Even opfrissen
Bekijk alle info
Evaluatie
Bekijk hier alle suggesties
Jullie bijdragen
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
ONNODIG OMRIJDEN VANWEGE KNIP IN BEUKENDREEF
Knip in de Beukendreef zorgt voor onnodig omrijden, en dus extra uitstoot van CO2 en langere files. Niet iedereen kan zich (nog) per fiets verplaatsen aangezien heel wat bewoners van Zonneveld omwille van hun leeftijd of hun minder mobiel zijn het fietsen niet langer veilig vinden. De buslijn die onze wijk bediende is al langer afgeschaft en nu is de auto ons enige verplaatsmiddel. Herstel de vorige toestand.
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
Knip in de Wezelstraat terug openen
De knip in de Wezelstraat voedt alleen maar meer verkeer naar de Beigemsesteenweg.
Die straat was nooit een ergernis of overdreven bereden straat.
De bewoners van Beigemveld vinden dit een enorme belemmering.
Kleinhandel in Grimbergen zal hieronder lijden!
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
Vlottere doorstroming Beigemsesteenweg
De knip in de Beukendreef heeft er voor gezorgd dat het aantal wandelaars en fietsers enorm is toegenomen. Zelf spring ik ook sneller op de fiets om mij te verplaatsen. De gevreesde toename aan wachttijd aan de lichten ter hoogte van het busstation is uitgebleven en is gelijk aan de situatie voor de knip. Ik vind het een bijzonder moedige beslissing van het gemeentebestuur om dit ambitieus, maar noodzakelijk project uit te rollen.
Mijn sugestie gaat om de doorstroming vlotter te laten verlopen op de Beigemsesteenweg. Ter hoogte van het huisnummer 100 staat er vaak een lange rij auto's geparkeerd op de rijweg. Komende van het station en gaande richting Beigem is de zichtbaarheid beperkt en blijft het een gevaarlijke handeling om de strook geparkeerde wagens voor te steken.
Bestaat er geen mogelijkheid om een alternatieve (veiligere) parkeerplaats te voorzien voor de bewoners zonder dat ze zich noodgedwongen op de steenweg moeten parkeren?
Andere suggesties
Beukendreef: meer autoverkeersremmende maatregelen
Vermeerder op de Beukendreef het aantal asverschuivingen voor het autoverkeer zodat sluipverkeer ontmoedigd wordt, en verwijder de knip.
Andere suggesties
Situatie
Ik ben nog niet eerder de volgende suggestie tegengekomen maar het lijkt me een goede piste om te onderzoeken.
Het idee gaat over het openstellen van de Kruipstraat vanaf de Beukendreef tot aan de Keienberglaan al dan niet via de Pieter Breughelstraat. Dit zou het Zonneveld en de omliggende straten in staat stellen om richting Beigem of Brussel te gaan zonder de Keienberglaan en de Steenpoeldreef te belasten. Naar mijn mening zou het openzetten van de knip in de Kruipstraat geen toename van doorgaand verkeer mogen veroorzaken, omdat deze voornamelijk gebruikt zou worden voor lokaal verkeer.
Op deze manier kunnen de inwoners van het Zonneveld toch nog makkelijk richting Beigem reizen zonder de Keienberg/Steenpoeldreef te belasten. Daarnaast denk ik dat deze oplossing in lijn is wat men wil bereiken met het mobiliteitsplan. Namenlijk doorgaand verkeer een halt toeroepen.
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
Spreiding verkeer richting ring
De ochtendfile richting ring op de Brusselsteenweg wordt veroorzaakt door ongefillterde toestroom van verkeer, terwijl er geen plaats is op de ring. Vanuit Beigem, Meise, Vilvoorde komen er verkeersstromen en op een bepaald moment zit het dicht. Indien deze stromen gefilterd worden door ( intelligente) verkeerslichten, ver op voorhand, zal dit er kunnen voor zorgen dat enerzijds de mensen die andere opritten willen vermijden ontmoedigd en anderzijds het verkeer vlotter laten verlopen. Hierdoor zal er op de grote invalswegen op andere plaatsen beperkt file ontstaan maar komt dit de vlotheid wel ten goede.