We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Jullie bijdragen

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Toegang nieuwe parking langs de Antwerpselaan

Naar aanleiding van de nieuwe parking die zal aangelegd worden langs de Antwerpselaan tov het woonzorgcentrum lijkt het me logisch toegang tot deze parking te voorzien vanaf de Antwerpselaan. Verkeer mag echter enkel toegang krijgen tot de parking en niet verder. De afsluiting moet blijven gerespecteerd worden. 

Caroline V.
0 0
lees meer

Thema 5: snelheid

Doelgerichte acties na invoering ruime fietszone

Binnenkort voeren we een ruime fietszone, waar een snelheidslimiet van 30km/u geldt, in het centrum van Strombeek-Bever in. Hierna zullen we de snelheid op verschillende plaatsen monitoren en, indien dit uit de resultaten van de metingen nodig blijkt, doelgerichte acties ondernemen.

Bij deze 'doelgerichte acties' kan onder meer gedacht worden aan:

infrastructurele maatregelen zijnde wegversmallingen of asverschuivingen; handhaving door bijvoorbeeld flitscontroles, een verplaatsbare flitsmodule of een vaste trajectcontrole.

We willen via dit platform echter ook polsen of inwoners bijkomende snelheidsmaatregelen nu al noodzakelijk achten.

Gemeente Grimbergen
0 12
lees meer

Andere suggesties?

de verkeersstromen, het feit dat een deel van Strombeek ingesloten werd en de fietsveiligheid

Inwoners uit de buurt van de begraafplaats van Strombeek (Beverstraat en Jozef De Vleminckstraat) wonen aan de rand van Strombeek maar zijn daar ingesloten voor hun autoverplaatsingen. Ze moeten vanaf en naar hun woonplaats via een grote omweg door  centrum Strombeek waardoor er daar ook terug méér autoverkeer komt. Voor bewoners uit die buurt moet het terug mogelijk worden de Antwerpselaan te kiezen ter hoogte van De Villegasstraat. Daarbij dient wel vermeden te worden dat auto's ter hoogte van de Villegasstraat Strombeek binnenrijden.  De verkeersgeleiding via de éénrichtingsstraten leidt autoverkeer langs de scholen waardoor ook daar het autoverkeer toeneemt. Wie bijvoorbeeld uit de Jozef Van Elewijckstraat komt, kan niet meer rechtdoor naar de Rijkendalstraat, moet linksaf aan Strombeek Linde en zo via St Amandsplein en de St. Jozefschool. Hier moet een alternatief traject gezocht te worden.  Elke wagen die Strombeek richting Brussel verlaat vanuit het westelijk Strombeek moet tot einde  Nieuwelaan rijden om daar op het zeer druk kruispunt in te voegen op de Antwerpselaan om richting A12 of richting Brussel te rijden. Dat kruispunt is zeer gevaarlijk voor de fietsers die het tweerichting fietspad gebruiken. Maatregelen voor fietsveiligheid dringen zich op.  Onderzoek of verkeersstromen De Villegasstraat-Jan Mulsstraat niet beter omgekeerd worden (vroegere situatie) voor veiliger kruispunt aan het Gemeenteplein. Installeer zone 30 en fietsstraten met afremmende maatregelen

Eddie B.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

De Villegas terug naar oorspronkelijke richting!

De Villegas De Clercampstraat moet éénrichtingsverkeer blijven in de oorspronkelijke richting vanuit de Oude Mechelsestraat (die bovendien terug open moet om het verkeer vlotter te maken) naar het Sint-Amandsplein op.

Zoals het Engelstalige spreekwoord zegt, "if it ain't broke, don't fix it".

Demir S.
0 0
lees meer

Thema 5: snelheid

Fietsenstalling 

Aangezien we een brede stoep hebben gekregen die voor niks dient zou het misschien leuk zijn om fietsenstallingen te plaatsen zodat de bevolking die op appartementen woning veilig hun fietsen kunnen wegzetten. De mijne staan nu buiten aan de deur en ik vraag mij elke morgen of ik zal kunnen gaan werken of ze er nog zullen staan of ze niet gestolen zijn.

Valerie L.
0 0
lees meer

Thema 2: verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat)

Laat deze brug aub open

Zou u aub kunnen overwegen om de brug niet af te sluiten? De afsluiting zou een aanzienlijke impact hebben op onze toegang tot en vanuit Strombeek.

Bovendien zorgt de afsluiting voor nog een extra belemmering, vooral tijdens concerten of evenementen in de buurt. Het kost enorm veel tijd om vanaf de snelweg, Strombeek binnen te rijden via de Romeinsesteenweg. Hoewel we in Strombeek wonen, gaan we ook regelmatig buiten ons dorp om te werken, sporten, enzovoort. Het duurt nu veel te lang om thuis te komen of Strombeek te verlaten. Eerlijk gezegd vind en vond ik het sluipverkeer minder hinderlijk dan de voorgestelde situatie.

 

Y P.
0 1
lees meer
Ontdek ze allemaal

Mobiliteit Strombeek-Bever

Samen geven we mobiliteit in Grimbergen vorm.

Nieuw beleidsplan

mei 2023

Uitrol circulatiemaatregelen

februari 2024

Uitrol fietszone

mei 2024