Afbakening blauwe zone Grimbergen

Welke afbakening van de blauwe zone in Grimbergen-Centrum geniet jouw voorkeur en waarom? De verschillende opties kan je hier terugvinden. (niet verplicht, maar wenselijk)

81
11

Deze feedbacks werden reeds ingediend

Willekeurig Populair Recent
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 81 bijdragen

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Als inwoner van de deelgemeente Humbeek, moet ik ook soms in het centrum van Grimbergen zijn o.a. voor de tandarts, het gemeentehuis of een lokale handelaar. Ik vind dan de blauwe zone optie 2 met mogelijke parkeertijd van 2 uur voldoende. Wanneer ik natuurlijk graag eens tijdens weekdagen ga eten of langsga bij ouders of vrienden is dit wat kort. Ik vind het dan niet kunnen dat ik als inwoner van Grimbergen dan zou moeten betalen (of ontvang ik dan ook een gemeentelijke parkeerkaart?). De aanvullende personenbelasting (nu boven het Vlaamse gemiddelde) en opcentiemen onroerende voorheffing zijn reeds gestegen.
Nathalie V.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

4 uur gratis parkeren in bepaalde omgevingen met uitzondering (zorg aan huis bvb)
Milena T.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Niet nodig om blauwe zone uit te breiden 
Linda D.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Marc K.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

- Ik steun optie 2 voor de afbakening van de blauwe zone in Grimbergen-centrum. - Er zijn geen structurele parkeerproblemen, behalve bij piekuren of evenementen.- De blauwe zone is te verkiezen boven betalend parkeren om het centrum toegankelijk te houden.- Beperking tot de dorpskern is logisch en historisch onderbouwd.- Langparkeerders worden verwezen naar randparkings.- Dit bewaart het evenwicht tussen bereikbaarheid, leefbaarheid en lokale economie.
Anneleen V.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Ik breng de kleinzoon naar school met de auto. Parkeer de wagen en ga te voet terug naar huis. Ik kom te voet terug om herm op ter halen en we rijden naar huis met de wagen. De wagen blijft dus staan van 8u tot 15u30.
Anne D.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

In optie 1 zijn straten begrepen waar zich geen probleem of noodzakelijkheid stelt.
Marleen M.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Lars V.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Blauwe zone is voor de klanten de beste oplossing daar ze dan genoeg tijd hebben om hún boodschappen te kunnen doen,daar de parkeertijd van een blauwe zone bedraagt 2 uur 
Claudia V.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Blauwe zone op: 1 of 2 parkings aan gemeentehuis, Pastoor Woutersstraat, Hogesteenweg en Kerkplein is het maximum dat dit mag zijn. Hierdoor vindt men zeker plaats om even een boodschap te doen en is het een beperkte druk op de rest van het centrum.
Willy M.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Het is niet dat het centrum van Grimbergen momenteel zo bruist dat er te vaak parkeeroverlast is. Die is er voornamelijk tijdens de evenementen in het centrum. Maar ook die zijn niet zodanig talrijk dat er hoge nood is aan een uitgebreide blauwe zone. Voldoende parkeerplaatsen is dan weer wel iets waar nood aan is. Er is ook wel parkeerdruk tijdens de start van de scholen, maar dat duurt ook maar max. een half uur. 
Bart G.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Pauline W.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Als men zo blijft krimpen komt het nooit goed. Het centrum is groter dan een paar straatjes rond de kerktoren. Waarom westelijk deel van centrum negeren!? De Sint Sevaaskapel en de hele St Servaas centrum schoolwijk tussen Vilvoordsestwg en De Merodestraat/ Sparrenlaan/ Prinsenstraat ontbreken met zijstraten Paalveldstraat en Tangestraat ontbreken op het plan.
Berlinda D.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Benoit C.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

op zich is blauwe zone geen probleem en zorgt het er inderdaad voor dat langparkeerders geweerd worden uit het centrum. Ik zou het zeer jammer vinden moest dit betalend parkeren worden. 
Linda K.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Voorstel voor centrum (hart) Grimbergen: Parking Sporthal: vrij parkeren. Parking KBC 8 plaatsten Kort parkeren voor bezoek gemeentehuis, KBC, winkel,... Parking monument: 16 plaatsen blauwe zone. Parking Jongensschool: 10 pl. Bewonerskaart + 6 pl. onbeperkt. Hogesteenweg: 4 pl. kort parkeren + blauwe zone. Lagesteenweg en Kerkplein: 4 pl. kort parfkeren + blauwe zone. Pastoorwauterstraat: 4 pl. kort parkeren + blauwe zone. Heel belangrijk is de handhaving bij parkeerbeperkingen.
Kris V.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Gil T.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Julie S.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

