We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Jullie bijdragen

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Gevaarlijk Rijckendalstraat - Strombeeklinde

Er werden gele paaltjes gezet aan het uiteinde van De Rijckendaalstraat. Veel te ver en staan te recht als je rechts wil afslaan sta je op rijvak strombeeklinde aan de overkant. Daarnaast respecteren de bestuurders die van de kerk komen de voorrang van rechts niet. Bijna ongeluk gehad langs twee kanten.  Paaltjes een lichte bocht naar rechts laten doen

Christian V.
0 0
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Verbeterpunten voor het mobiliteistplan Strombeek

Een aantal opmerkingen als inwoner van Strombeek en fietser/wandelaar/automobilist:

1. De knip aan het einde van de Villegas de Clercampstraat met de aansluiting van de Antwerpselaan, zorgt inderdaad voor een mindere verkeersinstroom richting Strombeek centrum.  Het feit dat veel bestuurders aan het einde van de Villegasstraat geen uitweg meer zien en dus verplicht linksaf de Jan Mulsstraat (moeten) nemen, zorgt er evenwel voor dat zij opnieuw Strombeek inrijden. Een opening van de knip aan het einde van de Villegas de Clercampstraat richting de Antwerpselaan, zou al dit verkeer onmiddellijk uit Strombeek wegleiden. De opening van deze knip mag uiteraard enkel gelden voor bestuurders richting Antwerpselaan; inrijden vanuit de Antwerpselaan moet onmogelijk blijven. De plaatsing van een camera kan ervoor zorgen dat van deze opening geen misbruik gemaakt wordt door 'inrijders'. 
2. Een klein stukje van de Villegas de Clercampstraat, tussen het kruispunt met de Van der Nootstraat en de H. Drapsstraat/De Burtinstraat, tweerichting  maken, zou ervoor zorgen dat heel wat wagens langs de Van der Noot weg geraken en dus niet langs de school het Villegastje moeten,
3. De Acacialaan is nu dé uitvalsweg van alle (gefrustreerde) automobilisten die uiteindelijk uit het kluwen van het centrum hun weg hebben gevonden. Dit zorgt ervoor dat er in deze kaarsrechte en perfect nieuwaangelegde straat nu veel sneller wordt gereden. De plaatsing van verkeersremmers in de vorm van asverleggingen of dergelijke, zou hier dan ook raadzaam zijn.

Anne D.
0 0
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Eenrichtingsopening Oude Mechelsestraat richting Antwerpselaan

Om al het verkeer regio kerkhof Strombeek, dat momenteel via de Jan Mulsstraat of De Burtinstraat, Villegasstraat & Schoolstraat via CC naar de Nieuwelaan geleid wordt om naar de oprit van de autostrade te rijden, een uitweg te bieden richting oprit autostrade zonder scholen of centra te passeren, zou er een eenrichtingsuitweg richting de Antwerpselaan kunnen geopend worden (met een camera die overtreders die vanuit de Antwerpselaan naar binnen rijden beboet). Dit zou het verkeer aan het CC en het Villegastje 's ochtends sterk verminderen. Dit zou vermoedelijk ook de overtredingen in het stukje Villegasstraat tussen de De Burtinstraat en de Van der Nootstraat terugdringen, al zou dat laatste met de suggestie om de rijrichting in de Villegasstraat om te draaien vermoedelijk ook opgelost kunnen worden.

Dominik D.
0 2
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Algemene opinie mobiliteitsplan, negatieve aspecten

Het bevorderen van het fietsverkeer is een lovenswaardig plan. Maar de meeste bewoners zijn autogebruikers, vooral degenen onder ons die ouder zijn dan een bepaalde leeftijd en met bepaalde (veel) fysieke beperkingen/gezondheidsproblemen. Het plan negeert onze behoeften. Auto is nodig om te winkelen, om naar de apotheek te gaan, om naar het gemeentehuis te gaan, om naar het OCMW te gaan, om naar de kinesitherapeut te gaan, om naar de vuilophaalcentra te gaan, enz. Het nieuwe mobiliteitsplan beperkt en/of maakt het rijden moeilijk via Strombeek. Dit is geen grote stad die zo'n groots plan nodig heeft, dat uiteindelijk leidt tot vervuiling (langere en langzamere verkeersroutes), ongelukken (te veel kruisen en bochten), situaties waarin straten die niet gepland zijn voor veel verkeer plotseling hoofdstraten worden. Ik woon al meer dan 30 jaar in Strombeek en was altijd blij met de vlotheid van het verkeer. Nu wordt het meer een nachtmerrie. Als dit aan de stemming lag, zou ik, nu ik enkele van de gecreëerde problemen ben tegengekomen, voor het terugdraaien van het plan stemmen.

Joseph F.
0 3
lees meer

Andere suggesties?

Eenrichtingsverkeer htingsverkeer

Meer politiecontrole op het eenrichtingsverkeer,  dit wordt teveel genegeerd 

Marc J.
0 0
lees meer

Andere suggesties?

De mobiliteit was beter zonder mobiliteitsplan

Het mobiliteitsplan zorgt voor enorm veel overlast in straten waar er vroeger geen probleem was. Handelaars zijn moeilijker bereikbaar (geen parkingmogelijkheden, opstoppingen, omrijden) en doordat sommmige straten vastzitten, rijden de bestuurders daarna 10 keer zo snel door de straten waar het wél rijdt. Ik moet het positieve aan dit plan nog vinden. Ik heb begrip voor de strijd tegen sluipverkeer maar dit plan is niet het antwoord op die kwestie. Strombeek zit nu vast door gefrustreerde Strombekenaren bovenop het sluipverkeer. De nadelen zijn helaas veel talrijker dan de voordelen. Het Gemeenteplein opnieuw openen zou al één stap in de goede richting zijn; maar eigenlijk moet alles opnieuw geëvalueerd worden.

 

Dalila L.
0 1
lees meer
Ontdek ze allemaal

Mobiliteit Strombeek-Bever

Samen geven we mobiliteit in Grimbergen vorm.

Nieuw beleidsplan

mei 2023

Uitrol circulatiemaatregelen

februari 2024

Uitrol fietszone

mei 2024