Afbakening blauwe zone Grimbergen

Welke afbakening van de blauwe zone in Grimbergen-Centrum geniet jouw voorkeur en waarom? De verschillende opties kan je hier terugvinden. (niet verplicht, maar wenselijk)

81
11

Deze feedbacks werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 81 bijdragen

Afbakening blauwe zone Grimbergen

1. Wijk Mierendonkstraat wordt gebruikt als parkeerzone voor op en afhalen kinderen/jeugd voor en na schooltijd. Hierdoor staan er elke dag auto's te wachten op de Luiaardweg, zelfs tot op de hoek met de Brusselsesteenweg. Wanneer je de wijk komt ingereden, heb je enerzijds geen zicht op de aankomende auto's die de wijk willen verlaten, én bots je bijna letterlijk op de fout geparkeerde 'wachtende' wagens in die straat. Omgekeerd, wanneer je vanuit de Luiaardweg de Brusselsesteenweg wil oprijden richting busstation, heb je enerzijds geen zicht op het aankomend verkeer van rechts, aangezien ook wagens staan geparkeerd/te wachten op het voetpad. Bovendien geraak je pas na ettelijke minuten de steenweg opgedraaid richting busstation, want de verkeerslichten thv de pizzeria en die thv het busstation zijn niet op elkaar afgestemd. Bovendien moet je eens je dan toch op de steenweg bent geraakt  onmiddellijk een zebrapad kruisen waar oa schoolgaande kinderen oversteken. Levensgevaarlijk. Om richting busstation te rijden, is dit echter de enige uitgang van de wijk. Immers is er thv Hof ter Weerdestraat richting s' Gravenmolen een landbouwersbol geplaatst, en de uitgang via de Triohofstraat kan enkel gebruikt worden om richting Ring te rijden, niet richting busstation. Als er beperkt parkeerbeleid komt in het centrum, waar de wijk Mierendonk net buiten valt, zal dit probleem nog versterkt worden.  
Veronique T.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Blauwe zone op: 1 of 2 parkings aan gemeentehuis, Pastoor Woutersstraat, Hogesteenweg en Kerkplein is het maximum dat dit mag zijn. Hierdoor vindt men zeker plaats om even een boodschap te doen en is het een beperkte druk op de rest van het centrum.
Willy M.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Zolang de randparking op de Brusselsesteenweg en aan het Prinsenbos gratis blijven, kan ik een blauwe zone snappen, alhoewel het zeer vervelend is voor mensen die gasten ontvangen of voor beroepen die klanten ontvangen waar de wachttijd soms langer is dan 2u. Dus zeker een optie voor maximaal 3u aanbieden! Maar indien u de parkings ook betalend gaat maken kan ik u mij onmogelijk van het nut van deze zone overtuigen, en lijkt het erop dat dit enkel een middel is om boetes uit te schrijven. Hoe makkelijk / duur gaat het ten andere zijn om bewonerskaarten aan te vragen?
Michaella V.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Als men zo blijft krimpen komt het nooit goed. Het centrum is groter dan een paar straatjes rond de kerktoren. Waarom westelijk deel van centrum negeren!? De Sint Sevaaskapel en de hele St Servaas centrum schoolwijk tussen Vilvoordsestwg en De Merodestraat/ Sparrenlaan/ Prinsenstraat ontbreken met zijstraten Paalveldstraat en Tangestraat ontbreken op het plan.
Berlinda D.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Blijven zoals het nu is
Heidi M.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Maak heel het centrum betalend parkeren , behalve voor de bewoners , verwijs iedere bezoeker door naar 1 van de vele rand parkings van bv de voetbal , of 1 van d ex vele winkelketens . voorzie wel dat er langsheen die parkings een buslijn is die stopt aan het centrum! al denk ik dat dit in de meeste gevallen reeds is! voorzie deelfietsen die van en naar die randparkings de mensen kunnen voeren ! wel met parkeerplaatsen zodoende deze betalend zijn van plaats a naar plaats b zodat er geen wildgroei aaan zwervende fietsen bestaat.
Mick P.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

2. Als gespecialiseerd voetverzorger ga ik voor verzorging aan huis bij minder mobiele inwoners van Grimbergen. Dit beroep heeft tot nu toe nog geen Riziv-erkenning, dus een zorgparkeerkaart aanvragen kan ik niet. Ik probeer huisbezoeken te combineren, waardoor de tijdsspanne van mijn parkeren in het centrum kan oplopen tot meer dan 2 uren. Hoe kan hierin tegemoet gekomen worden? Moet ik me telkens tussen 2 klanten verzetten, hopende dat ik een plekje kort bij mijn klant kan vinden (ik moet zorgmateriaal meesleuren). Of moet ik boetes doorrekenen aan mijn klanten? Hoe zien jullie dit? 
Veronique T.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

De blauwe zone dient niet uitgebreid te worden.  Zou gewoon altijd meer verschuiving teweegbrengen.  Er zou ook een voorziening moeten zijn dat patiënten bij zorgverleners op de voor hen voorziene parking (voor het huis van de zorgverlener) kunnen parkeren.  
Ingrid D.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

