Lichte vracht

De parkeerdruk, veroorzaakt door lichte vrachten (camionettes)(afkomstig van bedrijven niet gevestigd in Grimbergen) moet gereduceerd en gekanaliseerd worden. 

Welk regime zou je hanteren voor lichte vracht? (niet verplicht, maar wenselijk)

59
15

Deze feedbacks werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 59 bijdragen

Lichte vracht

Dan zouden er al veel parkeerplaatsen vrij komen.
Patrick B.
0 0
lees meer

Lichte vracht

Maryline M.
0 0
lees meer

Lichte vracht

Anne D.
0 0
lees meer

Lichte vracht

Stephanie C.
0 0
lees meer

Lichte vracht

Samir C.
0 0
lees meer

Lichte vracht

In ons geval staan meerdere firma-camionettes in de straat dat de werknemers op het einde van de werkdag thuis terugbrengen. Die camionettes nemen meer plaats dan gewone personenswagens.
Pierre L.
0 1
lees meer

Lichte vracht

Marc K.
0 0
lees meer

Lichte vracht

in het weekend nemen ze te veel parkeerplaatsen 
Murielle B.
0 0
lees meer

Lichte vracht

Bedrijven moeten eigen parking hebben. Bedrijven die hun personeelsleden, bewoners van Grimbergen met de drijfswagen naar huis laten rijden. Betalen een periodieke bijdrage om op voorziene plaatsen te parkeren zonder hinder te zijn voor persoonswagens van de bewoners.
Joost B.
0 0
lees meer

Lichte vracht

Mijn dagelijks voertuig is een lichte vracht. Ik ben geen zelfstandige, noch is dat een lichte vracht van een bedrijf. Ik ben gewoon een leerkracht die met een lichte vracht naar zijn school in Strombeek komt. Ik zou het natuurlijk heel vervelend en oneerlijk vinden als ik niet meer in Strombeek mag parkeren en moet meeboeten voor bedrijven die Strombeek als parking voor hun vloot gebruiken-zoals ik her en der lees. Het is al een ellende om met het circulatieplan nog maar gewoon op mijn school in Strombeek te geraken. Dus voor mij ook nog eens een parkeerverbod er bij? Redelijk kan je dit niet noemen. En ja, ik neem meestal de fiets maar dat kan gewoon niet alle dagen. En bovendien: de dagen dat ik niet met de fiets naar school kom, ondervind ik nooit parkeerproblemen. Nooit. Dus op basis van mijn ervaringen vind ik een algemeen parkeerverbod (dat bvb geen onderscheid zou maken tussen particulieren, zelfstandigen of bedrijven) voor lichte vracht buiten alle proporties. 
Roel N.
0 0
lees meer

Lichte vracht

Men zou moeten verplichten om lichte vrachten ook gevestigd in Grimbergen om hun eigen parkeerplaatsen te hebben op prive terrein. Deze camionettes nemen plaats van privé voertuigen in en deze camionettes bewegen niet na 18u of tijdens de weekend. Daardoor is de parkeerdrukte ook verhoogd.
Har D.
0 0
lees meer

Lichte vracht

Algemene problematiek: Externe firma's misbruiken Strombeek als gratis nachtparking voor hun vloot.Mening/Advies: Een totaalverbod (zoals in Wemmel) is onwerkbaar. We moeten een onderscheid maken tussen bewoners/dienstverleners en externe vloten.Specifieke oplossing: * Bewoners: Inwoners met een bestelwagen moeten bij hun huis kunnen parkeren. Dienstverleners: Techniekers (elektriciens, loodgieters) moeten ongehinderd interventies kunnen uitvoeren.Externen: Bestelwagens van bedrijven die niet in de gemeente gevestigd zijn, moeten geweerd worden uit woonstraten en verwezen worden naar specifieke parkeerhubs buiten de kern (kan betalend zijn op parkeerruimtes buiten de openbare weg)
Peter O.
0 1
lees meer

Lichte vracht

De gemeente mag geen (gratis) parkeerplaats worden voor lichte (of zware) vracht voertuigen. Overdag, terwijl er gewerkt wordt, kunnen de parkeerplaatsen ingenomen worden door de voertuigen die voor het werk gebruikt worden.'s Avonds en in het weekend mogen die voertuigen niet aanwezig zijn, tenzij het gaat over het enige voertuig van een bewoner van Grimbergen
Michel N.
0 0
lees meer

