als PAALTJES, VLUCHTHEUVELS, AFSLUITEN, EENRICHTING. De toekomst zal uitwijzen dat het niet loont, maar zorgt voor een negatief gevoel tov het bestuur door burgers. Iedereen een stukje overlast is 1000x beter dan enkele straten alle last met elle lange files tot gevolg! Er bestaan slimme NPR oplossingen om gericht sluipverkeer aan te pakken en te penaliseren, maar laat uw eigen inwoners zich vrij verplaatsen, ipv eerst een routeplan te moeten aanleggen bij elke verplaatsing. Ook de lokale handelaar zal u zeer dankbaar zijn, want wij gaan niet meer naar Strombeek winkelen door de mobiliteitskanker. En inspraak als deze heeft ENKEL nut als u er ook degelijk rekening mee gaat houden en het niet enkel een letterplatvorm is om het gevoel aan de burger te geven dat hij zijn gedacht toch eens heeft kunnen neertypen. Grimbergenaars zijn geen dwazen heren beleidsvoerders! 

Bruno S.
0 4
lees meer

Andere suggesties

Parkeren op de berm

In jullie vorige infoblad stond een foute foto over HOE je op de Meerstraat parkeert. de Meerstraat is bebouwde kom en daarover zegt de wegcode én het politiereglement dat er NIET mag geparkeerd worden op de verhoogde berm (alhoiewel je die berm nauwelijks een voetpad kan noemen)

Dirk spaens S.
0 1
lees meer

Andere suggesties

Meerstraat problemen risico fietsers/zwakke weggebruikers

Bij de Meerstraat is er op vele plaatsen geen fietspad, op andere plaatsen iets dat gemarkeerd is als fietspad, maar woningen hun voortuin de kasseien over gooiden, waardoor men eigenlijk zo goed als overal op de baan moet rijden.

 

De Meerstraat is een baan met veel passage, nog meer na de ingrepen in de Beigemse. Toch merkt men daar nooit enige handhaving. Los van zelf al videos te hebben waar zelfs een lijnbus misschien richting 70 à 80 per uur er reed, is het niet enkel de problematiek van snelheid en iets dat dus opgevolgd ka met enkel cameras: Fietsen worden ook continu voorbij gestoken tot zelfs in bochten toe of over een witte lijn op linkerrijvak, waar de inhaler dan soms nipt moet bijdraaien als er toch een tegenligger blijkt te zijn. In de meeste gevallen lukt alles rakelings, maar ook ik ben al 2 keer geclipt geweest hierdoor waarvan 1 valpartij (Gelukkig rij ik er niet zo snel zelfs met een ebike, net wegens dit wetende). Tegelijk staan de voetpaden/fietspaden ook continu volgeparkeerd waardoor ook de zwakke weggebruiker te voet op de baan moet, dit zijn geen gezonde toestanden.

 

Tenzij men hier ooit opteert voor een deftig fietspad, dringt meer toezicht zich op, of is het wachten op een ongeval.

Bart D.
0 1
lees meer

Thema 1: snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte)

Verkeersdrempels

Waarom geen verkeersdrempels zetten. Onze straat Meerstraat is een autostrade geworden. Stop met alle verkeer via Meerstraat en Beigemsesteenweg te laten komen 

al jullie eenrichtingsverkeer. Waarvoor is dit goed? Om alle verkeer via de scholen te laten gaan? 
grimbergen zit constant vast vol files. Brusselsesteenweg/vilvoordsesteenweg/Beigemsesteenweg om naar Grimbergen te rijden. 

1 en al tijdverlies voor iedereen en zeker voor zorgpersoneel dat aan huis werkt 

Sabrina V.
0 3
lees meer

Thema 1: snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte)

Terug zone 50

Al jaren geldt er een zone 50 voor de Beigemsesteenweg. Nooit vonden er noemenswaardige ongevallen plaats. De voorgestelde wegversmalling of asverschuivingen zijn niet nodig. De bewoners van sommige delen van de steenweg zorgen zelf al, door hun parkeergedrag, voor asverschuivingen. Zone 50 kan gehandhaafd worden door meer controles. Enkel in de omgeving van de school is een zone 30 op haar plaats.

Gisele D.
0 0
lees meer

Andere suggesties

Wegdek in slechte staat

Hoewel de gemeente pogingen doet om de schoolomgeving veiliger te maken door van de Molenstraat een fietsstraat te maken, wordt er geen rekening gehouden met de slechte staat van het wegdek of stoep. Verschillende putten in het wegdek (sinds 2022) en slechte staat van de stoep zijn er al verschillende fietsers verongelukt. Hoewel dit probleem al herhaaldelijk meegedeeld werd.

Verder moet ik ook toegeven de veranderingen in de richtingsaanwijzingen thv de Molenstraat niet te begrijpen. Zal een omleiding zorgen voor trager verkeer? Sinds de aanpassing van de richtingsaanwijzingen vinden klanten van de plantenkwekerij en patiënten van de kinesitherapeutische praktijk niet altijd de weg naar de Molenstraat/ Oude Molenweg, geraken de vrachtwagens moeilijk tot de Plantenkwekerij (doordat ze niet vlot kunnen draaiën van de Bunderstraat naar de Oudemolenweg) en hebben er verschillende patiënten vastgezeten op de Groenstraat / Trage weg n13 voor de plaatsing van het verkeersbord F99c. Ter informatie heeft er minstens één patiënte een takeldienst moeten inschakelen in november, nadat ze zich om 6u45 vastgereden had en heeft de takeldienst een tweede takelwagen moeten inschakelen voor hulp. 

Marie-laure S.
0 0
lees meer
Ontdek ze allemaal