We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Jullie bijdragen

Andere suggesties

Oude Heirbaan: fietsstraat of autoverkeersremmende maatregelen

Ontmoedig sluipverkeer en maak dit traject fietsveiliger door dit ofwel in te richten als fietsstraat of asverschuivingen te voorzien en verwijder de knip op de Beukendreef.

Kathleen D.
0 0
lees meer

Thema 2: snelheid

Gooi het over een andere boeg

Gooi het over een andere boeg: steenwegen 50 km/u, al de rest 30 km/u.

Schaf de knips af.

Schaf de nieuwe toegevoegde éénrichtingsstraten af.

Maak alles 30 km/u naar Brussels voorbeeld, behalve de steenwegen. 

Dat verhoogt de veiligheid van iedereen, reduceert het straatlawaai en de luchtvervuiling en zal er voor zorgen dat het sluipverkeer geen zin heeft om in straten van 30 km/u te rijden en in de plaats de steenwegen zal nemen (waar ze voor aangelegd zijn).

Ariadne V.
0 0
lees meer

Andere suggesties

knips verplaatsen het probleem naar andere straten

Verbod voor zwaar verkeer, zone 30, snelheidscontroles en verkeersdrempels

Greta D.
0 2
lees meer

Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg

Verplaatsing van probleem (knip Beukendreef leidt naar onveilige situaties in Steenpoeldreef)

Door de knip in de Beukendreef rijdt iedereen nu rond via de Steenpoeldreef, hetgeen in mijn ogen geen verbetering is. Auto's rijden daar 50 km/u om via de Keienberglaan op de Beigemse Steenweg te geraken. Er is zeer weinig plaats voor de verkeersstroom (die langs 2 kanten gebruikt wordt) en je ziet dat veel automobilisten merkelijk gefrustreerder rijden, waardoor er rakelings langs de bomen gereden wordt en de zone naast het asfalt kapot gereden wordt. Voor voetgangers/wandelaars die van Steenpoeldreef richting Diepen Boomgaard wandelen is dit ook niet veiliger geworden door op de baan te wandelen (en er rijden veel meer auto's). De vorige situatie (voor de knip in de Beukendreef) was veiliger omdat de baanbreedte in orde was. Als zwaar verkeer of sluipverkeer ontmoedigd moet worden, plaats dan ANPR camera's (Beukendreef), maar zorg niet dat voetgangers de dupe worden van een meer onveiligere situatie. Beukendreef heeft ook "betere" voetpaden.

Francis D.
0 2
lees meer

Andere suggesties

Knip beukendreef

De knip wegnemen zou ons opnieuw in een chaotische toestand brengen van druk sluipverkeer .Het feit dat er in de Beukendreef geen trottoirs zijn aangelegd zou  van deze dreef opnieuw een drukke gevaarlijke straat maken. Voetgangers kunnen nu veilig op de straat wandelen. Ik sta dus perfect achter het behouden van de knip. Mocht knippen toch niet worden weerhoudenzou ik opteren voor een eenrichtingsverkeer, alhoewel dit de snelheid zou bevorderen . Uitgezonderd plaatselijk verkeer of gewoon doorgang voor bewoners. Dit zou dan wel duidelijk gecontroleerd moeten worden eventueel met een pasje .

 

Sonia V.
0 0
lees meer

Andere suggesties

Duur werken

Waarom duren de werken in Grimbergen zo lang ?

Voorbeeld : slechts 2 straten Beiaardlaan/Lage steenweg moesten klaar zijn juli 23 en zijn nu mei 24 nog niet klaar.

Hoe kan 500m Veldkantstraat ook weer minstens 1 jaar duren ? Dit verergert en verlengt de hinder en nu moet iedereen via Beigem omrijden waardoor de bewoners van Wezelstraat, Beukendreef en omliggende straten mee in de file staan op de Beigemsesteenweg, waar dan ook nog onaangekondigde hindernissen opduiken : verkeerslichten, versmallingen, fietsopstellingen,  fiber werken enz....

Kortom dit moet anders.

Inge D.
0 0
lees meer
Ontdek ze allemaal