Afbakening blauwe zone Grimbergen

Welke afbakening van de blauwe zone in Grimbergen-Centrum geniet jouw voorkeur en waarom? De verschillende opties kan je hier terugvinden. (niet verplicht, maar wenselijk)

81
11

Deze feedbacks werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 81 bijdragen

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Ik woon in Humbeek en werk in in Grimbergen. Het nut van betalend parkeren zie ik echter niet in, noch de voorgestelde uitbreiding van de blauwe zones. Op zich is er geen parkeerprobleem behalve tijdens de aanvang/einde van de schooluren, kermis, kerstmarkt en events. Tijdens de schooluren gaat dit ook niet over permanent parkeren eerder het op-en afhalen. Het lijkt me dan ook niet opportuun hier betalend noch uitbreiding van de blauwe zone uit te voeren, zeker niet na alle veranderingen door het mobiliteitsplan. Dit heeft met zich meegebracht dat sommige zones nu 'doodlopend' zijn waardoor andere zones nu meer belast worden. Ikzelf merk nooit parkeerproblemen om te gaan werken, boodschappen te doen, kapper, restaurant etc. centrum Grimbergen (woon en werk hier al meer dan 20 jaar...) Eerder de parking aan de Hubo/E5 en Colruyt, daar is het soms aanschuiven... 
Natasja W.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Parkings of straten voor kort parkeren,  lokaal aankopen in winkels
Erik V.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Blauwe zone op: 1 of 2 parkings aan gemeentehuis, Pastoor Woutersstraat, Hogesteenweg en Kerkplein is het maximum dat dit mag zijn. Hierdoor vindt men zeker plaats om even een boodschap te doen en is het een beperkte druk op de rest van het centrum.
Willy M.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

GEEN BLAUWE ZONE    
Nele D.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

2. Als gespecialiseerd voetverzorger ga ik voor verzorging aan huis bij minder mobiele inwoners van Grimbergen. Dit beroep heeft tot nu toe nog geen Riziv-erkenning, dus een zorgparkeerkaart aanvragen kan ik niet. Ik probeer huisbezoeken te combineren, waardoor de tijdsspanne van mijn parkeren in het centrum kan oplopen tot meer dan 2 uren. Hoe kan hierin tegemoet gekomen worden? Moet ik me telkens tussen 2 klanten verzetten, hopende dat ik een plekje kort bij mijn klant kan vinden (ik moet zorgmateriaal meesleuren). Of moet ik boetes doorrekenen aan mijn klanten? Hoe zien jullie dit? 
Veronique T.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Niet nodig om blauwe zone uit te breiden 
Linda D.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

op zich is blauwe zone geen probleem en zorgt het er inderdaad voor dat langparkeerders geweerd worden uit het centrum. Ik zou het zeer jammer vinden moest dit betalend parkeren worden. 
Linda K.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Timo K.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Stephanie C.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Ik wens ook een concreet en terugkerend probleem in de Acacialaan onder de aandacht te brengen, dat zich reeds sinds vele jaren voordoet.   Na 17u parkeren verschillende chauffeurs bedrijfsvoertuigen (vrachtwagens, bestelwagens, depannagevoertuigen, leveringsvoertuigen, heftrucks, enz.) in de straat. Vervolgens vertrekken zij met hun privévoertuig, terwijl het dienstvoertuig gedurende de avond, nacht en soms het weekend in de straat blijft staan.   Deze praktijk leidt ertoe dat parkeerplaatsen langdurig worden ingenomen, zonder verband met lokale activiteiten of kortstondig parkeren, waardoor de beschikbare ruimte voor bewoners aanzienlijk vermindert.   Dit vormt een belangrijke bron van parkeerdruk in de straat, los van bezoekers- of kortparkeerders, en kan op een gerichte manier worden aangepakt.   Een gerichte beperking of verbod op langdurig parkeren van bedrijfs- en utilitaire voertuigen, via aangepaste signalisatie of specifieke regels, zou naar mijn mening een groot deel van de huidige parkeerproblemen kunnen oplossen, zonder een algemene blauwe zone in te voeren die ook bewoners en mensen die in Grimbergen werken zou benadelen.   Een dergelijke gerichte aanpak lijkt mij proportioneel, doeltreffend en beter afgestemd op de lokale realiteit.
Suleyman C.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Als inwoner van de deelgemeente Humbeek, moet ik ook soms in het centrum van Grimbergen zijn o.a. voor de tandarts, het gemeentehuis of een lokale handelaar. Ik vind dan de blauwe zone optie 2 met mogelijke parkeertijd van 2 uur voldoende. Wanneer ik natuurlijk graag eens tijdens weekdagen ga eten of langsga bij ouders of vrienden is dit wat kort. Ik vind het dan niet kunnen dat ik als inwoner van Grimbergen dan zou moeten betalen (of ontvang ik dan ook een gemeentelijke parkeerkaart?). De aanvullende personenbelasting (nu boven het Vlaamse gemiddelde) en opcentiemen onroerende voorheffing zijn reeds gestegen.
Nathalie V.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Kim D.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Blauwe zone behouden zoals deze nu reeds georganiseerd wordt, rond het dorpscentrum. Verdere uitbreiding is hierin niet nodig, er is voldoende verloop in de straten verder.
Elke V.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Omdat ik graag parkeer vind als ik naar het gemeentehuis moet en de fiets gebruiken, niet de beste optie is op dat ogenblik.
Joost B.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

