We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Jullie bijdragen

Andere suggesties

Verbod zwaar verkeer, handhaving verbod; snelheidsbeperking zwaar verkeer; aanleg wegen die meeste zwaar verkeer slikken

In het mobiliteitsplan zijn bepaalde maatregelen tegen zwaar verkeer aangekondigd, maar nog niet geïmplementeerd.  Zo is een verbod op verkeer meer dan 7,5 ton aangekondigd in Mechelstraat, Kanaalstraat, Kerkstraat, Benedestraat, etc. Dit is nog niet in voege, maar staat wel aangegeven als tweede hoogste prioriteit.  Wanneer wordt dit ingevoerd en hoe zal dit worden gehandhaafd? De idee dat niet-plaatselijk zwaar verkeer via Vilvoorde, RO, industriezone Verbrande Brug etc. moet rijden is goed. Zo blijft dit uit de dorpskernen van de deelgemeenten, maar naturlijkenkel mits handhaving.

In Humbeek zijn er maar enkele straten die àl het zwaar verkeer moeten slikken, dus deze verdienen extra aandacht. Doorrijdend zwaar vervoer moet worden vermeden wanneer het niet plaatselijk is. Waarom wordt dit niet uitgebreid tot 3,5ton? Kan er worden nagedacht over een snelheidsbeperking alleen van toepassing op zwaar verkeer, wanneer het plaatselijk is en wel toegelaten?

De staat van bepaalde straten die het zwaar verkeer dienen te verwerken - deze straten slijten het snelst - is schandalig. Mechelstraat en Warandestraat zijn in zeer slechte, stilaan gevaarlijk geworden staat voor personenwagens en fietsers. De Kruisstraat begint ook enorm veel putten en scheuren te vertonen. Deze straten zouden prioritair opnieuw moeten worden geasfalteerd. Zwaar verkeer dat over een slecht wegdek raast, levert een veelvoud aan geluidsoverlast op voor de bewoners, ten opzichte van modern, stil asfalt. 

Raf D.
0 0
lees meer

Thema 1: snelheid in de fietsstraten

Vaste flitspalen installeren

Vaste flitspalen installeren in de Sint-Rumoldusstraat in beide richtingen.

De aanwezigheid van flitspalen en snelheidscontrole verkeersborden maakt chauffeurs veel gedisciplineerder.

Thierry L.
0 3
lees meer

Andere suggesties

Driesstraat, straat of autosnelweg ? 

Soms lijkt de Driesstraat wel een autosnelweg. De 50km/h wordt hier maar amper gerespecteerd. Ik denk dat hier een flitspaal zeker geen kwaad zou kunnen. 

 

Verder zou er hier ook een voetpad voorzien mogen worden. Nu is er enkel een fietspad en eerlijk gezegd is het soms gevaarlijk wanneer de fietsers je bijna verplichten op het straat af te wijken. 

Raphaël O.
0 0
lees meer

Thema 1: snelheid in de fietsstraten

Fietspaden op al de gevaarlijke wegen

Beste, fietsstraat ie schoolomgeving is goed, maar wij wonen op de zijpstraat en daar is helemaal niets, geen fietspad, geen voetpad, hier wonen ook veel schoolgaande kinderen en dit is levensgevaarlijk, vind op al de gevaarlijke straten een fietspad voorzien de eerste prio omdat dit een minimum is voor de veiligheid vd inwoners vd gemeente. Deze straat w vaak gebruikt als sluipweg, zelfs a 50 km/h is dit gevaarlijk vr fietsers. Autos letten hier nt op fietsers en rijden je ver vd baan. Hier is al lang sprake van dus had dit nu wel in het plan verwacht vr er nog verder w gegaan met fietsstraten.

Wivine O.
0 1
lees meer

Thema 1: snelheid in de fietsstraten

Parkeerplaatsen

Schilder parkeervakken op de baan dat maakt de straat minder breed

Iris C.
0 0
lees meer

Andere suggesties

knip Meidoornlaan

Molenstraat is door knip exclusief fietstraat, prima, maar steeds is er geen duidelijke oversteekplaats voor de fietsers over de Kruisstraat (zelfde situatie voor de fietsers die naar school gaan in KOB en langs het kanaal rijden, geen markering om de brug over te steken), met weinig aanpassing zouden de fietsers veiliger kunnen oversteken

Isabelle V.
0 0
lees meer
Ontdek ze allemaal