Jullie bijdragen
Jullie ideeën
Harde knip in het sluipverkeer
In de s'Gravenmolenstraat staat het verkeer elke morgen gewoon stil, een lange rij, verkeer komende van de Roostbaan en de Rooststraat, kan hier ook aan gewerkt worden?
Wanneer auto's niet stilstaan, rijden ze meer dan 50?? Kan dit nog in een straat waar geen voetpad is en veel wordt gefietst, een straat beschreven als wandelweg en met fietsknooppunten? Dit is het landelijke en rustige gebied van Grimbergen stuk maken! Graag hier ook ideeën en mag wel drastisch zijn, grote wegen zijn gemaakt om door te rijden, laat ons die mooie landelijke wegen behouden voor voetgangers en fietsers.
Alvast bedankt om hier ook aandacht aan te geven!
Jullie ideeën
Stop sluipverkeer ook in de Van Akenstraat
Naast de Roostbaan en Rooststraat heeft ook de Van Akenstraat al geruime tijd te kampen met sluipverkeer komende van Meise, vooral van de Wolvertemsestwg. gaande naar de Brusselsestwg. Dit zorgt voor een onnodige drukte en gevaarlijke situaties in de - doorgaans rustige - straat.
We zien twee oplossingen voor deze probleemsituatie: 1) uitgezonderd plaatselijk verkeer en 2) verboden toegang tot de Van Akenstraat én Noodbeekstraat vanaf de Wolvertemsestwg.
Opmerking: maatregelen om de toegang van de Brusselsestwg. in de richting van de Wolvertemsestwg. te bemoeilijken hebben echter weinig nut.
Jullie ideeën
Vertragen.
Alles behalven harde knip en traktor buld.
Liever max. snelheid tot 30 km/h verminderen. Ik heb dit al 2 maanden geleden gevraagd in "Grimbergen denk mee" voor Roostbaan, Rooststraat, Noodbeekstraat, Biestraat, Van Akenstraat, Bruinborrebeekstraat, Stekelbaarstraat, S'Gravenmolenstraat. Roostbaan
En in geval van eenrichtingverkeer keuze, liefst richting Grimbergen naar Meise, kwestie van de Wolvertemsesteenweg niet moeten oversteken als wij naar Meise/Wolvertem willen gaan.
En op Roostbaan (deel Grimbergen), zeker fietsinfrastruktuur verbeteren (nul voor het ogenblik).
Allez Meise / Grimbergen, doet u best.
Jullie ideeën
Verkeersborden C3 + Uitgezonderd plaatselijk verkeer
De overlast is gestart sinds het nieuwe mobiliteitsplan in Strombeek en wordt veroorzaakt door verkeer komende uit de achterliggende gemeenten Wolvertem, Merchtem, ... en die met behulp van Waze de snelste weg zoeken richting de Ring. Een oplossing is aan het begin van de Keizerinlaan, Fernand Lehmanlaan, d'Hoogvorstlaan, Bruinborrelaan en Sint-Annastraat (allen gelegen in Meise) een verkeersbord C3 (verboden toegang) + Uitgezonderd plaatselijk verkeer te plaatsen. Normaal gezien wordt deze beperking overgenomen door Waze en andere navigatiesystemen, waardoor deze route niet meer zal voorgesteld worden. In de beginfase kan dit met enkele controles gehandhaafd worden, waarna de overlast snel zou moeten verdwijnen. Ik ben gekant tegen een harde knip (paaltjes). Dit zou de bewoners van de wijken De Nekker, De Potaarde en Molenkouter de meest logische weg naar school, boodschappen en werk in Grimbergen ontzeggen, dewelke ze al heel hun leven gebruiken en waarmee er nooit geklaagd werd over overlast. Hopelijk wordt dit voorstel in overweging genomen.
Jullie ideeën
Combinatie van Maatregelen
Eerst en vooral de lokale bewoners (Roostbaan/'s Gravenmolenstraat maar ook Van Akenstraat, Noodbeekstraat, Stekelbaarsstraat) niet "straffen" voor het gedrag van anderen.
Het probleem moet al in Meise aangepakt worden ; hopelijk helpt de pas aangekondigde herziening van het immobiliteitsplan.
Verder selectieve toegang voor de buurtbewoners met "slimme camera's", terug toegang geven tot de A12 in Meise, snelheidsbeperkingen, .... maar ook controle door de politie.
Ten slotte nog een suggestie voor een veiligere toegang tot de Wolvertemsesteenweg vanuit de Van Akenstraat en de Noodbeekstraat : spiegels plaatsen want het is moeilijk en dikwijls gevaarlijk om richting Wolvertem af te draaien.
Luc H
Wat is jouw mening?
Heb jij suggesties om het sluipverkeer in de Roostbaan-Rooststraat aan te pakken? Wat is je mening over deze verkeerssituatie? We organiseren een publieke raadpleging t.e.m. 30 juni 2024.
Bekijk hier de ingediende bijdragen