Even opfrissen
Bekijk alle info
Evaluatie
Bekijk hier alle suggesties
Jullie bijdragen
Andere suggesties
Gooi het over een andere boeg: steenwegen 50 km/u, al de rest 30 km/u.
Gooi het over een andere boeg: steenwegen 50 km/u, al de rest 30 km/u.
Schaf de knips af.
Schaf de nieuwe toegevoegde éénrichtingsstraten af.
Maak alles 30 km/u naar Brussels voorbeeld, behalve de steenwegen.
Dat verhoogt de veiligheid van iedereen, reduceert het straatlawaai en de luchtvervuiling en zal er voor zorgen dat het sluipverkeer geen zin heeft om in straten van 30 km/u te rijden en in de plaats de steenwegen zal nemen (waar ze voor aangelegd zijn).
Thema 2: veilige schoolomgevingen
Eènrichtingsverkeer in G. De Donderstraat onnodig
Voor een veiligere schoolomgeving was het voldoende enkelrichtingsverkeer in de Gemeentehuisstraat en de Molenstraat (tussen Beigemsesteenweg en Gustaaf De Donderstraat) in te stellen. Dit doen in Gustaaf De Donderstraat brengt geen meerwaarde, integendeel, het is vervelend!
Dat het een fietsstraat is geworden en dat 30 km/h de maximale snelheid blijft, daar heb ik geen probleem mee, maar er een éénrichtingsstraat van maken heeft toch geen zin!?
Ik vrees dat ondoordacht onze straat ook een éénrichtingsstraat werd gemaakt. Als het argument is 'dat er een school in onze straat ligt' dan was het voldoende om deel van de Molenstraat éénrichtingsverkeer te geven. Daardoor zorg je daar voor een minder chaotische situatie aan de school doordat men niet kan keren en kan er langs daar sowieso geen verkeer in onze straat vloeien. De enige mensen die onze straat gebruiken - naast de sporadische fietser - zijn wij; de bewoners. En wij moeten nu nutteloos een extra toertje en tijd verrijden bij elke verplaatsting. Als we langs de Daalstraat mogen uitrijden, moeten we trouwens helemaal niet langs de school passeren.
Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat
Pas kruispunt beigemsesteenweg - Hof Van Obbergenstraat - daalstraat aan
Het kruispunt beigemsesteenweg - Hof Van Obbergenstraat - daalstraat is niet voorzien om een mix van normaal verkeer en zwaar verkeer tegelijk, in beide richtingen toe te laten. Vrachtwagens rijden zichzelf continue vast komende van Hof Van Obbergenstraat naar daalstraat (of omgekeerd) deze hoek is te smal voor vele vrachtwagens.
Maak dit een veilig kruispunt.
Thema 3: maatregelen Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat
ERFTOEGANGSWEG >< DOORGANGSWEG
Sinds de invoering van het mobiliteitsplan Beigem, merk ik meer verkeer in de Beigemsesteenweg tussen Daalstraat en Meerstraat, ook zwaar vrachtverkeer, dat dit deel als doorgangsweg gebruikt. De leefbaarheid gaat erop achteruit, terwijl de bedoeling van het mobiliteitsplan net was om de leefbaarheid te verhogen door dit stuk als erftoegangsweg in te kleuren. De voorgestelde ontdubbeling van de verkeersrichting mist zijn doel : er kan nog steeds doorgaand verkeer van kruispunt Daalstraat tot aan de Kerselaar, en dus ook zwaar vrachtverkeer. Om alle doorgaand verkeer te weren in deze erftoegangsweg, is een knip de enige oplossing : ofwel t.h.v. de kerk, ofwel t.h.v. de aansluiting met Ten Doorn (om de “omrij-inspanning” van de bewoners te verdelen). Ter hoogte van de kerk, kan je hiermee een mooi dorpsplein creëren, om ons pittoresk dorp terug karakter te geven. Geen geld? Sla dan wat paaltjes ter hoogte van Ten Doorn, zoals ook in de Beukendreef, dat is de goedkoopste oplossing. Of anders ten minste (maar duurder) camera-controle om >3,5tonners te weren (anders gaan ze gewoon die van de Meerstraat omzeilen) en vaste traject-controle om 30km/u te handhaven. In heel Vlaanderen vindt men tegenwoordig structurele maatregelen, traject-controles en camera-controles om doorgaand verkeer te weren uit erftoegangswegen en om snelheid te handhaven. Het is de norm geworden. Na wat vloeken, geraakt iedereen eraan gewoon.
Thema 2: veilige schoolomgevingen
Die eenrichtingswegen zijn niet nodig
Het creëert gewoon nog meer verkeer en onveiligheid