Jullie ideeën

Heb je nog een ander idee, dien dan hier jouw bijdrage in.

13
18

Deze ideeën werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent

Jullie ideeën

Landelijke straat met fietsknooppunten en veel te druk verkeer. 

Graag een fietsstraat, zone 30 en ANPR camera's in de ochtendspits en avondspits. 

Hilde B.
0 0
lees meer

Jullie ideeën

Uitz plaatselijk verkeer - ANPR controle - omliggende straten

Sluipverkeer ontraden en lokale bewoners niet "straffen" voor het gedrag van anderen.
1 Bekijk niet alleen Roostbaan/'s Gravenmolenstraat maar ook Van Akenstraat, Noodbeekstraat, Stekelbaarsstraat. Breid je niet uit tot de omliggende straten, dan zal het sluipverkeer zich gewoon verplaatsen.

2 Voor in deze straten (of de straten die er toegang toe geven) uitgezonder plaatselijk verkeer in en dwing dat af door ANPR scanning. Controle door de politie kan uiteraard ook, doch dat vergt mankracht.

3 Op die manier ontraad je sluipverkeer in de hele buurt en blijft het voor lokale bewoners mogelijk zich te verplaatsten zonder onnodig omrijden (en bijhorende belasting van het mileu)

Marc S.
0 4
lees meer

Jullie ideeën

Stop sluipverkeer ook in de Van Akenstraat

Naast de Roostbaan en Rooststraat heeft ook de Van Akenstraat al geruime tijd te kampen met sluipverkeer komende van Meise, vooral van de Wolvertemsestwg. gaande naar de Brusselsestwg. Dit zorgt voor een onnodige drukte en gevaarlijke situaties in de - doorgaans rustige - straat.

We zien twee oplossingen voor deze probleemsituatie: 1) uitgezonderd plaatselijk verkeer en 2) verboden toegang tot de Van Akenstraat én Noodbeekstraat vanaf de Wolvertemsestwg.

Opmerking: maatregelen om de toegang van de Brusselsestwg. in de richting van de Wolvertemsestwg. te bemoeilijken hebben echter weinig nut.

Fam. L.
0 2
lees meer

Jullie ideeën

Harde knip in het sluipverkeer

In de s'Gravenmolenstraat staat het verkeer elke morgen gewoon stil, een lange rij, verkeer komende van de Roostbaan en de Rooststraat, kan hier ook aan gewerkt worden? 
Wanneer auto's niet stilstaan, rijden ze meer dan 50?? Kan dit nog in een straat waar geen voetpad is en veel wordt gefietst, een straat beschreven als wandelweg en met fietsknooppunten? Dit is het landelijke en rustige gebied van Grimbergen stuk maken! Graag hier ook ideeën en mag wel drastisch zijn, grote wegen zijn gemaakt om door te rijden, laat ons die mooie landelijke wegen behouden voor voetgangers en fietsers.

Alvast bedankt om hier ook aandacht aan te geven!

Marie Els D.
0 5
lees meer

Jullie ideeën

Combinatie van Maatregelen

Eerst en vooral de lokale bewoners (Roostbaan/'s Gravenmolenstraat maar ook Van Akenstraat, Noodbeekstraat, Stekelbaarsstraat) niet "straffen" voor het gedrag van anderen.
Het probleem moet al in Meise aangepakt worden ; hopelijk helpt de pas aangekondigde herziening van het immobiliteitsplan.

Verder selectieve toegang voor de buurtbewoners met "slimme camera's", terug toegang geven tot de A12 in Meise, snelheidsbeperkingen, .... maar ook controle door de politie.

Ten slotte nog een suggestie voor een veiligere toegang tot de Wolvertemsesteenweg vanuit de Van Akenstraat en de Noodbeekstraat : spiegels plaatsen want het is moeilijk en dikwijls gevaarlijk om richting Wolvertem af te draaien.

 

Luc H

Luc H.
0 0
lees meer

Jullie ideeën

A12 heropenen in Meise

Sluipverkeer Roostbaan

Patricia D.
0 1
lees meer

Jullie ideeën

Combinatie van omstandigheden

Volgens mij ontstaat er extra verkeer door verschillende oorzaken:

- meerdere voertuigen, terug meer mensen op de baan omdat bedrijven afstappen van al het thuiswerk

- afgesloten oprit Meise

- afgesloten straten Antwerpselaan

Ook een combinatie van oplossingen zal nodig zijn: 

- zorgen dat al het verkeer vlotter kan gaan via de hoofdwegen. Mensen zoeken andere wegen omdat alles strop zit.

- functionele knip waarbij mensen tijdens de spitsuren geen woonwijken door kunnen (ochtendspits, woensdagmiddag spits, avondspits) -> niet alleen de Roostbaan, maar ook de Van Akenstraat en Noodbeekstraat.