2. Als gespecialiseerd voetverzorger ga ik voor verzorging aan huis bij minder mobiele inwoners van Grimbergen. Dit beroep heeft tot nu toe nog geen Riziv-erkenning, dus een zorgparkeerkaart aanvragen kan ik niet. Ik probeer huisbezoeken te combineren, waardoor de tijdsspanne van mijn parkeren in het centrum kan oplopen tot meer dan 2 uren. Hoe kan hierin tegemoet gekomen worden? Moet ik me telkens tussen 2 klanten verzetten, hopende dat ik een plekje kort bij mijn klant kan vinden (ik moet zorgmateriaal meesleuren). Of moet ik boetes doorrekenen aan mijn klanten? Hoe zien jullie dit? 
Veronique T.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Parkings of straten voor kort parkeren,  lokaal aankopen in winkels
Erik V.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Uitbreiding van de blauwe zone zonder de Beiaardlaan zal automatisch lange termijn parkeerders aantrekken in de Beiaardlaan, een straat waar de parkeerplaatsen voor de bewoners beperkt zijn.   Daarom de keuze voor optie 2, tenzij de Beiaardlaan toegevoegd wordt aan optie 1.  
Dani D.
0 1
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

zoals het nu is, is het OK !
Maurice I.
0 0
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Onnodig ! Ik woon inmiddels 30 jaar in het centrum van Grimbergen en heb in al die tijd nooit parkeerhinder ervaren. Hoewel het op drukke momenten of bij speciale gelegenheden weleens nodig is om iets verderop te parkeren, rechtvaardigt dit de invoering van een blauwe zone absoluut niet. De dorpskern oogt vaker leeg dan overvol; het invoeren van zo'n zone is dan ook louter een extra last voor de bewoners. Het is de taak van het gemeentebestuur om de belangen van haar inwoners te behartigen. De bewering dat de middenstand en winkels onvoldoende toegankelijk zijn, is in de dorpskern niet aan de orde — zeker niet in vergelijking met de Vilvoordse steenweg. Op een gemiddelde zaterdagnamiddag staan er in de Lage Steenweg amper vijf auto’s; spreken over hinder voor de middenstand is in die context dan ook volstrekt ongeloofwaardig. Bovendien dragen sommige winkeliers en kantoorhouders zelf bij aan de parkeerdruk door hun eigen wagen pal voor hun zaak te parkeren. Daarnaast zou het personeel van het gemeentehuis aangemoedigd moeten worden om met het openbaar vervoer/te voet of met de fiets te komen/ en/of gewoon wat verder parkeren. Het kan niet zo zijn dat de inwoners moeten inboeten op hun wooncomfort omdat het personeel een parkeertekort ervaart. De verstedelijking neemt toe, maar maatregelen zoals een blauwe zone zullen de sociale cohesie en het woonplezier in de kern alleen maar verder onder druk zetten.
Karin V.
0 2
lees meer

Afbakening blauwe zone Grimbergen

Ik woon sinds enige tijd in Grimbergen en heb nooit problemen gehad om een parkeerplaats in de buurt van mijn woning te vinden. Of dat nu ’s morgens, ’s middags of ’s avonds is. Ik moet nooit lange tijd rondrijden om een plaats te vinden. Het hele jaar door is er voldoende parkeergelegenheid, behalve tijdens uitzonderlijke momenten zoals de kermis, enz.   Het gratis parkeren en het gemak om een plaats te vinden verhogen het wooncomfort in Grimbergen. Daarom vind ik de invoering van betalend parkeren niet nodig of gerechtvaardigd. Het centrum telt slechts enkele buurtwinkels, waardoor de parkeerdruk beperkt is. Een blauwe zone voor niet-inwoners lijkt mij een beter alternatief dan betalend parkeren.
Leila D.
0 1
lees meer
Toon opnieuw willekeurig 24 van de 81 bijdragen