parkeren met schijf gedurende 2 u lijkt me OK voor de dorpskom; langer gratis parkeren aan de parking Prinsenbos en voetbalveld lijkt me goed alternatief
Myrjam D.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

De handelaars hebben absoluut parkeerplaatsen in het centrum nodig voor hun klanten. Er zouden een aantal parkeerplaatsen een maximumduur van 30 minuten kunnen krijgen en een aantal met een maximumduur van 2u. Er moet ook de mogelijkheid gegeven worden om bestelwagens te parkeren op de parking van het Prinsenbos.
Michel N.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Uitbreiding van de blauwe zone zonder de Beiaardlaan zal automatisch lange termijn parkeerders aantrekken in de Beiaardlaan, een straat waar de parkeerplaatsen voor de bewoners beperkt zijn.   Daarom de keuze voor optie 2, tenzij de Beiaardlaan toegevoegd wordt aan optie 1.  
Dani D.
0 1
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Claire L.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Hilde V.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Is voldoende want het is alléén druk tijdens evenementen of bij verkiezingen 
Fabienne J.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Maak heel het centrum betalend parkeren , behalve voor de bewoners , verwijs iedere bezoeker door naar 1 van de vele rand parkings van bv de voetbal , of 1 van d ex vele winkelketens . voorzie wel dat er langsheen die parkings een buslijn is die stopt aan het centrum! al denk ik dat dit in de meeste gevallen reeds is! voorzie deelfietsen die van en naar die randparkings de mensen kunnen voeren ! wel met parkeerplaatsen zodoende deze betalend zijn van plaats a naar plaats b zodat er geen wildgroei aaan zwervende fietsen bestaat.
Mick P.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

1. Wijk Mierendonkstraat wordt gebruikt als parkeerzone voor op en afhalen kinderen/jeugd voor en na schooltijd. Hierdoor staan er elke dag auto's te wachten op de Luiaardweg, zelfs tot op de hoek met de Brusselsesteenweg. Wanneer je de wijk komt ingereden, heb je enerzijds geen zicht op de aankomende auto's die de wijk willen verlaten, én bots je bijna letterlijk op de fout geparkeerde 'wachtende' wagens in die straat. Omgekeerd, wanneer je vanuit de Luiaardweg de Brusselsesteenweg wil oprijden richting busstation, heb je enerzijds geen zicht op het aankomend verkeer van rechts, aangezien ook wagens staan geparkeerd/te wachten op het voetpad. Bovendien geraak je pas na ettelijke minuten de steenweg opgedraaid richting busstation, want de verkeerslichten thv de pizzeria en die thv het busstation zijn niet op elkaar afgestemd. Bovendien moet je eens je dan toch op de steenweg bent geraakt  onmiddellijk een zebrapad kruisen waar oa schoolgaande kinderen oversteken. Levensgevaarlijk. Om richting busstation te rijden, is dit echter de enige uitgang van de wijk. Immers is er thv Hof ter Weerdestraat richting s' Gravenmolen een landbouwersbol geplaatst, en de uitgang via de Triohofstraat kan enkel gebruikt worden om richting Ring te rijden, niet richting busstation. Als er beperkt parkeerbeleid komt in het centrum, waar de wijk Mierendonk net buiten valt, zal dit probleem nog versterkt worden.  
Veronique T.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Een blauwe zone zoals optie 2 lijkt me de ideale tussenoplossing voor wisselende parkeerplaatsen voor de lokale handelaars en genoeg ruimte voor langparkeren. Ik zie geen meerwaarde om de zone verder uit te breiden. Het is enkel druk bij start en einde van de scholen. En dan staan de mensen daar nooit langer kan 10 minuten. 
Marijke H.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Marc K.
0 0
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 81 bijdragen