De handelaars hebben absoluut parkeerplaatsen in het centrum nodig voor hun klanten. Er zouden een aantal parkeerplaatsen een maximumduur van 30 minuten kunnen krijgen en een aantal met een maximumduur van 2u. Er moet ook de mogelijkheid gegeven worden om bestelwagens te parkeren op de parking van het Prinsenbos.
Michel N.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Grimbergen moet een gemeente zijn waar mensen zich welkom voelen, zeker voor de lokale handelaars is dat belangrijk . Mensen kunnen zo genieten van de gemeente zonder steeds op de horloge te moeten kijken, een wandelingetje in het prinsen bos en daarna iets kopen bij de bernhouwer na iets gedronken te hebben, moet kunnen. Dat er een blauwe zone is. Is goed, maar niet overdrijven. 
Kristel P.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Ik woon effectief in de Acacialaan (zone C) en ben eigenaar-bewoner van mijn woning. Mijn officiële domicilie is om legitieme fiscale redenen in een andere gemeente geregistreerd.   In de huidige opzet van het parkeerproject (uitgebreide blauwe en betalende zones) beschikken feitelijke bewoners die administratief niet gedomicilieerd zijn over geen enkel realistisch alternatief voor parkeren in de openbare ruimte.   In de praktijk leidt dit niet tot minder wagens, maar tot een verschuiving van het parkeren naar private terreinen (opritten en garage-ingangen).   Daarnaast zullen bewoners die door de blauwe of betalende zones worden getroffen hun voertuig ook verplaatsen naar aangrenzende straten die niet onder het parkeerplan vallen, waardoor de parkeerdruk zich daar zal verplaatsen.   Het project dreigt daardoor het probleem te verplaatsen in plaats van het structureel op te lossen, zonder een reële vermindering van de parkeerdruk, terwijl stabiele en duurzame bewoners benadeeld worden.   Het zou daarom aangewezen zijn dat het reglement voorziet in een specifieke oplossing voor eigenaar-bewoners die daadwerkelijk in de zone wonen, om deze verschuivingseffecten te vermijden en het parkeerplan evenwichtiger en doeltreffender te maken.
Suleyman C.
0 1
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Monique M.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Als inwoner van de deelgemeente Humbeek, moet ik ook soms in het centrum van Grimbergen zijn o.a. voor de tandarts, het gemeentehuis of een lokale handelaar. Ik vind dan de blauwe zone optie 2 met mogelijke parkeertijd van 2 uur voldoende. Wanneer ik natuurlijk graag eens tijdens weekdagen ga eten of langsga bij ouders of vrienden is dit wat kort. Ik vind het dan niet kunnen dat ik als inwoner van Grimbergen dan zou moeten betalen (of ontvang ik dan ook een gemeentelijke parkeerkaart?). De aanvullende personenbelasting (nu boven het Vlaamse gemiddelde) en opcentiemen onroerende voorheffing zijn reeds gestegen.
Nathalie V.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Maak heel het centrum betalend parkeren , behalve voor de bewoners , verwijs iedere bezoeker door naar 1 van de vele rand parkings van bv de voetbal , of 1 van d ex vele winkelketens . voorzie wel dat er langsheen die parkings een buslijn is die stopt aan het centrum! al denk ik dat dit in de meeste gevallen reeds is! voorzie deelfietsen die van en naar die randparkings de mensen kunnen voeren ! wel met parkeerplaatsen zodoende deze betalend zijn van plaats a naar plaats b zodat er geen wildgroei aaan zwervende fietsen bestaat.
Mick P.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Huidige situatie zoals ze nu is, behouden. Enkel blauwe zone op het pleintje over het  gemeentehuis (bezoekers GH - winkels) en in de winkelstraten. Overige straten geen blauwe zone en zeker niet betalend parkeren! Niet alle medewerkers van de gemeente Grimbergen, wonen in Grimbergen en moeten met de wagen komen. Het zou niet correct zijn dat deze nu niet meer kunnen parkeren of nog erger betalend moeten parkeren om te komen werken. Noch zou het correct zijn dat mensen die naar het gemeentehuis moeten komen, iets willen gaan eten in één van de restaurants in het centrum of inkopen doen, moeten betalen. 
Steffie V.
0 1
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Geen betalend parkeren
Isabelle S.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

De huidige Blauwe zone is genoeg, er is geen nood om het uit te breden.
Pierre L.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Het parkeerprobleem in Strombeek-Bever kan worden opgelost door het parkeren van alle zware vrachtwagens, bestelwagens, trucks en bedrijfswagens (voertuigen zwaarder dan 2 ton) te verbieden in de straten in het centrum van Strombeek, op de parkeerterreinen tegenover en naast het Cultureel Centrum, en op de parkeerplaats van de kerk. Wat betreft bezoekers die parkeren tijdens voorstellingen op de Heysel, dient overleg te worden gepleegd met de organisatoren om bezoekers die met de auto komen te verplichten hun parkeerplaats bij de Heysel te reserveren. Ouders die binnen 1 km van scholen wonen, dienen te worden aangemoedigd om alternatieve vervoersmiddelen te gebruiken om naar de school van hun kinderen te komen.
Thaleia K.
0 1
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Liefst 1 bewonerskaart! 
Daniel B.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

geen voorkeur
Jo D.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Blauwe zone is voor de klanten de beste oplossing daar ze dan genoeg tijd hebben om hún boodschappen te kunnen doen,daar de parkeertijd van een blauwe zone bedraagt 2 uur 
Claudia V.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

3. Wat met de vrachtwagenchauffeurs in onze gemeente. Zij vinden bijna geen parkeerplaats voor hun vrachtwagen, en krijgen vaak boetes of opmerkingen van buurtbewoners. Kunnen er meerdere (minstens 1 per deelgemeente) parking exclusief voorzien worden voor hen, eventueel afgesloten, met bvb badge (registratie op gemeente dat ze wel degelijk inwoner zijn), waar ze beurtelings hun privéwagen / vrachtwagen veilig kunnen achterlaten, waar ze zeker zijn van een parkeerplek, of voldoende dicht bij huis kunnen parkeren zodat ze te voet kunnen gaan. Liefst met camera's, die mensen hebben onregelmatige uren en moeten ook 's nachts zich veilig kunnen voelen. Kunnen jullie hierover nadenken? 
Veronique T.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Kim D.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Pauline W.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 81 bijdragen