Jullie bijdragen

Jullie ideeën

Combinatie van omstandigheden

Volgens mij ontstaat er extra verkeer door verschillende oorzaken:

- meerdere voertuigen, terug meer mensen op de baan omdat bedrijven afstappen van al het thuiswerk

- afgesloten oprit Meise

- afgesloten straten Antwerpselaan

Ook een combinatie van oplossingen zal nodig zijn: 

- zorgen dat al het verkeer vlotter kan gaan via de hoofdwegen. Mensen zoeken andere wegen omdat alles strop zit.

- functionele knip waarbij mensen tijdens de spitsuren geen woonwijken door kunnen (ochtendspits, woensdagmiddag spits, avondspits) -> niet alleen de Roostbaan, maar ook de Van Akenstraat en Noodbeekstraat.

- harde knip zou voor mij in de Stekelbaarsstraat mogen, alleen mensen die in de straat wonen, moeten er zijn. Mensen rijden via ons vanuit de Van Akenstraat om naar Wolvertem te gaan, maar mensen rijden ook vanuit de Roostbaan om naar de ring toe te gaan.

 

C B.
0 2
lees meer

Jullie ideeën

Borden C5 met ANPR camera's

Nu dat Noodbeekstraat, Biestraat, Van Akenstraat, Bruinborrebeekstraat, Stekelbaarstraat, S'Gravenmolenstraat en Roostbaan lievelingen straten voor sluipverkeer geworden zijn zou het goed zijn om daar borden type C5 (autos verboden), uitgeznnderd lokaal verkeer met ANPR camera's te plaatsen : 
- In de Van aken straat (aan de beide kanten)
- Aan de Noodbeekstraat (kruispunt met de Wolvertemsesteenweg)
-Aan de Roostbaan, Rooststraat, aan beide kanten.
Hoop hiermee dat deze straten terug veilig en woonbaar herworden.

Francis V.
0 0
lees meer

Ideeën van de gemeente

Behoud van de huidige situatie

Er worden geen wijzigingen aangebracht.

0 0
lees meer

Ideeën van de gemeente

Invoeren van een fietsstraat

Dit heeft als gevolg dat er een snelheidsbeperking van 30 km/u geldt en fietsers niet mogen ingehaald worden.

Sluipverkeer an sich wordt hierdoor niet geweerd, maar misschien wel ontmoedigd.

0 2
lees meer

Jullie ideeën

Combinatie van Maatregelen

Eerst en vooral de lokale bewoners (Roostbaan/'s Gravenmolenstraat maar ook Van Akenstraat, Noodbeekstraat, Stekelbaarsstraat) niet "straffen" voor het gedrag van anderen.
Het probleem moet al in Meise aangepakt worden ; hopelijk helpt de pas aangekondigde herziening van het immobiliteitsplan.

Verder selectieve toegang voor de buurtbewoners met "slimme camera's", terug toegang geven tot de A12 in Meise, snelheidsbeperkingen, .... maar ook controle door de politie.

Ten slotte nog een suggestie voor een veiligere toegang tot de Wolvertemsesteenweg vanuit de Van Akenstraat en de Noodbeekstraat : spiegels plaatsen want het is moeilijk en dikwijls gevaarlijk om richting Wolvertem af te draaien.

 

Luc H

Luc H.
0 0
lees meer

Ideeën van de gemeente

Harde knip

Dit betekent dat er paaltjes worden geplaatst. Behoudens voor hulpdiensten, is er geen doorgang meer mogelijk voor al het gemotoriseerd verkeer (ook dit van bewoners uit de omgeving). Voetgangers en fietsers behouden doorgang.

0 1
lees meer
Ontdek ze allemaal