Lichte vracht

Volledig parkeerverbod voor camionetten uit Brussel en aanverwante gemeenten in centrum Strombeek . Enorm veel niet-inwoners uit Strombeek stallen gratis hun camionette in  centrum Strombeek waardoor er enorme parkeerdruk is voor de inwoners.  Enkel voor een zelfstandige inwoner van Strombeek (die over camionette beschikt) moet het uiteraard mogelijk zijn om z'n camionette nabij z'n woonst te parkeren. Ook bij klussen aan een woonst, moet via een registratiesysteem vooraf doorgegeven voor welke tijdsduur het mogelijk is om werken uit te voeren in een woonst.   
Koen V.
0 1
lees meer

Lichte vracht

Kristina V.
0 0
lees meer

Lichte vracht

het is inderdaad zeer vervelend dat licht vracht zich komt parkeren op o.a. de Sint Annalaan en al haar zijstraten. Deze camionettes staan hier vaak het hele weekeinde geparkeerd zonder te bewegen, wat misschien wel gratis reclame is (Belgacom, Gas,....) maar eerder ergerlijk is voor ons bewoners. Als de eigenaar van de licht vracht in de straat woont, OK, maar anders moet er een oplossing aangeboden worden waar zij gratis op een zijparking kunnen parkeren.
Michaella V.
0 1
lees meer

Lichte vracht

Als het bedrijf of de zelfstandige die een of meerdere lichte vrachtwagens heeft, in Strombeek / Grimbergen gevestigd is, dan kan er nagedacht worden over een gratis alternatief op randparkings. Ook het parkeren van bv. 1 camionette van een zelfstandige aan zijn woning moet kunnen. De camionettes die we moeten weren zijn de camionettes van Brusselaars die zich gratis komen parkeren in Strombeek en die geen enkele link hebben met de gemeente. We kunnen die weren door een systeem met bewonerskaarten voor lichte vrachtwagens ingeschreven op naam van een bewoner of bedrijf gevestigd in de gemeente.
Aster F.
0 0
lees meer

Lichte vracht

Ik wil graag aandacht vragen voor het toenemend aantal lichte vrachtwagens in Strombeek. Deze voertuigen nemen veel plaats in en zorgen voor extra parkeerdruk en verminderde leefbaarheid in de dorpskern. Daarom stel ik voor om lichte vracht zoveel mogelijk te weren uit de dorpskern, bijvoorbeeld door beperkingen of alternatieve parkeerzones buiten het centrum te voorzien. Dit zou de parkeerdruk verlagen en de kern aangenamer en veiliger maken voor bewoners, handelaars en bezoekers.
Ann R.
0 0
lees meer

Lichte vracht

Marleen M.
0 0
lees meer

Lichte vracht

Betalend alternatief enkel voor bedrijven die gevestigd zijn in Grimbergen en gemeentebelasting betalen in Grimbergen. Brusselse bedrijven dewelke momenteel kosteloos hun overtuigen in Grimbergen komen stallen gaan dit blijven doen als je een gratis alternatief aanbiedt op randparkings. De bedrijven moeten zelf instaan voor het stallen van hun bedrijfsvoertuigen. Als je de lichte vrachtvoertuigen uit de gehele blauwe zone weert, dan zal dit automatisch de parkeerdruk al aanzienlijk verlagen voor alle bewoners van Strombeek en de Borcht.
Kevin V.
0 0
lees meer

Lichte vracht

Annelies A.
0 0
lees meer

Lichte vracht

In de gedrukte versie van deze enquete (verkregen in de BIB) staat ook nog als keuzemogelijkheid "hetzelfde tarief als een bewonerskaart", dit staat hier niet bij vermeld !  Ik kies voor deze optie.
Maurice I.
0 0
lees meer

Lichte vracht

Eerst zorgen dat de bewoners plaats genoeg hebben. Veel chauffeurs van bestelwagens reserveren hun plaats door bv in de Borcht hun bestelwagen parkeren s'morgens komen ze toe verzetten ze hun bestelwagen en parkeren ze hun auto in de plaats en s'avonds doen ze het omgekeerde.
Rudiger C.
0 0
lees meer

Lichte vracht

Kristina V.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 59 bijdragen