Jullie bijdragen

Jullie ideeën

Harde knip in het sluipverkeer

In de s'Gravenmolenstraat staat het verkeer elke morgen gewoon stil, een lange rij, verkeer komende van de Roostbaan en de Rooststraat, kan hier ook aan gewerkt worden? 
Wanneer auto's niet stilstaan, rijden ze meer dan 50?? Kan dit nog in een straat waar geen voetpad is en veel wordt gefietst, een straat beschreven als wandelweg en met fietsknooppunten? Dit is het landelijke en rustige gebied van Grimbergen stuk maken! Graag hier ook ideeën en mag wel drastisch zijn, grote wegen zijn gemaakt om door te rijden, laat ons die mooie landelijke wegen behouden voor voetgangers en fietsers.

Alvast bedankt om hier ook aandacht aan te geven!

Marie els D.
0 5
lees meer

Jullie ideeën

Landelijke straat met fietsknooppunten en veel te druk verkeer. 

Graag een fietsstraat, zone 30 en ANPR camera's in de ochtendspits en avondspits. 

Hilde B.
0 0
lees meer

Ideeën van de gemeente

Behoud van de huidige situatie

Er worden geen wijzigingen aangebracht.

0 0
lees meer

Jullie ideeën

Borden C5 met ANPR camera's

Nu dat Noodbeekstraat, Biestraat, Van Akenstraat, Bruinborrebeekstraat, Stekelbaarstraat, S'Gravenmolenstraat en Roostbaan lievelingen straten voor sluipverkeer geworden zijn zou het goed zijn om daar borden type C5 (autos verboden), uitgeznnderd lokaal verkeer met ANPR camera's te plaatsen : 
- In de Van aken straat (aan de beide kanten)
- Aan de Noodbeekstraat (kruispunt met de Wolvertemsesteenweg)
-Aan de Roostbaan, Rooststraat, aan beide kanten.
Hoop hiermee dat deze straten terug veilig en woonbaar herworden.

Francis V.
0 0
lees meer

Jullie ideeën

Combinatie van omstandigheden

Volgens mij ontstaat er extra verkeer door verschillende oorzaken:

- meerdere voertuigen, terug meer mensen op de baan omdat bedrijven afstappen van al het thuiswerk

- afgesloten oprit Meise

- afgesloten straten Antwerpselaan

Ook een combinatie van oplossingen zal nodig zijn: 

- zorgen dat al het verkeer vlotter kan gaan via de hoofdwegen. Mensen zoeken andere wegen omdat alles strop zit.

- functionele knip waarbij mensen tijdens de spitsuren geen woonwijken door kunnen (ochtendspits, woensdagmiddag spits, avondspits) -> niet alleen de Roostbaan, maar ook de Van Akenstraat en Noodbeekstraat.

- harde knip zou voor mij in de Stekelbaarsstraat mogen, alleen mensen die in de straat wonen, moeten er zijn. Mensen rijden via ons vanuit de Van Akenstraat om naar Wolvertem te gaan, maar mensen rijden ook vanuit de Roostbaan om naar de ring toe te gaan.

 

C B.
0 2
lees meer

Jullie ideeën

Verkeersborden C3 + Uitgezonderd plaatselijk verkeer 

De overlast is gestart sinds het nieuwe mobiliteitsplan in Strombeek en wordt veroorzaakt door verkeer komende uit de achterliggende gemeenten Wolvertem, Merchtem, ... en die met behulp van Waze de snelste weg zoeken richting de Ring. Een oplossing is aan het begin van de Keizerinlaan, Fernand Lehmanlaan, d'Hoogvorstlaan, Bruinborrelaan en Sint-Annastraat (allen gelegen in Meise) een verkeersbord C3 (verboden toegang) + Uitgezonderd plaatselijk verkeer te plaatsen. Normaal gezien wordt deze beperking overgenomen door Waze en andere navigatiesystemen, waardoor deze route niet meer zal voorgesteld worden. In de beginfase kan dit met enkele controles gehandhaafd worden, waarna de overlast snel zou moeten verdwijnen. Ik ben gekant tegen een harde knip (paaltjes). Dit zou de bewoners van de wijken De Nekker, De Potaarde en Molenkouter de meest logische weg naar school, boodschappen en werk in Grimbergen ontzeggen, dewelke ze al heel hun leven gebruiken en waarmee er nooit geklaagd werd over overlast. Hopelijk wordt dit voorstel in overweging genomen.

Karel H.
0 4
lees meer
Ontdek ze allemaal