- harde knip zou voor mij in de Stekelbaarsstraat mogen, alleen mensen die in de straat wonen, moeten er zijn. Mensen rijden via ons vanuit de Van Akenstraat om naar Wolvertem te gaan, maar mensen rijden ook vanuit de Roostbaan om naar de ring toe te gaan.

 

C B.
0 2
lees meer

Jullie ideeën

Liever de weg verbeteren voor betere doorstroming.

Ik zie geen dag en nacht extreme sluiphinder in Roostbaan, zo ja, misschien toch eerst prioriteit op andere gemeentewegen waar het probleem zich wel stelt.

+ Geen of minder en trager lokaal verkeer op Roostbaan is meer problemen voor wie moet rondrijden via kruispunt Beigemsestwg en openbaar vervoer verstoord op Wolvertemsestwg voor buslijn 821 tussen Meise en Vilvoorde.

 

Dus beter prioriteiten stellen aan knip voor veel groter en extreem sluipstroom tussen N202 en N211 die wel openbaar vervoer verstoord aan kruispunten Grimbergsestwg/Brusselsestwg of Driekastanjelaars/Vilvoordsestwg met wel veel ongevallen door sluipstroom om Viaduct Vilvoorde te ontwijken.

Belinda D.
0 0
lees meer

Jullie ideeën

Vertragen.

Alles behalven harde knip en traktor buld.

Liever max. snelheid tot 30 km/h verminderen. Ik heb dit al 2 maanden geleden gevraagd in "Grimbergen denk mee" voor Roostbaan, Rooststraat, Noodbeekstraat, Biestraat, Van Akenstraat, Bruinborrebeekstraat, Stekelbaarstraat, S'Gravenmolenstraat.  Roostbaan

En in geval van eenrichtingverkeer keuze, liefst richting Grimbergen naar Meise, kwestie van de Wolvertemsesteenweg niet moeten oversteken als wij naar Meise/Wolvertem willen gaan.

En op Roostbaan (deel Grimbergen), zeker fietsinfrastruktuur verbeteren (nul voor het ogenblik). 

Allez Meise / Grimbergen, doet u best.

Guy M.
0 0
lees meer

Jullie ideeën

ANPR-camera, met uitbreiding fietsstraat en zone 30 + verbod op zwaar verkeer

Zoals ook in andere gemeentes reeds van toepassing: een ANPR-camera plaatsen zodat het sluipverkeer tussen 7u en 9u en tussen 15u en 18u geweerd wordt. Tevens zone 30 en fietstraat invoeren en een verbod voor zwaar verkeer.

Els B.
0 0
lees meer

Jullie ideeën

Verkeersborden C3 + Uitgezonderd plaatselijk verkeer 

De overlast is gestart sinds het nieuwe mobiliteitsplan in Strombeek en wordt veroorzaakt door verkeer komende uit de achterliggende gemeenten Wolvertem, Merchtem, ... en die met behulp van Waze de snelste weg zoeken richting de Ring. Een oplossing is aan het begin van de Keizerinlaan, Fernand Lehmanlaan, d'Hoogvorstlaan, Bruinborrelaan en Sint-Annastraat (allen gelegen in Meise) een verkeersbord C3 (verboden toegang) + Uitgezonderd plaatselijk verkeer te plaatsen. Normaal gezien wordt deze beperking overgenomen door Waze en andere navigatiesystemen, waardoor deze route niet meer zal voorgesteld worden. In de beginfase kan dit met enkele controles gehandhaafd worden, waarna de overlast snel zou moeten verdwijnen. Ik ben gekant tegen een harde knip (paaltjes). Dit zou de bewoners van de wijken De Nekker, De Potaarde en Molenkouter de meest logische weg naar school, boodschappen en werk in Grimbergen ontzeggen, dewelke ze al heel hun leven gebruiken en waarmee er nooit geklaagd werd over overlast. Hopelijk wordt dit voorstel in overweging genomen.

Karel H.
0 4
lees meer

Jullie ideeën

Borden C5 met ANPR camera's

Nu dat Noodbeekstraat, Biestraat, Van Akenstraat, Bruinborrebeekstraat, Stekelbaarstraat, S'Gravenmolenstraat en Roostbaan lievelingen straten voor sluipverkeer geworden zijn zou het goed zijn om daar borden type C5 (autos verboden), uitgeznnderd lokaal verkeer met ANPR camera's te plaatsen : 
- In de Van aken straat (aan de beide kanten)
- Aan de Noodbeekstraat (kruispunt met de Wolvertemsesteenweg)
-Aan de Roostbaan, Rooststraat, aan beide kanten.
Hoop hiermee dat deze straten terug veilig en woonbaar herworden.

francis v.
0 0
lees meer

Jullie ideeën

Liever betere doorstroming.

Geen knip aub. Liever 50km/u en straat verbeteren voor betere doorstroming. Rondrijden via kruispunt Beigemsestwg/Wolvertemsestwg honderd openbaar vervoer op Wolvertemsestwg. 

Belinda D.
0 0
lees meer