Even opfrissen

Evaluatie

Jullie bijdragen
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
Open de straten in het Zonneveld opnieuw
De Keienberglaan is een steenweg nu, er wordt veel te hard gereden, veel te veel en zwaar verkeer. Files 's morgens tot in Beigem (deze morgen gezien toen ik richting Humbeek reed 16/04) om richting Vilvoorde te rijden, zowel hier als op de Beigemsesteenweg. Zogezegd moest dit plan onze straat veiliger maken? Het tegendeel is waar, dikwijls zijn er spookrijders om af te slaan naar de Steenpoeldreef en zo de file op de Keienberglaan voor een stuk te omzeilen, er wordt door fietsers op de stoep gereden wat heel goed te verstaan is maar als je van je oprit rijdt zorgt dit ook voor gevaarlijke situaties. Chauffeurs geraken gefrustreerd en doen gevaarlijke manoeuvers, keren opeens om als ze de file zien staan...Bovendien zullen we nog meer verkeer krijgen als de wijk hierachter nog wordt volgebouwd. Waarom delen we de lasten niet? Nu krijgt het Zonneveld alle lusten maar geen lasten en wij verzuipen.
Graag zone 30, Zonneveld terug open en verkeersremmers. Zodat we terug een woonstraat krijgen en geen snelweg.
Andere suggesties
knips verplaatsen het probleem naar andere straten
Verbod voor zwaar verkeer, zone 30, snelheidscontroles en verkeersdrempels
Andere suggesties
Knip Beukendreef
Knip Beukendreef en andere straten in deze buurt te drastisch. Waarom geen fietsstraat? Zo weer je sluipverkeer en dwing je de buurtbewoners niet om langs de Keienberglaan en Beigemsesteenweg de files langer te maken dan nodig.
Andere suggesties
Beukendreef: meer autoverkeersremmende maatregelen
Vermeerder op de Beukendreef het aantal asverschuivingen voor het autoverkeer zodat sluipverkeer ontmoedigd wordt, en verwijder de knip.
Andere suggesties
Knip beukendreef
De knip wegnemen zou ons opnieuw in een chaotische toestand brengen van druk sluipverkeer .Het feit dat er in de Beukendreef geen trottoirs zijn aangelegd zou van deze dreef opnieuw een drukke gevaarlijke straat maken. Voetgangers kunnen nu veilig op de straat wandelen. Ik sta dus perfect achter het behouden van de knip. Mocht knippen toch niet worden weerhoudenzou ik opteren voor een eenrichtingsverkeer, alhoewel dit de snelheid zou bevorderen . Uitgezonderd plaatselijk verkeer of gewoon doorgang voor bewoners. Dit zou dan wel duidelijk gecontroleerd moeten worden eventueel met een pasje .
Thema 0: akkoord met mobiliteitsplan in mijn buurt
Akkoord met het mobiliteitsplan in mijn buurt
We willen inwoners ook de mogelijkheid bieden om aan te geven dat ze akkoord zijn met het mobiliteitsplan zoals uitgerold in hun buurt. Dit kan door deze post te liken. Het is ook mogelijk om hierop te reageren indien inwoners meer uitleg willen geven waarom ze akkoord zijn met het mobiliteitsplan in hun buurt.