We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Jullie bijdragen

Thema 1: snelheid in de fietsstraten

Zone 30

Het was mij niet duidelijk dat er in een fietsstraat ook een zone 30 geldt. Op momenten dat er geen fietsers rijden, lijkt 50 km/h rijden dan ook geen probleem. 
Als 30 km/h gewenst is, is meer sensibilisering nodig.

Het wegbeeld leent zich ook tot sneller rijden.

Ik ben voorstander van een fietsstraat, maar vond het niet duidelijk dat er dan ook max 30 km/h werd gereden (ondanks het dynamisch snelheidsbord). Misschien was ik koppig, maar dat betekent alvast dat het niet voor iedereen duidelijk was.

Marijn S.
0 1
lees meer

Andere suggesties

mobiliteitsplan en veiligheid

is er nog een straat waar men gewoon kan rijden ? of is de toekomst dat iedereen tegen 30km/u moet bumpertje kleven? de wagens worden veiliger en veiliger ,met allerlei sensoren en dergelijke. Maar men mag minder snel overal, trajectcontrole langs alle kanten ,niemand wil zwaar vervoer door zijn straat , waar gaat dit eindigen , dit heeft niets meer met veiligheid te maken of milieu,want men moet meer rond rijden om ergens te geraken. Dit is puur geld gewin voor de gemeente.

tijdens de uren waar men naar en van het school komt kan ik zeer begrijpen dat men 30km/u maar mag en daarbuiten op 50km/u houden, maar eerlijk gezegd en ik woon vlak aan de school bijna, het zijn de ouders die de kinderen komen halen die te snel rijden ,ze zouden een ander kind omver rijden om er te geraken, doe daar eens controle op AUB. en parkeren op straat langs alle kanten en op het fietspad ??? normaalste zaak , maar een fietser voorbij gaan mag niet ? waar is jullie logica . 

 

een gemeente kapot maken daar zijn jullie serieus mee bezig! 

 

Hans R.
0 0
lees meer

Thema 0: akkoord met mobiliteitsplan in mijn buurt

Akkoord met mobiliteitsplan in mijn buurt

We willen inwoners ook de mogelijkheid bieden om aan te geven dat ze akkoord zijn met het mobiliteitsplan zoals uitgerold in hun buurt. Dit kan door deze post te liken. Het is ook mogelijk om hierop te reageren indien inwoners meer uitleg willen geven waarom ze akkoord zijn met het mobiliteitsplan in hun buurt.

GEMEENTE GRIMBERGEN
0 0
lees meer

Andere suggesties

Ontbrekende en slecht onderhouden Fiets en voetpaden

Het ontbreken van een fiets/voetpad in de Zijpstraat dwingt voetgangers om op de rijbaan te lopen. Vooral in de winter dwingt de modderige berm voetgangers om op de rijbaan te lopen, wat een aanzienlijk risico op ongelukken met zich meebrengt aangezien ze ook nog in een redelijk slecht verlichte straat lopen. Je ziet de voetgangers in het donker zeer slecht.

Kirsten D.
0 1
lees meer

Thema 1: snelheid in de fietsstraten

Te milde communicatie over & aanpassing vd fietstraten & bestraffing

Het is al veel beter dan het was, maar het kan ook nog veel beter mits kleine aanpassingen. Als je rijgewoonten echt wil wijzigen ten goede van de veiligheid vd zwakke weggebruiker, dan moet je drastischer uitpakken op het vlak v mega duidelijke communicatie op het wegdek (fietsers hebben voorrang / zone 30) & naast de weg, aanpassingen van de straat (kleuren op het wegdek, breedte vd straat, snelheidscamera's, trajectcontrole, ...) en dan effectief bestraffen & naast de weg het aantal reeds beboete mensen afficheren, dat schrikt mensen echt wakker, want wat de portemonee raakt, dat raakt vaak dieper dan gewoon communicatie. 

Daarnaast zou de verschillende oversteekplaatsen op de Benedenstraat toegespitste 24/7 verlichting moeten krijgen & met knipperlichten aangeduid moeten worden van op een afstand. Mensen weten vaak echt niet waarom iemand plots voor hen stopt, terwijl het gewoon is om hoffelijk een fietser of voetganger te laten oversteken.

Alexandra V.
0 0
lees meer

Thema 1: snelheid in de fietsstraten

Drop-off zone voorzien thv Brassershof

Momenteel loopt de Nachtegaallaan goed vol bij begin en einde school, waardoor fietsers en voetgangers meer gehinderd worden dan zou moeten. Indien een extra drop-off zone ingericht wordt tegenover het Brassershof, waar momenteel de paaltjes staan aan het weggetje naar achterkant/fietsenstalling school, dan is het effect dubbel: minder drukte in de Nachtegaallaan én een extra asverschuiving erbij. Deze laatste zorgt dan weer op een natuurlijke manier voor een asverschuiving, dus trager verkeer, dus 30km/u. Denk daarbij nog bredere voetpaden in de hele St Rumoldusstraat en de trajectcontrole wordt helemaal overbodig.

Geert R.
0 0
lees meer
Ontdek ze allemaal