Jullie bijdragen

Jullie ideeën

Uitz plaatselijk verkeer - ANPR controle - omliggende straten

Sluipverkeer ontraden en lokale bewoners niet "straffen" voor het gedrag van anderen.
1 Bekijk niet alleen Roostbaan/'s Gravenmolenstraat maar ook Van Akenstraat, Noodbeekstraat, Stekelbaarsstraat. Breid je niet uit tot de omliggende straten, dan zal het sluipverkeer zich gewoon verplaatsen.

2 Voor in deze straten (of de straten die er toegang toe geven) uitgezonder plaatselijk verkeer in en dwing dat af door ANPR scanning. Controle door de politie kan uiteraard ook, doch dat vergt mankracht.

3 Op die manier ontraad je sluipverkeer in de hele buurt en blijft het voor lokale bewoners mogelijk zich te verplaatsten zonder onnodig omrijden (en bijhorende belasting van het mileu)

Marc S.
0 4
lees meer

Jullie ideeën

Borden C5 met ANPR camera's

Nu dat Noodbeekstraat, Biestraat, Van Akenstraat, Bruinborrebeekstraat, Stekelbaarstraat, S'Gravenmolenstraat en Roostbaan lievelingen straten voor sluipverkeer geworden zijn zou het goed zijn om daar borden type C5 (autos verboden), uitgeznnderd lokaal verkeer met ANPR camera's te plaatsen : 
- In de Van aken straat (aan de beide kanten)
- Aan de Noodbeekstraat (kruispunt met de Wolvertemsesteenweg)
-Aan de Roostbaan, Rooststraat, aan beide kanten.
Hoop hiermee dat deze straten terug veilig en woonbaar herworden.

Francis V.
0 0
lees meer

Jullie ideeën

Vertragen.

Alles behalven harde knip en traktor buld.

Liever max. snelheid tot 30 km/h verminderen. Ik heb dit al 2 maanden geleden gevraagd in "Grimbergen denk mee" voor Roostbaan, Rooststraat, Noodbeekstraat, Biestraat, Van Akenstraat, Bruinborrebeekstraat, Stekelbaarstraat, S'Gravenmolenstraat.  Roostbaan

En in geval van eenrichtingverkeer keuze, liefst richting Grimbergen naar Meise, kwestie van de Wolvertemsesteenweg niet moeten oversteken als wij naar Meise/Wolvertem willen gaan.

En op Roostbaan (deel Grimbergen), zeker fietsinfrastruktuur verbeteren (nul voor het ogenblik). 

Allez Meise / Grimbergen, doet u best.

Guy M.
0 0
lees meer

Jullie ideeën

Liever de weg verbeteren voor betere doorstroming.

Ik zie geen dag en nacht extreme sluiphinder in Roostbaan, zo ja, misschien toch eerst prioriteit op andere gemeentewegen waar het probleem zich wel stelt.

+ Geen of minder en trager lokaal verkeer op Roostbaan is meer problemen voor wie moet rondrijden via kruispunt Beigemsestwg en openbaar vervoer verstoord op Wolvertemsestwg voor buslijn 821 tussen Meise en Vilvoorde.

 

Dus beter prioriteiten stellen aan knip voor veel groter en extreem sluipstroom tussen N202 en N211 die wel openbaar vervoer verstoord aan kruispunten Grimbergsestwg/Brusselsestwg of Driekastanjelaars/Vilvoordsestwg met wel veel ongevallen door sluipstroom om Viaduct Vilvoorde te ontwijken.

Belinda D.
0 0
lees meer

Jullie ideeën

Landelijke straat met fietsknooppunten en veel te druk verkeer. 

Graag een fietsstraat, zone 30 en ANPR camera's in de ochtendspits en avondspits. 

Hilde B.
0 0
lees meer

Jullie ideeën

ANPR-camera, met uitbreiding fietsstraat en zone 30 + verbod op zwaar verkeer

Zoals ook in andere gemeentes reeds van toepassing: een ANPR-camera plaatsen zodat het sluipverkeer tussen 7u en 9u en tussen 15u en 18u geweerd wordt. Tevens zone 30 en fietstraat invoeren en een verbod voor zwaar verkeer.

Els B.
0 0
lees meer
Ontdek ze allemaal