We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Jullie bijdragen

Ideeën van de gemeente

Invoeren van een fietsstraat

Dit heeft als gevolg dat er een snelheidsbeperking van 30 km/u geldt en fietsers niet mogen ingehaald worden.

Sluipverkeer an sich wordt hierdoor niet geweerd, maar misschien wel ontmoedigd.

0 2
lees meer

Jullie ideeën

Combinatie van omstandigheden

Volgens mij ontstaat er extra verkeer door verschillende oorzaken:

- meerdere voertuigen, terug meer mensen op de baan omdat bedrijven afstappen van al het thuiswerk

- afgesloten oprit Meise

- afgesloten straten Antwerpselaan

Ook een combinatie van oplossingen zal nodig zijn: 

- zorgen dat al het verkeer vlotter kan gaan via de hoofdwegen. Mensen zoeken andere wegen omdat alles strop zit.

- functionele knip waarbij mensen tijdens de spitsuren geen woonwijken door kunnen (ochtendspits, woensdagmiddag spits, avondspits) -> niet alleen de Roostbaan, maar ook de Van Akenstraat en Noodbeekstraat.

- harde knip zou voor mij in de Stekelbaarsstraat mogen, alleen mensen die in de straat wonen, moeten er zijn. Mensen rijden via ons vanuit de Van Akenstraat om naar Wolvertem te gaan, maar mensen rijden ook vanuit de Roostbaan om naar de ring toe te gaan.

 

C B.
0 2
lees meer

Jullie ideeën

A12 heropenen in Meise

Sluipverkeer Roostbaan

Patricia D.
0 1
lees meer

Jullie ideeën

Uitz plaatselijk verkeer - ANPR controle - omliggende straten

Sluipverkeer ontraden en lokale bewoners niet "straffen" voor het gedrag van anderen.
1 Bekijk niet alleen Roostbaan/'s Gravenmolenstraat maar ook Van Akenstraat, Noodbeekstraat, Stekelbaarsstraat. Breid je niet uit tot de omliggende straten, dan zal het sluipverkeer zich gewoon verplaatsen.

2 Voor in deze straten (of de straten die er toegang toe geven) uitgezonder plaatselijk verkeer in en dwing dat af door ANPR scanning. Controle door de politie kan uiteraard ook, doch dat vergt mankracht.

3 Op die manier ontraad je sluipverkeer in de hele buurt en blijft het voor lokale bewoners mogelijk zich te verplaatsten zonder onnodig omrijden (en bijhorende belasting van het mileu)

Marc S.
0 4
lees meer

Jullie ideeën

ANPR-camera, met uitbreiding fietsstraat en zone 30 + verbod op zwaar verkeer

Zoals ook in andere gemeentes reeds van toepassing: een ANPR-camera plaatsen zodat het sluipverkeer tussen 7u en 9u en tussen 15u en 18u geweerd wordt. Tevens zone 30 en fietstraat invoeren en een verbod voor zwaar verkeer.

Els B.
0 0
lees meer

Ideeën van de gemeente

Toegangsverbod behoudens voor plaatselijk verkeer/vergunningshouders

Dit leunt aan bij de idee van een harde/functionele knip. In dit geval kan er gewerkt worden met vergunningen i.p.v. met paaltjes, waardoor lokaal verkeer doorgang behoudt. Dit is evenwel veel arbeidsintensiever en minder evident dan te werken met paaltjes. Bovendien stelt zich dan ook de vraag van handhaving.

0 3
lees meer
Ontdek ze allemaal