We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Jullie bijdragen

Andere suggesties

Ontbrekende en slecht onderhouden Fiets en voetpaden

Het ontbreken van een fiets/voetpad in de Zijpstraat dwingt voetgangers om op de rijbaan te lopen. Vooral in de winter dwingt de modderige berm voetgangers om op de rijbaan te lopen, wat een aanzienlijk risico op ongelukken met zich meebrengt aangezien ze ook nog in een redelijk slecht verlichte straat lopen. Je ziet de voetgangers in het donker zeer slecht.

Kirsten D.
0 1
lees meer

Andere suggesties

Snelheidsbeperking fietszone Sint-Rumoldusstraat

Fietszone moet niet ingekort of aangepast worden.

De fietszone is niet enkel belangrijk voor de school (Mozaiek) maar ook een doorfietszone voor andere gebruikers.

Personen die zich niet aan de snelheidsbeperking willen houden kunnen gebruik maken van de Kerkstraat.

Maatregelen : meer controle om de snelheidsbeperking af te dwingen aub.

Linda E.
0 0
lees meer

Thema 1: snelheid in de fietsstraten

Veiligere / duidelijkere zebrapaden grenzend aan straten schoolomgeving

De zebrapaden op de Benedestraat thv de St Rumoldusstraat en thv het Krankenstraatje vallen momenteel niet genoeg op om een veilige oversteek toe te laten.

Beide zebrapaden liggen net na licht bochtenwerk of een sas waardoor er ofwel hard geremd moet worden, ofwel gewoon doorgereden wordt.

Deze zebrapaden kunnen duidelijker aangebracht of gevisualiseerd worden.

Geert R.
0 2
lees meer

Thema 1: snelheid in de fietsstraten

Drop-off zone voorzien thv Brassershof

Momenteel loopt de Nachtegaallaan goed vol bij begin en einde school, waardoor fietsers en voetgangers meer gehinderd worden dan zou moeten. Indien een extra drop-off zone ingericht wordt tegenover het Brassershof, waar momenteel de paaltjes staan aan het weggetje naar achterkant/fietsenstalling school, dan is het effect dubbel: minder drukte in de Nachtegaallaan én een extra asverschuiving erbij. Deze laatste zorgt dan weer op een natuurlijke manier voor een asverschuiving, dus trager verkeer, dus 30km/u. Denk daarbij nog bredere voetpaden in de hele St Rumoldusstraat en de trajectcontrole wordt helemaal overbodig.

Geert R.
0 0
lees meer

Thema 1: snelheid in de fietsstraten

Fietspaden op al de gevaarlijke wegen

Beste, fietsstraat ie schoolomgeving is goed, maar wij wonen op de zijpstraat en daar is helemaal niets, geen fietspad, geen voetpad, hier wonen ook veel schoolgaande kinderen en dit is levensgevaarlijk, vind op al de gevaarlijke straten een fietspad voorzien de eerste prio omdat dit een minimum is voor de veiligheid vd inwoners vd gemeente. Deze straat w vaak gebruikt als sluipweg, zelfs a 50 km/h is dit gevaarlijk vr fietsers. Autos letten hier nt op fietsers en rijden je ver vd baan. Hier is al lang sprake van dus had dit nu wel in het plan verwacht vr er nog verder w gegaan met fietsstraten.

Wivine O.
0 1
lees meer

Andere suggesties

knip Meidoornlaan

Molenstraat is door knip exclusief fietstraat, prima, maar steeds is er geen duidelijke oversteekplaats voor de fietsers over de Kruisstraat (zelfde situatie voor de fietsers die naar school gaan in KOB en langs het kanaal rijden, geen markering om de brug over te steken), met weinig aanpassing zouden de fietsers veiliger kunnen oversteken

Isabelle V.
0 0
lees meer
Ontdek ze allemaal