We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Jullie bijdragen

Thema 4: verkeersstroom Lakensestraat-Rijkendalstraat

Rodepoortstraat 

Eenrichtingsverkeer is een goede maatregel maar nu dat de nadar aan het kruispunt met de Brouwerijstraat weg is rijden dikwijls bestuurders richting Sint Amandsstraat wat gevaarlijk is want in de Rodepoortstraat wordt veel te snel gereden!

 

Brigitte N.
0 2
lees meer

Thema 1: verplaatsing verkeersstromen (algemeen)

Geen eenrichtingstraten en geen geen afgesloten straten meer aub, wel investeren in fietspaden

Dit mobiliteitsplan tart alle verbeelding en is wereldvreemd. Omrijden en afgesloten straten, van de ene eenrichtingstraat in de andere rijden, voorbij scholen, kleine straten waar vroeger veel minder verkeer was... Ik ben zelfs voorstander om ook de eenrichtingstraten die er vroeger waren ook af te schaffen, laat iedereen toch de kortste en snelste weg nemen om naar huis of werk of eender waar te raken... Maar investeer wel in veilige fietspaden zodat autoverkeer en fietsverkeer in harmonie kunnen leven. En sluipverkeer? We zijn nu eenmaal een randgemeente en liggen vlakbij autostrades, dit is net het grote voordeel om hier te wonen en door dit mobiliteitsplan neem je dit je eigen inwoners af, want wij worden gedwongen bij iedere verplaatsing steeds weer kilometers om te rijden... Investeer ook in gratis(!) parking aub, want ik hoor het al donderen in Keulen en binnenkort betalende parking overal, denk aan jullie inwoners en de werkelijke gang van zaken in het dagelijkse leven...

De theorie kan vaak mooi klinken, maar de praktijk is vaak helemaal anders...

Merci!

 

Bert V.
0 0
lees meer

Thema 4: verkeersstroom Lakensestraat-Rijkendalstraat

Omgeving Nijverheidslaan/ Piereman

Grote drukte aan Piereman/ Sint- Annalaan

 

Nijverheidslaan inrichten om verkeer te vertragen.

 

Kleinewinkellaan tussen Ringlaan en Piereman  , beide richtingen: C3 / uitgezonderd plaatselijk verkeer

 

De voertuigen moeten via Nijverheidslaan,  afgeremd , ofwel via de verkeerslichten aan de Ringlaan

Katia A.
0 0
lees meer

Thema 4: verkeersstroom Lakensestraat-Rijkendalstraat

Dank U

De buurt kunt arenën nu. Dank U

G E.
0 2
lees meer

Thema 5: snelheid

In het centrum van Strombeek overal fietszone en 30 km 

Dit is een essentieel onderdeel van het mobiliteistplan. Kinderen moeten veilig op straat kunnen fietsen.

Waarom wachten om dit uit te voeren?  Wegversmallingen, bloembakken (met wat groen/bloemen erin werkt rustgevend op de automobilist) of andere onstakels, en uiteraard boetes via onder meer flitscontroles zullen hierbij zeker helpen. Dank hiervoor!

 

Jacques D.
0 0
lees meer

Thema 5: snelheid

Wetenschappelijk bewijs?

In de buurt van scholen ben ik absolute voorstander van zone 30. Een heel dorp zone 30 maken gaat dan weeral aan het nut voorbij. Zo werk je frustraties in de hand, zeker gezien alle omleidingen die chauffeurs al moeten volgen. Investeer liever in degelijke en veilige fietspaden. Dit hele plan lijkt een manier om auto's te bannen maar helaas is een wagen voor de meerderheid noodzakelijk om welke reden dan ook. Wagen zullen worden ingehaald door speedpedelecs en elektrische fietsen, ook niet heel veilig lijkt me?

Nohmi H.
0 0
lees meer
Ontdek ze allemaal

Mobiliteit Strombeek-Bever

Samen geven we mobiliteit in Grimbergen vorm.

Nieuw beleidsplan

mei 2023

Uitrol circulatiemaatregelen

februari 2024

Uitrol fietszone

mei 2024