Even opfrissen
Bekijk alle infoEvaluatie
Bekijk hier alle suggestiesJullie bijdragen
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
chaos, vervuiling en gevaar in Romeinsesteenweg
Er zijn ook auto’s voor deze straat, die op elk moment slechte verkeersopstoppingen veroorzaken. Dit leidt tot extreem hoge verontreinigingsniveaus op plaatsen waar kinderen op de bus of lopen. Auto’s rijden ook te snel en gaan altijd door rode lichten. Er moeten snelheidsblokken en camera’s zijn. De weg bevindt zich ook in een zeer slechte staat, die zeer gevaarlijk is voor fietsen en nog meer lawaai veroorzaakt.
Thema 5: snelheid
Blijf bij de essentie!
Op specifieke plaasten zoals in de DIRECTE omgeving van een school de snelheid beperken, daar kan niemand met gezond verstand iets op tegen hebben. Om dit dan door te trekken op HEEL Strombeek Centrum of HEEL Grimbergen Centrum, of... is dan weer overdreven.
Zoiets komt over als "Alles voor de fietsers en voetgangers en de automobilisten moeten dan maar weer bloeden". Kunnen wij nog bewegen in onze eigen gemeente zonder telkens een boete te moeten vrezen wegens een snelheidsoverschrijding van 1 of 2 km/uur?
Andere suggesties?
Rampzalige situatie
Globaal genomen is het verkeersplan een regelrechte ramp voor de inwoners van Strombeek. We brengen meer tijd door in de file (vervuiling), met lagere snelheden waardoor er meer vervuiling ontstaat en we moeten meer kilometers afleggen (nieuwe vervuiling). Ten slotte verspillen we veel tijd, wat een economische ramp is.
Wij stellen voor om het huidige verkeersplan los te laten en terug te keren naar de oude situatie.
Thema 6: bereikbaarheid
Gemakkelijker uit Strombeek geraken via de Antwerpselaan
Vanuit onze wijk (Treft) is het nu heel ingewikkeld om in het centrum van Grimbergen te geraken!
We gebruiken nu Waze om er te geraken en moeten nu tot in het centrum van Meise gaan om in het centrum van Grimbergen te geraken. Het is een reis van 25 minuten in plaats van de 15 minuten die het vroeger duurde.
Vroeger namen we de Beverstraat naar de Antwerpselaan (voorbij Douwe Egberts) en naar het centrum van Grimbergen.
Ik ben er zeker van dat als we 2 betonblokken zouden weghalen zodat mensen Strombeek op die manier kunnen verlaten (zonder ze binnen te laten, zoals een paar weken geleden), veel mensen gelukkiger zouden zijn.
Oplossing :toegang geven tot de Antwerpselaan via de Beverstraat
Thema 3: verkeersstroom Temselaan
Zoveel kilometers meer voor mensen die in Strombeek leven, en dus meer vervuiling, na implementatie van dit plan.
Wij wonen sinds kort in de Burtinstraat.
- Deze straat is veel veel drukker geworden en auto's rijden hier gemakkelijk meer dan 50km/uur.
- Om naar Meise te rijden moeten wij nu meer dan 4km afleggen, vroeger 2km.
- Om naar richting Jette te rijden moeten wij nu via de Temselaan rijden, vroeger Treft. Ik denk dat er minder mensen wonen in Treft dan in de Temselaan?
- gewoon om naar centrum Strombeek - St.Amandstraat bv. te rijden ( heb problemen om te stappen) moet ik nu 2,7kms afleggen , vroeger 800 meters !
Het is natuurlijk OK om sluipverkeer te verhinderen maar de inwoners van dit mooie dorp mogen toch niet daarvoor gestraft worden.
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Instroombepreking
Geizen het sluipverkeer nu naar andere starten gekanaliseerd werd, is er een grote ontevredenheid van de bewoners van deze straten. Men kan besluiten dat er in heel de gemeente en zeker in deelgemeente Strombeek-Bever nood was aan een mobiliteitsplan. Heden blijkt dat een mobiliteitsplan alleen, met de nodige aanpassinge , onvoldoende zal zijn om de veiligheid en leefbaarheid van de bewoners te garanderen. Daarom sugerreer ik na te denken over het invoeren van een instroombeperking.
Mobiliteit Strombeek-Bever
Nieuw beleidsplan
mei 2023
Uitrol circulatiemaatregelen
februari 2024
Uitrol fietszone
mei 2024