Even opfrissen
Bekijk alle infoEvaluatie
Bekijk hier alle suggestiesJullie bijdragen
Andere suggesties?
Meer ANPR, minder knips; resulterend in minder sluipverkeer en minder stapvoets verkeer in het centrum van Strombeek
Beste, Ik ben woonachtig in Meise maar heb samen met mijn broer een zaak in het centrum van Strombeek-Bever. Blijkbaar horen jullie enkel inwoners en hebben werkgevers hierin weing inspraak. Wij hebben alle begrip voor de maatregelen die het sluipverkeer uit het centrum weren. Wij hebben echter geen begrip voor maatregelen die: a) Onszelf en onze medewerkers het onmogelijk maken om normaal woon-werkverkeer te bieden. Deze leiden enkel tot hoogoplopende frustraties. Wij moeten hopen dat gekwalificeerd personeel niet elders zijn heil zoekt. Of moeten we ons personeel in Koningslo zoeken. Van daaruit is niet echt hinder. b) Onze activiteiten dusdanig hinderen dat deze tevens een economische kost met zich meedragen. Verplaatsingskosten zijn nog onmogelijk in te schatten en indien we de reële kost zouden rekenen denk ik niet dat we nog concurrentieel zouden zijn met collega's uit aanpalende gemeentes. Ons clienteel uit aanpalende gemeentes ziet er momenteel tegen op om de locale files in het centrum van Strombeek te trotseren. Laat staan dat ze zich in het kluwen van éénrichtingsstraten nog de weg tot bij ons vinden. Enkele voorbeelden van trajecten deze ochtend: Ikzelf met de wagen; Sint-Brixius Rode - centrum Strombeek-Bever (8km): 45min. Medewerkster met de bus van Beigem - centrum Strombeek-Bever (9km): 40min (laatste 1,5km naar St-Amandsplein 20min!). Hierom pleiten wij voor meer ANPR voor mensen die echt in het centrum dienen te zijn. Bewoners en werkende mensen. Dank.
Andere suggesties?
oversteekplaatsen in Strombeek centrum
Er zijn rond de kerk en de school duidelijke oversteekplaatsen voor voetgangers. Er zijn ook signalisaties op de weg 'SCHOOL' aangebracht. Het is niet duidelijk voor weggebruikers wie hier voorrang heeft. Ik vraag me af of deze plekken wel veilig zijn, voetgangers denken dat ze voorrang hebben,maar is dat zo?
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Ontsluiting noordkant centrum S-B en ontlasting Lakensestraat
Bewoners van Drapsstraat, Burtinstraat en omliggende moeten hele omweg maken langs Lakensestraat om naar de kerk en Sint-Amandsplein te rijden. 2 mogelijke oplossingen: 1 draai rijrichting om van het verbindingssstraatje tussen Gemeenteplein en Verbeytstraat. 2 wijzig rijrichting van stukje Villegasstraat tussen Drapsstraat en Vandernootstraat. Oplossing 2 heeft voordeel dat huidige sluiproute Grimbergsesteenweg-St-Amandsplein-Villegasstraat-Schoolstraat-Jan Mulsstraat-Gemernteplein-Nieuwelaan wordt verhinderd
Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)
Centrum Strombeek
We hebben de indruk dat Strombeek "in twee delen wordt gesplitst".
Wij moeten een grote omweg doen om onze boodschappen in Strombeek-centrum (Sint Amands; kerk) te kunnen doen.
Wij vrezen dat veel mensen hun boodschappen niet meer zullen doen bij de lokale handelaars...
Al gedacht aan mensen met beperkte mobiliteit? Zij kunnen hun boodschappen zeker niet te voet doen en gaan misschien de grote omweg ook niet zien zitten.
Triestig voor de lokale handelaars.
Andere suggesties?
Uitbreiding fietszone
Is een uitbreiding van de fietszone denkbaar met integratie van Dorekesveld, Kleuverbos en Potaarde in de fietszone ?
Thema 2: verkeersstroom over de brug van de A12 (Meisestraat)
Meisestraat moet open blijven! (zeker eenrichting)
Meisestraat moet open blijven; ik woont in de Beverstraat (gesloten), Meisestraat in mijn enige oplossing om uit Strombeek te raken zonder via het centrum te gaan.
Mobiliteit Strombeek-Bever
Nieuw beleidsplan
mei 2023
Uitrol circulatiemaatregelen
februari 2024
Uitrol fietszone
mei 2024