Tijdspanne blauwe- en betalende zone
Tijdspanne blauwe- en betalende zone
In het ontwerp parkeerplan wordt een tijdspanne voorgesteld van 9u tot 21u, van maandag t.e.m. zaterdag, waarbinnen de blauwe- en betalende zone van toepassing is.
Geef hieronder aan of u akkoord bent met deze tijdspanne of niet.
Deze feedbacks werden reeds ingediend
Tijdspanne blauwe- en betalende zone
Van 9u tot 18u is voldoende, en een tijdspanne van 3u lijkt beter dan 2u. Indien je naar de dokter/tandarts gaat en je moet wachten in de wachtzaal, geeft het extra stress als je moet zien dat je na 2u weer buiten moet staan. Ook bvb voor een film in het cc is 2u onvoldoende.
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone
De grootste parkeerdruk is van 18:00 tot 08:00 uur omdat er momenteel een groot aantal bedrijfsvoertuigen door de werkgever aan bewoners van strombeek worden meegegeven. Hierdoor verhoogd het gemiddeld aantal voertuigen per gezin waardoor de vraag naar het aantal parkeerplaatsen groter is dan het aantal plaatsen die kan worden aangeboden. Weer de lichte vrachtvoertuigen uit de volledige blauwe zone en de parkeerdruk zal al een pak liggen.
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone
Standaard-regeling van blauwe zone is duidelijker voor iedereen, ook makkelijker voor bezoekers s'avonds of in weekend. Stel dat je bv; een bezoeker hebt die aankomt om 17u. Die zou dan om 20u moeten vertrekken. Ik stel mij ook de vraag of er controle gaat zijn na 18u..
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone
Nee, zou gaan voor 8-18u; - 9u–21u is te ruim voor blauwe zones - 8u–18u (ma–vr) sluit beter aan bij kantoor- en winkeluren- Komt overeen met wat in veel andere gemeenten geldt- Buiten deze uren is de parkeerdruk meestal lager- Extra regulering dan niet nodig (uitz. Strombeek)- Ook voor betalende zones is evenwicht nodig; In Strombeek volstaat 8u–20u- Toepassing tot 21u biedt weinig meerwaarde
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone
Akkoord aangezien men (indien niet-bewoner van de plaatsen met blauwe zone) er slechts voor korte tijd dient te parkeren.
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone
Mensen die niet in de buurt wonen horen te betalen voor een parkeerplaats, dit is het geval in veel gemeentes. Belangrijk is wel dat de gemeente het deze inkomsten ontvangt en niet de uitbater van de toestellen of apps. De gemeente is goed bereikbaar met openbaarvervoer of fiets.
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone
Het zwembad en sporthal vallen onder blauwe zone, dus limiet van max 3 uur parkeren is sterk aan te raden. Ook liever tijdspanne 9u to 19u.
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone
2 à 3 uur tussen 8 en 19 uur lijkt mij voldoende om naar een arts of winkel te gaan.
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone
De tijdspanne van de betalende zone moet hetzelfde zijn als in de blauwe zone: van 9 tot 18u, niet langer. Ook zaterdag moet het gratis blijven, anders zullen de mensen schoppen in de hypermarkten die over ruime & gratis parking beschikken.
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone
Huidige regeling in Grimbergen centrum is goed. Optie met uitbreiding naar o.a. de straat waar ik woon is niet mijn eerste keuze maar zou het wel kunnen worden. Ik ben evenwel voorstander van een heel repressief parkeerbeleid om de (meestal Franstalige ouders) te beboeten wanneer ze de parkeerregels bewust niet naleven en dit meestal met het excuus dat het maar voor 5 minuutjes is. Vijf minuutjes eerder toekomen en wat gezonde meters wandelen met respect voor de inwoners en de parkeerregels zou toch niet zo moeiliijk moeten zijn maar spijtig genoeg is dit in onze huidige maatschappij ver te zoeken.Repressie heeft wel wat personeelskost maar dit zal altijd minder zijn dan de andere opties. Men moet enkel durven verbaliseren!
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone
Week: Als er dan toch betalend parkeren komt, doe dan zoals in de buurgemeenten, van 9u tot 19u. Zoniet wordt het wel heel duur om 's avonds nog iets te gaan eten. Weekend: Gratis parkeren, want dan is de parkeerdruk het minst en is betalend parkeren meer zakkenvullerij dan iets anders.
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone
Het is gratis en dat moet zo blijven! We betalen al veel te veel belasting over onze auto's!
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone
akkoord met parkeerschijf voor 2 uur tussen 9 en 17 uur. Genoeg voor boodschappen of restaurantbezoek.
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone
Het moet de standard 9-18u volgen, wat komt overeen met de openigsuren van de meerderheid van de winkels, en een normale werkdag voor de inwoners. Ook zaterdag uitsluiten omdat eer dit dag meer parking beschikbaar is aangezien dat er geen pendelaars parkeren in Strombeek om in Brussel te gaan werken.
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone
Het is gratis en dat moet zo blijven! We betalen al veel te veel belasting over onze auto's!
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone
Tot 19 uur is wenselijker. 15 minuten gratis om kleine boodschappen te kunnen doen is wenselijk.
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone