Jullie bijdragen

Thema 2: snelheid

Gooi het over een andere boeg

Gooi het over een andere boeg: steenwegen 50 km/u, al de rest 30 km/u.

Schaf de knips af.

Schaf de nieuwe toegevoegde éénrichtingsstraten af.

Maak alles 30 km/u naar Brussels voorbeeld, behalve de steenwegen. 

Dat verhoogt de veiligheid van iedereen, reduceert het straatlawaai en de luchtvervuiling en zal er voor zorgen dat het sluipverkeer geen zin heeft om in straten van 30 km/u te rijden en in de plaats de steenwegen zal nemen (waar ze voor aangelegd zijn).

Ariadne V.
0 0
lees meer

Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg

Spreiding verkeer richting ring

De ochtendfile richting ring op de Brusselsteenweg wordt veroorzaakt door ongefillterde toestroom van verkeer, terwijl er geen plaats is op de ring. Vanuit Beigem, Meise, Vilvoorde komen er verkeersstromen en op een bepaald moment zit het dicht. Indien deze stromen gefilterd worden door ( intelligente) verkeerslichten, ver op voorhand, zal dit er kunnen voor zorgen dat enerzijds de mensen die andere opritten willen vermijden ontmoedigd en anderzijds het verkeer vlotter laten verlopen. Hierdoor zal er op de grote invalswegen op andere plaatsen beperkt file ontstaan maar komt dit de vlotheid wel ten goede. 

Pascal N.
0 0
lees meer

Andere suggesties

Situatie 

Ik ben nog niet eerder de volgende suggestie tegengekomen maar het lijkt me een goede piste om te onderzoeken.
Het idee gaat over het openstellen van de Kruipstraat vanaf de Beukendreef tot aan de Keienberglaan al dan niet via de Pieter Breughelstraat. Dit zou het Zonneveld en de omliggende straten in staat stellen om richting Beigem of Brussel te gaan zonder de Keienberglaan en de Steenpoeldreef te belasten. Naar mijn mening zou het openzetten van de knip in de Kruipstraat geen toename van doorgaand verkeer mogen veroorzaken, omdat deze voornamelijk gebruikt zou worden voor lokaal verkeer.   
Op deze manier kunnen de inwoners van het Zonneveld toch nog makkelijk richting Beigem reizen zonder de Keienberg/Steenpoeldreef te belasten.  Daarnaast denk ik dat deze oplossing in lijn is wat men wil bereiken met het mobiliteitsplan.  Namenlijk doorgaand verkeer een halt toeroepen.

Olivier V.
0 0
lees meer

Andere suggesties

probleem verkeersknip   

Verwijder die 2 verkeersknips in de Beukendreef en de Wezelstraat, maak er ofwel een eenrichtingsstraat van ofwel een fietsstraat,  ofwel voer een snelheidsbeperking tot 30km/u in en laat deze dan ook respecteren!

Gebruik de straten waarvoor ze aangelegd zijn (ttz voor het algemeen belang van iedereen!!)

Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat de Burgemeester en Schepen van mobiliteit zich uitsloven om het mobiliteisprobleem van de nieuwe verkaveling van Matexi op te lossen.

Met beleefde groet.

Willy M.
0 1
lees meer

Andere suggesties

Herschilder de fietssuggestiestroken op de Keienberglaan

De Keienberglaan behoort tot de schoolroutes. Door het toegenomen verkeer is het voor fietsers bijna onmogelijk hun plaatsaf te dwingen.

Kathleen D.
0 0
lees meer

Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg

Knip in beukendreef niet logisch

Door de knip in de Beukendreef is er sprake van meer onveilige situaties aan de Steenpoeldreef. De weg via de Steenpoeldreef richting steenweg (stuk aan Diepen Boomgaard) is gevaarlijk voor voetgangers (geen voetpad) en doordat er frequenter voertuigen rijden zorgt dit voor meer gevaarlijke situaties. De weg is ook heel nipt voor 2 voertuigen die elkaar kruisen. De knip in de Beukendreef is daarom ook geen veiligere beslissing. ANPR camera's om zwaar verkeer te ontmoedigen zou al een stap in de goede richting zijn.

Mieke V.
0 0
lees meer
Ontdek ze allemaal