Jullie bijdragen

Andere suggesties

Gooi het over een andere boeg: steenwegen 50 km/u, al de rest 30 km/u.

Gooi het over een andere boeg: steenwegen 50 km/u, al de rest 30 km/u.

Schaf de knips af.

Schaf de nieuwe toegevoegde éénrichtingsstraten af.

Maak alles 30 km/u naar Brussels voorbeeld, behalve de steenwegen. 

Dat verhoogt de veiligheid van iedereen, reduceert het straatlawaai en de luchtvervuiling en zal er voor zorgen dat het sluipverkeer geen zin heeft om in straten van 30 km/u te rijden en in de plaats de steenwegen zal nemen (waar ze voor aangelegd zijn).

Ariadne V.
0 0
lees meer

Andere suggesties

uniformiteit in beleid zwaar verkeer van omliggende gemeenten

De gemeente zou er goed aan doen het beleid ivm zwaar verkeer van de omliggende gemeenten te volgen. Gezien er in Vilvoorde een tonnagebeperking 3 ton is en in Groot-Grimbergen 3.5 heerst, zal het zwaar verkeer preferentieel door ons grondgebied komen, tenzij Grimbergen hun beleid uniformiseert met de omliggende gemeenten en steden.

Elke D.
0 0
lees meer

Thema 1: snelheid in de fietsstraten

Drop-off zone voorzien thv Brassershof

Momenteel loopt de Nachtegaallaan goed vol bij begin en einde school, waardoor fietsers en voetgangers meer gehinderd worden dan zou moeten. Indien een extra drop-off zone ingericht wordt tegenover het Brassershof, waar momenteel de paaltjes staan aan het weggetje naar achterkant/fietsenstalling school, dan is het effect dubbel: minder drukte in de Nachtegaallaan én een extra asverschuiving erbij. Deze laatste zorgt dan weer op een natuurlijke manier voor een asverschuiving, dus trager verkeer, dus 30km/u. Denk daarbij nog bredere voetpaden in de hele St Rumoldusstraat en de trajectcontrole wordt helemaal overbodig.

Geert R.
0 0
lees meer

Thema 1: snelheid in de fietsstraten

Bredere voetpaden en duidelijkere wegmarkering in de hele straat

De snelheidsmaatregelen in deze straat zijn momenteel in orde. Echter omwille van en onaangepaste infrastructuur nodigt de straat je uit om 50 te rijden. Om de 30km/u af te dwingen hoeft er heus geen trajectcontrole in een dergelijke straat te komen. Neem een voorbeeld aan Mechelen: fietsstraten zijn dergelijk smal dat je niet harder kan rijden dan 30. Maw, verbreed maximaal de voetpaden, voorzie daarbij asverschuivingen en maak aantekeningen op de straat. Op die manier zal je niet anders kunnen dan 30 rijden en zijn andere zware financiële kosten (trajectcontrole) overbodig.

Geert R.
0 0
lees meer

Thema 1: snelheid in de fietsstraten

Veiligere / duidelijkere zebrapaden grenzend aan straten schoolomgeving

De zebrapaden op de Benedestraat thv de St Rumoldusstraat en thv het Krankenstraatje vallen momenteel niet genoeg op om een veilige oversteek toe te laten.

Beide zebrapaden liggen net na licht bochtenwerk of een sas waardoor er ofwel hard geremd moet worden, ofwel gewoon doorgereden wordt.

Deze zebrapaden kunnen duidelijker aangebracht of gevisualiseerd worden.

Geert R.
0 2
lees meer

Thema 1: snelheid in de fietsstraten

Fietspaden op al de gevaarlijke wegen

Beste, fietsstraat ie schoolomgeving is goed, maar wij wonen op de zijpstraat en daar is helemaal niets, geen fietspad, geen voetpad, hier wonen ook veel schoolgaande kinderen en dit is levensgevaarlijk, vind op al de gevaarlijke straten een fietspad voorzien de eerste prio omdat dit een minimum is voor de veiligheid vd inwoners vd gemeente. Deze straat w vaak gebruikt als sluipweg, zelfs a 50 km/h is dit gevaarlijk vr fietsers. Autos letten hier nt op fietsers en rijden je ver vd baan. Hier is al lang sprake van dus had dit nu wel in het plan verwacht vr er nog verder w gegaan met fietsstraten.

Wivine O.
0 1
lees meer
Ontdek ze allemaal