Jullie bijdragen
Ideeën van de gemeente
.jpg?locale=nl)
Invoeren van een fietsstraat
Dit heeft als gevolg dat er een snelheidsbeperking van 30 km/u geldt en fietsers niet mogen ingehaald worden.
Sluipverkeer an sich wordt hierdoor niet geweerd, maar misschien wel ontmoedigd.
Jullie ideeën
Vertragen.
Alles behalven harde knip en traktor buld.
Liever max. snelheid tot 30 km/h verminderen. Ik heb dit al 2 maanden geleden gevraagd in "Grimbergen denk mee" voor Roostbaan, Rooststraat, Noodbeekstraat, Biestraat, Van Akenstraat, Bruinborrebeekstraat, Stekelbaarstraat, S'Gravenmolenstraat. Roostbaan
En in geval van eenrichtingverkeer keuze, liefst richting Grimbergen naar Meise, kwestie van de Wolvertemsesteenweg niet moeten oversteken als wij naar Meise/Wolvertem willen gaan.
En op Roostbaan (deel Grimbergen), zeker fietsinfrastruktuur verbeteren (nul voor het ogenblik).
Allez Meise / Grimbergen, doet u best.
Jullie ideeën
Combinatie van omstandigheden
Volgens mij ontstaat er extra verkeer door verschillende oorzaken:
- meerdere voertuigen, terug meer mensen op de baan omdat bedrijven afstappen van al het thuiswerk
- afgesloten oprit Meise
- afgesloten straten Antwerpselaan
Ook een combinatie van oplossingen zal nodig zijn:
- zorgen dat al het verkeer vlotter kan gaan via de hoofdwegen. Mensen zoeken andere wegen omdat alles strop zit.
- functionele knip waarbij mensen tijdens de spitsuren geen woonwijken door kunnen (ochtendspits, woensdagmiddag spits, avondspits) -> niet alleen de Roostbaan, maar ook de Van Akenstraat en Noodbeekstraat.
- harde knip zou voor mij in de Stekelbaarsstraat mogen, alleen mensen die in de straat wonen, moeten er zijn. Mensen rijden via ons vanuit de Van Akenstraat om naar Wolvertem te gaan, maar mensen rijden ook vanuit de Roostbaan om naar de ring toe te gaan.
Jullie ideeën
Landelijke straat met fietsknooppunten en veel te druk verkeer.
Graag een fietsstraat, zone 30 en ANPR camera's in de ochtendspits en avondspits.
Ideeën van de gemeente
Tractorsluis
Dit is hetzelfde als een harde knip, met de nuancering dat landbouwvoertuigen doorgang behouden.
Ideeën van de gemeente
Toegangsverbod behoudens voor plaatselijk verkeer/vergunningshouders
Dit leunt aan bij de idee van een harde/functionele knip. In dit geval kan er gewerkt worden met vergunningen i.p.v. met paaltjes, waardoor lokaal verkeer doorgang behoudt. Dit is evenwel veel arbeidsintensiever en minder evident dan te werken met paaltjes. Bovendien stelt zich dan ook de vraag van handhaving.
Wat is jouw mening?

Heb jij suggesties om het sluipverkeer in de Roostbaan-Rooststraat aan te pakken? Wat is je mening over deze verkeerssituatie? We organiseren een publieke raadpleging t.e.m. 30 juni 2024.
Bekijk hier de ingediende bijdragen