Jullie bijdragen

Andere suggesties

mobiliteitsplan en veiligheid

is er nog een straat waar men gewoon kan rijden ? of is de toekomst dat iedereen tegen 30km/u moet bumpertje kleven? de wagens worden veiliger en veiliger ,met allerlei sensoren en dergelijke. Maar men mag minder snel overal, trajectcontrole langs alle kanten ,niemand wil zwaar vervoer door zijn straat , waar gaat dit eindigen , dit heeft niets meer met veiligheid te maken of milieu,want men moet meer rond rijden om ergens te geraken. Dit is puur geld gewin voor de gemeente.

tijdens de uren waar men naar en van het school komt kan ik zeer begrijpen dat men 30km/u maar mag en daarbuiten op 50km/u houden, maar eerlijk gezegd en ik woon vlak aan de school bijna, het zijn de ouders die de kinderen komen halen die te snel rijden ,ze zouden een ander kind omver rijden om er te geraken, doe daar eens controle op AUB. en parkeren op straat langs alle kanten en op het fietspad ??? normaalste zaak , maar een fietser voorbij gaan mag niet ? waar is jullie logica . 

 

een gemeente kapot maken daar zijn jullie serieus mee bezig! 

 

Hans R.
0 0
lees meer

Andere suggesties

Herinrichting Driesstraat

De Driesstraat heeft een nieuwere en veiligere inrichting en asfaltlaag nodig alsook degelijke voet en fietspaden. Deze hoofdstraat mag gerust 50/u blijven maar zwaar vervoer, vooral hoge vrachtwagens met containers, vliegt hier door de straten aan hoge snelheden waar de huizen van trillen. Van waar blijft dit verkeer komen en hoe kunnen we deze weren.

Ricky D.
0 0
lees meer

Thema 1: snelheid in de fietsstraten

Bredere voetpaden en duidelijkere wegmarkering in de hele straat

De snelheidsmaatregelen in deze straat zijn momenteel in orde. Echter omwille van en onaangepaste infrastructuur nodigt de straat je uit om 50 te rijden. Om de 30km/u af te dwingen hoeft er heus geen trajectcontrole in een dergelijke straat te komen. Neem een voorbeeld aan Mechelen: fietsstraten zijn dergelijk smal dat je niet harder kan rijden dan 30. Maw, verbreed maximaal de voetpaden, voorzie daarbij asverschuivingen en maak aantekeningen op de straat. Op die manier zal je niet anders kunnen dan 30 rijden en zijn andere zware financiële kosten (trajectcontrole) overbodig.

Geert R.
0 0
lees meer

Thema 1: snelheid in de fietsstraten

Drop-off zone voorzien thv Brassershof

Momenteel loopt de Nachtegaallaan goed vol bij begin en einde school, waardoor fietsers en voetgangers meer gehinderd worden dan zou moeten. Indien een extra drop-off zone ingericht wordt tegenover het Brassershof, waar momenteel de paaltjes staan aan het weggetje naar achterkant/fietsenstalling school, dan is het effect dubbel: minder drukte in de Nachtegaallaan én een extra asverschuiving erbij. Deze laatste zorgt dan weer op een natuurlijke manier voor een asverschuiving, dus trager verkeer, dus 30km/u. Denk daarbij nog bredere voetpaden in de hele St Rumoldusstraat en de trajectcontrole wordt helemaal overbodig.

Geert R.
0 0
lees meer

Andere suggesties

uniformiteit in beleid zwaar verkeer van omliggende gemeenten

De gemeente zou er goed aan doen het beleid ivm zwaar verkeer van de omliggende gemeenten te volgen. Gezien er in Vilvoorde een tonnagebeperking 3 ton is en in Groot-Grimbergen 3.5 heerst, zal het zwaar verkeer preferentieel door ons grondgebied komen, tenzij Grimbergen hun beleid uniformiseert met de omliggende gemeenten en steden.

Elke D.
0 0
lees meer

Andere suggesties

knip Meidoornlaan

Molenstraat is door knip exclusief fietstraat, prima, maar steeds is er geen duidelijke oversteekplaats voor de fietsers over de Kruisstraat (zelfde situatie voor de fietsers die naar school gaan in KOB en langs het kanaal rijden, geen markering om de brug over te steken), met weinig aanpassing zouden de fietsers veiliger kunnen oversteken

Isabelle V.
0 0
lees meer
Ontdek ze allemaal