Lichte vracht
Lichte vracht
De parkeerdruk, veroorzaakt door lichte vrachten (camionettes)(afkomstig van bedrijven niet gevestigd in Grimbergen) moet gereduceerd en gekanaliseerd worden.
Welk regime zou je hanteren voor lichte vracht? (niet verplicht, maar wenselijk)
Deze feedbacks werden reeds ingediend
Lichte vracht
De gemeente mag geen (gratis) parkeerplaats worden voor lichte (of zware) vracht voertuigen. Overdag, terwijl er gewerkt wordt, kunnen de parkeerplaatsen ingenomen worden door de voertuigen die voor het werk gebruikt worden.'s Avonds en in het weekend mogen die voertuigen niet aanwezig zijn, tenzij het gaat over het enige voertuig van een bewoner van Grimbergen
lees meerLichte vracht
Wanneer werknemers een bedrijfwagen krijgen kan dit met een bewonerskaart. Werknemers die een camionette nodig hebben voor hun werk, zouden deze in de buurt van hun woning moeten kunnen parkeren. Dit zou moeten kunnen voor werknemers of zelfstandigen.
lees meerLichte vracht
Het zullen werknemers en meestal inwoners van de gemeente zijn de let de lichte vracht rijden Of zelfstandigen en inwoner. Niet simpel. Ik zou gaan voor randparkings. Wereld is veranderd maar infrastructuur niet. En iedereen op de bakfiets dat kan niet.
lees meerLichte vracht
In de gedrukte versie van deze enquete (verkregen in de BIB) staat ook nog als keuzemogelijkheid "hetzelfde tarief als een bewonerskaart", dit staat hier niet bij vermeld ! Ik kies voor deze optie.
lees meerLichte vracht
Bewoners van de gemeente kunnen een betalende kaart aanvragen om in het centrum (in de buurt van hun woonst) te parkeren mits het voorleggen van de nodige bewijzen van eigendom of toegestaan gebruik van de wagen door werkgever of Leasebedrijf.
lees meerLichte vracht
Als het bedrijf of de zelfstandige die een of meerdere lichte vrachtwagens heeft, in Strombeek / Grimbergen gevestigd is, dan kan er nagedacht worden over een gratis alternatief op randparkings. Ook het parkeren van bv. 1 camionette van een zelfstandige aan zijn woning moet kunnen. De camionettes die we moeten weren zijn de camionettes van Brusselaars die zich gratis komen parkeren in Strombeek en die geen enkele link hebben met de gemeente. We kunnen die weren door een systeem met bewonerskaarten voor lichte vrachtwagens ingeschreven op naam van een bewoner of bedrijf gevestigd in de gemeente.
lees meerLichte vracht
Eerst zorgen dat de bewoners plaats genoeg hebben. Veel chauffeurs van bestelwagens reserveren hun plaats door bv in de Borcht hun bestelwagen parkeren s'morgens komen ze toe verzetten ze hun bestelwagen en parkeren ze hun auto in de plaats en s'avonds doen ze het omgekeerde.
lees meerLichte vracht
Veel te veel camionettes in strombeek! En veel met buitenlandse plaatnummers. Ze zien Strombeek als een gratis parking en laten hun camionettes hier staan om naar brussel te gaan waar het wel betalend is
lees meerLichte vracht
Teveel buitelandse nrplaten is een lastig vermits zij soms een week lang blijven staan. Ook zijn er teveel bedrijfsvoertuigen die ruimte innemen . En maak aub de parking op de Rodepoortstraat vrij voor lichte vracht. Ik als inwoner mag er ook niet staan met mijn camionette,die niet wordt gebruikt voor commerciële doeleinden....!!!
lees meerLichte vracht
Bestelwagens horen niet thuis/te parkeren in residentiële wijken, tenzij het gaat over een bewoner natuurlijk!
lees meerLichte vracht