Even opfrissen

Evaluatie

Jullie bijdragen
Andere suggesties

Keienberglaan: tgv invoering knip Wezelstraat/Beukendreef drastische stijging verkeersdruk/onveiligheid zwakke weggebruiker,lawaai daling leefbaarheid
Vooreerst verwijzen wij naar de e-mail met bijlagen gestuurd naar het gemeentebestuur op datum van 11/04/'24; geregistreerd met uw referentie: M2404 1204 onderschreven door een heel aantal bewoners van de Keienberglaan in Grimbergen dewelke de huidige situatie schetst na de invoering van het mobiliteitsplan in 10/'23. Hierbij de hoofdpunten van onze opmerkingen: het verkeer (ook het niet toegelaten zwaar vrachtverkeer) is merkbaar toegenomen, dit leidt nu tot files tijdens de spitsuren, het toegenomen-ongeoorloofd-gebruik door fietsers/steps van het verharde voetpad, verkeersconflicten tussen voetgangers, fietsers/steps en wagens (bij het verlaten van de oprit). Extra lawaai en luchtvervuiling, toegenomen onveilige situaties voor de zwakke weggebruikers (de Keienberglaan is een belangrijke fietsschoolroute). Noteer ook dat de volledige invulling van het Beigemveld de verkeersdruk ingrijpend zal verhogen en de noodzaak tot de gesuggereerde ingrepen allen maar zal versterken. Na onze opmerkingen op het plan in 10/23 (uw ref: M2309 3343):nog steeds geen tonnage beperking (max 3,5t) aanduiding op de steenwegen zodat vrachtverkeer de straat niet inrijdt, fietssuggestiestroken nog steeds niet herschilderd. Verdere suggesties: aanbrengen voorrang van rechts op het wegdek ter hoogte van Steenpoeldreef, Kruipstraat, Gaston Geleynstraat en Stationsstraat tezamen met verkeersremmende maatregelen zoals de asverschuivingen in de Beukendreef. In afwachting van dringende aanpassingen, Mvg
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
knippen zijn onnodig en contraproductief
Dit is een maatregel om enkele mensen ene rustige straat te gunnen, terwijl andere straten nu onveiliger worden gemaakt. Stop de waanzin
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
knippen in de Wezelstraat en Beukendreef
De knippen in de Wezelstraat en Beukendreef isoleren het noordelijke deel van onze wijk. Op daluren zorgen de paaltjes voor een enorme omweg door straten waar ook mensen wonen! Maw vanuit een groepsstandpunt meer overlast.
Op spitsuren wordt al het verkeer naar de reeds verzadigde Beigemsesteenweg gestuurd. Resultaat, een rit van ruim 30min over 2km op dinsdag ochtend 16/04.
Stop deze elende en spreid het verkeer.
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
Graag evenwaardige behandeling van straten met sluipverkeer
Beste, graag voor de Keienberglaan een evenwaardige behandeling zoals deze op dit ogenblik bestaat voor 'Beukendreef' en 'Merodestraat'. Deze straten hebben dezelfde kenmerken ttz. veel zwakke weggebruikers, schoolgaande jeugd, fietsers, druk, sluipverkeer, snelheid en files tijdens spits.
Is het normaal dat er nu plots een halve woonwijk via de Keienberlaan moet omrijden om naar Beigem te geraken? De Keienberglaan is, evenals de Wezelstraat en de Beukendreef, een residentiële straat en is niet ingericht om doorgaand verkeer te verwerken, dus geen Steenweg die wel bestemd is voor een dergelijke functie.
Om het comfort, veiligheid en leefbaarheid in de Keienberglaan te verhogen, vragen wij ook voor de Keienberglaan: - ofwel eenrichtingsverkeer (hetgeen het bestemmingsverkeer zou bevorderen)
- ofwel een knip ter hoogte van de Kruipstraat
PS ook graag een grote verkeersborden met de tonnage beperking op de Steenwegen vóór het begin en eind van de Keienberglaan (grootte gelijkaardig aan deze van de Merodestraat).
Dank bij voorbaat
Andere suggesties
De knip (met alle andere) past perfect in het mobiliteitsplan en bant terecht het overtollige sluipverkeer in de Beukendreef .
Hierbij wil ik mijn enthousiasme en motivatie uiten voor het verbeteren van de verkeersregeling en het optimaliseren van wegwerkzaamheden in Grimbergen en omstreken. Als betrokken burger en fervent voorstander van een efficiënt en veilig verkeerssysteem, ben ik vastbesloten om bij te dragen aan het verminderen van verkeersopstoppingen en het minimaliseren van ongemak voor alle weggebruikers.
Een cruciaal aspect van dit streven is de optimalisatie van de verkeerslichten bij het busstation. Door gebruik te maken van geavanceerde technologie, zoals "slimme" verkeerslichten, geloof ik dat we aanzienlijke verbeteringen kunnen realiseren in de doorstroming van het verkeer. Met een betere afstemming van de verkeerslichten op het spitsuur in beide richtingen, kunnen we niet alleen de doorrijtijden verlengen, maar ook de frustratie verminderen die vaak gepaard gaat met langdurige wachttijden bij het busstation.
Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat een betere coördinatie en planning van wegwerkzaamheden in de regio van Grimbergen een positieve impact zal hebben op de verkeersdoorstroming. Door de verschillende projecten te spreiden en nauw overleg te plegen met alle betrokken partijen, kunnen we de hinder voor weggebruikers minimaliseren en tegelijkertijd de efficiëntie van de werkzaamheden verbeteren. Een goede communicatie en transparantie over de planning van wegwerkzaamheden zijn hierbij essentieel om de overlast voor de gemeenschap tot een minimum te beperken.
Thema 2: snelheid
Terug naar de oorspronkelijke situatie.
Weg met de knippen in de beukendreef en de wezelstraat.
De drukte is verplaatst naar andere straten waar ook mensen wonen die rustig willen wandelen en fietsen zoals bijvoorbeeld in de steenpoeldreef.
Deze straat is niet geschikt voor zoveel en soms zwaar verkeer.
Dit zal nog verergeren als de veldkantstraat terug open is voor verkeer.