Jullie bijdragen
Ideeën van de gemeente
Toegangsverbod behoudens voor plaatselijk verkeer/vergunningshouders
Dit leunt aan bij de idee van een harde/functionele knip. In dit geval kan er gewerkt worden met vergunningen i.p.v. met paaltjes, waardoor lokaal verkeer doorgang behoudt. Dit is evenwel veel arbeidsintensiever en minder evident dan te werken met paaltjes. Bovendien stelt zich dan ook de vraag van handhaving.
Ideeën van de gemeente
Functionele knip tijdens de ochtendspits
Dit betekent dat er geen doorgang meer mogelijk is voor al het gemotoriseerd verkeer tussen bepaalde uren (vb: 7u30-9u30).
Jullie ideeën
Liever de weg verbeteren voor betere doorstroming.
Ik zie geen dag en nacht extreme sluiphinder in Roostbaan, zo ja, misschien toch eerst prioriteit op andere gemeentewegen waar het probleem zich wel stelt.
+ Geen of minder en trager lokaal verkeer op Roostbaan is meer problemen voor wie moet rondrijden via kruispunt Beigemsestwg en openbaar vervoer verstoord op Wolvertemsestwg voor buslijn 821 tussen Meise en Vilvoorde.
Dus beter prioriteiten stellen aan knip voor veel groter en extreem sluipstroom tussen N202 en N211 die wel openbaar vervoer verstoord aan kruispunten Grimbergsestwg/Brusselsestwg of Driekastanjelaars/Vilvoordsestwg met wel veel ongevallen door sluipstroom om Viaduct Vilvoorde te ontwijken.
Jullie ideeën
Combinatie van omstandigheden
Volgens mij ontstaat er extra verkeer door verschillende oorzaken:
- meerdere voertuigen, terug meer mensen op de baan omdat bedrijven afstappen van al het thuiswerk
- afgesloten oprit Meise
- afgesloten straten Antwerpselaan
Ook een combinatie van oplossingen zal nodig zijn:
- zorgen dat al het verkeer vlotter kan gaan via de hoofdwegen. Mensen zoeken andere wegen omdat alles strop zit.
- functionele knip waarbij mensen tijdens de spitsuren geen woonwijken door kunnen (ochtendspits, woensdagmiddag spits, avondspits) -> niet alleen de Roostbaan, maar ook de Van Akenstraat en Noodbeekstraat.
- harde knip zou voor mij in de Stekelbaarsstraat mogen, alleen mensen die in de straat wonen, moeten er zijn. Mensen rijden via ons vanuit de Van Akenstraat om naar Wolvertem te gaan, maar mensen rijden ook vanuit de Roostbaan om naar de ring toe te gaan.
Wat is jouw mening?
Heb jij suggesties om het sluipverkeer in de Roostbaan-Rooststraat aan te pakken? Wat is je mening over deze verkeerssituatie? We organiseren een publieke raadpleging t.e.m. 30 juni 2024.
Bekijk hier de ingediende bijdragen