Afbakening blauwe zone Grimbergen

Welke afbakening van de blauwe zone in Grimbergen-Centrum geniet jouw voorkeur en waarom? De verschillende opties kan je hier terugvinden. (niet verplicht, maar wenselijk)

81
11

Deze feedbacks werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 81 bijdragen

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Optie 1 zou betekenen dat ik een bewonerskaart nodig zou moeten hebben om in mijn straat te staan waar er nu al met de huidige bewoners onvoldoende parkeergelegenheid is. Dus ik zou moeten betalen voor een parking die ik misschien zelfs niet ga vinden. Ik ga met de fiets naar het werk dus staat mijn auto het merendeel van de tijd op straat geparkeerd 
Jenny F.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

3. Wat met de vrachtwagenchauffeurs in onze gemeente. Zij vinden bijna geen parkeerplaats voor hun vrachtwagen, en krijgen vaak boetes of opmerkingen van buurtbewoners. Kunnen er meerdere (minstens 1 per deelgemeente) parking exclusief voorzien worden voor hen, eventueel afgesloten, met bvb badge (registratie op gemeente dat ze wel degelijk inwoner zijn), waar ze beurtelings hun privéwagen / vrachtwagen veilig kunnen achterlaten, waar ze zeker zijn van een parkeerplek, of voldoende dicht bij huis kunnen parkeren zodat ze te voet kunnen gaan. Liefst met camera's, die mensen hebben onregelmatige uren en moeten ook 's nachts zich veilig kunnen voelen. Kunnen jullie hierover nadenken? 
Veronique T.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

