Jullie bijdragen
Jullie ideeën

ANPR-camera, met uitbreiding fietsstraat en zone 30 + verbod op zwaar verkeer
Zoals ook in andere gemeentes reeds van toepassing: een ANPR-camera plaatsen zodat het sluipverkeer tussen 7u en 9u en tussen 15u en 18u geweerd wordt. Tevens zone 30 en fietstraat invoeren en een verbod voor zwaar verkeer.
Jullie ideeën
Combinatie van Maatregelen
Eerst en vooral de lokale bewoners (Roostbaan/'s Gravenmolenstraat maar ook Van Akenstraat, Noodbeekstraat, Stekelbaarsstraat) niet "straffen" voor het gedrag van anderen.
Het probleem moet al in Meise aangepakt worden ; hopelijk helpt de pas aangekondigde herziening van het immobiliteitsplan.
Verder selectieve toegang voor de buurtbewoners met "slimme camera's", terug toegang geven tot de A12 in Meise, snelheidsbeperkingen, .... maar ook controle door de politie.
Ten slotte nog een suggestie voor een veiligere toegang tot de Wolvertemsesteenweg vanuit de Van Akenstraat en de Noodbeekstraat : spiegels plaatsen want het is moeilijk en dikwijls gevaarlijk om richting Wolvertem af te draaien.
Luc H
Jullie ideeën
Harde knip in het sluipverkeer
In de s'Gravenmolenstraat staat het verkeer elke morgen gewoon stil, een lange rij, verkeer komende van de Roostbaan en de Rooststraat, kan hier ook aan gewerkt worden?
Wanneer auto's niet stilstaan, rijden ze meer dan 50?? Kan dit nog in een straat waar geen voetpad is en veel wordt gefietst, een straat beschreven als wandelweg en met fietsknooppunten? Dit is het landelijke en rustige gebied van Grimbergen stuk maken! Graag hier ook ideeën en mag wel drastisch zijn, grote wegen zijn gemaakt om door te rijden, laat ons die mooie landelijke wegen behouden voor voetgangers en fietsers.
Alvast bedankt om hier ook aandacht aan te geven!
Jullie ideeën

Verkeersborden C3 + Uitgezonderd plaatselijk verkeer
De overlast is gestart sinds het nieuwe mobiliteitsplan in Strombeek en wordt veroorzaakt door verkeer komende uit de achterliggende gemeenten Wolvertem, Merchtem, ... en die met behulp van Waze de snelste weg zoeken richting de Ring. Een oplossing is aan het begin van de Keizerinlaan, Fernand Lehmanlaan, d'Hoogvorstlaan, Bruinborrelaan en Sint-Annastraat (allen gelegen in Meise) een verkeersbord C3 (verboden toegang) + Uitgezonderd plaatselijk verkeer te plaatsen. Normaal gezien wordt deze beperking overgenomen door Waze en andere navigatiesystemen, waardoor deze route niet meer zal voorgesteld worden. In de beginfase kan dit met enkele controles gehandhaafd worden, waarna de overlast snel zou moeten verdwijnen. Ik ben gekant tegen een harde knip (paaltjes). Dit zou de bewoners van de wijken De Nekker, De Potaarde en Molenkouter de meest logische weg naar school, boodschappen en werk in Grimbergen ontzeggen, dewelke ze al heel hun leven gebruiken en waarmee er nooit geklaagd werd over overlast. Hopelijk wordt dit voorstel in overweging genomen.
Jullie ideeën
Combinatie van omstandigheden
Volgens mij ontstaat er extra verkeer door verschillende oorzaken:
- meerdere voertuigen, terug meer mensen op de baan omdat bedrijven afstappen van al het thuiswerk
- afgesloten oprit Meise
- afgesloten straten Antwerpselaan
Ook een combinatie van oplossingen zal nodig zijn:
- zorgen dat al het verkeer vlotter kan gaan via de hoofdwegen. Mensen zoeken andere wegen omdat alles strop zit.
- functionele knip waarbij mensen tijdens de spitsuren geen woonwijken door kunnen (ochtendspits, woensdagmiddag spits, avondspits) -> niet alleen de Roostbaan, maar ook de Van Akenstraat en Noodbeekstraat.
- harde knip zou voor mij in de Stekelbaarsstraat mogen, alleen mensen die in de straat wonen, moeten er zijn. Mensen rijden via ons vanuit de Van Akenstraat om naar Wolvertem te gaan, maar mensen rijden ook vanuit de Roostbaan om naar de ring toe te gaan.
Jullie ideeën

Liever de weg verbeteren voor betere doorstroming.
Ik zie geen dag en nacht extreme sluiphinder in Roostbaan, zo ja, misschien toch eerst prioriteit op andere gemeentewegen waar het probleem zich wel stelt.
+ Geen of minder en trager lokaal verkeer op Roostbaan is meer problemen voor wie moet rondrijden via kruispunt Beigemsestwg en openbaar vervoer verstoord op Wolvertemsestwg voor buslijn 821 tussen Meise en Vilvoorde.
Dus beter prioriteiten stellen aan knip voor veel groter en extreem sluipstroom tussen N202 en N211 die wel openbaar vervoer verstoord aan kruispunten Grimbergsestwg/Brusselsestwg of Driekastanjelaars/Vilvoordsestwg met wel veel ongevallen door sluipstroom om Viaduct Vilvoorde te ontwijken.
Wat is jouw mening?

Heb jij suggesties om het sluipverkeer in de Roostbaan-Rooststraat aan te pakken? Wat is je mening over deze verkeerssituatie? We organiseren een publieke raadpleging t.e.m. 30 juni 2024.
Bekijk hier de ingediende bijdragen