Lichte vracht
Lichte vracht
De parkeerdruk, veroorzaakt door lichte vrachten (camionettes)(afkomstig van bedrijven niet gevestigd in Grimbergen) moet gereduceerd en gekanaliseerd worden.
Welk regime zou je hanteren voor lichte vracht? (niet verplicht, maar wenselijk)
Deze feedbacks werden reeds ingediend
Lichte vracht
Lichte vracht is een plaag in Strombeek-Bever. Laat deze aub verdwijnen en verplichten om op randparkings te parkeren. Niet enkel lichte vrackt maar ook opleggers, bussen, vrachtwagens die in de straten parkeren verplichten om op de randparkings te parkeren.
lees meerLichte vracht
Voor eigenaars van een camionette die in de gemeente wonen, zou ik een gratis alternatief aanbieden op een randparking. Maar waar zijn die randparkings in Strombeek? Vroeger was er sprake om het terrein tussen de Antwerpselaan en de Oude Mechelsestraat (tegenover WZC Batavia) in te richten als parkeerruimte. Is dit nog steeds voorzien? De carpoolparking is zeer klein en staat altijd vol en in de eerste plaats toch bedoeld voor zij die overstappen op het openbaar vervoer.
lees meerLichte vracht
Verbod tot parkeren van lichte vrachten (camionnettes) in een residentiële wijk (waar de hoofdfunctie wonen is) tenzij voor het uitvoeren van plaatselijke werkzaamheden
lees meerLichte vracht
Teveel buitelandse nrplaten is een lastig vermits zij soms een week lang blijven staan. Ook zijn er teveel bedrijfsvoertuigen die ruimte innemen . En maak aub de parking op de Rodepoortstraat vrij voor lichte vracht. Ik als inwoner mag er ook niet staan met mijn camionette,die niet wordt gebruikt voor commerciële doeleinden....!!!
lees meerLichte vracht
Veel te veel camionettes in strombeek! En veel met buitenlandse plaatnummers. Ze zien Strombeek als een gratis parking en laten hun camionettes hier staan om naar brussel te gaan waar het wel betalend is
lees meerLichte vracht
Ik wil graag aandacht vragen voor het toenemend aantal lichte vrachtwagens in Strombeek. Deze voertuigen nemen veel plaats in en zorgen voor extra parkeerdruk en verminderde leefbaarheid in de dorpskern. Daarom stel ik voor om lichte vracht zoveel mogelijk te weren uit de dorpskern, bijvoorbeeld door beperkingen of alternatieve parkeerzones buiten het centrum te voorzien. Dit zou de parkeerdruk verlagen en de kern aangenamer en veiliger maken voor bewoners, handelaars en bezoekers.
lees meerLichte vracht
In ons geval staan meerdere firma-camionettes in de straat dat de werknemers op het einde van de werkdag thuis terugbrengen. Die camionettes nemen meer plaats dan gewone personenswagens.
lees meerLichte vracht
Ik woon zelf aan de rand (kerkhof) die parking staat steeds overvol met bedrijfsvoertuigen die daar tijdens de nacht en het weekend geparkeerd staan. Als bewoner met 1 wagen, zonder garage vind in zelden of nooit parkeerplaats in de straat of aan het kerkhof na 16 u of in het weekend.
lees meerLichte vracht
Ik veronderstel dat de lichte vracht in het centrum aanwezig is om werken uit te voeren. Het is onlogisch om hiervoor een apart regime te voorzien. Uiteindelijk is het de bewoner die de werken heeft aangevraagd die extra voor haar diensten zal betalen. De kostprijs of de last om niet in de buurt van de woning te kunnen staan, wordt doorgerekend naar de klant. Bijkomend is het sowieso al lastig als je een werk moet uitvoeren, zware lasten dient te dragen of uitleveren en je dan niet in de buurt kan staan. Dat is gewoon wegpesten van werkende mensen.
lees meerLichte vracht