Even opfrissen

Evaluatie

Jullie bijdragen
Andere suggesties

Keienberglaan: tgv invoering knip Wezelstraat/Beukendreef drastische stijging verkeersdruk/onveiligheid zwakke weggebruiker,lawaai daling leefbaarheid
Vooreerst verwijzen wij naar de e-mail met bijlagen gestuurd naar het gemeentebestuur op datum van 11/04/'24; geregistreerd met uw referentie: M2404 1204 onderschreven door een heel aantal bewoners van de Keienberglaan in Grimbergen dewelke de huidige situatie schetst na de invoering van het mobiliteitsplan in 10/'23. Hierbij de hoofdpunten van onze opmerkingen: het verkeer (ook het niet toegelaten zwaar vrachtverkeer) is merkbaar toegenomen, dit leidt nu tot files tijdens de spitsuren, het toegenomen-ongeoorloofd-gebruik door fietsers/steps van het verharde voetpad, verkeersconflicten tussen voetgangers, fietsers/steps en wagens (bij het verlaten van de oprit). Extra lawaai en luchtvervuiling, toegenomen onveilige situaties voor de zwakke weggebruikers (de Keienberglaan is een belangrijke fietsschoolroute). Noteer ook dat de volledige invulling van het Beigemveld de verkeersdruk ingrijpend zal verhogen en de noodzaak tot de gesuggereerde ingrepen allen maar zal versterken. Na onze opmerkingen op het plan in 10/23 (uw ref: M2309 3343):nog steeds geen tonnage beperking (max 3,5t) aanduiding op de steenwegen zodat vrachtverkeer de straat niet inrijdt, fietssuggestiestroken nog steeds niet herschilderd. Verdere suggesties: aanbrengen voorrang van rechts op het wegdek ter hoogte van Steenpoeldreef, Kruipstraat, Gaston Geleynstraat en Stationsstraat tezamen met verkeersremmende maatregelen zoals de asverschuivingen in de Beukendreef. In afwachting van dringende aanpassingen, Mvg
Andere suggesties
Verkeerknio Zonneveld - Wezelstraat
In de plaats van de verkeersknips in deze beide straten (Beukendreef en Wezelstraat) zou het veel beter zijn om van deze straten ofwel een eenrichtingsstraat ofwel een fietsstraat te maken. (met eventueel bijplaatsen van verkeersremmers)
Zoals het nu is, worden wij volledig geïsoleerd en afgesneden. Een gevolg van deze beide knips is dat wij verplicht meer kilometers moeten rijden over onveiligere en drukkere wegen om naar onze kinderen in Beigem te gaan en om onze kleinkinderen af te halen in de school in Humbeek en omgekeerd.Deze knips zijn dus zeker ook niet klimaatvriendelijk.
En wanneer dan later ook nog zou besloten worden om de keienbergstraat af te sluiten, dan wordt het helemaal te gek en levensgevaarlijk. In ons geval zouden wij dan langs de drukkere, onveilige Wolvertemsesteenweg moeten omrijden om naar Beigem te kunnen ??!!
Hopelijk zijn er in onze gemeente toch nog enkel politiekers met een klein beetje gezond verstand (alhoewel ?) en worden deze knips in de toekomst zo snel mogelijk aangepast aub !?
Deze beide knips hebben dan misschien wel een voordeel maar enkel en alleen voor de mensen die daar wonen, maar voor de Beigemsesteenweg is dat wel een regelrechte catastrofe. Deze baan wordt bijna een snelweg met een ononderbroken stroom aan voertuigen.
Bijvoorbeeld : Gisterenmorgen (woensdag 17/4) stond er een file van in de Meerstraat in Beigem tot aan de oprit van de ring !!!!
Andere suggesties
Herschilder de fietssuggestiestroken op de Keienberglaan
De Keienberglaan behoort tot de schoolroutes. Door het toegenomen verkeer is het voor fietsers bijna onmogelijk hun plaatsaf te dwingen.
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
Open Beukendreef
Dit ontsluit verkeer richting verbrande brug, ontlast Beigemsesteenweg en Keienberglaan tijdens spitsuren
Thema 1: doorstroming Beigemsesteenweg
Graag evenwaardige behandeling van straten met sluipverkeer
Beste, graag voor de Keienberglaan een evenwaardige behandeling zoals deze op dit ogenblik bestaat voor 'Beukendreef' en 'Merodestraat'. Deze straten hebben dezelfde kenmerken ttz. veel zwakke weggebruikers, schoolgaande jeugd, fietsers, druk, sluipverkeer, snelheid en files tijdens spits.
Is het normaal dat er nu plots een halve woonwijk via de Keienberlaan moet omrijden om naar Beigem te geraken? De Keienberglaan is, evenals de Wezelstraat en de Beukendreef, een residentiële straat en is niet ingericht om doorgaand verkeer te verwerken, dus geen Steenweg die wel bestemd is voor een dergelijke functie.
Om het comfort, veiligheid en leefbaarheid in de Keienberglaan te verhogen, vragen wij ook voor de Keienberglaan: - ofwel eenrichtingsverkeer (hetgeen het bestemmingsverkeer zou bevorderen)
- ofwel een knip ter hoogte van de Kruipstraat
PS ook graag een grote verkeersborden met de tonnage beperking op de Steenwegen vóór het begin en eind van de Keienberglaan (grootte gelijkaardig aan deze van de Merodestraat).
Dank bij voorbaat
Andere suggesties
probleem verkeersknip
Verwijder die 2 verkeersknips in de Beukendreef en de Wezelstraat, maak er ofwel een eenrichtingsstraat van ofwel een fietsstraat, ofwel voer een snelheidsbeperking tot 30km/u in en laat deze dan ook respecteren!
Gebruik de straten waarvoor ze aangelegd zijn (ttz voor het algemeen belang van iedereen!!)
Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat de Burgemeester en Schepen van mobiliteit zich uitsloven om het mobiliteisprobleem van de nieuwe verkaveling van Matexi op te lossen.
Met beleefde groet.