Even opfrissen

Evaluatie
Jullie bijdragen
Andere suggesties
Gooi het over een andere boeg: steenwegen 50 km/u, al de rest 30 km/u.
Gooi het over een andere boeg: steenwegen 50 km/u, al de rest 30 km/u.
Schaf de knips af.
Schaf de nieuwe toegevoegde éénrichtingsstraten af.
Maak alles 30 km/u naar Brussels voorbeeld, behalve de steenwegen.
Dat verhoogt de veiligheid van iedereen, reduceert het straatlawaai en de luchtvervuiling en zal er voor zorgen dat het sluipverkeer geen zin heeft om in straten van 30 km/u te rijden en in de plaats de steenwegen zal nemen (waar ze voor aangelegd zijn).
Thema 1: snelheid in de fietsstraten
Zwaar verkeer raast voorbij aan de zebrapaden die leiden naar de fietsstraat in de St Rumoldusstraat
Waar zijn de initiatieven voor zwaar verkeer beter te handhaven op de hoofdassen in Humbeek?
Er was een uitrol voorzien om de Benedestraat, die grenst aan de fietsstraat St Rumoldus, te beperken tot 3,5t maar deze lijkt alsnog niet uitgevoerd ?
Dit zwaar verkeer (grondvervoer met traktors en vrachtwagens), waarbij een snelheid van 50 al schrikwekkend is, bereikt de hoogste frequentiepiek tijdens in de ochtend en namiddag gelijk met het begin en einde van de schooluren. Tegelijk nodigen de huidige zebrapaden om de Benedestraat over te steken naar de St Rumoldusstraat het verkeer niet uit om trager en voorzichtiger te rijden.
Als men de 30km/u wenst te handhaven, moeten er logischer wijze ook veilige en brede toegangen voorzien worden in de aangrenzende straten zoals de Benedestraat.
Thema 1: snelheid in de fietsstraten
Fietspaden op al de gevaarlijke wegen
Beste, fietsstraat ie schoolomgeving is goed, maar wij wonen op de zijpstraat en daar is helemaal niets, geen fietspad, geen voetpad, hier wonen ook veel schoolgaande kinderen en dit is levensgevaarlijk, vind op al de gevaarlijke straten een fietspad voorzien de eerste prio omdat dit een minimum is voor de veiligheid vd inwoners vd gemeente. Deze straat w vaak gebruikt als sluipweg, zelfs a 50 km/h is dit gevaarlijk vr fietsers. Autos letten hier nt op fietsers en rijden je ver vd baan. Hier is al lang sprake van dus had dit nu wel in het plan verwacht vr er nog verder w gegaan met fietsstraten.
Thema 1: snelheid in de fietsstraten

Parkeerplaatsen
Schilder parkeervakken op de baan dat maakt de straat minder breed
Andere suggesties
Trajectcontrole Driesstraat-Warandestraat
De Driesstraat en aansluitend de Warandestraat vormen één doorlopende verbinding die zich perfect leent tot een trajectcontrole.
Dit is de meest efficiënte toepassing voor het afdwingen van de snelheidslimiet die op dit moment amper gerespecteerd wordt.
Bij de herinrichting van deze straten (die er maar niet lijkt te komen) zouden verkeersremmers in de vorm van blokkades geen goede oplossing zijn. Ze zorgen voor geluidsoverlast (stop-start verkeer) en gefrustreerde bestuurders.
Een enkele flitspaal zorgt dan weer alleen voor een plaatselijke en tijdelijke vertraging van het verkeer.
(Deze suggestie had ik tijdens de vorige bevraging op dit platform al meegedeeld.)
Thema 1: snelheid in de fietsstraten
Te milde communicatie over & aanpassing vd fietstraten & bestraffing
Het is al veel beter dan het was, maar het kan ook nog veel beter mits kleine aanpassingen. Als je rijgewoonten echt wil wijzigen ten goede van de veiligheid vd zwakke weggebruiker, dan moet je drastischer uitpakken op het vlak v mega duidelijke communicatie op het wegdek (fietsers hebben voorrang / zone 30) & naast de weg, aanpassingen van de straat (kleuren op het wegdek, breedte vd straat, snelheidscamera's, trajectcontrole, ...) en dan effectief bestraffen & naast de weg het aantal reeds beboete mensen afficheren, dat schrikt mensen echt wakker, want wat de portemonee raakt, dat raakt vaak dieper dan gewoon communicatie.
Daarnaast zou de verschillende oversteekplaatsen op de Benedenstraat toegespitste 24/7 verlichting moeten krijgen & met knipperlichten aangeduid moeten worden van op een afstand. Mensen weten vaak echt niet waarom iemand plots voor hen stopt, terwijl het gewoon is om hoffelijk een fietser of voetganger te laten oversteken.