Even opfrissen
Bekijk alle info
Evaluatie
Bekijk hier alle suggesties
Jullie bijdragen
Thema 1: snelheid in de Beigemsesteenweg (kasseigedeelte)
Onderhoud van de baan
Ik denk dat als men de kasseien al eens deftig zou leggen en niet hier en daar overgieten met asfalt, je qua geluid al een stuk kan oplossen. Door de bocht die je moet nemen naar de Meerstraat kan je eigenlijk al niet echt snelheid maken. Toch? Ev. Kan je hier wel een versmalling in de weg maken of regelmatig eens controleren.
Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat
Het doorgaand gemotoriseerd verkeer weren dmv een verkeersknip
Sinds de invoering van het mobiliteitsplan Beigem, merk ik meer verkeer in de Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat, ook zwaar vrachtverkeer. De leefbaarheid in mijn straat gaat erop achteruit. Als er geen maatregelen worden genomen, dan gaat dit nog verergeren, eens er op de Meerstraat vanaf de zomer 2024 een vaste trajectcontrole komt! De voorgestelde ontdubbeling van de verkeersrichting mist zijn doel : er kan nog steeds doorgaand verkeer van kruispunt Daalstraat tot aan de Kerselaar. Om alle doorgaand verkeer te weren in deze erftoegangsweg, is een knip de enige oplossing : ofwel t.h.v. de kerk, ofwel t.h.v. de aansluiting met Ten Doorn (om de “omrij-inspanning” van de bewoners te verdelen).
Om onder meer digitale uitsluiting te voorkomen, hebben volgende 11 mensen deze stelling manueel ondertekend: Bert M., Machteld A., Ingrid T., John B., Christèle P., Malo B., Bruno V., Ester A., Dominique N., Gerald D., Lisotte V.
Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat
Knippen dient enkel wie er woont
Laat de Beigemsesteenweg tussen Meerstraat en Daalstraat berijdbaar in de twee richtingen en zonder onderbreking. Een knip is heel fijn voor de mensen die er wonen; al de anderen moeten omrijden. Of gaan de 'knippers' allemaal met de fiets voorbij mijn deur rijden? Een knip is de afweging tussen het voordeel van enkelen tegenover het nadeel van de hele gemeenschap. De adressen die vermeld staan voor de onderschrijvers van de petities zeggen genoeg ...
Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat
Overlast sluipverkeer Beigemsesteenweg kassei
De Beigemsesteenweg vanaf Kerk richting Kerselaar wordt systematisch door sluipverkeer gebruikt. Tijdens de piekmomenten 7-9u en 16-19u is er non-stop zéér luide en zéér snelle passage. Ook vrachtverkeer blijft de kassei belasten.
Ter hoogte van de weide op de kassei wordt er opgetrokken in beide richtingen. Tot aan de geparkeerde wagens.
Enkel met een permanente flitspaal, permanente trajectcontrole (voorbeeld zie Wolvertem centrum) en permanente wegversmallingen zullen mensen zich aan de gewenste snelheid WILLEN dus kunnen houden.
Doorgaand verkeer door Beigem centrum laten scheren is NIET LEEFBAAR.
Knip aan het rond punt met de Daalstraat, zodat verkeer de grote toegangswegen gebruikt tussen Humbeek en Vilvoorde en niet via Beigem centrum gaat.
De Daalstraat nodigt uit als doorgang voor alle verkeer maar deze mondt uit in klein Beigem centrum, een kassei en kleine straten. Misschien aan het rond punt de bron eens aanpakken en het verkeer daar reeds herleiden in plaats van uit te nodigen in de Daalstraat en door Beigem centrum en kassei te sturen.
Andere suggesties
Parkeren op de berm
In jullie vorige infoblad stond een foute foto over HOE je op de Meerstraat parkeert. de Meerstraat is bebouwde kom en daarover zegt de wegcode én het politiereglement dat er NIET mag geparkeerd worden op de verhoogde berm (alhoiewel je die berm nauwelijks een voetpad kan noemen)