Even opfrissen
Bekijk alle info
Evaluatie
Bekijk hier alle suggesties
Jullie bijdragen
Andere suggesties
Parkeren op de berm
In jullie vorige infoblad stond een foute foto over HOE je op de Meerstraat parkeert. de Meerstraat is bebouwde kom en daarover zegt de wegcode én het politiereglement dat er NIET mag geparkeerd worden op de verhoogde berm (alhoiewel je die berm nauwelijks een voetpad kan noemen)
Thema 2: veilige schoolomgevingen
Situatie Beigemsesteenweg t.h.v. GBS 't Mierken is verbeterd
De situatie op de Beigemsesteenweg ter hoogte van de school is enorm verbeterd. Er wordt veel minder vaak nog te snel gereden, verkeer dat te zwaar is voor de kasseiweg mijdt sinds de invoering van de nieuwe situatie (meestal) de éénrichtingsstraten rond de school, er is veel minder "verkeersagressie" tijdens de begin- en einduren van de school en de parkeergelegenheid voor de bewoners in onze buurt is er enorm op vooruit gegaan.
In de Gemeentehuisstraat is er wel nog werk aan de winkel. Veel chauffeurs die aan de school moeten zijn, negeren de parkeerverboden en/of het verkeersreglement in het algemeen.
Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat
Verwijder obstakel op Beigemsesteenweg aan ingang Ruwaal
Beste beleidsmakers van Grimbergen
De voorbije maanden hebben we vele veranderingen gezien (ten goede en minder ten goede) waar ik dus ook bedenkingen bij had, maar veronderstel dat het maatschappelijk belang wel bekeken werd en ik me daar moet bij neerleggen, maar...
Ik vraag me af wat de proefopstelling op de Beigemsesteenweg bijdraagt tot de verkeersveiligheid. Jullie hebben met jullie mobiliteitsplan het gros van het verkeer over deze Beigemsesteenweg laten verlopen wat een enorme toename van het aantal bewegingen veroorzaakte. Ook het zwaar vervoer is aangewezen op deze route, de bussen hebben pas doorgang als "chauffeurs met inzicht" plaats laten om hen geparkeerde voertuigen te laten passeren. Door deze opstelling brengen jullie nogmaals een obstakel op de weg die verhinderd om vlot de straat naar de muziekschool in of uit te draaien zonder tegenliggend verkeer te hinderen. (Ik zag gisteren 19/4/2024 een wagen tussen de opstelling, over het fietspad de straat van Ruwaal indraaien, tot daar de veiligheid van de fietsers).
Is het niet logischer om een zebrapad aan te leggen in plaats van de huidige nietszeggende en geen voorrang inhoudende rode strook die enkel verwarring veroorzaakt.
Ook de beide fiets- en voetpaden aan weerskanten van de straat een opknapbeurt geven is een veiligere oplossing dan auto's nogmaals te hinderen.
Ik hoop bij deze dat mijn ongenoegen duidelijk is.
Met vriendelijke groeten
Liesbet De Keyser
Thema 2: veilige schoolomgevingen
Die eenrichtingswegen zijn niet nodig
Het creëert gewoon nog meer verkeer en onveiligheid
Andere suggesties
Fiets- en voetpaden
In Beigem ontbreken er in het algemeen Fiets- en voetpaden.
Zeker op een grote baan zoals de Meerstraat is het een vereiste om een toegankelijk fiets- en voetpad te hebben. Als zwakke weggebruiker ben je bijna nergens veilig omdat je verplicht wordt om op straat te fietsen of te wandelen bij gebrek aan (veilige/toegankelijke) fiets- en voetpaden.
Thema 1: snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte)
Beigemsesteenweg weer in 2 richtingen
Het is niet omdat je naar school a gaat dat je ook baat hebt aan lus A.
Laat het snel weg zijn van de scholen ook een belangrijk punt zijn.
Dat aan de scholen (en het voetbal) een 30 zone gevraagd wordt geeft zeker en vast een veilig gevoel zowel voor voetgangers als voor bestuurders.
Het is ook jong dat een kind moet leren links en rechts te kijken alvorens over te steken, dat mag ook aan het school beginnen.