Even opfrissen
Bekijk alle info
Evaluatie
Bekijk hier alle suggesties
Jullie bijdragen
Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat
Overlast sluipverkeer Beigemsesteenweg kassei
De Beigemsesteenweg vanaf Kerk richting Kerselaar wordt systematisch door sluipverkeer gebruikt. Tijdens de piekmomenten 7-9u en 16-19u is er non-stop zéér luide en zéér snelle passage. Ook vrachtverkeer blijft de kassei belasten.
Ter hoogte van de weide op de kassei wordt er opgetrokken in beide richtingen. Tot aan de geparkeerde wagens.
Enkel met een permanente flitspaal, permanente trajectcontrole (voorbeeld zie Wolvertem centrum) en permanente wegversmallingen zullen mensen zich aan de gewenste snelheid WILLEN dus kunnen houden.
Doorgaand verkeer door Beigem centrum laten scheren is NIET LEEFBAAR.
Knip aan het rond punt met de Daalstraat, zodat verkeer de grote toegangswegen gebruikt tussen Humbeek en Vilvoorde en niet via Beigem centrum gaat.
De Daalstraat nodigt uit als doorgang voor alle verkeer maar deze mondt uit in klein Beigem centrum, een kassei en kleine straten. Misschien aan het rond punt de bron eens aanpakken en het verkeer daar reeds herleiden in plaats van uit te nodigen in de Daalstraat en door Beigem centrum en kassei te sturen.
Thema 1: snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte)
ENKEL INFRASTRUCTURELE MAATREGELEN ZIJN EFFICIENT OM 30km/u TE HANDHAVEN
De Beigemsesteenweg (kasseigedeelte) is zone 30, maar doorgaand verkeer houdt zich NIET aan 30km/u. Zelfs als er een teller met snelheidsaanduiding staat, rijden de (vracht)auto’s te snel (en krijgen daar bovendien een groen duimpje voor!). Dit brengt extra geluids- en triloverlast teweeg door het kasseien wegdek, met een negatief effect op de leefbaarheid in deze straat, die nu slechter is dan voor de invoering van het mobiliteitsplan. Enkel infrastructurele maatregelen kunnen dit verhelpen, zoals wegversmallingen, asverschuivingen en vaste trajectcontrole. Handhaving (flitscontroles) kan altijd als extra maar heeft geen blijvend effect en is dus niet efficiënt.
Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat
Pas kruispunt beigemsesteenweg - Hof Van Obbergenstraat - daalstraat aan
Het kruispunt beigemsesteenweg - Hof Van Obbergenstraat - daalstraat is niet voorzien om een mix van normaal verkeer en zwaar verkeer tegelijk, in beide richtingen toe te laten. Vrachtwagens rijden zichzelf continue vast komende van Hof Van Obbergenstraat naar daalstraat (of omgekeerd) deze hoek is te smal voor vele vrachtwagens.
Maak dit een veilig kruispunt.
Andere suggesties
Minder filles tot Beigem of Veldkant door betere doorstroming op Brusselsestwg, Wolvertemsestwg en Vilvoordestwg.
Slecht afgestelde lichten veroorzaken veel miserie voor doorgaand verkeer en openbaar vervoer door zijstraten van sluipgemeentewegen die kruispunten van gewestwegen verstoren. In centrum Grimbergen de verkeerslichten afstellen met voorrang voor openbaar vervoer en verkeer van gewestwegen!
Desnoods stoppen als sluipstroomroute van en naar andere provincies via de sluipgemeentewegen die kruispunten gewestwegen verstoren door werken Viaduct Vilvoorde en deze gemeentewegen route knippen in het midden (mobiliteitsplan centrum herbekijken) in plaats van de hele regio in alle gehuchten van Humbeek tot Strombeek op stelten te zetten in het voordeel van sluipstroomroute voor andere provincies.
Andere suggesties
Meerstraat
Het is duidelijk dat de Meerstraat veel verkeer krijgt, zeker tijdens de spits. Er ontbreekt een fietspad en een voetpad. Bovenal moet er gewerkt worden aan de handhaving van de snelheidsbeperking en het inhaalverbod. Er mogen ook controles gebeuren 's nachts, het is hier soms een racebaan.
Wanneer een voertuig half op straat, half op de berm geparkeerd staat, wordt de situatie enorm gevaarlijk: voetgangers hebben te weinig plaats en wagens blijven elkaar kruisen op een versmalde rijbaan. Ook hier graag meer controle en verbalisering. Voor sommige automobilisten is een kras op hun wagen erger dan een omvergereden persoon.
Thema 2: veilige schoolomgevingen
Die eenrichtingswegen zijn niet nodig
Het creëert gewoon nog meer verkeer en onveiligheid