We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Jullie bijdragen

Thema 1: snelheid in de fietsstraten

Bredere voetpaden en duidelijkere wegmarkering in de hele straat

De snelheidsmaatregelen in deze straat zijn momenteel in orde. Echter omwille van en onaangepaste infrastructuur nodigt de straat je uit om 50 te rijden. Om de 30km/u af te dwingen hoeft er heus geen trajectcontrole in een dergelijke straat te komen. Neem een voorbeeld aan Mechelen: fietsstraten zijn dergelijk smal dat je niet harder kan rijden dan 30. Maw, verbreed maximaal de voetpaden, voorzie daarbij asverschuivingen en maak aantekeningen op de straat. Op die manier zal je niet anders kunnen dan 30 rijden en zijn andere zware financiële kosten (trajectcontrole) overbodig.

Geert R.
0 0
lees meer

Andere suggesties

Overlast verkeer wijk Krefel (saslaan, seringenlaan,steenstraat, azalealaan) beperken

De woonwijk is met de jaren overspoeld geworden met verkeer.

Krefel is groot mogen worden van de gemeente en genereert nu veel vracht- en woonwerkverkeer.

Met de jaren heeft de gemeente ook twee buslijnen door de wijk laten rijden, (en weldra een derde die naar zemst zal rijden). Deze bussen rijden 120x/dag door de wijk. Ze zijn zwaar en rijden snel (om verloren tijd van de brug in te halen).

Hierdoor is er elke 10 min overlast en zijn de straten flink beschadigd.

De Saslaan krijgt ook het verkeer van de oostvaartdijk te slikken, en die rijden ook stevig door terwijl hun eigen straat al zone 30 geworden is.

 

=> De vraag is dan ook om de hele wijk zone 30 te maken en de kwaliteit van het wegdek te verbeteren en voorzien op zwaar verkeer.

 

Ps nog beter is de kanaalstraat, brug en Kerkstraat (tss brug en warandestraat) meteen ook zone 30 te maken. Er is veel verkeer (incl bussen en vrachtwagens), fietsers, smal, winkels, enz.

Gil T.
0 0
lees meer

Andere suggesties

uniformiteit in beleid zwaar verkeer van omliggende gemeenten

De gemeente zou er goed aan doen het beleid ivm zwaar verkeer van de omliggende gemeenten te volgen. Gezien er in Vilvoorde een tonnagebeperking 3 ton is en in Groot-Grimbergen 3.5 heerst, zal het zwaar verkeer preferentieel door ons grondgebied komen, tenzij Grimbergen hun beleid uniformiseert met de omliggende gemeenten en steden.

Elke D.
0 0
lees meer

Thema 0: akkoord met mobiliteitsplan in mijn buurt

Akkoord met mobiliteitsplan in mijn buurt

We willen inwoners ook de mogelijkheid bieden om aan te geven dat ze akkoord zijn met het mobiliteitsplan zoals uitgerold in hun buurt. Dit kan door deze post te liken. Het is ook mogelijk om hierop te reageren indien inwoners meer uitleg willen geven waarom ze akkoord zijn met het mobiliteitsplan in hun buurt.

GEMEENTE GRIMBERGEN
0 0
lees meer

Thema 1: snelheid in de fietsstraten

Inrichtingen voor voetgangers in de Sint-Rumoldusstraat

Verhoogde zebrapaden en verbrede voetpaden aanleggen om de Sint-Rumoldusstraat aangenamer te maken voor wandelaars, kinderen en fietsers.

 

 

Thierry L.
0 0
lees meer

Thema 1: snelheid in de fietsstraten

Drop-off zone voorzien thv Brassershof

Momenteel loopt de Nachtegaallaan goed vol bij begin en einde school, waardoor fietsers en voetgangers meer gehinderd worden dan zou moeten. Indien een extra drop-off zone ingericht wordt tegenover het Brassershof, waar momenteel de paaltjes staan aan het weggetje naar achterkant/fietsenstalling school, dan is het effect dubbel: minder drukte in de Nachtegaallaan én een extra asverschuiving erbij. Deze laatste zorgt dan weer op een natuurlijke manier voor een asverschuiving, dus trager verkeer, dus 30km/u. Denk daarbij nog bredere voetpaden in de hele St Rumoldusstraat en de trajectcontrole wordt helemaal overbodig.

Geert R.
0 0
lees meer
Ontdek ze allemaal