In optie 1 zijn straten begrepen waar zich geen probleem of noodzakelijkheid stelt.
Marleen M.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Parkings of straten voor kort parkeren,  lokaal aankopen in winkels
Erik V.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Nadine T.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Rudy B.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Ik woon effectief in de Acacialaan (zone C) en ben eigenaar-bewoner van mijn woning. Mijn officiële domicilie is om legitieme fiscale redenen in een andere gemeente geregistreerd.   In de huidige opzet van het parkeerproject (uitgebreide blauwe en betalende zones) beschikken feitelijke bewoners die administratief niet gedomicilieerd zijn over geen enkel realistisch alternatief voor parkeren in de openbare ruimte.   In de praktijk leidt dit niet tot minder wagens, maar tot een verschuiving van het parkeren naar private terreinen (opritten en garage-ingangen).   Daarnaast zullen bewoners die door de blauwe of betalende zones worden getroffen hun voertuig ook verplaatsen naar aangrenzende straten die niet onder het parkeerplan vallen, waardoor de parkeerdruk zich daar zal verplaatsen.   Het project dreigt daardoor het probleem te verplaatsen in plaats van het structureel op te lossen, zonder een reële vermindering van de parkeerdruk, terwijl stabiele en duurzame bewoners benadeeld worden.   Het zou daarom aangewezen zijn dat het reglement voorziet in een specifieke oplossing voor eigenaar-bewoners die daadwerkelijk in de zone wonen, om deze verschuivingseffecten te vermijden en het parkeerplan evenwichtiger en doeltreffender te maken.
Suleyman C.
0 1
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Uitbreiding van de blauwe zone zonder de Beiaardlaan zal automatisch lange termijn parkeerders aantrekken in de Beiaardlaan, een straat waar de parkeerplaatsen voor de bewoners beperkt zijn.   Daarom de keuze voor optie 2, tenzij de Beiaardlaan toegevoegd wordt aan optie 1.  
Dani D.
0 1
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Ik werk op het gemeentehuis en vind de situatie hoe het nu is goed. Het is enkel druk rond schooltijd, maar voor de rest valt het mee. Het zou wenselijk zijn voor de medewerkers van de gemeente om zich naast het werk te parkeren en dit voor onbeperkte tijd.
Blerta S.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Kristof P.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Geen betalend parkeren
Isabelle S.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Katleen L.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Omdat ik graag parkeer vind als ik naar het gemeentehuis moet en de fiets gebruiken, niet de beste optie is op dat ogenblik.
Joost B.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Huidige situatie zoals ze nu is, behouden. Enkel blauwe zone op het pleintje over het  gemeentehuis (bezoekers GH - winkels) en in de winkelstraten. Overige straten geen blauwe zone en zeker niet betalend parkeren! Niet alle medewerkers van de gemeente Grimbergen, wonen in Grimbergen en moeten met de wagen komen. Het zou niet correct zijn dat deze nu niet meer kunnen parkeren of nog erger betalend moeten parkeren om te komen werken. Noch zou het correct zijn dat mensen die naar het gemeentehuis moeten komen, iets willen gaan eten in één van de restaurants in het centrum of inkopen doen, moeten betalen. 
Steffie V.
0 1
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Gil T.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Ik wens ook een concreet en terugkerend probleem in de Acacialaan onder de aandacht te brengen, dat zich reeds sinds vele jaren voordoet.   Na 17u parkeren verschillende chauffeurs bedrijfsvoertuigen (vrachtwagens, bestelwagens, depannagevoertuigen, leveringsvoertuigen, heftrucks, enz.) in de straat. Vervolgens vertrekken zij met hun privévoertuig, terwijl het dienstvoertuig gedurende de avond, nacht en soms het weekend in de straat blijft staan.   Deze praktijk leidt ertoe dat parkeerplaatsen langdurig worden ingenomen, zonder verband met lokale activiteiten of kortstondig parkeren, waardoor de beschikbare ruimte voor bewoners aanzienlijk vermindert.   Dit vormt een belangrijke bron van parkeerdruk in de straat, los van bezoekers- of kortparkeerders, en kan op een gerichte manier worden aangepakt.   Een gerichte beperking of verbod op langdurig parkeren van bedrijfs- en utilitaire voertuigen, via aangepaste signalisatie of specifieke regels, zou naar mijn mening een groot deel van de huidige parkeerproblemen kunnen oplossen, zonder een algemene blauwe zone in te voeren die ook bewoners en mensen die in Grimbergen werken zou benadelen.   Een dergelijke gerichte aanpak lijkt mij proportioneel, doeltreffend en beter afgestemd op de lokale realiteit.
Suleyman C.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Geachte heer, mevrouw, Ik wens u te contacteren om een terugkerend probleem van gevaarlijk parkeren in de Adriaan Walraevensstraat te melden.Ondanks de aanwezige parkeerverbodsborden parkeren er regelmatig voertuigen op deze plaats, waardoor de bocht wordt geblokkeerd en het zicht sterk vermindert. Op deze locatie hebben zich reeds meerdere ongevallen voorgedaan, wat het gevaar van de situatie duidelijk aantoont.Dit foutief parkeren hindert het verkeer en vormt een ernstig veiligheidsrisico voor alle weggebruikers, in het bijzonder voor voetgangers, fietsers en hulpdiensten.Ik zou u dankbaar zijn indien u deze situatie zou willen onderzoeken en passende maatregelen zou willen overwegen (verhoogde controles, verbalisatie of eventuele veiligheidsaanpassingen) om verdere ongevallen te voorkomen.
Ozan Y.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Lars V.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

De handelaars hebben absoluut parkeerplaatsen in het centrum nodig voor hun klanten. Er zouden een aantal parkeerplaatsen een maximumduur van 30 minuten kunnen krijgen en een aantal met een maximumduur van 2u. Er moet ook de mogelijkheid gegeven worden om bestelwagens te parkeren op de parking van het Prinsenbos.
Michel N.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

4 uur gratis parkeren in bepaalde omgevingen met uitzondering (zorg aan huis bvb)
Milena T.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

het is wenselijk om het aantal regeltjes af te bouwen. Al die regelgeving is ergerlijk. Vlaanderen is regelziek.
Patrick O.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Blijven zoals het nu is
Heidi M.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Ik ben voor de Blauwe zone en voor de bewonerskaart
Mariette S.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Als men zo blijft krimpen komt het nooit goed. Het centrum is groter dan een paar straatjes rond de kerktoren. Waarom westelijk deel van centrum negeren!? De Sint Sevaaskapel en de hele St Servaas centrum schoolwijk tussen Vilvoordsestwg en De Merodestraat/ Sparrenlaan/ Prinsenstraat ontbreken met zijstraten Paalveldstraat en Tangestraat ontbreken op het plan.
Berlinda D.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 81 bijdragen