Keienberglaan: tgv invoering knip Wezelstraat/Beukendreef drastische stijging verkeersdruk/onveiligheid zwakke weggebruiker,lawaai daling leefbaarheid
Keienberglaan: tgv invoering knip Wezelstraat/Beukendreef drastische stijging verkeersdruk/onveiligheid zwakke weggebruiker,lawaai daling leefbaarheid
Hoe kan het beter volgens jou?
Vooreerst verwijzen wij naar de e-mail met bijlagen gestuurd naar het gemeentebestuur op datum van 11/04/'24; geregistreerd met uw referentie: M2404 1204 onderschreven door een heel aantal bewoners van de Keienberglaan in Grimbergen dewelke de huidige situatie schetst na de invoering van het mobiliteitsplan in 10/'23. Hierbij de hoofdpunten van onze opmerkingen: het verkeer (ook het niet toegelaten zwaar vrachtverkeer) is merkbaar toegenomen, dit leidt nu tot files tijdens de spitsuren, het toegenomen-ongeoorloofd-gebruik door fietsers/steps van het verharde voetpad, verkeersconflicten tussen voetgangers, fietsers/steps en wagens (bij het verlaten van de oprit). Extra lawaai en luchtvervuiling, toegenomen onveilige situaties voor de zwakke weggebruikers (de Keienberglaan is een belangrijke fietsschoolroute). Noteer ook dat de volledige invulling van het Beigemveld de verkeersdruk ingrijpend zal verhogen en de noodzaak tot de gesuggereerde ingrepen allen maar zal versterken. Na onze opmerkingen op het plan in 10/23 (uw ref: M2309 3343):nog steeds geen tonnage beperking (max 3,5t) aanduiding op de steenwegen zodat vrachtverkeer de straat niet inrijdt, fietssuggestiestroken nog steeds niet herschilderd. Verdere suggesties: aanbrengen voorrang van rechts op het wegdek ter hoogte van Steenpoeldreef, Kruipstraat, Gaston Geleynstraat en Stationsstraat tezamen met verkeersremmende maatregelen zoals de asverschuivingen in de Beukendreef. In afwachting van dringende aanpassingen, Mvg