Jullie bijdragen

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Nutteloos Mobiliteitsplan

Strombeek-Bever in aan de grens van Brussel/Laken, is ook direct toegankelijk aan de Ring R0. Veel inwoners werken in Brussel. Onze naaste buren in Vlaams-Brabant (Meise, Wolvertem, Vilvoorde ezv) MOETEN via Grimbergen naar hun werk.

Het is een utopie om ons voor te stellen dat we het sluipverkeer kunnen vermijden. Als alle gemeenten zouden handelen zoals u doet, zou het hele land geïmmobiliseerd worden.

Herstel alstublieft het vlotte verkeer zoals in het verleden. Creëer een Zone 30 in straten met een hoge dichtheid. Investeer in een proactiever Politie, zodat snelheidscontroles kunnen worden georganiseerd. Maak de wegen rond scholen zo veilig mogelijk, alstublieft.

Probeer een dialoog op gang te brengen met het Brussels Gewest en de Stad van Brussel om correcte en eerlijke oplossingen te vinden.

Bedankt voor uw begrip

Aziz B.
0 1
lees meer

Thema 4: verkeersstroom Lakensestraat-Rijkendalstraat

De Lakensestraat is sinds het begin van het mobiliteitsplan een autosnelweg geworden en zeer gevaarlijk voor de voetgangers

Door het feit dat verschillende straten afgesloten zijn voor wie dat van Grimbergen, Meise, Wolvertem komt, is het alleen maar mogelijk langs de Antwerpesbaan of via de Zijp te rijden.En dan moet iedereen op de Romeinse steenweg waar de signalisatie niet aangepast is voor mij.Het wordt groen of rood voor iedereen in de zelfde richting.Niemand wilt buigen, dus alles zit vast. Doe gelijk in Vilvoorde, werkt met fase en overleg met de verschillende instanties. Als ze langs de Nieuwelaan komen rijden ze vlug, ze draaien zeer breed in de Lakensestraat en deken dat het een richtingstraat is, he nee er zijn twee richtingen in het eerste stuk. Dan moeten ze voorang geven aan het zeer gevaarlijke Jetsestraatje en dan terug aan de Van Elewijtstraat en sommige automobilisten hebben geen zin om offelijk die voorang af te geven. Dan op de Strombeeklinden moet u terug voorang geven om naar het kerkplein te gaan. Ja en als er dan twee bussen van de lijn hun haltes doen kan er niemand nog door, gewoon wachten dat de mensen op of afstappen, koncert van klaxons en een file tot aan het gemeenteplein, Villegasstraat en zo voorts.Veel ongeduldigen automolilisten rijden zeer vlug langs de parking van het gemeenteplein omdat ze denken van vlugger de gaan.Misschien gewoon duidelijkere borden plaatsen. Het zelfde voor dat klein sukje van de Wemmelsestraat. En voor de veiligheid in de Lakensestraat zou het fijn zijn om paaltjes te plaatsen voor dat de bewoners veilig uit hun woonst kunnen komen.

Josiane P.
0 0
lees meer

Thema 6: bereikbaarheid

Moeilijk om Stroombeek te raken vanuit Sprietmolenstraat 

De inwoners van Sprietmolenstraat voelen zich opgesloten. Ons dochter gaat op school in Sint-Amandsplein (afstand van 2.4km van Sprietmolenstraat), het is nu een reis van 30 minuten in plaats van de 10 minuten die het vroeger duurde, het Antwerpselaan is nu elke morgen druk en we moeten tot Nieuwlaan rijden om Stroombeek te bereiken …. Oplossing: het heropenen van enkele straten ( zoals Jozef de Vleminckstraat of Villegas) voor lokaal verkeer enkel met camera’s.

 

Stephanie R.
0 2
lees meer

Andere suggesties?

Gratis parkeren

Heel de Treftwijk is momenteel ingekleurd als "evenementenzone". In al de tijd dat ik hier woon heb ik nog geen enkel evenement zien doorgaan in onze wijk. Bij een grote voetbalmatch of een concert van b.v. Rammstein staan er wel wat meer auto's geparkeerd maar dan spreken we ofer 2 tot 3 keer per jaar maximum zonder noemenswaardige hinder of overlast. Tijdens Batibouw hebben we hoegenaamd geen enkele hinder ondervonden en het autosalon is intussen al geschiedenis. Gaan wij straks moeten betalen om voor onze eigen deur of in onze eigen straat te kunnen parkeren? Zo ja, hoeveel gaat ons dit dan kosten per auto en waarom moeten wij dan "gestraft" worden omdat we toevallig in een bepaalde wijk wonen en mensen die in een andere wijk of deelgemeente wonen niet?

Jean-pierre S.
0 0
lees meer

Thema 6: bereikbaarheid

Gemakkelijker uit Strombeek geraken via de Antwerpselaan 

Vanuit onze wijk (Treft) is het nu heel ingewikkeld om in het centrum van Grimbergen te geraken!
We gebruiken nu Waze om er te geraken en moeten nu tot in het centrum van Meise gaan om in het centrum van Grimbergen te geraken. Het is een reis van 25 minuten in plaats van de 15 minuten die het vroeger duurde.
Vroeger namen we de Beverstraat naar de Antwerpselaan (voorbij Douwe Egberts) en naar het centrum van Grimbergen.
Ik ben er zeker van dat als we 2 betonblokken zouden weghalen zodat mensen Strombeek op die manier kunnen verlaten (zonder ze binnen te laten, zoals een paar weken geleden), veel mensen gelukkiger zouden zijn.
Oplossing :toegang geven tot de Antwerpselaan via de Beverstraat

Daniel C.
0 1
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

situatie nu = ramp--- er moet ergens mogelijkheid zijn langs Oude Mechelsestraat (boekhandel Kapellen) naar Meise te rijden met auto (knip moet weg)

Om van Tulpenlaan naar Meise te gaan (met auto)  : ofwel via Grimbergen centrum (!) (= gigantische omweg (en langs Sint-Annalaan sta je in ochtenspits direct stil vanwege oprit Ring) ofwel via Sint-Annalaan (andere richting) naar A12 en dan naast A12.   Sinds heraanleg St.Annalaan is die St.Annalaan (per auto - zeker als je van Mutsaart komt) levensgevaarlijk aan de kleine Carrefour -> richting Ringlaan + tevens aan volgdende kruising richting Rozenlaan : je hebt er minstens 3 ogen nodig om alles (tegenliggende auto, kruisende auto's en bussen) tegelijk in het oog te houden... (was vroeger 1 simpel rood licht en 2e nog simpeler/veiliger : rond punt).

Bijkomende opmerking : de 2 haltes van de Lijn (op St.Annalaan ter hoogte van kleine Carrefour) : nog steeds niet af (al maanden geen info uren passage) + levensgevaarlijk voor voetgangers/fietsers  : de 2 stroken waar je op de bus wacht zijn (langs kant auto's) afgezet met ONDOORZICHTBARE (en zeer hoge) alu.afrastering : als je (zeker richting Carrfour oversteekt) moet je er maar van uitgaan dat de auto's gestopt zijn voor rode licht want je kan ze niet/amper zien aankomen...

Achille V.
0 0
lees meer
Ontdek ze allemaal

Mobiliteit Strombeek-Bever

Samen geven we mobiliteit in Grimbergen vorm.

Nieuw beleidsplan

mei 2023

Uitrol circulatiemaatregelen

februari 2024

Uitrol fietszone

mei 2024