Aantal bewonerskaarten per domicilieadres
Aantal bewonerskaarten per domicilieadres
Hoeveel bewonerskaarten zou je per domicilieadres moeten kunnen aanvragen? (niet verplicht, maar wenselijk)
Deze feedbacks werden reeds ingediend
Aantal bewonerskaarten per domicilieadres
Veel gezinnen hebben 2 wagens. Het is dus logisch dat men 2 parkeerkaarten kan aanvragen. Soms is zelfs meer dan 2 wenselijk (grote gezinnen met 3 of 4 wagens). Men kan wel bv. de eerste parkeerkaart gratis houden, de tweede betalend en vanaf de derde een redelijk duur tarief invoeren.
lees meerAantal bewonerskaarten per domicilieadres
Il week met onregelmatig uren bij de nmbs en dat hangi er vanaf elk dag We hebben 2 auto nodig als ik krijg alleen een kaart dat is niet mogelijk om goed plaats vinden of parkeren mijn auto
lees meerAantal bewonerskaarten per domicilieadres
Zorgen dat de plaats voor de garage een echte parkeerplaats wordt
lees meerAantal bewonerskaarten per domicilieadres
Gratis, wel te verstaan! Het zou al te gek zijn dat het feit dat je moet betalen of niet afhankelijk wordt van in welke wijk in Grimbergen je woont. Dan zouden b.v. Beigem en Humbeek zo goed als buiten schot blijven en Strombeek-Bever de volle laag krijgen. Dat mag niet gebeuren.
lees meerAantal bewonerskaarten per domicilieadres
De vraag stellen "hoeveel kaarten" is al verkeerd. De gemeente suggereert hiermee dat de beslissing al is genomen dat er bewonerskaarten zullen ingevoerd worden, terwijl dit zelden een oplossing is voor het probleem van schaarste aan parking. Schaarste moet aangepakt worden door alternatieven aan te bieden en die aantrekkelijker te maken dan de huidige oplossing met de juiste combinatie van "stok en wortel". Concreet: rondom het CC Strombeek, ja misschien, omdat de bezoekers aan het CC concurreren met de bewoners van de omliggende straten. In de Borght: zeker niet, daar zijn geen niet-bewoners. Bewonerskaarten zijn een manier om de bevolking het gevoel te geven dat er een oplossing is, zonder die oplossing te geven.
lees meerAantal bewonerskaarten per domicilieadres
1 gratis bewonerskaart en desnoods 1 betalend zou in borght veel problemen oplossen het staat hier nu vol met wagens dat her niet thuis horen.
lees meerAantal bewonerskaarten per domicilieadres
Iedereen wil voor zichzelf zo veel mogelijk kaarten en wil het zichzelf zo gemakkelijk mogelijk maken. Het echte probleem zit hem niet in het aantal bewonerskaarten maar wel in het aantal parkeerplaatsen. Volgens mij zijn er al geen parkeerplaatsen meer over indien je iedereen 1 of 2 bewonerskaarten zou geven. HET PROBLEEM is bijkomende parkings (eventueel ondergronds) waarvoor de gemeente moet zorgen. De uitleg dat is te duur gaat niet op; het is aan het gemeentebestuur om goede beslissingen te nemen voor de toekomst en de leefbaarheid van de gemeente.
lees meerAantal bewonerskaarten per domicilieadres
Ik begrijp dat enkel mensen die in de specifieke zone wonen een bewonerskaart krijgen? Maar wat met de mensen die net buiten die zone vallen, maar wel vaak in eigen gemeente gaan winkelen, sporten, deelnemen aan activiteiten? Zou het dan niet beter zijn om alle inwoners een kaart aan te bieden? Als het echt gaat om externen te bannen, dan moet elke inwoner minstens een kaart krijgen.
lees meerAantal bewonerskaarten per domicilieadres
En een aanvaardbare kost voor een 2de parkeerkaart. Vb €50 à €75 per jaar. Opgelet: Dit moet samengaan met de creatie van meer parkeerruimte voor de inwoners. Een toegang tot parkeerplekken die zich niet in de straat bevinden zoals bedrijven tereinen, nieuwe parkeerplekken op nu braakliggende plekken.
lees meerAantal bewonerskaarten per domicilieadres
We betalen al genoeg gemeentetaks en gratis het huis stond er voor het cultureel centrum er was.
lees meerAantal bewonerskaarten per domicilieadres
Wat ik merk bij mij in de buurt is dat mensen met een garage of oprit die plaats vaak niet innemen en zich parkeren op de openbare weg. Voor mensen met een garage of oprit die maar 1 wagen hebben is er ook geen bewonerskaart nodig.Vaak staan er ook commerciële voertuigen geparkeerd in residentiële buurten . Die horen daar ook niet thuis. Wat met mijn poetshulp of mijn schoonmoeder die in de week komt helpen. Het is niet fair dat die zich niet kunnen parkeren of er voor moeten betalen. Ik werk in het centrum v grimbergen en zou daar graag met mijn 2 verschillende wagens gratis kunnen parkeren.
lees meerAantal bewonerskaarten per domicilieadres
Het zou afhankelijk moeten zijn van het aantal parkeersplaatsen in de buurt (1km omtrek). dichtbebouwde kom enkel 1 kaart in andere buurten kan 2 zonder problemen. Meerdere kaarten verschaffen kan afha,kelijk van de situatie betalend zijn. Afhankelijk van de voorzieningen van het openbare vervoer.
lees meerAantal bewonerskaarten per domicilieadres
Afhankelijk van aantal 18- bewoners met rijbewijs kan het minder of meer dan 2 zijn
lees meerAantal bewonerskaarten per domicilieadres
Het lijkt me logisch dat je per adres 2 kaarten kan aanvragen - in een gemiddeld huishouden zijn er vaak ook 2 wagens. Tegelijk lijkt het me logisch dat je voor die tweede kaart meer moet betalen dan voor de eerste kaart. We zijn zeker ook bereid meer te betalen voor die kaart(en) als men ons kan garanderen dat die kaart(en) ook parkeerplaats in de buurt garanderen. Hoe Strombeek nu wordt opgedeeld, heb ik daar mijn twijfels bij. De zones zijn niet zo groot en de drukste zone, zone centrum, wordt niet opgedeeld. Dat vind ik onbegrijpelijk. Splits die zone op en laat elk stuk bij aanpalende straten hoor waar de parkeerdruk nu lager is. Zoals dat nu in de praktijk ook gebeurt. Essentieel bij het invoeren van bewonerskaarten zal de handhaving en controle zijn. Eerlijk, op dit moment wordt er in Strombeek veel te weinig gecontroleerd. Foutparkeerders, gevaarlijke situaties zijn dagelijkse kost. Alle begrip dat er onvoldoende mankrachten zijn. Maar dan kan je dit systeem niet invoeren. Want dan krijg je een boze en gefrustreerde bevolking.
lees meerAantal bewonerskaarten per domicilieadres