Tijdspanne blauwe- en betalende zone
Tijdspanne blauwe- en betalende zone
In het ontwerp parkeerplan wordt een tijdspanne voorgesteld van 9u tot 21u, van maandag t.e.m. zaterdag, waarbinnen de blauwe- en betalende zone van toepassing is.
Geef hieronder aan of u akkoord bent met deze tijdspanne of niet.
Deze feedbacks werden reeds ingediend
Tijdspanne blauwe- en betalende zone
van 9uur tem 18uur De Strombekenaren die gaan werken kunnen dan ook parkeren in de gemeente.
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone
Blauwe zone Strombeek: De blauwe straten in optie 1 en 2 zijn voornamelijk woonstraten. De parkeerplaatsen worden van maandag tot en met vrijdag overdag weinig gebruikt.Om de overlast voor de bewoners van deze straten te beperken, dient de parkeerschijfplicht te worden beperkt. Bijvoorbeeld van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone
Het zwembad en sporthal vallen onder blauwe zone, dus limiet van max 3 uur parkeren is sterk aan te raden. Ook liever tijdspanne 9u to 19u.
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone
Het is gratis en dat moet zo blijven! We betalen al veel te veel belasting over onze auto's!
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone
2uur lijkt soms te kort voor dan alle handelaars te kunnen bereiken omwille dat sommige verder uit elkaar liggen, en nog eens GEEN BETALEND PARKEREN wegens de handelaars dan kapot te maken! Kijk Leuvensestraat Vilvoorde overal betalend parkeren en alles gaat er dicht!
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone
Zelf woon ik in het centrum van Grimbergen dichtbij het gemeentehuis. Aangezien ik geen parkeerplek heb, moet ik steeds op straat een plekje vinden. De voorbije 5 jaar ervaarde ik dit zelden als moeilijk (uitgezonderd kerstmarkt of kermis). Ik vind steeds wel een plekje op de parking aan het gemeentehuis of die van het Prinsenbos. Indien een blauwe zone invoeren gunstig kan zijn voor de lokale handelaars, heb ik daar niets op tegen. Enkel op voorwaarde dat de blauwe zone maximum van 9-18u geldig is en voor minstens 4u - ofwel enkel van maandag tot en met vrijdag van toepassing is.1/ Indien je als inwoner van het centrum vrienden of familie op bezoek ontvangt tijdens het weekend, is het fijn dat zij een hele voor- of namiddag op bezoek kunnen komen 'zonder timer'. 2/ Ook voor andere bezoekers heb je met 2u of 3u niet voldoende tijd om te genieten van wat het centrum van Grimbergen te bieden heeft. Op een zonnige dag lunchen en wandelen neemt al snel meer dan 3u in beslag.3/ Daarnaast vrees ik dat een blauwe zone met kortparkeren van 2-3u de parkeerdrukte op de parking van het Prinsenbos zal opdrijven, waardoor de personen die effectief de nood hebben om langer dan 2-3u in Grimbergen te blijven er minder gemakkelijk een plekje gaan kunnen vinden. Het parkeergemak is één van de redenen dat ik buiten Brussel ben gaan wonen en dit zou ik niet graag willen zien veranderen. Alvast bedankt om ook rekening te houden met de inwoners van het centrum van Grimbergen.
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone
akkoord met parkeerschijf voor 2 uur tussen 9 en 17 uur. Genoeg voor boodschappen of restaurantbezoek.
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone
Dat kan helpen, maar dus enkel indien de toegestane parkeertijd dan 3u in plaats van 2u is.
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone
Ik zie echt niet het nut om blauwe zone en/of betalend parkeren in te stellen. Dan kan je bijna niet meer op familiebezoek (zoon en moeder wonen in strombeek) of naar het CC of naar volwassenonderwijs. Voorzie parking op wandelafstand van het centrum en dan doe je een gezonde wandeling. Indien het komt moet er handhaving komen en ik dacht dat grimbergen ging besparen ipv parkeerwachters aan te nemen. Ik vermoed dat hier een verdienmodel zit in de businesscase en niet het welzijn van de bevolking.
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone
Ik zou zaterdag uitsluiten voor bezoek familie en vrienden Zij hebben al zoveel moeite om een parkeerplaats te vinden
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone
Ik wil helemaal geen betalende zones. Ik ga in mijn eigen dorp toch niet betalen om te parkeren. We wonen toch niet in de stad!
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone
Ik denk dat dit de meest effectieve blauwe zone voor Strombeek is, met een parkeerduur van 3 uur in de woonwijken (voor bezoekerscomfort) en 2 uur in de handelskern. Dit moet echter onlosmakelijk verbonden zijn aan gratis bewonerskaarten, zodat de bewoner zelf niet beperkt wordt door deze tijdsduur en met de creatie van extra parkeerruimte. Oude mechelse straat, De Rode Poort parking,...
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone
Helemaal geen betalende zone. We wonen in een dorp, niet in de stad.
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone
Week: Als er dan toch betalend parkeren komt, doe dan zoals in de buurgemeenten, van 9u tot 19u. Zoniet wordt het wel heel duur om 's avonds nog iets te gaan eten. Weekend: Gratis parkeren, want dan is de parkeerdruk het minst en is betalend parkeren meer zakkenvullerij dan iets anders.
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone
Ik zou het betalend maken van 7 uur tot 20 uur met een combinatie van bewonerskaarten.
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone
De grootste parkeerdruk is van 18:00 tot 08:00 uur omdat er momenteel een groot aantal bedrijfsvoertuigen door de werkgever aan bewoners van strombeek worden meegegeven. Hierdoor verhoogd het gemiddeld aantal voertuigen per gezin waardoor de vraag naar het aantal parkeerplaatsen groter is dan het aantal plaatsen die kan worden aangeboden. Weer de lichte vrachtvoertuigen uit de volledige blauwe zone en de parkeerdruk zal al een pak liggen.
lees meerTijdspanne blauwe- en betalende zone