Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Hieronder kan je je feedback indienen over de afgebakende blauwe- en betalende zone in Strombeek. De kaart met deze afgebakende zones kan je hier terugvinden. 

147
23

Deze feedbacks werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 147 bijdragen

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Wij zouden graag hebben dat er gratis mag geparkeerd worden (ook in betalende zone) voor bewoners met bewonerskaart.
Stephanie C.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Kristina V.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Daniel C.
0 1
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Ik ben voor de lang geparkeerde auto's weg te jagen van het centrum van Strombeek maar een blauwe kaart lijkt me logisch, vooral als ik van Koningslo naar Strombeek met gezin naar de bib of muziek of dergelijke ga. Grotere parkeerzone zou gewoon grotere kosten voor me betekenen, als er geen mogelijkheid is om een buurtbewoner of voordelig abonnement kaart te krijgen binnen radius van je domicilie 1 km over de gemeentegrens
Monika S.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Waarom naast het centrum de gemeente nog eens opsplitsen in 4 aparte zones? moet men dan als bewoner maar binnen z'n eigen gebiedje blijven of mag men zich ook eens aan de andere kant bij iemand of iets binnenspringen? Als men dan persé ook de eigen inwoners wil beperken, doe het dan tenminste niet binnen van overheidswege opgelegde zones...
Eric V.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Betalend parkeren is geen optie. Enkel zakken vullen! Mensen komen hun auto de hele dag in Strombeek parkeren om dan met de bus naar Brussel te gaan. Dit is niet mogelijk als ze de blauwe schijf moeten gebruiken. En consequent beboet worden. 
Els M.
0 1
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

François V.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Timo K.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Hoewel het volledige centrum als betalende zone wordt beschouwd, bevinden zich binnen dit gebied meerdere strikt residentiële straten, waaronder Van Wayenberghstraat.Deze straat bestaat uitsluitend uit privéwoningen, zonder handelszaken, kantoren of andere functies die extra parkeerdruk veroorzaken.In de praktijk worden de parkeerplaatsen in deze straat bijna uitsluitend gebruikt door bewoners.De parkeerdruk in de gemeente is voornamelijk het gevolg van:De nabijheid van Brussel, waar parkeren grotendeels betalend is.De aanwezigheid van openbaar vervoer, waardoor niet-inwoners hun wagen in Strombeek parkeren om verder te reizen.Dit probleem stelt zich vooral in de omgeving van openbaar vervoer en randzones, en niet in zuiver residentiële straten.Het is daarom niet aangewezen om alle straten binnen het centrum automatisch als betalende zone te beschouwen, zonder rekening te houden met hun residentiële karakter.Voor residentiële straten zoals de Van Wayenberghstraat zou:Gratis parkeren of een bewonerszone met bewonerskaart volstaan.Eventueel een tijdelijke parkeerbeperking voor niet-bewoners kunnen gelden
Hinde M.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

We zijn sowieso geen voorstander van blauwe zones, en zeker niet van betalende zones.Dit gaat zeker niet in het voordeel spelen van de winkels, restaurants en handelszaken, zonder het Cultureel Centrum niet te vergeten.

We zijn sowieso geen voorstander van blauwe zones, en zeker niet van betalende zones.
Dit gaat zeker niet in het voordeel spelen van de winkels, restaurants en handelszaken, zonder het Cultureel Centrum niet te vergeten.

Nat G.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Rudi H.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Kan er mee rekening worden gehouden dat zone C de ENIGE plek is in de noordrand waar je je auto gratis kan achterlaten om het openbaar vervoer te nemen naar Brussel? De carpool parking is veel te klein om die nood op te vangen. De andere dichtsbijzijnde park+ride alternatieven bevinden zich in Anderlecht of Ukkel, niet echt naast de deur.

Betalend parkeren invoeren in Strombeek is niet wenselijk.

Florence K.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Ik zou gaan voor 3 uur parkeren, echte argumenten heb ik er niet voor, maar als je naar het cc gaat voor een activiteit of film ben je al snel 3 uur ter plaatse. Uiteraard mits een bewonerskaart voor mensen uit deze zone.

Ik ben niet voor een betalende zone. Ik zie daar alleen maar veel ongemakken voor de strombekenaren die snel een boodschap doen en voor de plaatselijke handelaars die misschien nog meer klanten gaan verliezen aan de grootwarenhuizen

Annemie D.
0 3
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Nicolas P.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Beste om minder betalende zone dan blauwe zone te creëren omdat de personen die er staan meestal bewoners zijn denk ik.
Brian S.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

De blauwe zone van Strombeek volgt de administratieve grens tussen Strombeek (postcode 1853) en Grimbergen (postcode 1850). Het is een fictieve grens want de zone ‘1850’ binnen de ring ( Haneveldlaan, Ijsvogellaan, Landhuizenlaan …. ) maakt ook deel van de ‘Strombeekse community’. De wagens die een parking zoeken komen in die zone parkeren, de inwoners van die zone gaan in Strombeek winkelen, hebben er hun hobbyactiviteit …. De echte gebruikelijke grens is de ring. De blauwe zone in de Potaardestraat stoppen zal de parkeerproblemen verschuiven. De blauwe zone moet uitgebreid worden tot tegen de ring en uniform zijn om het niet moeilijk te maken. De betalende zone moet de grote suggestie volgen (optie 1) om kans te geven aan de ontwikkeling van de handel.  Voor de betalende zone moet elk Grimbergenaar een abonnement mogen kopen. De zone is bezocht voor dagelijkse boodschappen ( bakker, beenhouwerij, tweedehands, kruidenier,..) als de klant daarvoor iedere dag een parkeerapparaat moet invullen (en vergeten en een boete betalen…), zal hij niet meer komen winkelen.

