Even opfrissen
Bekijk alle infoEvaluatie
Bekijk hier alle suggestiesJullie bijdragen
Thema 5: snelheid
Rampzalige situatie
Globaal genomen is het verkeersplan een regelrechte ramp voor de inwoners van Strombeek. We brengen meer tijd door in de file (vervuiling), met lagere snelheden waardoor er meer vervuiling ontstaat en we moeten meer kilometers afleggen (nieuwe vervuiling). Ten slotte verspillen we veel tijd, wat een economische ramp is.
Wij stellen voor om het huidige verkeersplan los te laten en terug te keren naar de oude situatie.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Enkel verschuiving van de mobiliteitsproblematiek : huidig plan werkt niet
Wij zijn niet 'rechtstreeks' geïmpacteerd, wij wonen op de Sint-Annalaan in Koningslo.
Maar :
- de enorme verkeersdrukte in de ochtendspits komende uit de Piereman is niet veranderd, er staat nog steeds een meterslange file (soms tot aan het vroegere Bauknecht gebouw) om zo de Sint-Annalaan op te rijden richting autostrades.
- wij doen een groot deel van onze boodschappen in Strombeek/Grimbergen (toch ondersteuning van jullie handelaars) en je geraakt nergens meer of via hele lange omwegen
En zo kunnen wij nog wel even doorgaan.
Denk niet dat huidige situatie de oplossing is.
Sluipverkeer is idd een probleem, maar op deze manier geen oplossing, enkel verplaatsing/verschuiving van het probleem.
Thema 2: verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat)
Kalm en hel tegelijkertijd
s Ochtends neem ik de brug over de A12 om op de A12 richting het centrum van Brussel te komen.
Voordat het "mobiliteitsplan" werd ingevoerd, was het verkeer op de Boechoutlaan relatief vlot en werd de reistijd niet al te zeer beïnvloed door het verkeer daar.
Nu de Gentsestraat en de Trifft afgesloten zijn voor het verkeer, is het verkeer op de Boechoutlaan een hel geworden!
Ik verlies elke ochtend gemakkelijk 15-20 minuten om op de A12 te geraken!
Waarom staan jullie erop om straten af te sluiten die breed genoeg zijn voor het spitsverkeer en die de files in het stadscentrum verlichten? Is dat niet de bedoeling van deze brede straten? Om het verkeer in de smalle straten van het stadscentrum te beperken?
Ik vraag u om deze afsluiting opnieuw te evalueren! Installeer flitspalen, snelheidsbegrenzers of andere systemen om de snelheid in deze straten te regelen, maar veroordeel ze niet!
Hoogachtend
Séverine Beeckman
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Brug over A12 moet openblijven voor verkeer, te beperkend voor wie langs Procter en Gamble naar centrum wil. Gemeenteplein moet open 2 richtingen
Plan is verwarrend en na evaluatie
zeker re herzien, is te daterend en niet angepast aan huidige situatie, bewoners zijn sterk benadeeld alsook de handelaars ( zeker in het centrum Strombeek). Daarenboven respecteren de auto's de fietsstraatbeperkingen NIET, zeker in de Burtinstraat ( fietsstraten en meerdere straten in het algemeen zijn trouwens in slechte staat). Kortom nieuwe studie is aan de orde met bekwamere experten en beter mobiliteitsplan..zeker na al de comentaren en , vooral bezwaren , te hebben gelezen op de sociale media en dat zijn er wat ....zij maar gerust. Suggesties ook genoeg , ik wil er géén bijvoegen daar ik de nodige kennis niet bezit om adequate wijzigingen voor te leggen. In mijn buurt zijn de meeste bewoners niet tevreden daar ze veel km meer dienen om te rijden voor hun dagelijkse aktiviteiten...De blokkering gemeenteplein tegenover cultureel centrum dient hoe dan ook te verdwijnen! En dan spreken we niet van het meerverbruik fosiele brandstoffen en de CO2 uitstoot....
Thema 6: bereikbaarheid
Bereikbaarheid Cultureel Centrum Strombeek: verander richting Wemmelsestraat
Als men vanuit Grimbergen iemand wil afzetten aan het CC, moet men daarna een hele omweg maken via de Lakensestraat en de Rijkendalstraat om terug naar Grimbergen te rijden.
Als men het stukje Wemmelsestraat vlak voor het CC éénrichting zou maken in de andere richting (dus weg van het rond plein ipv naar het rond plein), moet men veel minder lang omrijden en stoort men de bewoners dus veel minder.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
KNIP De Villegasstraat
Zeer groot deel van het verkeer van kant Oude Mechelse, eenrichtingsverkeer De Villegasstraat komt samen in de Jan Mulsstraat ( aan school) en Gemeenteplein.
Door knip aan De Villegastraat / Antwerpselaan te veranderen in een eenrichtingsverkeer naar de Antwerpselaan , wordt de Jan Mulstraat en Gemeenteplein ontlast.
Ook de Hulpdiensten hebben hier zeker baat bij.
Mobiliteit Strombeek-Bever
Nieuw beleidsplan
mei 2023
Uitrol circulatiemaatregelen
februari 2024
Uitrol fietszone
mei 2024