Skip to main content
home-page

Even opfrissen

Bekijk alle info

Evalueer mee

Geef jouw suggestie

Jullie bijdragen

Willekeurig Populair Recent

Thema 1: snelheid in de fietsstraten

Veiligere / duidelijkere zebrapaden grenzend aan straten schoolomgeving

De zebrapaden op de Benedestraat thv de St Rumoldusstraat en thv het Krankenstraatje vallen momenteel niet genoeg op om een veilige oversteek toe te laten.

Beide zebrapaden liggen net na licht bochtenwerk of een sas waardoor er ofwel hard geremd moet worden, ofwel gewoon doorgereden wordt.

Deze zebrapaden kunnen duidelijker aangebracht of gevisualiseerd worden.

geert r.
0 1
Lees meer

Andere suggesties

mobiliteitsplan en veiligheid

is er nog een straat waar men gewoon kan rijden ? of is de toekomst dat iedereen tegen 30km/u moet bumpertje kleven? de wagens worden veiliger en veiliger ,met allerlei sensoren en dergelijke. Maar men mag minder snel overal, trajectcontrole langs alle kanten ,niemand wil zwaar vervoer door zijn straat , waar gaat dit eindigen , dit heeft niets meer met veiligheid te maken of milieu,want men moet meer rond rijden om ergens te geraken. Dit is puur geld gewin voor de gemeente.

tijdens de uren waar men naar en van het school komt kan ik zeer begrijpen dat men 30km/u maar mag en daarbuiten op 50km/u houden, maar eerlijk gezegd en ik woon vlak aan de school bijna, het zijn de ouders die de kinderen komen halen die te snel rijden ,ze zouden een ander kind omver rijden om er te geraken, doe daar eens controle op AUB. en parkeren op straat langs alle kanten en op het fietspad ??? normaalste zaak , maar een fietser voorbij gaan mag niet ? waar is jullie logica . 

 

een gemeente kapot maken daar zijn jullie serieus mee bezig! 

 

Hans R.
0 0
Lees meer

Thema 1: snelheid in de fietsstraten

Oplossingen de geldende snelheidslimiet te doen naleven

De Dorpsstraat en Sint-Rumoldusstraat werden sinds 1 september 2023 fietsstraten. In een fietsstraat is de snelheid beperkt tot 30 km/u. 

De gemeente ontving meldingen inzake het niet respecteren van de nieuw ingestelde snelheidslimiet. Op basis hiervan werden snelheidsmetingen uitgevoerd in de Sint-Rumoldusstraat waaruit blijkt dat de snelheidslimiet inderdaad niet op voldoende wijze wordt gerespecteerd. 

We denken onder meer aan volgende oplossingen om bestuurders de geldende snelheidslimiet te doen naleven:

infrastructurele maatregelen zijnde wegversmallingen of asverschuivingen; beperking van de fietsstraat tot de ruime schoolomgeving, bijvoorbeeld in de Sint-Rumoldusstraat van aan de Kerkveldweg tot aan het Brassershof; handhaving door bijvoorbeeld flitscontroles, een verplaatsbare flitsmodule of een vaste trajectcontrole.
Gemeente Grimbergen
0 3
Lees meer

Andere suggesties

Trajectcontrole Driesstraat-Warandestraat

De Driesstraat en aansluitend de Warandestraat vormen één doorlopende verbinding die zich perfect leent tot een trajectcontrole. 
Dit is de meest efficiënte toepassing voor het afdwingen van de snelheidslimiet die op dit moment amper gerespecteerd wordt.

 

Bij de herinrichting van deze straten (die er maar niet lijkt te komen) zouden verkeersremmers in de vorm van blokkades geen goede oplossing zijn. Ze zorgen voor geluidsoverlast (stop-start verkeer) en gefrustreerde bestuurders.

 

Een enkele flitspaal zorgt dan weer alleen voor een plaatselijke en tijdelijke vertraging van het verkeer.

 

(Deze suggestie had ik tijdens de vorige bevraging op dit platform al meegedeeld.)

Lander B.
0 0
Lees meer

Andere suggesties

Overlast verkeer wijk Krefel (saslaan, seringenlaan,steenstraat, azalealaan) beperken

De woonwijk is met de jaren overspoeld geworden met verkeer.

Krefel is groot mogen worden van de gemeente en genereert nu veel vracht- en woonwerkverkeer.

Met de jaren heeft de gemeente ook twee buslijnen door de wijk laten rijden, (en weldra een derde die naar zemst zal rijden). Deze bussen rijden 120x/dag door de wijk. Ze zijn zwaar en rijden snel (om verloren tijd van de brug in te halen).

Hierdoor is er elke 10 min overlast en zijn de straten flink beschadigd.

De Saslaan krijgt ook het verkeer van de oostvaartdijk te slikken, en die rijden ook stevig door terwijl hun eigen straat al zone 30 geworden is.

 

=> De vraag is dan ook om de hele wijk zone 30 te maken en de kwaliteit van het wegdek te verbeteren en voorzien op zwaar verkeer.

 

Ps nog beter is de kanaalstraat, brug en Kerkstraat (tss brug en warandestraat) meteen ook zone 30 te maken. Er is veel verkeer (incl bussen en vrachtwagens), fietsers, smal, winkels, enz.

Gil T.
0 0
Lees meer

Andere suggesties

knip Meidoornlaan

Molenstraat is door knip exclusief fietstraat, prima, maar steeds is er geen duidelijke oversteekplaats voor de fietsers over de Kruisstraat (zelfde situatie voor de fietsers die naar school gaan in KOB en langs het kanaal rijden, geen markering om de brug over te steken), met weinig aanpassing zouden de fietsers veiliger kunnen oversteken

isabelle V.
0 0
Lees meer
Ontdek ze allemaal