De blauwe zone van Strombeek volgt de administratieve grens tussen Strombeek (postcode 1853) en Grimbergen (postcode 1850). Het is een fictieve grens want de zone ‘1850’ binnen de ring ( Haneveldlaan, Ijsvogellaan, Landhuizenlaan …. ) maakt ook deel van de ‘Strombeekse community’.

De wagens die een parking zoeken komen in die zone parkeren, de inwoners van die zone gaan in Strombeek winkelen, hebben er hun hobbyactiviteit ….

De echte gebruikelijke grens is de ring.

De blauwe zone in de Potaardestraat stoppen zal de parkeerproblemen verschuiven.

De blauwe zone moet uitgebreid worden tot tegen de ring en uniform zijn om het niet moeilijk te maken.

De betalende zone moet de grote suggestie volgen (optie 1) om kans te geven aan de ontwikkeling van de handel. 

Voor de betalende zone moet elk Grimbergenaar een abonnement mogen kopen. De zone is bezocht voor dagelijkse boodschappen ( bakker, beenhouwerij, tweedehands, kruidenier,..) als de klant daarvoor iedere dag een parkeerapparaat moet invullen (en vergeten en een boete betalen…), zal hij niet meer komen winkelen.

Evelyne V.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Antoine C.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Optie 2 is zeker genoeg. Optie 1 zal ervoor zorgen dat het parkeerprobleem verschoven zal worden naar de rondliggende blauwe zones.

Optie 2 is zeker beter dan Optie 1 aangezien dat het parkeerprobleem zal verschoven worden naar de niet-betalende zones.

Best is Optie 3 (geen betalende zone, wel een blauwe zone).

Pierre L.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Ik werk in CVO Semper als leerkracht. Indien er een betalende of blauwe zone zou komen, zou dit heel vervelend zijn voor zowel het personeel als onze studenten. Indien er dit toch komt (wat waarschijnlijk zo zal zijn) moet zeker rekening gehouden worden met volgende aspecten: - een uitzonderingskaart voor mensen die in Strombeek werken!   (het is al moeilijk genoeg om er tegenwoordig met de auto te geraken!) - een voldoende grote gratis randparkings (meervoud!!!)  op wandelafstand van de kerk, zodat er een haalbaar alternatief is voor het betalend parkeren. - het betalend parkeren en de blauwe zone sowieso maar tot 18.00, zodat de avondklassen dan toch gewoon kunnen parkeren.  - ook voor evenementen in het CC is het belangrijk dat er voldoende parking voorzien is en mensen niet de schouwburg uit moeten lopen  

Ik werk in CVO Semper als leerkracht. Indien er een betalende of blauwe zone zou komen, zou dit heel vervelend zijn voor zowel het personeel als onze studenten. Indien er dit toch komt (wat waarschijnlijk zo zal zijn) moet zeker rekening gehouden worden met volgende aspecten:

- een uitzonderingskaart voor mensen die in Strombeek werken! (het is al moeilijk genoeg om er tegenwoordig met de auto te geraken!)

- een voldoende grote gratis parking op wandelafstand van de kerk, zodat er een haalbaar alternatief is voor het betalend parkeren.

- het betalend parkeren en de blauwe zone sowieso maar tot 18.00, zodat de avondklassen dan toch gewoon kunnen parkeren. 

- ook voor evenementen in het CC is het belangrijk dat er voldoende gratis parking voorzien is en mensen niet de schouwburg uit moeten lopen.  

Lies D.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Maryline M.
0 1
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Als inwoners van de Grimbergsesteenweg en deelnemers aan tal van ( minstens 4 maal per week ) activiteiten in Strombeek ( Ter Borre en CC Strombeek ) lijkt mij een blauwe zone niet echt aangewezen aangezien activiteiten meestal langer duren dan 2 à 3 uur. Een blauwe zone zou minstens 4 uur moeten geldig zijn.  

Als inwoners van de Grimbergsesteenweg en deelnemers aan tal van ( minstens 4 maal per week ) activiteiten in Strombeek ( Ter Borre en CC Strombeek ) wordt betalend parkeren een dure " grap " op jaarbasis !

 

Andrea C.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Anke R.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Geen betalend parkeren "tout court". Blauwe zones of bewonerskaarten zijn een betere oplossing.
Jean-pierre S.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe- en betalende zone Strombeek

Ik kan heel goed begrijpen dat een blauwe zone de druk voor de bewoners weghaalt. Het gaat hier om het bestrijden van parkeerdruk door extra auto's van buiten de gemeente. De vraag is wie men beschouwt als bewoner? Ik woon op de grens van Strombeek en Grimbergen. Ik werk in Brussel en neem hiervoor de tram aan Esplanade. Ik neem de auto van de éne kant van Strombeek en parkeer rond het tankstation aan de Nieuwelaan/Acacialaan, m.a.w. de andere kant van Strombeek. Kan ik als inwoner van de gemeente binnenkort mij niet meer parkeren in mijn eigen gemeente om daarna de tram te nemen naar het centrum van Brussel? Ik hoop dat hier rekening mee kan worden gehouden in het nieuwe parkeerplan. Iemand van de andere kant van de gemeente is immers niet te vergelijken met de vele geparkeerde camionettes van werknemers van buiten de gemeente. 

Liever geen betalende zone of, indien mogelijk, zo klein mogelijk. 

Ronald V.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 147 bijdragen