We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Jullie bijdragen

Thema 2: snelheid

Gooi het over een andere boeg

Gooi het over een andere boeg: steenwegen 50 km/u, al de rest 30 km/u.

Schaf de knips af.

Schaf de nieuwe toegevoegde éénrichtingsstraten af.

Maak alles 30 km/u naar Brussels voorbeeld, behalve de steenwegen. 

Dat verhoogt de veiligheid van iedereen, reduceert het straatlawaai en de luchtvervuiling en zal er voor zorgen dat het sluipverkeer geen zin heeft om in straten van 30 km/u te rijden en in de plaats de steenwegen zal nemen (waar ze voor aangelegd zijn).

Ariadne V.
0 0
lees meer

Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg

Knip in Beukendreef

Knip in Beukendreef is goed initiatief! Deze mag zeker behouden blijven. We zien nu ook meer wandelaars en fietsers in onze straat.

N T.
0 6
lees meer

Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg

Vernauwing Beigemsesteenweg/ruwaal

De vernauwing die gesplaatst is ten hoogte van de beigemsesteenweg/ruwaal zorgt er voor dat er eenmaal meer file is, en dat het enorm gevaarlijk is s'ochtends en s'avonds. S'avonds is deze vernauwing niet duidelijk zichtbaar. Ook moet er gedacht worden dat er soms bussen langsgaan bij de gemeentelijke academie van Grimbergen. Deze hadden al soms moeite om de ruwaal in de slaan, nu met deze vernauwing is dit nog moeilijker geworden dan voordien. 

Het zou beter zijn dat deze vernauwing gewoon verwijdert wordt, waardoor het verkeer niet nodeloos opgehouden wordt. (kan de file's enkel maar ten goede komen.) De snelheid wordt nu toch al beperkt door de hoeveelheid gepaarkeerde auto's die op de beigemse gepaarkeerd zijn. 

Johan V.
0 1
lees meer

Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg

Spreiding verkeer richting ring

De ochtendfile richting ring op de Brusselsteenweg wordt veroorzaakt door ongefillterde toestroom van verkeer, terwijl er geen plaats is op de ring. Vanuit Beigem, Meise, Vilvoorde komen er verkeersstromen en op een bepaald moment zit het dicht. Indien deze stromen gefilterd worden door ( intelligente) verkeerslichten, ver op voorhand, zal dit er kunnen voor zorgen dat enerzijds de mensen die andere opritten willen vermijden ontmoedigd en anderzijds het verkeer vlotter laten verlopen. Hierdoor zal er op de grote invalswegen op andere plaatsen beperkt file ontstaan maar komt dit de vlotheid wel ten goede. 

Pascal N.
0 0
lees meer

Andere suggesties

Knip beukendreef

De knip wegnemen zou ons opnieuw in een chaotische toestand brengen van druk sluipverkeer .Het feit dat er in de Beukendreef geen trottoirs zijn aangelegd zou  van deze dreef opnieuw een drukke gevaarlijke straat maken. Voetgangers kunnen nu veilig op de straat wandelen. Ik sta dus perfect achter het behouden van de knip. Mocht knippen toch niet worden weerhoudenzou ik opteren voor een eenrichtingsverkeer, alhoewel dit de snelheid zou bevorderen . Uitgezonderd plaatselijk verkeer of gewoon doorgang voor bewoners. Dit zou dan wel duidelijk gecontroleerd moeten worden eventueel met een pasje .

 

Sonia V.
0 0
lees meer

Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg

Knip in beukendreef niet logisch

Door de knip in de Beukendreef is er sprake van meer onveilige situaties aan de Steenpoeldreef. De weg via de Steenpoeldreef richting steenweg (stuk aan Diepen Boomgaard) is gevaarlijk voor voetgangers (geen voetpad) en doordat er frequenter voertuigen rijden zorgt dit voor meer gevaarlijke situaties. De weg is ook heel nipt voor 2 voertuigen die elkaar kruisen. De knip in de Beukendreef is daarom ook geen veiligere beslissing. ANPR camera's om zwaar verkeer te ontmoedigen zou al een stap in de goede richting zijn.

Mieke V.
0 0
lees meer
Ontdek ze allemaal